Alcaimport på QXL - erfaringer - Side 45

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 45 av 96 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 55 65 75 85 95 ... SisteSiste
Viser resultater 881 til 900 av 1905
    Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av regor
    Faktura bli sendt pr mail. Vi lever da i 2010:-D
    Faktura på mail faktisk, den hadde jeg sendt i retur "ukjent mottaker"

Newcomer regor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Faktura på mail faktisk, den hadde jeg sendt i retur "ukjent mottaker"

QXL sender alle sine betalingspåminnelser(faktura) pr mail.
    Da du MÅ være registrert med en oppegående mailadr på QXL for og være medlem ville din bruker der inne raskt blitt slettet hvis du sendte den i retur som ukjent mottager.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Nå må det sterker lut til......

Hallo
    Her har dere råmaterialet. Lim inn i tekstbehandler, rediger og lever eller send til politiet.

Politianmeldelse
    Personalia Sted den 20.9.2010
    Fornærmet/offer/anmelder :
    Personnr: 1XXXX3 XXXXX
    Navn: ___________ E-post: din@online.no
    Adresse : __________, Sted: _________
    Telefon: __________ Mobil: __________

1 Hvem anmeldes:
    Navn: Kolbjørn-Albin Brækkan (BRÆKKAN IMPORT) E-post: support@alcaimport.no
    Adresse: Blålyngstigen 2 3520 Jevnaker Telefon: 934 13 595

2 Hvem anmeldes:
    Navn: QXL Auksjon Norge as E-post:auksjon@qxl.no
    Adresse: Postboks 8727 0028 Oslo Telefon: 23 28 36 40

Årsaken til anmeldelsen – Han selger varer på QXL uten å levere varene
    Jeg anmelder Kolbjørn-Albin Brækkan for svindel og pyramidevirksomhet, og QXL Auksjon Norge as for medvirkning til dette.

Brækkan er innehaver av selskapet BRÆKKAN IMPORT, hvor han driver sin virksomhet.
    Orgnr. 991 541 233 (BRÆKKAN IMPORT) Startet 21.08.07 (Enkeltpersonforetak)

Den 3. Mai 2010 fikk jeg tilslaget på gjenstandsnr: 606308966 (Panasonic 42" Plasma-TV TX-P42G20E). Den 5.5.2010 ble kr. 3800,- betalt til Konto 81011837026

Jeg var på dette tidspunktet klar over at leveringstiden var 35 virkedager etter at varen var betalt.
    1. Purring den 12.7.2010 Fikk som svar at varen var ventet inn i slutten av uken.
    2. Purring 16.8.2010 Svar: Bekreftet leveringsdato er 27.8.2010 med valg om å heve kjøpet. Jeg ønsker å få varen, så jeg valgte å vente en uke til.
    I hele dette tidsrommet har selger (BRÆKKAN IMPORT) solgt varer for flere millioner kroner på nettauksjonen QXL. Alle kundene venter 2-3 måneder på varene (det er noen som får det de har kjøpt). Det er her potensialet for en pyramidesvindel er.

Alt dette skjer med velsignelse fra QXL Auksjon Norge as. De lar (med viten og vilje) BRÆKKAN IMPORT fortsette sin svindel (de har jo provisjon).

QXL Auksjon Norge as har et system med karakterer på selgere i systemet. Disse karakterene kan manipuleres av ansatte i QXL. Dette setter selger i et positivt (uberettiget) lys .

Min vurdering av saken.
    Brækkan er også innehaver av Orgnr. 994 218 476 (ALCA IMPORT-EXPORT) Startet 08.07.09 (NUF)
    Dette selskapet har Brækkan opprettet for å fraskrive seg personlig ansvar, slik han har i BRÆKKAN IMPORT. Jeg ønsker, med denne anmeldelsen å få klarhet i hvordan Kolbjørn-Albin Brækkan trikser og mikser mellom disse selskapene, og hvilken rollen til QXL har i dette spillet.
    Det er også spørsmål angående innbetalt merverdiavgift i BRÆKKAN IMPORT. Sender en kopi av dette brevet til SKATT ØST.

Krav om erstatning
    Jeg krever å få tilbakeført innbetalt beløp + renter, og 1 - 2 dagers tapt arbeidsfortjeneste i forbindelse med oppfølging av denne saken, på det nåværende tidspunkt beløper dette seg til 8000,-

Erklæring
    Undertegnede er kjent med at det er straffbart å angi falsk/uriktig anmeldelse til politiet, jfr.
    straffeloven §§ 166 – 171.

Til slutt
    Fikk e-post fra (support@alcaimport.com) i dag, med meldingen: Vi er ute av kontoret og er ikke tilbake før om ca 3 uker.

Kontaktperson (anmelder)
    Dato og underskrift

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Konsekvens

Spørsmålet er hvilken konsekvens dette vil ha.

Kan vi risikere at i stedet for at vi må vente svært lenge før vi får varen eller får refundert beløpet ikke får noe i det hele tatt?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette burde vel snart nå TV2 hjelper deg? Om det er så ille som det er i tråden her inne så burde vel dette snart blåses opp i media snart. Utrolig kjedelig for de som nå går inn og bestiller i denne fasen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jnsteen
    Spørsmålet er hvilken konsekvens dette vil ha.

Kan vi risikere at i stedet for at vi må vente svært lenge før vi får varen eller får refundert beløpet ikke får noe i det hele tatt?

Tror du at du i det hele ville fått varene kjappere ved å ikke anmelde? heh..

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Politianmeldelse, ja nå begynner vi å snakke.

Skulle ikke fyren være tilbake fra ferie nå da?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte i dag rykter om at firmaet er på vei til konkurs-begjæring. Kan noen bekrefte dette?

Kjipt for oss som ikke har fått penger tilbake hvis han går konkurs. Har slipper nemlig personlig ansvar fordi her i norge har vi et lovverk som beskytter kjeltringer og ikke straffer dem... Dedt føles i hvert fall slik ut i denne saken.

Mvh

White Widow

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WOW!!!!

Det ringte i telefonen hans men desverre tok batteriet mitt slutt i det det ringte. Jeg koblet til laderen og prøvde igjen men da hadde han skrudd av telefonen. Snakk om mannen har flaks!!!

HE he!!!

Mvh

White Widow

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Problemet er selvsagt i dette tilfellet som indikert tidligere at en mangler faktura, og dermed blir det enklere å henstille krav og drift til NUF-selskapet, som jo står uten ansvar. Når det er sagt er det jo ikke slik at en kan holde på som en vil i slike saker, og jeg er usikker på hvordan en eventuelt opprettet bobestyrer vil ta tak i denne saken. Problemet er jo at bobestyrer henter midler til arbeidet nettopp fra firmaet som bobestyres, og i dette tilfellet blir det vel fint lite å hente?

I så måte er nok eneste måte å få en oversikt i dette tilfellet - GITT KONKURS - at Politi og Økokrim kobles inn. Problemet i så måte er jo at spesielt økokrim har så mye å gjøre, og ikke minst en vedtatt "strategi" at de kun går etter "storfiskene". Politiet på sin side har liten erfaring med denne type økonomisk - EVENTUELL - kriminalitet, og kommer ofte til kort. Resultatet er at det i mange tilfeller skjer null og niks, med det resultat at folk slipper unna med svindelstreker over en lav sko.

Nå må jeg igjen få understreke at overstående ikke nødvendigvis trenger å være en aktuell problemstilling i dette tilfellet, men dette er altså undertegnedes erfaring, som selv har blitt svindlet for mye penger i en sak der vedkommende som utførte svindelen ikke en gang ble tiltalt for forholdet (Master IT / Masterminds) - og i det tilfellet var det massivt med bevismateriale, i tillegg til en aktiv bobestyrer som i avsluttende beretning skrev at Norge i denne saken fremstod mer som en bananrepublikk enn en reell rettstat............

Inntil videre vil jeg uansett si at folk bør krysse fingrene samt rette fokus mot ANS-delen av dette "konglomeratet" som juridisk anvarlig for transaksjonene. Får en holdt ANS-et ansvarlig har en altså et personlig krav på alle deltakere i dette selskapet (var ikke faren del av dette selskapet??), og dermed et helt annet utgangspunkt for inndrivelse.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pr0tec
    Tror du at du i det hele ville fått varene kjappere ved å ikke anmelde? heh..
    Jeg er kanskje av de heldige. Men min erfaring er at ved å sende en høflig mail kommer varen raskt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ lygren

Er et bo uten midler vil jo tingretten dekke et standardbeløp til bostyrer. Det vil jo i praksis si at svært lite blir gjort i slike tilfeller.

Ansvarlig eier i et ans eller nuf blir selvsagt gjort ansvarlig for de krav som blir meldt til boet. Erfaringsmessig vil jo det si at en ikke får ei krone. Her har jo du erfaring.

Hva det offentlige gjør kan en bare spekulere om. Vil tro at rot med moms utgjør i tilfelle blir den etaten som er ivrigst.

Historien viser jo tydelig at han som omtales har sluppet unna i flere land.

Det har nå begynt å komme negative karakterer på QXL fra handler tilbake i mars. Viser vel at kunder ikke tør gi negativ.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Svindler i mange land med Qxl- Ricardos hjelp

Det som er så utspekulert var at jeg nærmest etter 40 virkedager måtte love at det ikke var ""vondt blod"" mellom oss.. Han kunne ikke se at pengene hadde kommet inn på konto +++ Måtte da true med lensmann og prest og fikk da refundert det pcen kostet pluss erstatning for ventetid.. Var så lettet at jeg ga positiv karakter.. vet ikke helt hvorfor.. Sikkert så lettet over å få refundert mine "hard earned cash".. Ser i ettertid at dette var dumt og bidro til at Mr Alcaimport kunne holde på lenger med sitt lureri

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Forester
    Det som er så utspekulert var at jeg nærmest etter 40 virkedager måtte love at det ikke var ""vondt blod"" mellom oss.. Han kunne ikke se at pengene hadde kommet inn på konto +++ Måtte da true med lensmann og prest og fikk da refundert det pcen kostet pluss erstatning for ventetid.. Var så lettet at jeg ga positiv karakter.. vet ikke helt hvorfor.. Sikkert så lettet over å få refundert mine "hard earned cash".. Ser i ettertid at dette var dumt og bidro til at Mr Alcaimport kunne holde på lenger med sitt lureri
    Ikke kritikk til deg Forester, men det du forteller er jo en medvirkende årsak til at Alcaimport har en misvisende karakterbok på QXL.
    Eksempelvis får en kunde tilslag på en vare til en tredjedel av hva varen koster i utsalg.
    Helt klart billigere for Alcaimport å tilbakebetale beløpet i tillegg til 300 kr. og få en positiv karakter enn å gå på et tap på 5-10.000 ved å levere varen.

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glad jeg leste meg litt frempå om Alcaimport før jeg bestemte meg for ikke å betale. Fikk tilslag på en TV som koster 23 000 ny til 9000. Klart det ikke går an å tjene penger på noe slikt. Det er rett og slett for godt til å være sant. Det meste av slike kupp er det. Man skal holde seg til netthandelen for å gjøre "kupp", hvis man kan kalle det det. Uansett, håper han og QXL går under for denne virksomheten. Kan ikke drive rundt å lure folk på denne måten, tenk på de som kanskje er 14-15 år og har jobbet en hel sommer for å kjøpe ett eller flere produkt hvor de taper alle pengene sine. Dette er slikt lureri folk burde holde seg for god til.

Ble selv lurt av en narrebutikk en gang. Bestilte en forsterker på halv pris "10 000/2" og fikk en forsterker til 2000,-. Den saken havnet i TV2 hjelper deg, og da de kom sprang han i kjelleren og gjemte seg. På den tiden var jeg 15 år, og fikk nesten magesår av all ventingen og spekulasjonen rundt lureriet. Heldigvis har jeg en far som er meget overbevisende, så jeg fikk refundert pengene. Jeg håper AI's eiere får sitte lenge for det de har gjort. Bare man tenker på den situasjonen en ungdom som kanskje har brukt opp pengene sine på slikt lureri har satt seg inn i, får man vondt og blir forbanna.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Igjen, orgnr og kontonummer du betaler inn til er til enkeltmannsforetaket, et fett hva som står som firmanavn ellers

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB
    Glad jeg leste meg litt frempå om Alcaimport før jeg bestemte meg for ikke å betale. Fikk tilslag på en TV som koster 23 000 ny til 9000. Klart det ikke går an å tjene penger på noe slikt. Det er rett og slett for godt til å være sant.
    Og i det du sier ligger vel kjernen i at virksomheten til denne fyren er fullstendig feil.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jnsteen
    Jeg er kanskje av de heldige. Men min erfaring er at ved å sende en høflig mail kommer varen raskt.
    Dette er prøvd flere ganger uten å få svar. Neste skritt blir politianmeldelse.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av allfather
    Igjen, orgnr og kontonummer du betaler inn til er til enkeltmannsforetaket, et fett hva som står som firmanavn ellers
    ...helt enig; da vil en mest sannsynlig kunne gjøre kravet gjeldende personlig på vedkommende, og da øker igjen sannsynligheten for at det blir ryddet opp her på ett eller annet vis...

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Qxl oppe i alt dette her? Skulle man ikke kunne kreve noe av de? Kanskje de er forsikret mot lignende?

Side 45 av 96 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 55 65 75 85 95 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •