Alcaimport på QXL - erfaringer - Side 50

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 50 av 96 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 60 70 80 90 ... SisteSiste
Viser resultater 981 til 1,000 av 1905
    Jente
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av straleks
    Stakkars foreldre...

Ja, det kan nok ikke være noe særlig gøy for dem å oppleve slikt av sønnen sin, men jeg skjønner jo heller ikke hvordan man får slike barn. Jeg har selv 2 sønner og har lært dem ærlighet fra de var små. Det er helt fjernt for dem å kunne gjør noe sånt mot andre som denne sønnen har gjort. Det er tragisk at barna våre skal bli utsatt for svindel bare fordi de ønsker seg en billig pc på ærlig vis. Vi lever i en sørgelig verden som bare er opptatt av penger. Noen går over lik for å få det og de bryr seg ikke om at de utsetter andre for store problemer, være seg foreldrene sine eller andres foreldre eller barn for den sakens skyld. De er blottet for følelser og jeg bare spør hvordan har de blitt sånn? Er det foreldrenes skyld? Tror aldri mine barn vil bli i stand til å gjøre det samme. Da ville jeg hvertfall følt at jeg hadde sviktet totalt som mor.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hold dere til tråden! Tråden sklir ut mer og mer. Mine unger er bedre en dine osv! Mine unger gjør ikke sånt bla bla bla:-D
    Og ikke bland foreldra til alcaimport inn i det her! Jeg føler dere gjør det nå. Det blir totalt feil!!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jente
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av pegpisk
    Er det ikke ganske godt dokumentert av andre i denne tråden at mange av varene kommer fra Norek (som er et lager i Norge)?

Skjønner at jeg er dum, men idiot er jeg ikke, det er det QXL og Herr Brækkan som er!

Jente
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av sjallabom
    Hold dere til tråden! Tråden sklir ut mer og mer. Mine unger er bedre en dine osv! Mine unger gjør ikke sånt bla bla bla:-D
    Og ikke bland foreldra til alcaimport inn i det her! Jeg føler dere gjør det nå. Det blir totalt feil!!

Hvilken tråd er det du sikter til? Tråden her er jo at det faktisk er en som har lurt godtroende mennesker, er det ikke? Om man spinner videre på nettopp dette faktum så er vi jo godt innafor når man analyserer hans bakgrunn også skulle jeg mene. Det er jo faktisk et menneske som står bak svindelen Alcaimport.

Newcomer maarder sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ingen grunn til å dra oppvekst og familie inn i denne diskusjonen, det har i realiteten lite med denne saken å gjøre.

Spekulere på bakgrunn kan vi sikkert overlate til psykologer og andre profesjonelle, vi kan heller diskutere selgers troverdighet og hjelpe til med å løse problemer for de som har havnet i en uheldig kjøps situasjon.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sveinraf
    Haha, jeg venter på det iallefall :grin: Ønsker meg ny tv, men har ikke råd ennå

Newcomer regor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Sitat Opprinnelig postet av Jente
    Hvilken tråd er det du sikter til? Tråden her er jo at det faktisk er en som har lurt godtroende mennesker, er det ikke? Om man spinner videre på nettopp dette faktum så er vi jo godt innafor når man analyserer hans bakgrunn også skulle jeg mene. Det er jo faktisk et menneske som står bak svindelen Alcaimport.
    Enig at det så langt ser ut som det er person som står bak denne svindelen.
    La det bli med det, er du snill:-)

Mailet "kødden" i dag igjen og fikk som svar andre før meg har fått pr mail:
    (Så Søndag/i morgen meg i hue og ræva)

Out Of Office‏

Fra: Kundeservice (support@alcaimport.com)
    Sendt: 25. september 2010 15:14:25

Vi er ute av kontoret og er tilbake ca 13.10

Leveringstider på auksjoner går som normalt og alle andre auksjoner blir ordnet opp i så snart vi er tilbake da vi ikke har tilgang til nett hele tiden.

Fint om alle som kontakter oss kun sender 1 stk mail ellers havner disse lengre bak i køen og vil ta lengre tid besvare.

Vi har forståelse for de av dere som venter blir bekymret, men vi ordner opp så raskt vi er tilbake.

Vi vil prøve besvare så mange mail som mulig mens vi er bortreist, men er begrenset da vi ikke har tilgang til nett hele tiden.

Med vennlig hilsen
    Kundeservce

Den av dere som Nå ikke skjønner at vi har blitt lurt bør gå i seg selv og tenke på hva vi bør foreta oss for og ta rotta på denne dritten!

Alt ment i beste mening:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel strengt tatt ingen som har blitt svindla av han på qxl, pluss det faktum at mesteparten av folkene her i tråden har aldri handlet hos han.

Jente
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av allfather
    Er vel strengt tatt ingen som har blitt svindla av han på qxl, pluss det faktum at mesteparten av folkene her i tråden har aldri handlet hos han.

Da må du lese de 50 sidene her om igjen og telle. Men jeg kan forelle deg at det ligger en drøss med bemerkninger i karrakterboken hans på qxl fra kunder som er forbannet fordi de ikke har mottatt varene sine. Hva kaller du det da?

Jente
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av maarder
    Er ingen grunn til å dra oppvekst og familie inn i denne diskusjonen, det har i realiteten lite med denne saken å gjøre.

Spekulere på bakgrunn kan vi sikkert overlate til psykologer og andre profesjonelle, vi kan heller diskutere selgers troverdighet og hjelpe til med å løse problemer for de som har havnet i en uheldig kjøps situasjon.

Vil si at det så absolutt har noe med saken å gjøre hva det er slags person man har her å gjøre med. Det er udiskutabelt lenger å spekulere på hvorvidt han er troverdig eller ikke fordi det nå er en masse kunder som ikke har fått varene de har kjøpt og betalt fra han, bland annet jeg. Kjøpte varen den 18.7 og det har gått langt over den tidsfristen han selv har satt for levering. Og det faktum at han heller ikke svarer på mail gjør at han må karrakteriseres som en svindler. Det er også veldig lite hverken du eller jeg kan gjøre nå annet enn å overlate det hele til den rette instans for bedrageri, nemlig politiet. Jeg forstår det sånn at du ikke har handlet med han og da kan du jo i grunnen bare ta det helt med ro for din del. Det er vi andre som må slite med denne saken.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg forstår det sånn at du ikke har handlet med han og da kan du jo i grunnen bare ta det helt med ro for din del. Det er vi andre som må slite med denne saken.
    Joda, jeg har hatt den tvilsomme fornøyelsen å ha hatt kontakt med han
    http://avforum.no/forum/produkt-pris...ml#post1515081

For min del fikk jeg refundert beløpet etterhvert etter mange mail frem og tilbake.

Det ble forøvrig nevnt noe i et innlegg lengre bak i tråden at Tv2 var og snuste på saken, er det noe i det?
    Hadde vært fint om mediene hadde satt litt søkelys på slike saker. Jeg skrev også til Tv2 for en stund siden men fikk bare en standardmail tilbake. Hvis mange nok sender sine erfaringer dit så kanskje de ville ta det opp?

Jeg synes det hadde vært greit å få satt en stopper for slikt, jeg kaller det lureri, det som han holder på med. Det burde være mulig å få fortalt andre at de kan lære noe av våre erfaringer så flere slipper tilsvarende ubehageligheter og evt økonomiske tap.

Jente
    Guest

For min del fikk jeg refundert beløpet etterhvert etter mange mail frem og tilbake.

Det ble forøvrig nevnt noe i et innlegg lengre bak i tråden at Tv2 var og snuste på saken, er det noe i det?
    Hadde vært fint om mediene hadde satt litt søkelys på slike saker. Jeg skrev også til Tv2 for en stund siden men fikk bare en standardmail tilbake. Hvis mange nok sender sine erfaringer dit så kanskje de ville ta det opp?

Jeg synes det hadde vært greit å få satt en stopper for slikt, jeg kaller det lureri, det som han holder på med. Det burde være mulig å få fortalt andre at de kan lære noe av våre erfaringer så flere slipper tilsvarende ubehageligheter og evt økonomiske tap.

Jeg har anmeldt Alcaimport og politiet kaller det for bedrageri.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle faresignalene

Dette er skrevet i 02 og er like aktuelt i dag etter min mening.

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner at jeg er dum, men idiot er jeg ikke, det er det QXL og Herr Brækkan som er!
    Ikke min mening å kalle noen dum, men til tross for at Alcaimport driver en lyssky business, er det greit at det ikke fremsettes påstander som ikke er gyldige.

Åpenbart, kjipt for alle som er lurt av denne mannen, og jeg ønsker resten lykke til.!
    Men i denne tråden er det dokumentert en hel del forhold (f.eks hvor varene komme fra), og da er det lurt å forholde seg til det.

Igjen, håper at alle som har handlet med dette selskapet får best mulig løsning. :wink:

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stemmer nok det, men det spørs om det hjelper stort lenger. Er det 50 som ikke har fått TV og kasse er tom så er det ikke stort TV2 kan hjelpe med.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For sent så kom jeg over nettsiden Avforum.no

Jeg er også en som frykter det verste etter å ha lest alle innleggene om Alcaimport.
    Har over 8000.- til gode fra Alcaimport. Varene ble betalt for 40 og 50 virkedager siden. Har sendt en mail til QXL og ba om hjelp til å få varene eller pengene tilbake. Spurte også om det er sant at QXL sletter minuskarakterer uten samtykke fra karaktergiver.

Her er kopi av svaret jeg fikk fra QXL:

(Dersom du ønsker det kan vi sende en purring til selger, men jeg kan ikke garantere at vi vil få noen tilbakemelding på denne da han kun svarer sporadisk på mail i mens han er bortreist. Dersom du ønsker det kan du også kontakte oss igjen om 2-3 uker slik at vi kan gjenoppta saken da, i og med at selger har sagt til oss at han vil være hjemme fra ferie da. Du avgjør imidlertid selv hva du ønsker at vi skal gjøre.

Vi i QXL vil ikke slette karakterer uten tillatelse fra karaktergiver. I de tilfellene dette har skjedd har det vært i forbindelse med såkalte hevnkarakterer og lignende, brukere som har vunnet auksjoner kun for å få muligheten til å sette negativ karakter og lignende.)

Gjenstandnr .613318208
    1KR CRAZY WEEK! HP Pavilion dv8-1180 18,4" WUXGA
    Auksjonsbeløp kr.6800.- + frakt kr.165.- Totalsum kr.6965.-
    ( Betalt 19.07.2010 )

Gjenstandnr.614066718
    1KR CRAZY WEEK! Norsk Sony Ericsson W995 - Kongetelefon!
    Auksjonsbeløp kr.1250.- + frakt kr.165.- Totalsum kr.1415.-
    ( Betalt 02.08.2010 )

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi i QXL vil ikke slette karakterer uten tillatelse fra karaktergiver. I de tilfellene dette har skjedd har det vært i forbindelse med såkalte hevnkarakterer og lignende, brukere som har vunnet auksjoner kun for å få muligheten til å sette negativ karakter og lignende.)
    hahahahahahaha , dagens

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. De sender ikke på oppkrav. Hvorfor? Kanskje fordi de ikke har noe å sende....

2. Varene de selger på QXL er ikke å finne i nettbutikken deres. Hvorfor?

3. Kjøpsbetingelsene er skrevet på veldig dårlig norsk, noe som tyder på en lite seriøs aktør.

STYR UNNA :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har anmeldt Alcaimport og politiet kaller det for bedrageri.
    2 uker for sen levering er kjedelig, men å anmelde det nå før han får sjansen til å gjøre opp ville i alle fall ikke jeg gjort. I morgen begynner han nok å svare på mail igjen og rydde opp i kaoset :-)

Side 50 av 96 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 60 70 80 90 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •