Alcaimport på QXL - erfaringer - Side 40

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 40 av 96 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 70 80 90 ... SisteSiste
Viser resultater 781 til 800 av 1905
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av sjallabom
    hehe nå sliter alcaimport veldig! Ferie meg i ræva Han klarer uansett ikke og levere alle varene.... Noen av dere kommer til og tape uansett! Og hvis han skal klare og levere flere varer så må han selge mer! Men jeg tviler sterkt på at det kommer ut flere varer nå For nå har virkelig ballongen sprekt!!

For alt vi veit så kan han sitte med dullioner på konto, og ikke ha noe problemer med å heve/selge varer.. Jeg har ikke ringt til kontofonen hans..

Men jeg holder nok også en finger på det at han velger å sprekke ballongen nå som qxl faktisk har vært voksne nok til å innse at han er for useriøs til å støtte han lengre.. Jeg bare håper det at det går ann å bevise at han kjørte så mange kunder på ræva når han slår seg konkurs nå med vilje at han blir holdt personlig ansvarlig for svindel.. Hvis ikke skjer jo ikke en dritt med han. Selskapet er jo nuf, så økonomisk ansvarlig er han ikke uten videre :S

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke han hadde kjørt dette løpet om det var en fare for at han kunne lide økonomisk privat.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei hvis han skal lide verken økonomisk eller strafferettslig må han vel bli dømt i en rettsak? Jeg kan ingen ting om sånne ting jeg, men hvis et selskap er et NUF eller AS så har han vel i utgangspunktet ryggen fri?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Dessverre tror jeg det er lite å gjøre i slike saker annet enn å kanskje lære til neste gang? En kan selvsagt prøve å få argumentert for at skattemyndighetene da v. Økokrim skal ta dette som et "Ponzi Scheme", men sannsynligheter for at de gidder det er nok dessverre liten. Blir vedkommende først straffet for dette må en uansett personlig gjøre opp et krav, alternativt gå sammen flere for å samle det hele til et større krav (er nok det lureste). Rettsaker, saksomkostninger osv osv gjør imidlertid til at det i de fleste tilfeller ikke er liv laga. I tillegg; hvis det først ikke er noe å hente hos vedkommende kan en vinne så mange rettsaker en bare orker - penger får en uansett ikke (utover regningen fra egen advokat selvsagt).

En alternativ måte å gå frem på her er å ta QXL. Nå er jo imidlertid de også ikke direkte "stinne" om dagen, så spørsmålet er om det er noe å hente? Hvis dette korthuset ramler er det uansett svært klanderverdig av QXL etter mitt syn, som har hatt en rekke tydelige og klare tegn om at dette opplegget - i det MINSTE kunne de fått roet det litt ned og ikke tillatt hundrevis av auksjoner fortløpende...

Inntil videre får en jo håpe at det hele kan løses i minnelighet da, er jo mulig firmaet har penger på "si" som kan spyttes inn her for å spare eget navn og rykte, ønsker i det minste folk lykke til i så måte!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forretningskonsept ?

Hei ! For meg er det et mysterium..
    For meg var det en stor lettelse å få penger fra Alcaimport i det hele tatt..
    Allikevel får jeg 650 kr i kompensasjon.. Hvorfor ? Dette hadde han ikke gjort hvis dette hadde vært et ponzi scheme ?? Eller ?? Har ikke fått noen vare men derimot en lærepenge.. sikkert naiv.. men synes synd på de som evt har tapt pengene sine

Newcomer maarder sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det skal mannen ha, han har gjort opp for seg.....etterhvert

Slik jeg har oppfattet det så har de fleste som ikke har fått varen fått refundert beløpet med eller uten en kompensajon, selv om dette har tatt veldig lang tid, mange purringer og trusler om anmeldelser, forbrukerrådet mm. Dette er vel kjernen i problemet, han lover og bortforklarer, svarer ikke på mail før du kaster lovboka i hodet på han og truer med å sende forbrukerrådet, lensmann og telemarksbataljonen på døra hans.
    Det er surt når du har ventet mange måneder på et produkt du var lykkelig over å få kjøpe billig og gledet deg til å få. Ikke kunne du kjøpe deg nytt et annet sted heller, for han satt jo på pengene dine, den slasken.

Hvordan det går med de som venter på sitt nå vet jeg ikke, men håper inderlig at de får enten varene eller i det minste pengene tilbake, etterpå håper jeg Qxl er såpass voksne at de stenger fyren ute slik at flere slipper dette tullet.

Det ble en lærepenge for meg også, selv om jeg fikk en grei kompensajon etter drøyt 4 måneder. Hadde vært enklere å handle til full pris, iallefall for min del.

Det står jo faktisk på regelsidene til Qxl at selger har plikt på seg til å levere varen, er dog ikke sikker på hvor mye man kan kreve det? Er vel kanskje derfor han har delt ut litt kompensasjoner i hytt og pine, for å kunne holde på lengre, altså smøre folk til å ikke gi minuskarakter?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De siste karakterene er datert fra juni/juli.

Qxl har nå en storm av sinte kunder kommende dems vei.

*hente popcorn

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Stukket av til Karibien ja, på heisatur mens alle kundene står å venter uten å ha fått varene. Pengene deres blir nok brukt godt på de karibiske luksushotellene...
    Det ville jeg ha gjort. Ingen som får tak i han da.

Så strategisk til jul så kan han ta samme firma og gjøre det samme for qxl i danmark. For nå er Norge og Sveits brukt opp.

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hihi, ser på de 4 innlegene over meg, hvorav 2 stk er faktiske kunder som har fått tilbake pengene sine, etter laang ventetid. Men de var jo ikke noe morsomme å høre på, så velger man å se bortifra.
    En som er glad i popcorn, som meg
    Og en som svinser om juletider og karibien.
    Tror jaggu jeg skal lage meg litt popcorn senere..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nutta
    Fikk svar fra Qxl om at selger må ha 5 dager på seg til å svare, før jeg evt kontakter de igjen. Han har ikke hatt nok tid på seg de foregående 4 mnd mao. :?
    Nå har det gått 5 dager. På tide å kontakte QXL igjen. Lurer på om de har klart å komme i kontakt med AI nå?

Ellers interessant at QXL skriver "du har nok ikke blitt svindlet". QXL er nå altså ikke sikre på om AI er svindel eller ikke...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er 22 virkedager i de fleste mander, og da er det i overkant av 1,5maned ifra registert innbetaling (1-2 dager avhengig av bank, han har nordea, internt i nordea gar betaling over med en gang)
    Sa med 1-3 dager levering, vil det si 40 arbeidaager, nesten to maneder fra betaling hvis du ikke har betalt pa en fredag.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enhver med vettet i behold hadde ikke dratt på "ferie" viss han hadde noen som helst interesse av å prøve å redde foretningen sin. han forlater bare den synkende skuta.

Far min er en av de som brenner inne med en lcd hos denne fyren.
    Men det som irritererer meg mest er faktisk at qxl har undergravd hele respekten for karaktersystemet sitt for denne dotten.
    og popcorn er jeg snart tom for .. : p

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Refusjon

Etter ca. 100 mailer til kundeservice og qxl uten å få noe konstruktivt svar.

Sende Mail til kundeservice med klar melding om at styremedlemet vill bli kontaktet. Fikk umiddelbart beskjed om at styremedlemet ikke hadde noe med dette firmaet å gjøre fordi det lå feil org. nummer ute på qxl. Vell hvis dere ser på navnet til styremedlemet så ser dere forbindelsen.

Som sagt så var det kundeservice sitt valg om styremedlemet skulle bli kontaktet.

Fikk pengene + 30% i kompensasjon iløpet av 24 timer.

Lykke til!

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Feil nummer meg her og der.. QXL kan brenne en hvis plass. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Karakter

Nå har jeg skrevet en sinna karakter på min aksjon (Se Rogsol1) og skrevet et sinna brev til Alcaimport + QXL. erger seg over denne karen som aldri kan svare en eneste mail. Hadde man i det minste hørt noe fra karen så hadde sikker folk ikke blitt så forbanna og paranoide for penga sine. Merker det koker mer og mer hvor nærmere leveringsfristen nærmer seg. Tenker på alle dere som leveringstiden har gått ut for lengst.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Alcaimport..

Som andre har nevnt så har Brækkan Import holdt det gående med mye kritikk også i tilsvarende Europeiske nettsteder.
    Brækkan har hatt uryddig økonomi fra starten av, nå de siste årene så har det helt tatt av.
    Midler som er betalt inn i det siste er nok tapt,,:evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 2nd floor
    Etter ca. 100 mailer til kundeservice og qxl uten å få noe konstruktivt svar.

Sende Mail til kundeservice med klar melding om at styremedlemet vill bli kontaktet. Fikk umiddelbart beskjed om at styremedlemet ikke hadde noe med dette firmaet å gjøre fordi det lå feil org. nummer ute på qxl. Vell hvis dere ser på navnet til styremedlemet så ser dere forbindelsen.

Som sagt så var det kundeservice sitt valg om styremedlemet skulle bli kontaktet.

Fikk pengene + 30% i kompensasjon iløpet av 24 timer.

Lykke til!
    du fikk pengene tilbake fra qxl ? eller leste jeg litt fort her nå ..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg fikk pengene fra Alcaimport idag

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fikk svar

Etter sinna kommentar (Rogsol1) fikk jeg faktisk svar. Han er på ferie og for min del var varen i rute. han ønsket at jeg fjernet kommentaren min, men den blir der fram til varen er i stua mi da skal han få skryt

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audsands
    kjøpte en sony 46ex500 hos han i beg. av mai. mottok den ca. 25 aug., noe forsinket ja, men til langt under halv pris. hvis du har god tid er dette klart et alternativ.
    :-D
    Fikk du med kjøps kvittering da?

Side 40 av 96 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 70 80 90 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •