Alcaimport på QXL - erfaringer - Side 42

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 42 av 96 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 62 72 82 92 ... SisteSiste
Viser resultater 821 til 840 av 1905
    Jente
    Guest

Post Veldig dårlig erfaring med Alcaimport

Stakkars sønnen min som jeg nå skjønner er lurt for både penger og pc som han kjøpte av Alcaimport på QXL sin nettauksjon.

Etter å ha lest alt her inne om dette firmaet og hvordan QXL har behandlet kundene/medlemmene sine så skjønner jeg at vi har blitt grundig lurt. Det er kjempetrist! Sønnen min skulle bruke pc-en til skolearbeid og er helt avhengig av å ha en for hånden. Vi betalte for den 19. juli 2010 nesten 4.000,- og har enda ikke fått pc-en.

Jeg er meget skuffet og sint på QXL som jeg hadde tillit til siden de står frem som en seriøs aktør for auksjoner på sidene sine. Jeg trodde i min naivitet at de tok vare på sine kunder/medlemmer, men etter alt jeg har lest her så kan jeg ikke se at dette er tilfelle. Det går ikke ann å forsvare og unskylde et slikt selskap som Alcaimport med Brækkan Import som selger. De burde fort ha skjønt at dette var helt useriøst bedrevet overfor kundene og dermed stoppet hans virksomhet med en gang. I stede har dette fått surre og gå til en masse kunder har blitt regelrett lurt og ført bak lyset. Ja, latt dem bare stjele og svindle penger fra folk. Det er bare helt forkastelig!

Jeg kommer til å melde meg ut av QXL fordi jeg aldri mer vil tørre å stole på at de er seriøse i så måte overfor sine kunder. De har ødelagt sitt rykte grundig i denne saken.

Det er helt utrolig at man ikke skal kunne være "sikker" når man handler via et slikt selskap som QXL. Om denne importøren blir anmeldt så mener jeg faktisk at QXL også må anmeldes for å ha lurt sine medlmmer.

Jeg vil også og derfor advare andre på det sterkeste mot å handle på QXL og i sær fra Alcaimport og Brækkan Import.

Det er helt uhørt at han nå faktisk er på ferie og bruker opp pengene våre med støtte fra QXL i stede for å gjøre opp for seg og returnere pengene til kundene eller faktisk sende oss varene som vi har betalt for for lenge siden.

At det går ann!!!!

Tror det blir siste gang vi handler på nettet i det hele tatt etter dette. QXL er her med på å ødelegge omdømme for netthandel generelt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Jente

Jeg er meget skuffet og sint på QXL som jeg hadde tillit til siden de står frem som en seriøs aktør for auksjoner på sidene sine. Jeg trodde i min naivitet at de tok vare på sine kunder/medlemmer, men etter alt jeg har lest her så kan jeg ikke se at dette er tilfelle. Det går ikke ann å forsvare og unskylde et slikt selskap som Alcaimport med Brækkan Import som selger. De burde fort ha skjønt at dette var helt useriøst bedrevet overfor kundene og dermed stoppet hans virksomhet med en gang. I stede har dette fått surre og gå til en masse kunder har blitt regelrett lurt og ført bak lyset. Ja, latt dem bare stjele og svindle penger fra folk. Det er bare helt forkastelig!
    Det ser jo ut som boblen til Alcaimport nå har sprukket.

I så fall er QXL beviselig medvirkende til de tap kundene til Alcaimport blir påført. Det kan vel betegnes som villedende markedsføring.

På QXL er det karakterboken som er toneangivende for om en velger å handle av en selger. Her har Alcaimport fått slettet negative karakterer fortløpende. Over en periode på 2 måneder i sommer noterte jeg negative karakter på Alcaimport daglig. Dermed ikke sagt jeg fikk med meg alle. De fleste av disse karakterene ble slettet eller endret. Det var da snakk om langt over 100 negative karakterer.

Jeg mener likevel at det ikke er QXL det er noe feil med, konseptet er bra og kan sikkert bli bra igjen. Det er en del ansatte i QXL Norge som har begått grove feil og som bør bort.

Rett meg gjerne om jeg tar feil.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jente
    Stakkars sønnen min som jeg nå skjønner er lurt for både penger og pc som han kjøpte av Alcaimport på QXL sin nettauksjon.
    Det var en sørgelig historie om Alcaimport og QXL.

Her er et tips fra meg:

Send en epost til Alcaimport hvor du skriver at du vil ha pengene tilbake umiddelbart. Om penger ikke kommer vil du ringe varamedlemmet i Alcaimport:

Alca Import-Export, 1338 Sandvika — Regnskapstall, ledelse, organisasjonsnummer, telefonnummer, faks og adresse

På linken ovenfor finner du navnet på varamedlemmet og på gulesider finner du både mobilnummer og fastnummer.

Varamedlemmet er faren til han som driver Alcaimport på QXL, og mange som har truet med å snakke med faren har fått penger tilbake med en gang. Det er tydelig at mr. Alcaimport ikke vil at faren skal få vite noe om hans lugubre business...

En annen ting du også kan gjøre er å sende din histore til sikkerhetssjefen i QXL:

erlend@qxl.no

Slik at QXL kanskje stopper andre lignende selgere i fremtiden (selv om jeg har mine tvil siden QXL tillater alt for mye tull på sine sider).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lundsiden
    Jeg mener likevel at det ikke er QXL det er noe feil med, konseptet er bra og kan sikkert bli bra igjen. Det er en del ansatte i QXL Norge som har begått grove feil og som bør bort.

Rett meg gjerne om jeg tar feil.
    Jeg tror at hele bedriftskulturen hos QXL Norge er skikkelig dårlig. Tenker da på diskusjonen på Diskusjon.no - QXL forsvarer salg av merkevarekopier hvor Traffic Manager i QXL Tor Andre Vikki forsvarte salg av merkevarekopier. Sikkerhetssjef Erlend Væring tillater også salg av merkevarekopier på QXL.

Sett i lys av økonomien til QXL Norge (sjekk tidligere i tråden for gjennomgang av den), har kanskje de ansatte hos QXL sett gjennom fingrene med hva selgere gjør på QXL?

De ansatte er sikkert redde for jobbene sine, og dermed har det oppstått en meget stygg ukultur som ikke vil stoppe før noen rydder opp hos QXL eller QXL går konkurs eller blir nedlagt (slik som i Sverige og i England).

Når det gjelder karaktersystemet har nå QXL ødelagt tilliten til det fullstendig. Jeg skjønner ikke at det skal være lov å slette minuskarakterer hos en selger som leverer varer 3-4 mnd forsinket. Men det skjer hos QXL

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ Splice.

Trusler er en dårlig måte å løse problemer på.

Forøvrig er nok alle ansatte i QXL Norge smertelig klar over den triste situasjonen med Alcaimport. De er ikke 5000 ansatte. Tror nok ikke en email til Erlend vil kaste noe nytt lys på situasjonen.

Kan jo i det lengste håpe at folk unngår tap. Men ikke så vanskelig å anta det motsatte. Tilslag på en auksjon for halve eller mindre av butikkpris blir jo feil.

No free breakfast.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tigerhopp
    Blir rent imponert over hva dere finner ut av her nå. Hvor i all verden fant dere ut av hvem som er regnskapsfører for firmaet??
    ps: venter enda her på tv'en

Google alcaimport.

Alca Import-Export, 1338 Sandvika — Regnskapstall, ledelse, organisasjonsnummer, telefonnummer, faks og adresse
    Alca Import-Export (994218476) - Nettavisen Informa
    www.alcaimport.com - Whois - utrace - IP-Adressen und Domainnamen lokalisieren

Kjekt med internett

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ Splice.

Forøvrig er nok alle ansatte i QXL Norge smertelig klar over den triste situasjonen med Alcaimport. De er ikke 5000 ansatte. Tror nok ikke en email til Erlend vil kaste noe nytt lys på situasjonen.

Kan jo i det lengste håpe at folk unngår tap. Men ikke så vanskelig å anta det motsatte. Tilslag på en auksjon for halve eller mindre av butikkpris blir jo feil.

No free breakfast.
    "There ain't no such thing as a free lunch" 8-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ Splice.

Jeg er ikke enig her. Det er jo ikke snakk om at du skal true med noe alvorlig. Kun opplyse varamedlemmet om hvordan virksomheten til Alcaimport drives, og det er vel bare naturlig at et varamedlem vet det?

Men han som styrer Alcaimport vil tydeligvis ikke at varamedlemmet skal bli opplyst. Da er vel det en helt legitim sak å bruke dette faktum som brekkstang for å få tilbake penger?

Andre metoder virker pr. i dag tydeligvis ikke. I følge en rekke minuskarakter gitt ham på QXL den siste uken svarer han ikke på epost eller telefon lenger.

Hvorfor skal man ta på Alcaimport med silkehansker? Alcaimport har jo faktisk misbrukt hundrevis av kunders godtroenhet og tillit til Alcaimport. Da har jeg ingen sympati med ham...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spiff79
    "There ain't no such thing as a free lunch" 8-)
    Var bare så hinsides at jeg forandret uttrykket til frokost.

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var bare så hinsides at jeg forandret uttrykket til frokost.
    Hehe

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spiff79
    Hehe
    Er det noe alcaimport på QXL nå?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Here are the 5 points I always check before going into any transaction with a supplier
    AVOIDING SCAMMERS
    A 5 STEPS METHOD To check out your (supposed) supplier. -Alibaba Trade Forums

Her snakker vi Ali Baba og de 40 røverne. Sjekk ut hvem som har skrevet innlegget.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mapped
    Here are the 5 points I always check before going into any transaction with a supplier
    AVOIDING SCAMMERS
    A 5 STEPS METHOD To check out your (supposed) supplier. -Alibaba Trade Forums

Her snakker vi Ali Baba og de 40 røverne. Sjekk ut hvem som har skrevet innlegget.

Dagens gullkorn.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Er det noe alcaimport på QXL nå?
    Kommer du ikke inn på QXL?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer du ikke inn på QXL?
    Jo men finner ikkeno Alcaimport... var på hjemmesiden til Alcaimport da.. Men så ikke noe på Qxl...

Personlig så er jeg mer trygg på Netthandelen.no eller komplett.no eller Finn.no

Har kjøpt et pokersett fra Qxl, det kom jo fram...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dagens gullkorn.
    Han liker å drive business i allefall, selv om han failer stort.

Han må være ganske stinn av penger nå? Var det verdt det lurer jeg.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av haukeberg
    Han liker å drive business i allefall, selv om han failer stort.

Han må være ganske stinn av penger nå? Var det verdt det lurer jeg.
    Kødder dere? Er det samme person som Alcaimport? Isåfall er det jo tidenes frekkhet..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se på dette:

Mohawk Audio Norge Offisiell Distributør

WHOIS:
    Organization Name..........: BRÆKKAN IMPORT
    Organization Number........: 991541233
    Post Address...............: Blålyngstien 2
    Postal Code................: NO-3520
    Postal Area................: JEVNAKER

Twitter:
    http://twitter.com/MohawkAudio

Websiden ser utrolig flott ut, dette er nok starten på en ny svindel?

mohawkaudio.no , support@mohawkaudio.no , +47 46683770 ...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Kødder dere? Er det samme person som Alcaimport? Isåfall er det jo tidenes frekkhet..
    samme person, nicket er djalbin, trykk på websiden hans så får du se

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er Mohawk Audio Norway på facebook (brækkan import)

Mohawk Audio Norway | Facebook

Og dette ser ut til å være hans "personlige" facebook

http://www.facebook.com/mohawkaudio.no

*let the spam begin

Side 42 av 96 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 62 72 82 92 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •