Alcaimport på QXL - erfaringer - Side 48

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 48 av 96 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 68 78 88 ... SisteSiste
Viser resultater 941 til 960 av 1905
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Alcaimport Samsung 55" LED-TV UE55C6005

Hei!
    Tenkte på selve svindelkonseptet til Alcaimport.. En tv av typen
    Samsung 55" LED-TV UE55C6005 Alcaimport pris: 9000
    Samsung 55" LED-TV UE55C6005 Komplett.no pris:14990.
    Prisen til komplett er i tillegg ca 2 mndr etter auksjonen til Alcaimport.
    Prisene på tv stiger jo vanligvis ikke..
    Hvordan kunne dette være mulig ? Vet jeg er naiv men.. Komplett er jo en av de største ..
    Har gått gjennom alle auksjoner og det er jo samlet sett et stort beløp selger skal fremskaffe..

mvh

Jente
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av sveinraf
    Vi er ute av kontoret og er tilbake ca 13.10

Leveringstider på auksjoner går som normalt og alle andre auksjoner blir ordnet opp i så snart vi er tilbake da vi ikke har tilgang til nett hele tiden.

Fint om alle som kontakter oss kun sender 1 stk mail ellers havner disse lengre bak i køen og vil ta lengre tid besvare.

Vi har forståelse for de av dere som venter blir bekymret, men vi ordner opp så raskt vi er tilbake.

Vi vil prøve besvare så mange mail som mulig mens vi er bortreist, men er begrenset da vi ikke har tilgang til nett hele tiden.

Med vennlig hilsen Kundeservce

Hvor har dette stått på trykk bortsett fra her?

Jente
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av Forester
    Hei!
    Tenkte på selve svindelkonseptet til Alcaimport.. En tv av typen
    Samsung 55" LED-TV UE55C6005 Alcaimport pris: 9000
    Samsung 55" LED-TV UE55C6005 Komplett.no pris:14990.
    Prisen til komplett er i tillegg ca 2 mndr etter auksjonen til Alcaimport.
    Prisene på tv stiger jo vanligvis ikke..
    Hvordan kunne dette være mulig ? Vet jeg er naiv men.. Komplett er jo en av de største ..
    Har gått gjennom alle auksjoner og det er jo samlet sett et stort beløp selger skal fremskaffe..

mvh

Går ut fra at han nå er på reise for å skaffe de varene han har solgt til godtroende mennesker. Det er vel bare i utlandet at han kan skaffe så billige varer.

Jente
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av rommel1
    Jeg er vel en av de heldige som har fått det jeg har bestilt. For ca 1 år siden kom jeg i samme situasjon som dere, det tok utrolig lang tid før jeg fikk varene. Han var da også på ferie. Kontaktet QXL samt sendte en del mailer til selgeren. Jeg fikk varene til slutt. I og med at jeg har fått det jeg har bestilt kan jeg ikke påstå at det er svindlerhensikter her. Jeg er vel en av de siste som har mottatt pakke fra selger, det var feil med varen. Han sendte kvittering og skrev hvem jeg skulle kontakte for å få ordnet feilen. Har fulgt retningslinjene, og jeg kan bekrefte at det har fungert. Har mange venner som venter på varer, håper dere får dem. Lykke til :!: Siste mail fra selger:
    From: Kundeservice
    Sent: Monday, September 06, 2010 5:41 PM
    To: rommel@online.no
    Subject: VS: Gode Nyheter

Hei!

Pakke er avsendt som ekspress helt gratis, fikk den inn tidligere enn forventet.

* 1 XFX Radeon HD 5870 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, HDMI, DisplayPort, 765MH
    * 1 Samsung 40" LED-TV UE40C6005 Full-HD, 100Hz, 4xHDMI, WiFi Ready, DLNA, DVB-T/C,
    * 1 Garmin Nüvi 1690 GPS med kart over Vest-og Øst-Europa, widescreen,

Håper du blir fornøyd med din vare og takk for en god handel.

Ønsker deg velkommen igjen en annen gang.

Håper det holder til en positiv opplevelse og positiv karakter!

Ønsker deg en riktig god dag

Med vennlig Hilsen
    Kundeservice

Han sender ut en og annen vare så lenge han har, for å holde folk varme. Nå er han nok igjen ute på reise i utlandet for å hente hjem flere varer som han har solgt til oss tipper jeg. Er det sånn man skal drive forretning?

Jente
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av jnsteen
    Jeg er selvfølgelig enig i at han ikke skal slippe unna med dette. Men jeg tror fortsatt at sjansen for å få varer / få refundert pengene er større ved å vente til han har kommet hjem fra ferie og får muligheten til å gjøre opp for seg.
    Foreslår at vi gir ham en uke etter han er kommet hjem til å rydde opp og hvis vi ikke da har fått varer eller penger kan vi sette i gang med anmeldelser.

Dette er ikke måten å drive forretning på. Han henter varer fra utlandet og selger dem råbillig her. Skjønner ikke hvordan han får det til, men er man dyktig nok i å omgås lover og regler så klarer man det nok. Det frister for mye med lettjente penger for enkelte. Så overholder han jo ikke sine egne leveringsfrister, svarerer ikke på mail selv om det er den eneste måten han påstår i annonsen sin at man kan kontakte han på. Hva skal man da gjøre?

Jente
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB
    AlcaImport er nok et bevis på at vi nordmenn er veldig godtroende om folk. Vi tror det beste om alle, og det er jo selvfølgelig ingen som driver slik business på QXL som er useriøs. Det største lureriet er at QXL sletter unna karakterer. Hadde folk fått skrive det de ville, ja da ville folk skjønt tegningen rimelig kjapt.

Det var en mann som spurte på Elkjøp om han kunne få hjelp til å bære: Vaskemaskin, Komfyr og TV han hadde kjøpt. Mannen hadde da ikke kjøpt noe, men fikk hjelp til å bære ut varene. Deretter stakk han av og kom sannsynligvis ikke tilbake. Frekkhet har ingen grenser, nordmenn er godtroende og blir lett lurt. Jeg har som sagt tidligere også gått i en felle, der det var så vidt jeg fikk refundert pengene. Tvi tvi, man lærer av å feile!

Vi tror vi har systemer som beskytter oss mot svindel og bedrag, slik som f.eks QXL i teorien skulle være overfor sine medlemmer. I stede er de også så opptatt av penger at de velger å beskytte useriøse aktører slik som Alcaimport, siden de får provisjon av salget, i stede for å forsvare medlemmene sine som har kommet i en situasjon hvor de taper penger og varer på grunn av at QXL har latt dette firmaet få virke altfor lenge på sidene sine. Slik har de har lurt massevis av godtroende kunder, ja!
    I tillegg hevdes det her at de også har trikset med karraktersystemet og fjernet dårlige karrakterer hos Alcaimport. Da betyr det jo at vi bare har med kjeltringer å gjøre og det er ikke bare å beskytte seg mot slike. Det eneste er at man slutter med netthandel helt og holdent og går over til å handle i butikk.

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jente
    Dette er ikke måten å drive forretning på. Han henter varer fra utlandet og selger dem råbillig her. Skjønner ikke hvordan han får det til, men er man dyktig nok i å omgås lover og regler så klarer man det nok. Det frister for mye med lettjente penger for enkelte. Så overholder han jo ikke sine egne leveringsfrister, svarerer ikke på mail selv om det er den eneste måten han påstår i annonsen sin at man kan kontakte han på. Hva skal man da gjøre?
    Er det ikke ganske godt dokumentert av andre i denne tråden at mange av varene kommer fra Norek (som er et lager i Norge)?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går ut fra at han nå er på reise for å skaffe de varene han har solgt til godtroende mennesker. Det er vel bare i utlandet at han kan skaffe så billige varer.
    Hei!
    Skal jo gjerne ha den gjennom tollkontroll også da.. En Samsung 55" LED-TV UE55C6005 er ganske lite håndterlig.. spør meg..
    Regner med at tollerne reagerer hvis han kommer med varene.. må jo betale moms uansett ?
    mvh

Jente
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av Forester
    Hei!
    Skal jo gjerne ha den gjennom tollkontroll også da.. En Samsung 55" LED-TV UE55C6005 er ganske lite håndterlig.. spør meg..
    Regner med at tollerne reagerer hvis han kommer med varene.. må jo betale moms uansett ?
    mvh

Tror ikke det er toll på elektriske artikler, men moms må vel betales. Hvordan han får varene inn i landet vet bare han. Tenkte ikke over noen av disse problemstillingene da jeg la inn bud, men heretter bør man vist stille mange kritiske spørsmål før man innlater seg på auksjonhandel. Har kjøpt fra privatpersoner (ikke firma) og har bare positive erfaringer med det. Men så er det slik at enkelte mennesker ikke ser seg likt med å bare tjene til livets opphold, men langt over det og begår både bevist og ubevist en masse både ulovelige og idiotiske handlinger. Skulle jo tro at QXL luket bort de som drev med sånt, og hadde karrakterene vist det som var tilfelle for dette firmaet så hadde vel heller ikke mange kjøpt varer derfra.

Jente
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av pegpisk
    Er det ikke ganske godt dokumentert av andre i denne tråden at mange av varene kommer fra Norek (som er et lager i Norge)?

Javel, ikke vet jeg. Men da skulle det vel ikke være problemer med å få varene ut til de som har betalt? Men jeg kan ikke skjønne at Norek kan selge varer til under halv pris til han. Går jo ut fra at han også skal ha seg betalt da. Jeg er ikke helt sikker på at dette er hele historien.

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Javel, ikke vet jeg. Men da skulle det vel ikke være problemer med å få varene ut til de som har betalt? Men jeg kan ikke skjønne at Norek kan selge varer til under halv pris til han. Går jo ut fra at han også skal ha seg betalt da. Jeg er ikke helt sikker på at dette er hele historien.
    Hele eller halve, men man trenger jo ikke å gjøre ting mer komplisert enn det er.
    Noen av de siste innleggene er jo stort bare ville spekalusjoner:

Dette er ikke måten å drive forretning på. Han henter varer fra utlandet og selger dem råbillig her. Skjønner ikke hvordan han får det til, men er man dyktig nok i å omgås lover og regler så klarer man det nok.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det er toll på elektriske artikler, men moms må vel betales. Hvordan han får varene inn i landet vet bare han. Tenkte ikke over noen av disse problemstillingene da jeg la inn bud, men heretter bør man vist stille mange kritiske spørsmål før man innlater seg på auksjonhandel. Har kjøpt fra privatpersoner (ikke firma) og har bare positive erfaringer med det. Men så er det slik at enkelte mennesker ikke ser seg likt med å bare tjene til livets opphold, men langt over det og begår både bevist og ubevist en masse både ulovelige og idiotiske handlinger. Skulle jo tro at QXL luket bort de som drev med sånt, og hadde karrakterene vist det som var tilfelle for dette firmaet så hadde vel heller ikke mange kjøpt varer derfra.

Kjøpte tv i sverige for en del år siden og det måtte tolles om man ville ha tilbake en viss prosent av kjøpesummen. så det jeg måtte var å handle varen og få med papirer til tollen, betale dem en viss sum, dra tilbake til den forhandleren jeg kjøpte tv'n for å få igjen pengene der.

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogsol
    Kjøpte tv i sverige for en del år siden og det måtte tolles om man ville ha tilbake en viss prosent av kjøpesummen. så det jeg måtte var å handle varen og få med papirer til tollen, betale dem en viss sum, dra tilbake til den forhandleren jeg kjøpte tv'n for å få igjen pengene der.
    MOMS, du betalte moms, ikke toll.. Det er ikke toll på elektriske produkter.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å holde meg til saken: Tollkontroll har vel ikke noe med toll å gjøre..
    Skrev at det skulle betales moms.. Hallo!
    Spørsmålet mitt er/var: Er det for naivt sett i etterpåklokskapens lys at han kan selge en Samsung 55 som Komplett skal ha 15000 for for 9000.-?
    Kan tenke meg at Komplett får denne inn for 11000,- ..
    Skal heretter bare kjøpe dyre kapitalvarer på komplett, netshop osv..

Skal ikke stole på Qxl som tillater salg av kopiprodukter mm, sletting av negative karakterer.. Non som husker Yellowpages..
    Qxl har skaffet meg dårlig nattesøvn og that's it..

Jente
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av pegpisk
    Hele eller halve, men man trenger jo ikke å gjøre ting mer komplisert enn det er.
    Noen av de siste innleggene er jo stort bare ville spekalusjoner:

Jeg bare spør, er det noe rart i at det blir ville spekulasjoner når folk opptrer på denne måten?

Jente
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av rogsol

Ja, forstå det dem som kan!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jente! Hvis du leser tråden litt lengre bakover så forstår du nok at denne alcaimport fyren kjøper opp varer fra norek!

Hehe nei han handler ikke fra utlandet! ikke elkjøp en gang får så billige varer til innkjøps pris...
    Med andre ord det er ingen som kan selge så billige varer i butikken sin, hadde dem gjort det så hadde dem gått konk på dagen hehe!

Også en anen ting du lurte på hvordan dette foregår? Jo det skal jeg fortelle deg, men det står bakover i tråden også!

Han driver med pyramide spill
    Leif kjøper en samsung tv til 9000 kr! Og Erik kjøper en Nokia til 2500 kr. Totalt 11500 kr på konto til alcaimport!
    Der har alcaimport råd til og kjøpe opp en nokia til han Erik som koster si 3500 kr i oss norek!
    11500 - 3500 kr = 8000 kr! Nå sitter alcaimport igjen med 8000 kr, han har fortsatt ikke råd til og kjøpe opp tvn til han Leif skom koster si 14000 kr oss norek, så derfor må han vente lenger! Så derfor må han legge ut flere auksjoner for og ha råd til tvn til han Leif hehe! Skjønner du? Jeg er ikke så god til og forklare. Men det er sånn det foregår!8)

Med andre ord han lever på andre sine penger lengst mulig for og ha råd til brød osv

Og til slutt så går det så langt at flere og flere venter!! Og til slutt så synker skipet Og det har det gjort nå vil jeg tro

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare av nysgjerrighet, siden mange har på forumet ser ut til å ha oversikt.

1. Kan noen her dokumentere innkjøpsprisen til et hvilket som helst gitt produkt AI selger/har solgt?

2. Hvor mye kan innkjøpspris variere med kvantum?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Olzen
    Bare av nysgjerrighet, siden mange har på forumet ser ut til å ha oversikt.

1. Kan noen her dokumentere innkjøpsprisen til et hvilket som helst gitt produkt AI selger/har solgt?

2. Hvor mye kan innkjøpspris variere med kvantum?
    1. Nå er ikke jeg bruker inne oss Norek! Men jeg har hørt fra andre brukere oss norek at man sparer kun få hundre lapper i forhold til komplett og andre butikker! Så egentlig så kunne Alcaimport handlet oss komplett eller andre butikker hvis man tenker over det hehe
    Men sikkert noen andre her som kan bekrefte det som er bruker oss norek!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry Alcaimport = Ponzi bedrageri

sjallabom er inne på hvordan virksomheten drives. Den er kjent som Ponzi scheme, eller Ponzi bedrageri på norsk.
    PonzibedrÀgeri - Wikipedia

Poenget er å få stadig flere godtroende idioter (som undertegnede) til å kjøpe varer som de så må vente og vente og vente på.....
    Noen vares sendes ut (fra Norek - har selv fått et par derfra) for å få gode karakterer, slik at stadig flere holder inntektstrømmen ved like. Men dette kan ikke vokse til himmels. Kollaps er uungåelig, og der er vi nå.
    Så de som tror at de vil få varer eller penger nå, de tror nok på julenissen også.
    :shock:

Side 48 av 96 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 68 78 88 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •