Alcaimport på QXL - erfaringer - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 96 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 45 55 65 75 85 95 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 1905
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvis alle kontakter qxl på mail, så blir han nok stoppet ettervert! han kan ikke drive på den måten han gjør i dag.

Jeg trudde jeg skulle bli lurt av han i fjor! han utsatte og utsatte leveringen hele tiden, han skyldte på at han reiste osv, bare løin og fanteri hele veien fra han! Jeg prøvde også ringe han, men det hjelper ikke! Denne fyren er redd for telefoner, og kan kun skrive mail og sms! til slutt måtte jeg presse han med polisen og forbrukerrådet for og få tilbake pengene mine! Heldigvis fikk jeg dem tilbake til slutt.

Qxl er like dumme dem! han ble jo utestengt for en tid tilbake, men qxl valgte og låse han opp igjen!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

For godt til å være sant....

Jeg velger å følge en gylden regel når jeg handler på nett:
    "Når en ting er for god til å være sann, så er den som regel det."

....men for all del. Hvis man ønsker å bedrive tiden med ti-talls klagemailer, månedsvis med venting og en stor usikkerhet om du i det hele tatt får varen.
    Da anbefaler jeg deg å handle med denne fyren.

Har selv "nesten" handlet med denne fyren. Dvs jeg betalte ikke for auksjonen etter auksjonsslutt fordi jeg leste karakterene på fyren. Så ikke så veldig bra ut den gang.
    La inn 2 ikke så pene innlegg om fyren i starten av denne tråden, men valgte å fjerne disse da auksjonen ble avbrutt og alt ordnet seg.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis Alcaimport overholder leveringsfrister, selv om de er evig lange, gjør han jo ikke noe galt eller ulovlig. Synes ikke det egentlig er så useriøst heller.
    Men når leveringstiden er av de lengste i markedet, og de ikke blir overholdt, og det samtidig er vanskelig å få kontakt med vedkommende. DA blir det useriøst.

Får inntrykk av at mange vinner auksjoner og i ettertid ikke vil godta leveringstiden, og derfor vil trekke seg fra et vinnende bud. Det er da like useriøst!?

Så det beste rådet er altså ganske så enkelt, og nevnt flere ganger i denne tråden; synes du den lave prisen rettferdiggjør den lange leveringstiden - så er det bare å handle. Det er fortsatt ikke meldt om noe svindel fra Alcaimport sin side.
    Liker du ikke å vente lenge på en vare du har betalt for - så la være å by!

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Får inntrykk av at mange vinner auksjoner og i ettertid ikke vil godta leveringstiden, og derfor vil trekke seg fra et vinnende bud. Det er da like useriøst!?
    Helt enig - det er like useriøst. Man skal gjensidig respektere betingelsene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om eneste betalings alternativet er forhåndsbetaling , så synes jeg det nesten er useriøst når det blir snakk om store summer. Vet ikke hva folk mener , men jeg hadde aldri betalt 13000kr (en tv f.eks) i forhåndsbetaling til et ukjekt firma.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestillt meg en mobil av Alcaimport på QXL, dette var 15. februar.. betalte samme dag som jeg vant auksjonen, men har enda ikke hørt så mye som et pip fra selger. Sendte mail til han 6. april, men har fremdeles ikke fått noe svar..
    Begynner å lure...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av *AmCar*
    Jeg har bestillt meg en mobil av Alcaimport på QXL, dette var 15. februar.. betalte samme dag som jeg vant auksjonen, men har enda ikke hørt så mye som et pip fra selger. Sendte mail til han 6. april, men har fremdeles ikke fått noe svar..
    Begynner å lure...
    De som maser skikkelig og truer med anmeldelse, kontakter QXL mm. får tydeligvis levert det de har kjøpt forholdsvis raskt.

Andre kunder lar han vente så lenge det er mulig. Tydelig at han er i en skikkelig likviditets-klemme. Særlig siden flere har oppgitt at varene blir levert fra Norek, som sist jeg sjekket ikke har leveringsproblemer....

Skygg unna er mitt råd!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jobra
    De som maser skikkelig og truer med anmeldelse, kontakter QXL mm. får tydeligvis levert det de har kjøpt forholdsvis raskt.

Andre kunder lar han vente så lenge det er mulig. Tydelig at han er i en skikkelig likviditets-klemme. Særlig siden flere har oppgitt at varene blir levert fra Norek, som sist jeg sjekket ikke har leveringsproblemer....

Skygg unna er mitt råd!
    Jeg er helt enig med deg! Med andre ord det han holder på med er ikke sikkert!
    Og det skal heller ikke være sånn! Og nei norek har ikke problemer med og leverer varer. Men derimot Alcaimport, det er fordi han driver et dårlig spill!

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sjallabom
    Jeg er helt enig med deg! Med andre ord det han holder på med er ikke sikkert!
    Og det skal heller ikke være sånn! Og nei norek har ikke problemer med og leverer varer. Men derimot Alcaimport, det er fordi han driver et dårlig spill!
    Hele greia er vel et pyramidespill som går på å sitte på pengene til kundene så lenge som mulig og få mest mulig inntekter på de og skyve på utgiftene, lik levere varen. Før eller siden faller korthuset sammen og de som har bestilt, betalt og ikke fått, har tapt....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer sykihue sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vant en auksjon på en Samsung 55 LED flatskjerm på QXL fra Alcaimport for noen måneder tilbake. Betalte samme dag som auksjonen var vunnet.
    Sendte mail om at beløpet var overført, men det tok vel en 5 dager før jeg fikk bekreftet dette.
    Etter å ha lest en del negativ omtale om Alcaimport bestemte jeg meg bare noen dager etter å ha fått mailen tilbake om at jeg ville trekke meg fra handelen og få pengene tilbake.

På annonsen i QXL står det at det koster 250 kr og trekke seg fra handelen, noe jeg aksepterte, da det var småpenger i forhold til de 18000 kr jeg hadde overført. Var vel en 2-3 mailer imellom meg og Alcaimport den Søndags kvelden og fikk svar om at pengene skulle komme innen 7 virkedager.

Etter 7 virkedager hadde jeg fortsatt ikke fått noen penger, tok derfor kontakt med QXL kundeservice. Da etter kun noen timer fikk jeg beskjed fra Alcaimport om at pengene skulle være på konto dagen etter, i sin helhet. (Altså ingen 250kr i gebyr). Dette skjedde og jeg var lettet av å få igjen pengene mine.

Konklusjonen min er at jeg har ingen grunn til å synes de er svindlere på noen måte. Jeg synes de er trege i kommunikasjon og fremstår på en useriøs måte. Ingen telefonnr eller org.nr på hjemmesiden. Og 30 virkedager (6 uker) leveringstid er alt for mye. Prøvde også å ringe nr oppgitt i annonsen en rekke ganger uten å få svar. Mail fikk jeg svar på, men kun sporadisk.

Personlig anbefaler jeg heller folk å handle på en butikk der du stiller sikrere med tanke på garanti og reparasjon, eller i det minste en kjent nettbutikk som faktisk har folk som svarer på telefon.

Det er verdt de ekstra kronene kontra vente i 6+ uker og konstant neglebiting på om varen faktisk kommer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg følger med på karakterene hans.. synet kommer inn ganske få karakterer i forhold til antall salg han har på QXL.. Sikkert ikke fra mer enn halvparten av salgene han har. Negative karakterer blir fort fjernet hvis det dukker opp noen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Hele greia er vel et pyramidespill som går på å sitte på pengene til kundene så lenge som mulig og få mest mulig inntekter på de og skyve på utgiftene, lik levere varen. Før eller siden faller korthuset sammen og de som har bestilt, betalt og ikke fått, har tapt....
    Helt riktig som du sier! Det tror jeg også.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av *AmCar*
    Jeg følger med på karakterene hans.. synet kommer inn ganske få karakterer i forhold til antall salg han har på QXL.. Sikkert ikke fra mer enn halvparten av salgene han har. Negative karakterer blir fort fjernet hvis det dukker opp noen.
    Jupp Qxl sletter negativ karakter for han! Jeg la inn negativ karakter på han for en stund siden. tror du ikke han klarte og jatte med qxl og få den slettet a! merklig at qxl strekker seg så langt som dem gjør også syns jeg. nei qxl tenker bare penger, fordi dem tjener mye på alcaimport!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mobilen er nå på vei.. men hadde også vunnet en TV på auksjon 16.03, men denne kunne han ikke levere da de var tomme.. så fikk tilbud om pengene igjen eller valget mellom 2 andre TV'er.. Jeg ønsket i bunn og grunn ikke en annen TV, men vi ble enige om en kompensasjon.. Så da er det bare å vente en rundt en mnd til da før TV'en forhåpentligvis dukker opp

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kva for TV hadde du tillslaget på da? Kva for TV vart du tilbydt?

Eg har vunnet ein 7050 46 " LED Samsung.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var en Sony 52' LCD.. fikk tilbud om en LG 50' Plasma eller en Samsung 50' Plasma.. Hadde egentlig ikke lyst på plasma, men nå ble det det alikevel.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.. Ser at alcaimport ikke har flere salg på qxl.. pokker også.. Har vunnet et bud den 16/3 på en ny mobil htc hero for 2100 kr.. Da kommer de neppe til å sende denne mobilen til meg..:evil: Har prøvd å sende mail til han men han svarer ikke meg.. Skal aldri by mere på sånne auksjoner

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alcaimport fremstår etterhvert som totalt useriøse. Her er min historie i korte ordelag:
    - Vant budrunde på bærbar pc tidlig i desember 2009. Overførte penger dagen etter, ba om bekreftelse på at pengene var mottatt, men fikk ikke svar. Men jeg så jo i karakterboka at folk fikk varer etterhvert, så jeg tok det kuli.
    - Tidlig i mars 2010 skrev jeg mail og sa at jeg hadde ventet i 3 måneder. Da fikk jeg raskt svar om at varen skulle sendes samme uke, og standard fraser om problemer med mailen, forsinkelser med varer osv. Men motet mitt steg jo litt.
    - Ingen vare kom. Påsken kom og gikk.
    - Etter påske kikket jeg på ny i krakterboka på qxl, og så at flere kjøpere takket for handelen og hadde fått tilsendt akkurat samme bærbare pc som jeg hadde kjøpt. Men de hadde jo kjøpt varen opptil en måned etter meg. Da ble jeg irritert.
    - Skrev ny mail hvor jeg lurte på hva som skjer. Jeg skrev også at tidligere forklaringer om forsinkelser osv ikke er troverdige så lenge de faktisk har sendt ut flere slike pc-er til kunder. Det har gått snart 14 dager nå uten at jeg har fått hverken svar eller vare.

Må si jeg begynner å bli ganske forbanna. Har ventet siden desember. For første gang i livet tror jeg nesten at jeg må gå videre med en sak til forbrukerråd eller politi

Newcomer Burkabob sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Synes alcaimport er bra, jeg...!

Jeg har nå i allefall fått de varene jeg har kjøpt. De har vært i god stand (nye rett fra butikken/lager), og ikke minst svært billige. Synes dessuten kommunikasjonen har vært helt grei. Kan ikke regne med at en person med et enkeltmannsforetak skal kunne besvare hver eneste henvendelse. Jeg har fått svar på alt vesentlig, og jeg syns info'en i salgsmailen og på QXL forbereder kjøperen på akkurat det de har i vente. Fint lite å klage over rett & slett : )
    Gleder meg nå til å få PS3 slim om litt over en uke!

Newcomer CookieMonzta sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Burkabob
    Kan ikke regne med at en person med et enkeltmannsforetak skal kunne besvare hver eneste henvendelse.
    Hvorfor skal ikke en person som driver ett firma kunne besvare dens henvendelser? Hvorfor ikke ansette flere hvis arbeidsmengden blir for stor?

Side 5 av 96 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 45 55 65 75 85 95 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •