Alcaimport på QXL - erfaringer - Side 39

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 39 av 96 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 59 69 79 89 ... SisteSiste
Viser resultater 761 til 780 av 1905
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SvarteKnekt
    Dere som har varer/penger utestående hos AlcaImport er best tjent med at denne saken dysses mest mulig ned, og at QXL åpner for at AI kan legge ut nye auksjoner så snart som mulig.
    Hadde vel ikke diskutert denne saken i et åpent forum hvis så var tilfellet.

Det er nok rot i denne saken som det er. Ingen trenger mer av det nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Olzen
    Hadde vel ikke diskutert denne saken i et åpent forum hvis så var tilfellet.

Ok, må innrømme at jeg skrev forrige innlegg på en provoserende måte fordi jeg mistenkte at du ville at pyramiden til AI skulle fortsette. Fordi du kanskje har utestående penger/varer hos AlcaImport?

Men hvorfor vil det bli mer rot om pressen begynner å snuse nærmere på denne saken? Om alt er bra med AI vil ingen skade skje, men om AI er en pyramide vil kanskje presse-snusing bidra til at pyramiden stopper før den blir enda større. Pressen kan altså potensielt forhindre et enda større totaltap...

Etter min mening er da presse-snusing i begge (alle) tilfeller bra.

Newcomer regor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De som nå ikke skjønner at løpet er kjørt ovenfor denne kjeltringen bør sette seg ned, puste med magen og tenke!
    Jeg forstår at man vegrer seg for og slå pengene ut av denne person (verbalt)
    Man håper jo i det lengste at alt skal ordne seg til det beste for seg selv.

Etter min mening må alle som en som har noe utestående med dette "selskap" slå seg sammen og ta rotta på denne dritten!

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg sendt epost til Forbrukerrådet, Forbrukerombudet, Dinside, Dine Penger, Dagbladet, ITavisen, Digi.no, Forbruker.no, Hardware.no og Teknofil.no.

Kanskje en eller flere av disse begynner å stille QXL noen nærgående spørsmål om denne saken slik at vi kan finne ut hva som er riktig og feil om AlcaImport og QXL.

-------------------------------------------------------------------------------------------

Subject: Ponzi scheme / pyramidespill på QXL.no?

Hei !

Det spekuleres vilt på AVforum.no om det foregår et stort pyramidespill på QXL.no med QXL sin hjelp:

http://avforum.no/forum/produkt-pris...rfaringer.html

Det som er ille er at mange skriver at QXL har slettet en rekke minuskarakterer på denne selgeren fordi de tjener mye provisjon på selgeren, og fordi QXL er i en vanskelig økonomisk situasjon med millionunderskudd hvert år:

QXL.no - Karakter

AlcaImport har solgt for flere hundretusen kroner hver eneste uke i 2010, og hvis det som står på AVforum.no er riktig, kan det være at denne saken krasjer med et milliontap for hundrevis om ikke tusenvis av QXL-brukere.

Hvis QXL har slettet minuskarakterer for å få denne selgeren til å fremstå som bedre enn det som er korrekt, vil muligens QXL kunne bli stilt økonomisk medansvarlig?

Her er også en link hvor en bruker på AVforum har fått epost fra QXL hvor de skriver at QXL tjener bra på denne selgeren, og derfor har valgt å holde en noe mer tolerant linje overfor denne selgeren (AlcaImport):

http://avforum.no/forum/produkt-pris...ml#post1505292

Om dere leser hele diskusjonstråden på AVforum og sjekker linker der kan dere også finne ut at AlcaImport tidligere har svindlet en rekke kunder i Sveits i fjor (på Ricardo.ch som er en søsterside av QXL samt på den sveitsiske delen av Ebay).

Dere kan også finne link hvor en ansatt hos QXL forsvarer salg av merkevarekopier på QXL fordi han vil forsvare sin egen jobb (han er Traffic Manager hos QXL):

Svindel, enda mere fake USB minne til salgs på QXL. - Forum - Hardware.no

Sistnevnte link la jeg ved kun for å belyse mentaliten til QXL og sannsynligggjøre at de har slettet minuskarakterer på en ureglementert måte.

Kanskje dette er verdt en sak etterhvert? Før evt. nye brukere på QXL blir lurt.
    Fått noen tilbakemeldinger?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg sendt epost til Forbrukerrådet, Forbrukerombudet, Dinside, Dine Penger, Dagbladet, ITavisen, Digi.no, Forbruker.no, Hardware.no og Teknofil.no.

Kanskje en eller flere av disse begynner å stille QXL noen nærgående spørsmål om denne saken slik at vi kan finne ut hva som er riktig og feil om AlcaImport og QXL.

-------------------------------------------------------------------------------------------

Subject: Ponzi scheme / pyramidespill på QXL.no?

Hei !

Det spekuleres vilt på AVforum.no om det foregår et stort pyramidespill på QXL.no med QXL sin hjelp:

http://avforum.no/forum/produkt-pris...rfaringer.html

Det som er ille er at mange skriver at QXL har slettet en rekke minuskarakterer på denne selgeren fordi de tjener mye provisjon på selgeren, og fordi QXL er i en vanskelig økonomisk situasjon med millionunderskudd hvert år:

QXL.no - Karakter

AlcaImport har solgt for flere hundretusen kroner hver eneste uke i 2010, og hvis det som står på AVforum.no er riktig, kan det være at denne saken krasjer med et milliontap for hundrevis om ikke tusenvis av QXL-brukere.

Hvis QXL har slettet minuskarakterer for å få denne selgeren til å fremstå som bedre enn det som er korrekt, vil muligens QXL kunne bli stilt økonomisk medansvarlig?

Her er også en link hvor en bruker på AVforum har fått epost fra QXL hvor de skriver at QXL tjener bra på denne selgeren, og derfor har valgt å holde en noe mer tolerant linje overfor denne selgeren (AlcaImport):

http://avforum.no/forum/produkt-pris...ml#post1505292

Om dere leser hele diskusjonstråden på AVforum og sjekker linker der kan dere også finne ut at AlcaImport tidligere har svindlet en rekke kunder i Sveits i fjor (på Ricardo.ch som er en søsterside av QXL samt på den sveitsiske delen av Ebay).

Dere kan også finne link hvor en ansatt hos QXL forsvarer salg av merkevarekopier på QXL fordi han vil forsvare sin egen jobb (han er Traffic Manager hos QXL):

Svindel, enda mere fake USB minne til salgs på QXL. - Forum - Hardware.no

Sistnevnte link la jeg ved kun for å belyse mentaliten til QXL og sannsynligggjøre at de har slettet minuskarakterer på en ureglementert måte.

Kanskje dette er verdt en sak etterhvert? Før evt. nye brukere på QXL blir lurt.
    Morsomt, håper du får noen int. tilbakemeldinger, håper du poster videre hva som skjer med denne saken. Kanskje dette kan sette stopper for denne selgeren.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøpte en sony 46ex500 hos han i beg. av mai. mottok den ca. 25 aug., noe forsinket ja, men til langt under halv pris. hvis du har god tid er dette klart et alternativ.
    :-D

Newcomer maarder sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Olzen
    ...
    Det er vel bedre å rydde opp i rotet før det blir enda mer av det
    Personlig synes jeg at Qxl burde ha grepet inn tidligere, de har mistet min tillit iallefall.

Når jeg bestilte i april hadde han 98 % positiv og jeg synes at jeg gamblet på den tiden. I det siste har han hatt vesentlig lavere karakter, må si at personlig hadde jeg stilt meg svært tvilende til å gamble med en sum jeg ikke har råd til å tape på en så lav poengscore.
    Jeg stiller meg også svært kritisk til Qxl sin policy med å slette negative karakterer, for om dette er riktig at de har slettet såpass mange som det blir sagt her på forumet så må en nesten lure på om det sitter noen der som får fordeler av det...
    Det bør uansett grunngis hvorfor det slettes, både overfor kjøper og overfor nye kjøpere slik at de får et reelt inntrykk av selger.

edit: skriveleif

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audsands
    kjøpte en sony 46ex500 hos han i beg. av mai. mottok den ca. 25 aug., noe forsinket ja, men til langt under halv pris. hvis du har god tid er dette klart et alternativ.
    :-D
    Hva? Har du fått varen din og er fornøyd?
    De som leser denne tråden fast hopper nok over posten ganske fort, for dette kan jo ikke stemme

Ingen auksjoner på QXL fra alcaimport nå heller.. har QXL stengt han ute for godt?

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Hva? Har du fått varen din og er fornøyd?
    De som leser denne tråden fast hopper nok over posten ganske fort, for dette kan jo ikke stemme
    ........
    Hva? Hvilken post

Neida, det er hyggelig at det er noen som har gjort gode kjøp, skulle bare ønske at det var fler av de

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Alcaimport

Dette skrev QXL til meg igår:

Selger er ikke utestengt grunnet alle handlene han har på sin konto, men han har ikke mulighet til å selge noe mer før alle handler er ordnet opp i. Vi jobber nå med å finne løsninger i de forskjellige sakene som selger nå har utestående. Dette kan dessverre ta litt tid. Ha en fin dag videre

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bang - der sprakk ballongen.....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Alca avslutning ??!!

Hei !
    Enig i at det ser mørkt ut .. men synes det er rart at han ikke gjør opp for seg..
    Dette er vel et personlig firma og navnet hans er åpent tilgjengelig..
    Spiller et høyt spill..

mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner og lure jeg også nå.
    Kjøpte en sony 46" 500serien betalte i begynnelsen av juni og ingen tv er kommet hjem til meg enda....
    Har fått tilbud om og heve kjøpet og få 1000.- i avslag. event vente og få tv'en og fortsatt 1000.- i avslag.
    Er jo en fantastisk go handel men får jeg ikke varen er det slett ingen gohandel....
    Håper bare han kan levere meg tv'en slik som avtalt og at handelen går i boks.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogsol
    Dette skrev QXL til meg igår:

Selger er ikke utestengt grunnet alle handlene han har på sin konto, men han har ikke mulighet til å selge noe mer før alle handler er ordnet opp i. Vi jobber nå med å finne løsninger i de forskjellige sakene som selger nå har utestående. Dette kan dessverre ta litt tid. Ha en fin dag videre
    Dette synes jeg er slapt av qxl, dette skulle ha vært gjort dette for lenge siden.
    Money talks :x

I og med at de sier dette kan ta litt tid tolker jeg det slik at selger kan ha vanskelig for å gjøre opp for seg, får håpe dette ikke er tilfelle.

edit: lagt til litt

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stukket av til Karibien ja, på heisatur mens alle kundene står å venter uten å ha fått varene. Pengene deres blir nok brukt godt på de karibiske luksushotellene...

Dette lukter T5PC lang vei.... hele veien til Dubai... der de pengene ble brukt opp.

Dere er sikker på at det ikke er en av de gamle T5PC traverne det er snakk om her da?

Bare det at han har stukket av til Karibiske øyer samtidig som en drøss kunder ikke har fått dyre varer de har kjøpt seg lukter jo svindel hele veien til Karibien...

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det mange spåkoner samlet på ett sted gitt
    Både karibien, dubai, T5PC osv osv.

Forester: en fyr som har 2 måneders leveringsfrist (pluss en god del mer, i virkeligheten), tror du virkelig han greier å spytte ut varer på 2 dager for å gjøre alle fornøyd? Er vel en grunn til denne leveringsfristen.

tigerhopp: Du har kjøpt en TV, som du sikkert har ventet lenge på.. nå får du tilbud om å få tilbake pengene PLUSS 1000,-? Lykke til med å få 1000,- i rente hos banken på den tiden du har ventet. Hvis ikke det er en seriøs kompensasjon så vet ikke jeg.

Endelig har QXL gjort noe bittelitt fornuftig, dog altfor sent.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Her var det mange spåkoner samlet på ett sted gitt
    Både karibien, dubai, T5PC osv osv.

Forester: en fyr som har 2 måneders leveringsfrist (pluss en god del mer, i virkeligheten), tror du virkelig han greier å spytte ut varer på 2 dager for å gjøre alle fornøyd? Er vel en grunn til denne leveringsfristen.

tigerhopp: Du har kjøpt en TV, som du sikkert har ventet lenge på.. nå får du tilbud om å få tilbake pengene PLUSS 1000,-? Lykke til med å få 1000,- i rente hos banken på den tiden du har ventet. Hvis ikke det er en seriøs kompensasjon så vet ikke jeg.

Endelig har QXL gjort noe bittelitt fornuftig, dog altfor sent.
    Men det er jo ikke noen seriøs kompensasjon.. 1000kr for så lang tid.. Han skulle fått varen for halv pris.

Dessuten er det jo bare han som får denne kompensasjonen, hva med alle de andre??

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mr "kundeservice"

Har fått bekreftet fra mr "kundeservice" at han er på "arbeidsferie"
    at varene og tilbakemeldingene er noe forsinket pga dette. Mere informasjon
    i morge.......

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe nå sliter alcaimport veldig! Ferie meg i ræva Han klarer uansett ikke og levere alle varene.... Noen av dere kommer til og tape uansett! Og hvis han skal klare og levere flere varer så må han selge mer! Men jeg tviler sterkt på at det kommer ut flere varer nå For nå har virkelig ballongen sprekt!!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en 46" LED tv utestående hos AI som ble betalt den 12.08 og de såkalte "virkedagene" hos AI går ut den 29.09. Så jeg sendte en melding til QXL og fikk dette svaret på fredag .
    --
    Hei

For å svare på ditt siste spørsmål først vil jeg anbefale deg å avvente til leveringsfristen har passert før du foretar deg noe. Du har nok ikke blitt svindlet, men det er ingen hemmelighet at denne selgeren dessverre bruker lang tid på å ordne opp i sakene.

Vi har inntil nylig hatt daglig kontakt med selger og vi jobber nå opp mot selger for å finne løsninger i de forskjellige sakene. Grunnen til at han nå ikke selger mer er fordi han skal få ordnet opp i de sakene han har utestående slik at det ikke blir for mye for ham.

Dersom du ikke har mottatt varen din i løpet av den oppgitte leveringsfristen kan du kontakte oss igjen slik at vi kan sende en henvendelse angående dette til selger.

Vi ønsker deg en fin dag.

Med vennlig hilsen
    qxl

Side 39 av 96 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 59 69 79 89 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •