Alcaimport på QXL - erfaringer - Side 47

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 47 av 96 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 51 57 67 77 87 ... SisteSiste
Viser resultater 921 til 940 av 1905
    Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Vil ikke forsvare karen, men det er også noe som heter at "ser det for godt ut til å være sant, så er det som regel det" ....
    Det er jo nettopp dette karaktersystemet til QXL skal verne oss forbrukere mot.

Jeg mener at størsteparten av ansvaret bør ligge på QXL, hadde de ikke trikset med karakterene så hadde det stoppet seg selv for lenge lenge siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Konsekvens II

Jeg er selvfølgelig enig i at han ikke skal slippe unna med dette. Men jeg tror fortsatt at sjansen for å få varer / få refundert pengene er større ved å vente til han har kommet hjem fra ferie og får muligheten til å gjøre opp for seg.
    Foreslår at vi gir ham en uke etter han er kommet hjem til å rydde opp og hvis vi ikke da har fått varer eller penger kan vi sette i gang med anmeldelser.

Newcomer maarder sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Vil ikke forsvare karen, men det er også noe som heter at "ser det for godt ut til å være sant, så er det som regel det" ....
    Godt sagt Ingeniør'n, og du har helt rett.

Men, -når jeg handlet i april så hadde han 98 komma et ellerannet i karakter. Når jeg leste karakterene, FØR jeg bød på varen, så var det største problemet lang leveringstid, det var få minus, det var noen fler nøytrale, - stort sett gikk det på lengre leveringstid og manglende kommunikasjon.
    I det hele stod det at mannen gjorde opp for seg så det virket ok å handle.

Blåøyd og naiv muligens, men jeg baserte meg på karaktersystemet hvor alt tilsa at dette var en grei selger med lengre leveringstid enn nevnt i annonsen, men som gjorde opp for seg.
    Ergo så tok jeg dette for god fisk og regnet med at dette skulle gå bra, selv om jeg også lurte på hvordan noen kunne selge nye produkter til halv pris.

. Greit nok, jeg kunne vente en måned ekstra, (-men det ble lengre å vente og jeg kansellerte ordren til slutt)

Jeg har lært nå, og bruker heller ikke qxl mer.

Newcomer maarder sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jnsteen
    Jeg er selvfølgelig enig i at han ikke skal slippe unna med dette. Men jeg tror fortsatt at sjansen for å få varer / få refundert pengene er større ved å vente til han har kommet hjem fra ferie og får muligheten til å gjøre opp for seg.
    Foreslår at vi gir ham en uke etter han er kommet hjem til å rydde opp og hvis vi ikke da har fått varer eller penger kan vi sette i gang med anmeldelser.
    Der er jeg uenig, jeg tror at jo lengre man venter jo mindre er sjansen for å få vare /penger. Det er så mange som klager nå at jeg tror dessverre det er liten sjanse for at dette ordner seg for alle.
    Det er mange penger å ut med om man regner dette sammen, og å forsvinne på cruise (!!!) når klagene strømmer inn synes jeg virker mistenkelig.

Personlig ville jeg nok smidd mens jernet var varmt og håpet på å få ut penger så fort som mulig, men som sagt dette er min personlige mening.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi er ute av kontoret og er tilbake ca 13.10

Leveringstider på auksjoner går som normalt og alle andre auksjoner blir ordnet opp i så snart vi er tilbake da vi ikke har tilgang til nett hele tiden.

Fint om alle som kontakter oss kun sender 1 stk mail ellers havner disse lengre bak i køen og vil ta lengre tid besvare.

Vi har forståelse for de av dere som venter blir bekymret, men vi ordner opp så raskt vi er tilbake.

Vi vil prøve besvare så mange mail som mulig mens vi er bortreist, men er begrenset da vi ikke har tilgang til nett hele tiden.

Med vennlig hilsen Kundeservce

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sveinraf
    Vi er ute av kontoret og er tilbake ca 13.10

Leveringstider på auksjoner går som normalt og alle andre auksjoner blir ordnet opp i så snart vi er tilbake da vi ikke har tilgang til nett hele tiden.

Fint om alle som kontakter oss kun sender 1 stk mail ellers havner disse lengre bak i køen og vil ta lengre tid besvare.

Vi har forståelse for de av dere som venter blir bekymret, men vi ordner opp så raskt vi er tilbake.

Vi vil prøve besvare så mange mail som mulig mens vi er bortreist, men er begrenset da vi ikke har tilgang til nett hele tiden.

Med vennlig hilsen Kundeservce

Hvis dette stemmer, så vil det dukke opp en 55 Led hos meg til uka, forige uke (eller senere) fikk jeg beskjed om at varen var i rute. så jeg skriver om oppdatering når varen dukker opp. tvi tvi

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nordmenn er godtroende

AlcaImport er nok et bevis på at vi nordmenn er veldig godtroende om folk. Vi tror det beste om alle, og det er jo selvfølgelig ingen som driver slik business på QXL som er useriøs. Det største lureriet er at QXL sletter unna karakterer. Hadde folk fått skrive det de ville, ja da ville folk skjønt tegningen rimelig kjapt.

Det var en mann som spurte på Elkjøp om han kunne få hjelp til å bære: Vaskemaskin, Komfyr og TV han hadde kjøpt. Mannen hadde da ikke kjøpt noe, men fikk hjelp til å bære ut varene. Deretter stakk han av og kom sannsynligvis ikke tilbake. Frekkhet har ingen grenser, nordmenn er godtroende og blir lett lurt. Jeg har som sagt tidligere også gått i en felle, der det var så vidt jeg fikk refundert pengene. Tvi tvi, man lærer av å feile!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne saken kan ligne litt om det ikke skulle løse seg:
    Brukte finn.no til bedrageri | www.nordlys.no

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...jeg må for øvrig også si meg enig i at det mest sannsynlig er best nå å forsøke å samarbeide med vedkommende i så stor grad det lar seg gjøre fremfor en ubetinget konfrontasjonslinje. Hvis en presser firmaet / vedkommende inn i et hjørne tror jeg en lett kan gjøre vondt verre...

Gitt at vedkommende defakto har benyttet et kontonummer tilknyttet sitt private firma kan en mest sannsynlig holde vedkommende personlig ansvarlig, og det har han sikkert etterhvert forstått, i det minste bærer overstående tilsvar preg av dette. Får han litt tid er det jo mulig han klarer å ordne en løsning, noe annet vil jo ha store konsekvenser for vedkommende.

Samtidig kan jo som en sier det å gi flere uker føre til at enda mer penger forsvinner. Hvis dette først går/har gått vest tror jeg uansett pengene er long gone, og følgelig har en liksom ikke noe å tape på å prøve å være litt smidig...

Bare mitt tips, da jeg vet hvor vanskelig slike saker er om først offentlige "etater" blandes inn... Dette firmaet / personen har all grunn til å rydde opp hvis det faktisk stemmer at kontonummeret som er benyttet er knyttet opp mot hans private bedrift. Gjør han ikke dette må han trolig møte i x-antall forliksråd, dekke en hel haug av saksomkostninger og uansett få all gjelden ført rett på seg selv personlig...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...for øvrig er det jo faktisk et positivt tegn om det faktisk stemmer at vedkommende har benyttet en konto tilknyttet sitt private firma. I så fall har han jo mest sannsynlig ikke med overlegg forsøkt å benytte et NUF til å dytte fra seg ansvar. I så måte er det jo kanskje mer sannsynlig at vedkommende rett og slett har tenkt at modellen skulle gå rundt på litt sikt (optimist altså, men det er jo lov det...), men nå slår sprekker grunnet manglende inntjening.

I så fall, gitt at ansvaret ligger på angitte privatfirma, er jo alle de utestående fordringene privat gjeld som bare vil vokse seg større over tid (og da med en helt annen proposjonalitet enn et vanlig banklån).

For øvrig vil jeg også si at gitt at modellen nå viser seg å ikke fungere bør folk prøve å unngå å rette for skarpe krav mht "erstatning" og lignende. Må først fyren betale av "egen lomme" (er vel litt å ta i, en har jo selvsagt ansvaret for at firmaer/konsepter en driver ikke drives for kreditors regning...), skal en vel kanskje være fornøyd med å få innskuddet tilbakebetalt?

Uansett - mitt tips er i det minste - vær løsningsorienterte så lenge det er mulig!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ut som QXL Norge har mistet 2 av sine ansatte i løpet av de siste dagene:

Oversikt over ansatte nå:

Om QXL.no - 22. sept.

Ansatte i følge Google sin søkecache den 18. september:

Om QXL.no - 18. sept.

Både Traffic Manager og ansvarlig for Marketing, Events & Sales er borte.

Enten har disse to mistet jobben eller så har de frivillig forlatt (det synkende) QXL-skipet :-)

Vill teori: Kanskje en eller begge disse ansatte har hatt en finger med i spillet til Alcaimport med tanke på sletting av minuskarakterer?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...hvis dette slår sprekker er det jo faktisk QXL som er å regne som den mest profesjonelle part i dette tilfellet, og har altså mest sannsynlig (gitt at refererte sitater stemmer...) med overlegg latt et ikke-bærekraftig konsept vedvare langt utover sitt normale "liv" og dermed aktivt ført kjøpere rett i fella.

Tipper QXL har fått det "hett om øra" fra TV2 Hjelper deg, vet jo at de er "på" denne saken om dagen...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis dette stemmer, så vil det dukke opp en 55 Led hos meg til uka, forige uke (eller senere) fikk jeg beskjed om at varen var i rute. så jeg skriver om oppdatering når varen dukker opp. tvi tvi
    når vant du aksjonen ? hvor mange "virkedager" ?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av UrK
    når vant du aksjonen ? hvor mange "virkedager" ?
    Jeg vant og betalte runden den 04.08.2010 mener jeg da, jeg fikk beskjed at den skulle sendes ut den 24.09.2010. altså i morgen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

QXL og Kolbjørn-Albin Brækkan alias Alcaimport

Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Det er jo nettopp dette karaktersystemet til QXL skal verne oss forbrukere mot.

Jeg mener at størsteparten av ansvaret bør ligge på QXL, hadde de ikke trikset med karakterene så hadde det stoppet seg selv for lenge lenge siden.
    Vant budrunde i juni og har ikke fått varen (over fire tusen kroner), over 70 virkedager senere. Har gitt ekstra frister p.g.a. QXL sine passive holdninger og må sannsynsinligvis tape pengene på grunn av dette. Sist i går anbelte de at vi skulle vente i to tre uker i tillegg etter at Kolbjørn-Albin Brækkan skulle gjøre ferdig ferien. Det er tydeligvis interesser her hos QXL å roe ned og hale inn tid. Det er ingen intekts aktivitet hos Kolbjørn og alle vet at det går penger ut i ferien.
    Så jeg har lyst å anmelde saken som bedrageri og gjøre saken kjent siden dette var fotoapparat i konfirmasjonsgave til min datter. Har noen erfaring med å anmelde slike saker evt gå i mediene.
    Mvh
    Atli
    atlikon@gmail.com

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marmaid
    Så jeg har lyst å anmelde saken som bedrageri og gjøre saken kjent siden dette var fotoapparat i konfirmasjonsgave til min datter. Har noen erfaring med å anmelde slike saker evt gå i mediene.
    Send mailer og purr opp varen. Ta vare på sendt e-post. Skjer det ikke noe, send inn en forliksklage og få saken opp for forliksrådet. En anmeldelse vil mest sannsynligvis bli henlagt (muligens tar de saken hvis mange nok anmelder han). I forliksrådet må han måte og forklare seg. Møter han ikke, er det uteblivelsesdom som går i klagers favør!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppfølging fra selger - avvikling av ferie

Sitat Opprinnelig postet av jnsteen
    Men jeg tror fortsatt at sjansen for å få varer / få refundert pengene er større ved å vente til han har kommet hjem fra ferie og får muligheten til å gjøre opp for seg.
    Jeg er vel en av de heldige som har fått det jeg har bestilt. For ca 1 år siden kom jeg i samme situasjon som dere, det tok utrolig lang tid før jeg fikk varene. Han var da også på ferie. Kontaktet QXL samt sendte en del mailer til selgeren. Jeg fikk varene til slutt. I og med at jeg har fått det jeg har bestilt kan jeg ikke påstå at det er svindlerhensikter her. Jeg er vel en av de siste som har mottatt pakke fra selger, det var feil med varen. Han sendte kvittering og skrev hvem jeg skulle kontakte for å få ordnet feilen. Har fulgt retningslinjene, og jeg kan bekrefte at det har fungert. Har mange venner som venter på varer, håper dere får dem. Lykke til :!: Siste mail fra selger:
    From: Kundeservice
    Sent: Monday, September 06, 2010 5:41 PM
    To: rommel@online.no
    Subject: VS: Gode Nyheter

Hei!

Pakke er avsendt som ekspress helt gratis, fikk den inn tidligere enn forventet.

* 1 XFX Radeon HD 5870 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, HDMI, DisplayPort, 765MH
    * 1 Samsung 40" LED-TV UE40C6005 Full-HD, 100Hz, 4xHDMI, WiFi Ready, DLNA, DVB-T/C,
    * 1 Garmin Nüvi 1690 GPS med kart over Vest-og Øst-Europa, widescreen,

Håper du blir fornøyd med din vare og takk for en god handel.

Ønsker deg velkommen igjen en annen gang.

Håper det holder til en positiv opplevelse og positiv karakter!

Ønsker deg en riktig god dag

Med vennlig Hilsen
    Kundeservice

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogsol
    Jeg vant og betalte runden den 04.08.2010 mener jeg da, jeg fikk beskjed at den skulle sendes ut den 24.09.2010. altså i morgen.
    sikkert samme skjerm som undertegnede la inn bud på?
    1KR CRAZY WEEK! Samsung 55" LED-TV UE55C6005 i vår QXL.no
    Litt lenger ventetid på meg, jeg kjøpte og betalte 25.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så en av de siste karakterene hadde kontaktet Lensmann i hans hjemområde - fikk pengene tilbake. Kanskje en ide?

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Så en av de siste karakterene hadde kontaktet Lensmann i hans hjemområde - fikk pengene tilbake. Kanskje en ide?
    Leste nettopp det samme jeg og: QXL.no - Karakter

Side 47 av 96 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 51 57 67 77 87 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •