Alcaimport på QXL - erfaringer - Side 46

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 46 av 96 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 56 66 76 86 ... SisteSiste
Viser resultater 901 til 920 av 1905
    Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Hva med Qxl oppe i alt dette her? Skulle man ikke kunne kreve noe av de? Kanskje de er forsikret mot lignende?
    Forsikret mot sin egen svindel og sitt eget bedrageri? Tror neppe de slipper altfor billig unna hvis det blir en stor sak av dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB
    Forsikret mot sin egen svindel og sitt eget bedrageri? Tror neppe de slipper altfor billig unna hvis det blir en stor sak av dette.
    Hehe, ja jeg skulle gjerne sett at TV2 Hjelper Deg banker på hos QXL for å stille ledelsen der noen spørsmål

Sånn som dette f.eks:

- Hvorfor lar dere en selger selge nye varer langt under innkjøpspris i så lang tid?
    - Hvorfor lar dere en som har svindlet på deres søsterside få lov til å selge hos dere?
    - Hvorfor sletter dere minuskarakterer hos storselgere uten tillatelse fra karaktergiver?
    - Hvorfor er det ok med 2-3 mnd leveringstid for varer som leveres fra norsk leverandør som har alle varer på lager? (Norek).

Og kanskje litt til om QXL skal tynes mer:

- Hvorfor lar dere selgere som er registrert i f.eks. Thailand selge piratkopier og replica'er av klær, vesker, klokker osv hos dere?
    - Hvorfor lar dere storselgere være registrert som privatpersoner når de driver næring?
    - Hvorfor lar dere pengepungen styre alt dere gjør?
    - Hvorfor ikke tenke litt på etikk og moral?

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Splice
    Hehe, ja jeg skulle gjerne sett at TV2 Hjelper Deg banker på hos QXL for å stille ledelsen der noen spørsmål

Sånn som dette f.eks:

- Hvorfor lar dere en selger selge nye varer langt under innkjøpspris i så lang tid?
    - Hvorfor lar dere en som har svindlet på deres søsterside få lov til å selge hos dere?
    - Hvorfor sletter dere minuskarakterer hos storselgere uten tillatelse fra karaktergiver?
    - Hvorfor er det ok med 2-3 mnd leveringstid for varer som leveres fra norsk leverandør som har alle varer på lager? (Norek).

- Hvorfor lar dere selgere som er registrert i f.eks. Thailand selge piratkopier og replica'er av klær, vesker, klokker osv hos dere?
    - Hvorfor lar dere storselgere være registrert som privatpersoner når de driver næring?
    +10

Bra inlegg!

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sånn som dette f.eks:

Du burde søke jobb i TV2 Hjelper Deg

Bra innlegg

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Why not??

Ikke noe hokus pokus det Splice...:smile:

På TV2 sine nettsider går man inn på "TV2 hjelper deg" sine sider. Øverst der lyser en stor rød knapp: "Trenger du vår hjelp? Har du et forbrukerproblem som ikke løser seg? Kontakt TV2 hjelper deg"

At et norskt firma svindler potensielt flere hundre kunder for for et sekssifret (?) beløp, gjennom en av de mest kjente auksjonssidene, og når det i tillegg ikke er første gangen, burde interessere TV2 hjelper deg.

Uansett om pengene kanskje er tapt så må det gå ann å gjøre hverdagen til familien Brækkan (far og sønn) så miserabel og lite behagelig som mulig...?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siste mail som er mottatt av Alcaimport.. Er det kanskje et håp for oss?

> From: support@alcaimport.com
    > Subject: Out Of Office
    > Date: Mon, 20 Sep 2010 22:28:38 +0200
    >
    > Vi er ute av kontoret og er ikke tilbake før om ca 3 uker.
    >
    >
    > Henvendelser besvares sporadisk og auksjoner blir ordnet så snart vi er tilbake.
    >
    >
    > Håper på forståelse for dette.
    >
    >
    > Med vennlig hilsen
    > Kundeservce

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pr0tec

>
    >
    >
    > Henvendelser besvares sporadisk og auksjoner blir ordnet så snart vi er tilbake.
    >
    >
    >
    >
    > Med vennlig hilsen
    > Kundeservce
    Tja, jeg stoler null på den eposten. For du hadde jo ringt til faren hans 17. september:

Sitat Opprinnelig postet av pr0tec 17. sept:
    Jeg snakka med faren til Kolbjørn på telefon i dag, og han sa at Kolbjørn var i Orlando på ferie, men var tilbake i Norge søndagskveld. Så da er det bare å se om han klarer å svare på epost igjen..
    Mr. Brækkan skulle jo komme tilbake til Norge søndag 19. september. For meg ser det nå ut til at både far og sønn haler ut og utsetter det uunngåelige (konkurs, TV2 hjelper deg, politianmeldelser i fleng, forbrukerombudet osv).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, jeg stoler null på den eposten. For du hadde jo ringt til faren hans 17. september:

Mr. Brækkan skulle jo komme tilbake til Norge søndag 19. september. For meg ser det nå ut til at både far og sønn haler ut og utsetter det uunngåelige (konkurs, TV2 hjelper deg, politianmeldelser i fleng, forbrukerombudet osv).

Jepp, var det jeg og tenke..(men har jo et håp om at jeg faktisk skal få varene, eller pengene..) jeg får levere politianmeldelsen som ble postet på forrige side.. Andre som har anmeldt han?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jada

Jepp, var det jeg og tenke..(men har jo et håp om at jeg faktisk skal få varene, eller pengene..) jeg får levere politianmeldelsen som ble postet på forrige side.. Andre som har anmeldt han?
    O Jess
    Evig eies kun et dårlig rykte.:twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Purring hjalp.

Jeg fikk (faktisk!) pengene inn på konto, med kompensasjon. Jeg har vel skrevet rundt 10 mail til han, en melding, og i tillegg purret Qxl to ganger for meg.
    Så de som har noe utestående, lykke til! ..og fortsett å purre. Forøvrig takk til Splice. (bla tilbake, så ser dere eksempel på hva dere kan skrive når dere purrer)
    Karakter gitt er fortsatt negativ på Qxl forøvrig, ikke har jeg fått noen forepørsel om å endre den heller..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kolbjørn-Albin Brækkan bør ordne opp fort nå siden flere er på vei til å politianmelde ham. Det er sikkert ikke gøy å sitte i fengsel så mange år:

Finn.no-svindler arrestert - nyheter - Dagbladet.no

Artikkelen hos Dagbladet handler om en person som har svindlet for 350.000 kroner. Han risikerer opptil 6 års fengsel for grovt bedrageri.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

>
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    > Med vennlig hilsen
    > Kundeservce
    Supert om vi alle får vare eller penger om tre (3) uker...

Det som bekymrer meg, i tillegg til alt annet, er at det ikke alle som har fått denne mailen/beskjeden...

Jeg har sendt flere mail til Brækkan (og QXL).., inkludert på tlf.svarer, hvor jeg dessuten hinter innpå at jeg jobber som journalist (som er sant) og ikke finner meg i å kaste penga ut vinduet eller bruke de på ferienes hans...ikke noe svar...
    Det sier noe om seriøsiteten og moralen til Brækkans....
    Noen her inne sier de har fått refusjon ved å mase mye, noen sier de har fått/vare refusjon ved å være høflig.....

Vel, jeg har prøvd begge taktikkene uten å lyktes så da er det ikke så mange igjen...:evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Optimister

Alle de som regner med at innbetalte penger ikke er tapt, er STORE optimister. Jeg håper dere ikke blir skuffet.

Hva tror dere skjer om ca 3 uker? Jo, da kommer Brækkan tilbake fra ferie, og betaler ut penger til alle som ønsker å heve handelen...... lykke til....

:???:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ttoke
    Alle de som regner med at innbetalte penger ikke er tapt, er STORE optimister. Jeg håper dere ikke blir skuffet.

Hva tror dere skjer om ca 3 uker? Jo, da kommer Brækkan tilbake fra ferie, og betaler ut penger til alle som ønsker å heve handelen...... lykke til....

:???:
    har skrevet pengene på kontoen for "tapt" og "livserfaring", men holder på mitt om at Brækkans ikke må "surfe" gjennom dette, og skal gjøre mitt for at jr. og sr. skal jobbe mye for penga de har svindla til seg....!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry Ny drømmer som trodde på QXLrenome

Hei hei...

Jeg er enda en som gikk i QXL-alcaimport's felle. Deres QXL karakterbok var for meg avgjørende
    Jeg har nå ventet i tre måneder på div kr 2X000 ting med alle mulige "purringer"

Jeg har levert en klage til forbrukerrådet med politianmeldelse fordi forsinkelsen nå tyder på svindel Jeg får heller ikke kontakt med selger og supportstøtte synes bare uthalende med hensikt. Jeg oppfordrer alle som har blitt lurt av denne selgeren/qxl å gjøre det samme. Får forbrukerrådet mange nok klager vil de nok stoppe/snakke til dem begge . Forstår ikke at noen kan utsette seg selv og familien for den rissiko en så omfattende svindel utsetter dem for-vel er vi kjent for bananrepublikklover men våre forfedre er kjent for "Øye for Øye og tann for tann " På nettet synes det nødvendig å fortsette der de lot seg lure.Oppfordrer alle med klare ønsker om å samles på Stiklestad-vi trenger en ny helgen her-ulvejegere.

Hilsen svindlet for siste gang

White Widow

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er tidligere diskutert hvor mye ressurser myndighetene vil legge ned i dette.... En eller annen hadde vel erfaring med en liknende sak.

Men om nå strømmen av klager, anmeldelser osv blir stor skulle man vel regne med at det ble tatt på alvor. Spesielt om media ble satt på banen? Eller tar jeg feil...?

Om ikke er det for jævlig at slike folk skal kunne lure godtroende kjøpere for x-antall tusen og bare gå fra det med ett smekk på fingeren og "vær grei å ikke gjør det flere ganger" brev i lomma.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spiff79
    Det er tidligere diskutert hvor mye ressurser myndighetene vil legge ned i dette.... En eller annen hadde vel erfaring med en liknende sak.

Men om nå strømmen av klager, anmeldelser osv blir stor skulle man vel regne med at det ble tatt på alvor. Spesielt om media ble satt på banen? Eller tar jeg feil...?

Om ikke er det for jævlig at slike folk skal kunne lure godtroende kjøpere for x-antall tusen og bare gå fra det med ett smekk på fingeren og "vær grei å ikke gjør det flere ganger" brev i lomma.
    Vil ikke forsvare karen, men det er også noe som heter at "ser det for godt ut til å være sant, så er det som regel det" ....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Vil ikke forsvare karen, men det er også noe som heter at "ser det for godt ut til å være sant, så er det som regel det" ....
    Hei...

Ikke nødvendigvis! Jeg selger varer på Qxl for under innkjøpsprisen. (driver en liten bedrift) Det er veldig morro å lage noen gode tilbud av og til. Det man tjener på det er glade kunder som kommer tilbake og handler mer. Jeg har 100% positive karakterer og kundene er meget fornøyde med varene så det går an å drive serjøst. Svindel KAN ikke forsvares på denne måten!!!!!!

Sint!

White Widow

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av White Widow
    Ikke nødvendigvis! Jeg selger varer på Qxl for under innkjøpsprisen. (driver en liten bedrift) Det er veldig morro å lage noen gode tilbud av og til. Det man tjener på det er glade kunder som kommer tilbake og handler mer. Jeg har 100% positive karakterer og kundene er meget fornøyde med varene så det går an å drive serjøst. Svindel KAN ikke forsvares på denne måten!!!!!!
    Ja, selvfølgelig har alle lokketilbud o.l. innimellom. Eller gode tilbud for å profilere seg, men Alcaimport har jo solgt størsteparten av alle varer til under innkjøpspris i over 1 år.

Det kan ikke sammenlignes med kortvarige og enkelte supertilbud...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Ja, du har jo selvflgelig rett i det. Jeg blir bare så forbanna!!!
    Jeg fikk mail fra QXL i går om at karen er på ferie og er tilbake om 3 uker.
    Nå vil jeg ikke ha varen engang, jeg vil heve kjøpet. Tenk på en eventuell reklamasjon, hvis varen har en mangel? Blir jeg tatt på alvor da?

White Widow

Side 46 av 96 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 56 66 76 86 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •