Alcaimport på QXL - erfaringer - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 96 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 54 64 74 84 94 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 1905
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er nå nærmere 40 virkedager siden jeg overførte pengene og ca 35 siden jeg fikk bekreftet at de var på konto. Brækkan er veldig kjapp til å svare på mail før han har fått pengene, etterpå er det en helt annen historie. Sendte ham en mail 04.mars, denne har jeg enda ikke fått svar på. Sendte en purring igår...

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    Skjønner ikke at leveringstiden kan være så ekstremt høy, når komplett/norek sender varene normalt iløpet av 48 timer.
    Så på en Pc burde ikke leveringstiden være noe mer enn 1 uke under normale forhold.

Mulig han bestiller tv-skjermer direkte ifra Samsung, selv om jeg tviler på akkurat det.
    Tipper det er to grunner til det:
    - Norek selger ledig produksjonskapasitet til Alcaimport, egenprodukjson og Komplett er prioritert, Alcaimport må pent vente.
    - Med høy omsetning og lav fortjeneste, kan man leve på pengene en mnd eller to før de sirkuleres videre. Bare omsetningen holdes oppe og cashflowen er stabil nok, kan det fungere å leve på andres penger i lange tider..........

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Tipper det er to grunner til det:
    - Norek selger ledig produksjonskapasitet til Alcaimport, egenprodukjson og Komplett er prioritert, Alcaimport må pent vente.
    - Med høy omsetning og lav fortjeneste, kan man leve på pengene en mnd eller to før de sirkuleres videre. Bare omsetningen holdes oppe og cashflowen er stabil nok, kan det fungere å leve på andres penger i lange tider..........
    Eller, problemer med likviditeteten til Alcaimport. Er avhengig av at kunder betaler i forskudd, for å levere varer andre har bestil og betalt for 3-4 uker siden.... Bare en teori og håper det ikke er slik det fungerer.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Eller, problemer med likviditeteten til Alcaimport. Er avhengig av at kunder betaler i forskudd, for å levere varer andre har bestil og betalt for 3-4 uker siden.... Bare en teori og håper det ikke er slik det fungerer.
    Akkurat som banker og forsikringselskap, bare i mindre skala

Neida, det er vel feil av oss å dra egne (negative) slutninger om andres forretningsmodeller. Men det er helt klart en bevisst grunn til å drive på denne måten. Med de prisene ville firmaet blitt lovprist her på forumet om bare tilbakemeldingene var raskere og de hadde overholdt leveringstiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Akkurat som banker og forsikringselskap, bare i mindre skala

Neida, det er vel feil av oss å dra egne (negative) slutninger om andres forretningsmodeller. Men det er helt klart en bevisst grunn til å drive på denne måten. Med de prisene ville firmaet blitt lovprist her på forumet om bare tilbakemeldingene var raskere og de hadde overholdt leveringstiden.
    Utvilsomt!
    For min del begynner tålmodigheita å bli tynnslitt..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et lite regnestykke på hva han kan få inn i renteinntekter:
    Han har en omsetning på ca. 500k i uka, 2 mill i måneden. Om han sitter på pengene halvparten av leveringstiden (altså 3 uker) vil han få renteinntekter på 1,5 million kr i måneden, 18 millioner i året. Får han 3% rente utgjør dette ca. 540000kr (pluss renters rente).

(Hvis kalkuleringa mi stemmer :s)

Det er jo mulig han utsetter leveringen for disse renteinntektene =)

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lkoddenes
    Et lite regnestykke på hva han kan få inn i renteinntekter:
    Han har en omsetning på ca. 500k i uka, 2 mill i måneden. Om han sitter på pengene halvparten av leveringstiden (altså 3 uker) vil han få renteinntekter på 1,5 million kr i måneden, 18 millioner i året. Får han 3% rente utgjør dette ca. 540000kr (pluss renters rente).

(Hvis kalkuleringa mi stemmer :s)

Det er jo mulig han utsetter leveringen for disse renteinntektene =)
    Tror du bommer ganske godt på den beregningen.... Husk at man ikke beregner rente ut fra hva man for inn på konto, men hva man har innestående på konto. Har man ett snitt på kr 500' innestående, er det mer korrekt å proisjere renten ut fra kr 500'.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdatering frå mi side:

I forrige veke fekk eg endeleg svar på epostane mine. Han beklaga då at det hadde tatt så lang tid, han hadde visstnok hatt problem med eposten... Men no er iallfall TV`en på veg, har motteke sporingsinfo frå Bring.

Som eit plaster på såret skulle eg få galvanisk skille og HDMI-kabel.

Er spent på å sjå TV`en når den kjem. Dersom alt er OK, er det ikkje umulig at eg kjem til å handle med Alcaimport igjen, men då skal prisen vere verdt ventinga..!

Er også litt spent på kva som kjem til å skje dersom det skulle bli behov for å reparere TV`en...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Tror du bommer ganske godt på den beregningen.... Husk at man ikke beregner rente ut fra hva man for inn på konto, men hva man har innestående på konto. Har man ett snitt på kr 500' innestående, er det mer korrekt å proisjere renten ut fra kr 500'.
    Som jeg sa, hvis han har pengene på konto halvparten av leveringstiden (altså 3 uker) og ikke betaler sin leverandør før varene sendes fra dem (eller etter for den saks skyld). Mener derfor det er mulig han har pengene på konto i 3 uker og får renteinntekter av det =)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jaja. Jeg vant tidligere i dag en auksjon på en Samsung 55" led fra Alcaimport.
    Tenkte jo ikke på å google dem før ETTER at jeg vant....

Selger har jo over 98% positiv feedback.

Men, etter å ha lest disse sidene så er jeg veldig skeptisk. Jeg sparer 3395,- kontra å slå til på et medlemstilbud på Hifiklubben (der får man 55" led til 18995,-)

Der får jeg i tillegg tv'en på dagen, samt god service og oppfølging om man skulle behøve det (har handlet mye av Hifiklubben i Drammen opp gjennom årene, aldri vært noe tullball)

Så nå tar jeg gjerne i mot gode råd

Fyr i vei...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Olakjerre
    jaja. Jeg vant tidligere i dag en auksjon på en Samsung 55" led fra Alcaimport.
    Tenkte jo ikke på å google dem før ETTER at jeg vant....

Selger har jo over 98% positiv feedback.

Men, etter å ha lest disse sidene så er jeg veldig skeptisk. Jeg sparer 3395,- kontra å slå til på et medlemstilbud på Hifiklubben (der får man 55" led til 18995,-)

Der får jeg i tillegg tv'en på dagen, samt god service og oppfølging om man skulle behøve det (har handlet mye av Hifiklubben i Drammen opp gjennom årene, aldri vært noe tullball)

Så nå tar jeg gjerne i mot gode råd

Fyr i vei...
    Kjøp hos HFK. Tror ikke du vil angre på det skulle du måtte reklamere på den. Også slipper du ventetiden. Mye sikrere.

Er generelt i mot å bryte avtaler, som en auksjon er, men det er der hvor den andre parten stort sett oppfyller avtalene - det tror jeg ikke motparten gjør her...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kunne kjøpe seg ut av auksjonen for 250kr stod det i infoen fra selger. Så jeg får tygge litt på det. Det er jo som du sier ikke bra å bryte en avtale, men her ble jeg skeptisk til selger.

Rart det ikke er mer negativ omtale på qxl, men det kommer kanskje av at lang leveringstid ER oppgitt, samt at flk til syvende og sist får varene sine.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må nesten vurdere om du syns dei sparte pengane er verdt ventetida.. Du kjem heilt sikkert til å få det du har blitt lova, og gjerne litt til, fyren har såvidt meg bekjent ikkje lurt nokon endå..

Eg fekk etterkvart TV`en, endåtil levert heilt inn i stova, og eg sparte bra med pengar, men det tok jo si tid.

Så det du bør spørre deg sjølv om er; Har du råd til å cashe ut 3000 ekstra for TV`en idag? Har du det, så hadde eg gjort det, enkelt og greitt. Så lenge Alcaimport opererer med så lang leveringstid, og at du tydeligvis må plusse på endå 10-15 dagar ekstra, kjem eg til å styre unna.

Når det gjeld dei positive/negative karakterane på qxl: Fristen for å gi karakter er vel mykje mindre enn 30 virkedagar, så alle dei som har måtte vente 2-3 mnd. på varene sine, har vel ikkje fått anledning til å gi uttrykk for dette qxl..?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La oss si du for tv'en. Strålende fornøyd. Etter to år oppståre det en feil reklamasjonsretten vil dekke. Selgerens selskapt eskisterer ikke lenger (er også et NUF - Norsk avdeling av Utenlandsk Foretak). Hvem går du til med reklamasjonen da? Eller kanskje du synes det er ok å betale litt for det fordi du sparte noen kroner for 2 år siden?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på hvem som først brenner seg her? Dette ser ut som et klassisk pyramidespill

Har forresten noen som har fått levert varer fra Alcaimport fått med kvittering/garanti fra dem med et ORG-nr som er mva-registrert?

I følge Brønnøysund er ikke det som jeg antar er selgeren på QXL registrert i MVA-registeret:

Brønnøysundregistrene - Nøkkelopplysninger fra Enhetsregisteret

Bare det burde få varselklokkene til å ringe høyt.

Når prisene han oppnår på QXL også er langt under innkjøpspriser vil dette smelle før eller siden...

Og til deg som tror han får renter av 18 mill. i året så er det fullstendig feil.

Hadde Alcaimport mottatt penger i 1 år for deretter å levere varene ut 1. januar året etter ville det vært riktig. De oppgir leveringstid på 30 virkedager = ca 1,5 mnd. Med omsetning på ca. 2 mill./mnd. som oppgitt ovenfor vil han få renteinntekter på ca 3 mill. løpende.

Noe som tilsvarer ca 90.000 kroenr ekstra bruttoinntekt pr. år ved rentesats på 3%. Ikke noe å bli fet på med andre ord.

Konklusjon:

Er du en gambler og vil spare noen tusenlapper på ny TV kan Alcaimport være greit, men om pyramiden stopper i perioden mellom din innbetaling og leveringen fra Alcaimport er pengene tapt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fått TVen og alt er i orden.

Oppsummering:

-Bestilte en LG 47LH3000 lcd tv, som jeg fikk til 5250kr.

-Sendte mail i forhold til hvordan jeg skulle betale for deg galvaniske skillet, som jeg er lovpålagt å kjøpe med nye tver. Fikk svar samme dag, på alle henvendelser.

-Betalte varen, sendte mail for å spørre om om pengene var kommet frem et par dager senere. Fikk svar samme dag, og fikk beskjed om leveringsdatoen jeg kunne forvente var 30 virkedager, altså 40 dager, som ble 16. mars.

-2. mars sendte jeg en mail for å høre om varen var i rute, fikk ikke svar.

-9. mars sendte jeg en mail til der jeg skrev at jeg hadde hørt om en del dårlige erfaringer i forhold til leveringstiden, og at jeg måtte ha varen innen 16. mars, hvis ikke var jeg ikke interessert. Ingen svar.

-13. mars skrev jeg at jeg nå begynte å bli alvorlig bekymret, og at det nå så ut som at jeg ikke kom til å få varen til 16. slik jeg hadde blitt fortalt, og at dette ikke var holdbart. Da fikk jeg svar 14. mars, der han beklaget seg med problemer med mailen, og at den skulle sendes dagen etterpå.

-16. mars og fremdels ingen sporingsnummert eller info fra alcaimport, og jeg skrev en mail om jeg kunne få et sporingsnummer jeg kunne forholde meg til.
    Fikk dette til svar samme dag:

Vår partner har hatt meget gjøre men den skulle bi avsendt i morgen sa de.

Med vennlig hilsen
    Kundeservice

Da svarte jeg at dette var uaktuelt, og at han måtte vite om slike forsinkelser, med tanke på at han omsetter haugevis med tver i uken, og at denne dårlige kundebehandlingen kom til å få konsekvenser for karakteren hans på qxl, og jeg ikke var interessert i flere unnskyldninger eller forklaringer, jeg ville bare ha varen sendt iløpet av dagen etter, hvis ikke, refunder pengene.

Fikk svar om at jeg kunne få en kompensasjon for ventetiden som et plaster på såret, noe jeg ikke var ville, for han skulle ikke få kjøpe seg mer tid.

-17. mars fikk jeg melding fra tollpost, om at varen var levert, og at varen ankom meg 18. mars. Endelig

Konklusjon: Fikk varen, betalte veldig lite, fikk den innen rimelig tid i forhold til leveringstiden, og er ganske fornøyd, MEN, kundebehandlingen virket til tider useriøs, med skrivefeil og trege tilbakemeldinger, samt unnskyldninger og bortforklaringer.
    Hvis du skal handle fra alcaimport, må du være fullstendig klar over ventetiden, kundeservicen, og unnskyldninger. Hvis du er villig til å overse dette for å spare litt penger, så kjør på. Men det er ikke kult å kjenne at lommeboken er luftig, uten at du har noe igjen for det i over 1 mnd.
    Jeg vil nok ikke handle hos alcaimport igjen.

Snipro

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har ikke jeg lest igjenom hele posten her! Men jeg lurer på hvordan han holder på? siden han kan legge ut auksjoner sånn helt uten vidre til 1 kr og havner langt under innkjøpspriser fra leverandører! og så lang leverings tid. for meg høres dette ut som et spill alt sammen! Men jeg skjønner ikke tanke gangen hannes, noe lureri er det, uten tvil! Jeg kommer ivertfall ikke til og handle oss han med tanke på leverings tiden!

Er det noen her som vet egentlig hva han holder på med? Hvordan han tjener på dette osv?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jobra
    Har forresten noen som har fått levert varer fra Alcaimport fått med kvittering/garanti fra dem med et ORG-nr som er mva-registrert?

I følge Brønnøysund er ikke det som jeg antar er selgeren på QXL registrert i MVA-registeret:

Brønnøysundregistrene - Nøkkelopplysninger fra Enhetsregisteret

Bare det burde få varselklokkene til å ringe høyt.
    Erfaringsmessig fra min jobb, så er ikke Brønnøysundregistret helt 100 % oppdatert. Skal du ha ett korrekt svar, må du kontakte feks Skatt Øst. De hjelper deg mer enn gjerne.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Alkaimport juks

"alkaimport" er egentlig veldig "smart". Jeg vant 4 auksjoner, sendte mail, men fikk ingen svar. bestemte meg derfor for å ikke betale!

Tok dette opp med min far, så begynte vi og snakke om at han må jo tjene noe jævlig på renter. Hvis vi bare sier et beløp: 150 000 på en høyrente konto.. så tjener han fort penger for å ha pengene i banken... Hvordan kan man sjekke om det er en Høyrentekonto?

Er jo håpløst at det skal være 30 dagers leveringstid.. De skal vel ikke lage produktene før de sendes ut?

Syns det er merkdlig at qxl fortsetter og la han legge ut masse annonser.. Er jo bare 1-2 dager etter at auksjonene slutter, så ligger det nye ute...

Merkelig at han legger ut flere auksjoner enn det han klarer og håndtere!!

Håper det blit slutt på sånne useriøse selgere!

Noen som har prøvd å ringe han?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andydibben
    .....
    Tror du kan legge fra deg alle tanker om at han tjener gode penger på renter. Når det gjelder høyrentekonto, så er det sjelden næringsdrivende for det. Og det er store gebyrer ved uttak fra slike konti ved over 6 uttak i året. Grunnen er nok at han neppe ligger på forskudd med betaling av sine leverandører for å si det slik. Kanskje han også må betale forskudd for sine varer? Eller ligger langt etter i betalingen av sine leverandører? Man havner fort i en ond spinal.

Litt synd han ikke velger å uttale seg selv, da det er nevnt at han følger denne tråden. Så han kanskje kunne fortalt om hvorfor det tar så lang tid og han må ha pengene dine 4-5 uker før varen kommer.

Side 4 av 96 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 54 64 74 84 94 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •