Alcaimport på QXL - erfaringer - Side 51

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 51 av 96 FørsteFørste ... 11 21 31 41 47 48 49 50 51 52 53 54 55 61 71 81 91 ... SisteSiste
Viser resultater 1,001 til 1,020 av 1905
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jnsteen
    2 uker for sen levering er kjedelig, men å anmelde det nå før han får sjansen til å gjøre opp ville i alle fall ikke jeg gjort. I morgen begynner han nok å svare på mail igjen og rydde opp i kaoset :-)
    Hvorfor skulle han nå plutselig endre adferd? Han har jo ikke levert en rekke varer som er vunnet på QXL i april/mai...

Dessuten skriver mr. Alcaimport at han er hjemme ca 13. oktober, mens hans foreldre sier at han kommer hjem i dag 26. september....

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Googlet og sjekket Alcaimport først etter at jeg hadde handlet på qxl. Skjønner jo nå at det var feil rekkefølge
    Jeg skal nok klare å leve med tapet, men tenker med sinne og forbannelse på alle de han har stjålet penger fra. Det er ikke dermed sagt at jeg har tenkt å gi meg uten videre, det er lenge til han får fred fra meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UrK
    hahahahahahaha , dagens
    He he..Ja dette var en grei inrømmelse fra QXL.

Jente
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av jnsteen
    2 uker for sen levering er kjedelig, men å anmelde det nå før han får sjansen til å gjøre opp ville i alle fall ikke jeg gjort. I morgen begynner han nok å svare på mail igjen og rydde opp i kaoset :-)

Han har ikke bare overskredet leveringstiden sin for meg, men en masse andre er også i samme situasjon. Hvor lenge mener du at vi skal vente da før vi gjør noe for å få tilbake pengene eller varene våre? Og, vi har ingen garranti for at vi vil få dem, har du? Er dette en seriøs måte å drive forretning på? Alle varer skal forhåndsbetales 1 og 1/2 mnd før man får dem, hvilke andre firmaer har en slik leveringstid? Han har tjent en del renter på å ha pengene våre så lenge som han har hatt uten at vi har fått noen ting og selv tapt renter. Atpåtil reiser han utenlands i flere uker!!! Jeg gjentar også at saken er anmeldt og politiet kaller det bedrageri så det er kun det jeg forholder meg til i denne saken.

Jente
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av allfather
    Er vel strengt tatt ingen som har blitt svindla av han på qxl, pluss det faktum at mesteparten av folkene her i tråden har aldri handlet hos han.

Jeg vil bare anbefale deg å gå tilbake 50 sider her og lese, så kan du uttale deg.

Jente
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av aurivilli
    Googlet og sjekket Alcaimport først etter at jeg hadde handlet på qxl. Skjønner jo nå at det var feil rekkefølge
    Jeg skal nok klare å leve med tapet, men tenker med sinne og forbannelse på alle de han har stjålet penger fra. Det er ikke dermed sagt at jeg har tenkt å gi meg uten videre, det er lenge til han får fred fra meg.

Samme her, og stå på for dine rettigheter!

Jente
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av Splice
    Hvorfor skulle han nå plutselig endre adferd? Han har jo ikke levert en rekke varer som er vunnet på QXL i april/mai...

Dessuten skriver mr. Alcaimport at han er hjemme ca 13. oktober, mens hans foreldre sier at han kommer hjem i dag 26. september....

Ja, hva skal man tro?? Og, noen mener vi bare skal sitte på gjerdet å vente fortsatt!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Leser veldig mye av det som skrives på forumet, sjelden jeg skriver noe.
    Jeg har selv vunnet 2 auksjoner, men ikke mottatt noe ennå.

Hvis en ser litt nærmere på det andre firmaet han eier "Mohawk audio Norge", under kjøpsbetinger osv, så står det at det ikke bestilles før containeren er full, nærmere 8-12 uker leveringstid før varene ankommer Oslo. Vil tro at det er dette konseptet dreier seg om.

Jeg tror faktisk Mr Albin tjener penger på dette konseptet, da mye tyder på at det her kan dreie seg om parallellimport, lave kostnader pr enhet dersom det dreier seg om båtfrakt, samt at han ikke bestiller før containeren er full.
    Kanskje derfor det var 2 auksjonsrunder på slutten, før han tok en lengre "pause"? Måtte fylle opp containeren?

Tror man må se på innkjøpsprisen/importprisene til Norek for så å sammenligne hva han eventuelt tjener (hvis han tjener noe) og ikke utsalgsprisen ut til bedrifter osv. Får inntrykk etter å ha lest det meste vedr. denne tråden at det bare dreier seg om et fåtall varer som er sendt ut fra Norek.
    Ser en hvor Mr. Albin har hentet produktbildene ifra så er det Komplett m.m., så enten så har han avtale om at han kan gjøre dette eller så har han bare kopiert dem opp for å gjøre det lettvint for seg selv.

Mener å ha hørt at det koster rundt 2000 dollar for frakt av en stor container, blir ikke mye pr enhet.
    Vet om et seriøst firma som importerer div produkter (kina import), og slik jeg har forstått det så er det rimeligere å gi kunden et nytt produkt enn å få det reparert. Koster kanskje 1/3 eller mindre i importpris kontra utsalgspris ut til kunden.

Man må også huske på at det har vært finanskrise, slik at man ikke vet hva slags innkjøps/importavtaler som er avtalt.

Er enig med han som påstå at han tjener på fraktet, dekker sikkert frakt på import eventuelt fra Kina og utsending til kunder i Norge.
    Tviler på at Mr. Albin operer alene om dette konseptet da det står "vi" ifra mailen/e som det er referert til i denne tråden.

Kan jo tyde på at han har tatt vann over hodet, med tanke på kundeservicen er så elendig. Blir ikke lett å legge opp nye auksjoner under samme firmanavn på qxl osv. Blir sikkert Mohawk Audio el, da dersom det skulle skje. Han/dem må virkelig jobbe med kundeservicen dersom dette skal kunne fungere.

Jeg selv håper/tror i det lengste at varene begynner å sendes ut da Mr. Albin er hjemme ifra ferien. Dette pga av han er registrert som et enkeltpersonsforetakt, samt risikoen for å miste alt han eier og har den nærmeste framtid dersom det skulle vise seg å være svindel.
    Kan jo hende at det meste han eier og har er registrer på foreldrene el, men det finnes vel regler/omstøtelsesregler her og dersom det viser seg at han har svindlet folk med overlegg? Jeg tror risikoen for at dette skal være svindel blir altfor stor med tanke på at det ikke bare er en person som har noe utestående hos han, men kanskje flere hundre, samt at han/dem mest sannsyligvis holder til i Norge.
    Jeg hadde ihvertfall ikke gjort det med tanke på hvor mange kunder jeg kunne fått på hjemmebesøk.

Det blir mye spekulasjoner fra både meg og andre. Hadde ikke vært dumt å latt Mr. Albin som privatperson fått lov til å uttale seg på forumet slik at en får bukt med alle spekulasjoner osv.

Hvis man leter på nettet så finner man en del som kan ha med firmaet å gjøre, bare på youtube osv.

Ha en ellers fin dag!

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til de som har mottatt varer fra Alcaimport.
    Sender han kvittering med varen eller hvordan er det?
    Om ikke, har man jo ingen garanti på varen!
    Kvitterig trenger man om man skal ha tilbake moms , eller om man vil selge varen videre.

Jente
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av Gilbert31
    Hei!

Leser veldig mye av det som skrives på forumet, sjelden jeg skriver noe.
    Jeg har selv vunnet 2 auksjoner, men ikke mottatt noe ennå.

Hvis en ser litt nærmere på det andre firmaet han eier "Mohawk audio Norge", under kjøpsbetinger osv, så står det at det ikke bestilles før containeren er full, nærmere 8-12 uker leveringstid før varene ankommer Oslo. Vil tro at det er dette konseptet dreier seg om.

Jeg tror faktisk Mr Albin tjener penger på dette konseptet, da mye tyder på at det her kan dreie seg om parallellimport, lave kostnader pr enhet dersom det dreier seg om båtfrakt, samt at han ikke bestiller før containeren er full.
    Kanskje derfor det var 2 auksjonsrunder på slutten, før han tok en lengre "pause"? Måtte fylle opp containeren?

Tror man må se på innkjøpsprisen/importprisene til Norek for så å sammenligne hva han eventuelt tjener (hvis han tjener noe) og ikke utsalgsprisen ut til bedrifter osv. Får inntrykk etter å ha lest det meste vedr. denne tråden at det bare dreier seg om et fåtall varer som er sendt ut fra Norek.
    Ser en hvor Mr. Albin har hentet produktbildene ifra så er det Komplett m.m., så enten så har han avtale om at han kan gjøre dette eller så har han bare kopiert dem opp for å gjøre det lettvint for seg selv.

Mener å ha hørt at det koster rundt 2000 dollar for frakt av en stor container, blir ikke mye pr enhet.
    Vet om et seriøst firma som importerer div produkter (kina import), og slik jeg har forstått det så er det rimeligere å gi kunden et nytt produkt enn å få det reparert. Koster kanskje 1/3 eller mindre i importpris kontra utsalgspris ut til kunden.

Man må også huske på at det har vært finanskrise, slik at man ikke vet hva slags innkjøps/importavtaler som er avtalt.

Er enig med han som påstå at han tjener på fraktet, dekker sikkert frakt på import eventuelt fra Kina og utsending til kunder i Norge.
    Tviler på at Mr. Albin operer alene om dette konseptet da det står "vi" ifra mailen/e som det er referert til i denne tråden.

Kan jo tyde på at han har tatt vann over hodet, med tanke på kundeservicen er så elendig. Blir ikke lett å legge opp nye auksjoner under samme firmanavn på qxl osv. Blir sikkert Mohawk Audio el, da dersom det skulle skje. Han/dem må virkelig jobbe med kundeservicen dersom dette skal kunne fungere.

Jeg selv håper/tror i det lengste at varene begynner å sendes ut da Mr. Albin er hjemme ifra ferien. Dette pga av han er registrert som et enkeltpersonsforetakt, samt risikoen for å miste alt han eier og har den nærmeste framtid dersom det skulle vise seg å være svindel.
    Kan jo hende at det meste han eier og har er registrer på foreldrene el, men det finnes vel regler/omstøtelsesregler her og dersom det viser seg at han har svindlet folk med overlegg? Jeg tror risikoen for at dette skal være svindel blir altfor stor med tanke på at det ikke bare er en person som har noe utestående hos han, men kanskje flere hundre, samt at han/dem mest sannsyligvis holder til i Norge.
    Jeg hadde ihvertfall ikke gjort det med tanke på hvor mange kunder jeg kunne fått på hjemmebesøk.

Det blir mye spekulasjoner fra både meg og andre. Hadde ikke vært dumt å latt Mr. Albin som privatperson fått lov til å uttale seg på forumet slik at en får bukt med alle spekulasjoner osv.

Hvis man leter på nettet så finner man en del som kan ha med firmaet å gjøre, bare på youtube osv.

Ha en ellers fin dag!

Mvh

Veldig fint at noen tar seg tid til å undersøke forhold rundt denne saken og fortelle om det de finner, her. Det er opplysende for oss andre, og selv om alt bare er spekulasjoner enda så er det viktig for oss som er berørt å forstå hvordan slike mennesker tenker og opererer. Men, jeg for min del aksepterer ikke å bli behandlet på den måten så jeg har tatt affære for min del så får andre gjør hva de føler for.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilbert31
    Leser veldig mye av det som skrives på forumet, sjelden jeg skriver noe. Jeg har selv vunnet 2 auksjoner, men ikke mottatt noe ennå.
    Beklager Gilbert31. Du tar nok feil i dine spekulasjoner om hvordan Alcaimport får tak i varer som de kan selge til halv pris.

Alcaimport skriver jo selv i alle sine auksjoner at det er snakk om Norske varer som sendes fra Norge. Ergo ikke egenimport/paralellimport. En tilfeldig valgt auksjon fra AI som beviser dette:

1KR CRAZY WEEK! ASUS X77JV 17.3" HD+ i vår QXL.no

Dessuten har alle i denne tråden som har fått varer fra AI fått disse fra Norek...

Man kan tro hva man vil og spekulere for å unngå at andre anmelder AI for å få sine egne varer fra AI, men alt peker på ponzi scheme/pyramidespill/svindel

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Containerleveransen fra Mohawk Audio gjelder nok rottingmøbler.

"Konseptet funger slik at du som kunde bestiller og reserverer plass i en container. Ikke før container er full så bestilles varene fra fabrikk. Hvor raskt en container fylles opp kan varierer fra noen dager til flere uker".

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Blir jo på lik linje med alle andre firmaer som importerer. M.a.o norske varer, samt norsk garanti. Den norske garantien gjelder vel bare dersom firmaet består. Kommer ikke så langt dersom firmaet går under såfremt det norsk autoriserte import firmaet ikke er behjelplig.

Har allle som har motttatt varer fra Mr. Albab fått varene sine ifra Norek?
    Grunnen til at jeg tror at dette er parallellimport er fordi han er reg. på alibaba.com (ref før i tråden). Se ellers:
    Mohawk Audio Norway - Powered by GongChang.com
    hdtv og hd projector.

Dersom det skulle vise seg å være svindel må vi i det minste være oppmerksom på andre nye firmaer/domener, ref alibaba.com hvor han allerede har brukt 3 firmaer (Darth Vader):

Sending Money Via Western Union Type Service: A Scam Every Time-Alibaba Trade Forums

Youtube: YouTube - djalbin30 sin kanal

Finnnes det andre firmaer som selger Mohawkaudio høyttalere i Norge osv, med tanke på at han er distributør i Norge?

Begynner å bli vanskelig å si hva en skal tro om dette firmaet

Helt enig at det bare bør gå en vei dersom det er svindel, politianmeldelse.
    Jeg selv vil avvente 1 måneds tid ettter ferien hans , slik at han får muligheten til å ordne opp dersom det skulle vise seg å være seriøst.

Hvis en ikke får det en har betalt for så får en bare oppsøke lageret hans på Lørenskog "Mohawkaudio", dersom det eksisterer noe lager. Står jo på brækkan import dette og. Kan nesten virke som om at han har registrert flere domener på brækkan import? Med andre ord: Han har flere bein å stå på dersom det skulle skjære seg.
    Noen som har rapportert til finn.no om dette?

Rotting Spisebord AI-076SMB - KUN FÅ IGJEN! - FINN Torget

Mvh

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor skulle man importere varer fra kina når samtlige tver med engelsk eller nordiske menyer settes sammen i spania, polen og nederland? (Så og si alt..)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og ikke minst uavhengig av hvordan han importerer varer :
    hva med de som har bedt om å få penger tilbake istedet men ikke fått de?
    hadde han hatt penger ville han ha betalt tilbake til de kundene for lenge siden for å slippe all negative omtalene/karakterene/anmeldelser. Du stikker ikke på ferie da hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jente
    Jeg vil bare anbefale deg å gå tilbake 50 sider her og lese, så kan du uttale deg.
    Vil heller anbefale DEG å lese hele tråden siden du tydligvis ikke har snøring.....

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av allfather
    Vil heller anbefale DEG å lese hele tråden siden du tydligvis ikke har snøring.....
    Jeg har ikke selv lest hele tråden, men det er vel ikke tvil om at vi har sett veldig mange her inne som har handlet på Qxl og Alcaimport og som ikke har fått det de skal ha enda...

Er det ikke det de fleste her inne har felles da?

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Jeg har ikke selv lest hele tråden, men det er vel ikke tvil om at vi har sett veldig mange her inne som har handlet på Qxl og Alcaimport og som ikke har fått det de skal ha enda...

Er det ikke det de fleste her inne har felles da?
    De fleste (eller alle her inne?) har jo til slutt fått varen eller pengene+komp. tilbake.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi kan alle (som har utestående) risikere at vi blir "svindlet" av denne selgeren, men så langt ser det ut til å ha gått "bra", en om jævlig tregt.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke alle de som ikke har fått varene eller pengene melde seg her da, så ser vi fort hvor "ille" det er...

Det hadde nok ikke vært dumt med en sjekk på hvordan tingene ligger an nå..

Side 51 av 96 FørsteFørste ... 11 21 31 41 47 48 49 50 51 52 53 54 55 61 71 81 91 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •