Alcaimport på QXL - erfaringer - Side 52

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 52 av 96 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 62 72 82 92 ... SisteSiste
Viser resultater 1,021 til 1,040 av 1905
    Jente
    Guest
    .

Newcomer maarder sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Moffa41
    For sent så kom jeg over nettsiden Avforum.no

Jeg er også en som frykter det verste etter å ha lest alle innleggene om Alcaimport.
    Har over 8000.- til gode fra Alcaimport. Varene ble betalt for 40 og 50 virkedager siden. Har sendt en mail til QXL og ba om hjelp til å få varene eller pengene tilbake. Spurte også om det er sant at QXL sletter minuskarakterer uten samtykke fra karaktergiver.

Her er kopi av svaret jeg fikk fra QXL:

(Dersom du ønsker det kan vi sende en purring til selger, men jeg kan ikke garantere at vi vil få noen tilbakemelding på denne da han kun svarer sporadisk på mail i mens han er bortreist. Dersom du ønsker det kan du også kontakte oss igjen om 2-3 uker slik at vi kan gjenoppta saken da, i og med at selger har sagt til oss at han vil være hjemme fra ferie da. Du avgjør imidlertid selv hva du ønsker at vi skal gjøre.

Vi i QXL vil ikke slette karakterer uten tillatelse fra karaktergiver. I de tilfellene dette har skjedd har det vært i forbindelse med såkalte hevnkarakterer og lignende, brukere som har vunnet auksjoner kun for å få muligheten til å sette negativ karakter og lignende.)

Gjenstandnr .613318208
    1KR CRAZY WEEK! HP Pavilion dv8-1180 18,4" WUXGA
    Auksjonsbeløp kr.6800.- + frakt kr.165.- Totalsum kr.6965.-
    ( Betalt 19.07.2010 )

Gjenstandnr.614066718
    1KR CRAZY WEEK! Norsk Sony Ericsson W995 - Kongetelefon!
    Auksjonsbeløp kr.1250.- + frakt kr.165.- Totalsum kr.1415.-
    ( Betalt 02.08.2010 )
    Synes det er litt uthalingstaktikk fra Qxl i denne saken. Mulig det er det de mener er best, men jeg finner det ikke tilfredsstillende at en selger med så mange ventende kjøpere brått og uventet reiser på ferie uten og ordne opp, ei heller gir ordentlig beskjed om dette på forhånd. Jeg synes heller ikke dette er riktig håndtert av Qxl. Etter min mening burde de være mye mer aggressive mht å hjelpe kjøpere.

Når jeg hadde min runde med selger/ Qxl skulle jeg vente 5 dager etter purring, svarte han ikke da sendte Qxl ny purring med svarfrist på 3 dager. Hva som evt hadde skjedd om han ikke svarte da vet jeg faktisk ikke, da han svarte umiddelbart etter 2. purring.
    Når jeg da svarte på hans mail var det å få Qxl til å purre igjen for å få svar på den :-S . Tungvindt.

Personlig ville jeg stått på og purret, jeg tror nemlig at om du sitter på gjerdet og venter kommer du bakerst i køen i dette tilfellet.

Leveringsfristen er overskredet uansett om du har ventet 2 uker eller 2 måneder, har ikke selger informert om dette er kjøpsloven brutt.

§ 28. Opplysningsplikt om hindring.

Hindres selgeren å oppfylle kjøpet til rett tid, skal han gi kjøperen melding om hindringen og dens virkning på muligheten for å oppfylle. Får kjøperen ikke slik melding innen rimelig tid etter at selgeren fikk eller burde fått kjennskap til hindringen, kan kjøperen kreve erstattet tap som kunne vært unngått om han hadde fått meldingen i tide.

En annen sak er dette med import. Jeg tviler egentlig på at han importerer tv og datautstyr. Norge er faktisk et forholdsvis rimelig land å kjøpe slike varer i, og så lenge vi snakker om merkevarer tror jeg du skal handle for store summer for å få god rabatt.
    Uansett, om dette, dette og dette innlegget er skrevet av omtalte selger så har han ikke lang erfaring innen import

Newcomer maarder sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemj86
    De fleste (eller alle her inne?) har jo til slutt fått varen eller pengene+komp. tilbake.
    Det er sikkert riktig, men tatt i betraktning at tråden er forholdsvis gammel, første innlegg 23 September 2009, og det er først i det siste den massive mengden med negative kommentarer har kommet (eller slik jeg ser det, boblen har sprukket) er jo ikke det så rart.

Det er jo de som har utestående varer nå som virkelig kan regne med å bli svindlet, kjøpere fra tidligere har vel i større eller mindre grad fått refundert beløp + evt kompensasjon, eller fått vare/ erstatningsvare.

Men faren for å bli svindlet har vel vært diskutert siden trådens begynnelse

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Kan ikke alle de som ikke har fått varene eller pengene melde seg her da, så ser vi fort hvor "ille" det er...

Det hadde nok ikke vært dumt med en sjekk på hvordan tingene ligger an nå..
    De fleste som ikke har fått varer eller penger tilbake fra Alcaimport er nok ikke her på forumet, men du kan jo sjekke karakterboken til AI:

QXL.no - Karakterbok Alcaimport

Den viser for siste 2 mnd:

164 stk. minuskarakterer og 84 nøytrale.

Altså over 160 personer/varer som ikke er levert/fått penger tilbake og 84 hvor ting ikke har gått helt bra...

Jente
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av maarder
    Synes det er litt uthalingstaktikk fra Qxl i denne saken. Mulig det er det de mener er best, men jeg finner det ikke tilfredsstillende at en selger med så mange ventende kjøpere brått og uventet reiser på ferie uten og ordne opp, ei heller gir ordentlig beskjed om dette på forhånd. Jeg synes heller ikke dette er riktig håndtert av Qxl. Etter min mening burde de være mye mer aggressive mht å hjelpe kjøpere.

Når jeg hadde min runde med selger/ Qxl skulle jeg vente 5 dager etter purring, svarte han ikke da sendte Qxl ny purring med svarfrist på 3 dager. Hva som evt hadde skjedd om han ikke svarte da vet jeg faktisk ikke, da han svarte umiddelbart etter 2. purring.
    Når jeg da svarte på hans mail var det å få Qxl til å purre igjen for å få svar på den :-S . Tungvindt.

Personlig ville jeg stått på og purret, jeg tror nemlig at om du sitter på gjerdet og venter kommer du bakerst i køen i dette tilfellet.

Leveringsfristen er overskredet uansett om du har ventet 2 uker eller 2 måneder, har ikke selger informert om dette er kjøpsloven brutt.

§ 28. Opplysningsplikt om hindring.

Hindres selgeren å oppfylle kjøpet til rett tid, skal han gi kjøperen melding om hindringen og dens virkning på muligheten for å oppfylle. Får kjøperen ikke slik melding innen rimelig tid etter at selgeren fikk eller burde fått kjennskap til hindringen, kan kjøperen kreve erstattet tap som kunne vært unngått om han hadde fått meldingen i tide.

En annen sak er dette med import. Jeg tviler egentlig på at han importerer tv og datautstyr. Norge er faktisk et forholdsvis rimelig land å kjøpe slike varer i, og så lenge vi snakker om merkevarer tror jeg du skal handle for store summer for å få god rabatt.
    Uansett, om dette, dette og dette innlegget er skrevet av omtalte selger så har han ikke lang erfaring innen import

BRA!

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jente
    Så dette er bare en side hvor dere sitter og diskuterer for diskusjonens skyld?
    Ja...?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemj86
    Ja...?
    1+

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det er mange med meg som aldri har handlet noe hos AI og QXL for den saks skyld, og kun følger tråden av nyskjerrighet....

Tror også det er ganske mange av dere som har misforstått "salgsmodellen". Kanskje starter firmaet med gode intensjoner om å selge på QXL med god fortjenste. Slaget gikk ikke så bra og mye ble solgt under selvkost. Dermed må nye salg legges ut slik at nye kunder kan betale for gamle kunder som ikke har fått varene sine. Hvis salget forsatt går med tap øker ventetiden og antall kunder til boblen sprekker.

QXL har stoppet salget, dermed ingen penger inn for å betale for varer som ble bestilt for 2 mnd siden.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer zobeon sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jente
    Så dette er bare en side hvor dere sitter og diskuterer for diskusjonens skyld? Da vet jeg ikke om jeg har sans for det som skrives er mer.
    ......

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo et diskusjonsforum dette?

For øvrig så er det jo rart at han ikke har satt minstepris på noe av det han har solgt, og med qxl's lille brukermasse så er det ikke rart han selger med tap.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wio
    Til de som har mottatt varer fra Alcaimport.
    Sender han kvittering med varen eller hvordan er det?
    Om ikke, har man jo ingen garanti på varen!
    Kvitterig trenger man om man skal ha tilbake moms , eller om man vil selge varen videre.
    Varer som sendes fra Norek kommer med kvittering. Har og fått en kvittering fra Alcaimport etter forespørsel.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jnsteen
    Varer som sendes fra Norek kommer med kvittering.
    Sikker på at det ikke er en pakkseddel du har fått? Norek sender aldri ut kvitteringer til private sluttkunder.

Sitat Opprinnelig postet av jnsteen
    Det er ikke første gang han reiser på ferie og rydder opp når han kommer hjem igjen. Jeg synes bare at 2 ukers for sen levering er for kort tid til å anmelde saken. Når det gjelder varer som ble betalt i april / mai er selvfølgelig saken en helt annen.
    Ja, det er sant. Men tidligere har han fått lov av QXL til å fortsette. Nå har de stoppet ham, og uten stadig nye friske penger inn blir det vel vanskelig for ham å ordne opp?

Alcaimport sender fortsatt kun ut en "Out Of Office" automelding når man mailer dem. Litt rart siden begge foreldrene hans har sagt at han kom hjem i går kveld?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Splice
    Sikker på at det ikke er en pakkseddel du har fått? Norek sender aldri ut kvitteringer til private sluttkunder.

Ja, det er sant. Men tidligere har han fått lov av QXL til å fortsette. Nå har de stoppet ham, og uten stadig nye friske penger inn blir det vel vanskelig for ham å ordne opp?

Alcaimport sender fortsatt kun ut en "Out Of Office" automelding når man mailer dem. Litt rart siden begge foreldrene hans har sagt at han kom hjem i går kveld?
    Det er vel rimelig at han trenger en dag på å gå gjennom all mail og anmeldelser+eventuelle varer .

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wio
    Det er vel rimelig at han trenger en dag på å gå gjennom all mail og anmeldelser+eventuelle varer .
    Ja, det er nok det. Da burde det tikke inn meldinger her på forumet i løpet av dagen fra folk som endelig har fått svar på eposter til Alcaimport.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tviler ikke på at...

...han trenger til til å lese seg gjennom mailer, anmeldelser mm...
    Men at noen får varer tviler jeg dessverre på :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Splice

Du har rett. Det er en pakkseddel tilsvarende den du får hos Komplett. I følge forbrukerrådet er dette tilstrekkelig. Ved en eventuell konkurs vil du ha de samme rettigheter overfor Norek som Alcaimport har i dag.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mulig løsning???

"Kjøpte" en TV den 18. juli. Purret litt underveis da jeg skjønte at dette var en leverandør som ikke var til å stole på. Fikk til slutt svar om at jeg kunne heve kjøpet + en liten kompensajon. Så ble det stille fra alcaimport før jeg fikk svar på mail i dag om at pengene var innbetalt til min konto. Dette var kl 1530 og de har ikke kommet inn enda men øyner da et lite håp.

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jac
    "Kjøpte" en TV den 18. juli. Purret litt underveis da jeg skjønte at dette var en leverandør som ikke var til å stole på. Fikk til slutt svar om at jeg kunne heve kjøpet + en liten kompensajon. Så ble det stille fra alcaimport før jeg fikk svar på mail i dag om at pengene var innbetalt til min konto. Dette var kl 1530 og de har ikke kommet inn enda men øyner da et lite håp.
    De kommer nok ikke før imorgen, kanskje ikke før onsdag avhengig av bank forbindelsene. Bra at det ser ut til å løse seg

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jac
    Flott!!
    For meg tok det en dag eller to.

Side 52 av 96 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 62 72 82 92 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •