Alcaimport på QXL - erfaringer - Side 38

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 38 av 96 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 68 78 88 ... SisteSiste
Viser resultater 741 til 760 av 1905
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Alcadritt

Har selv handlet der og presset qxl med politi osv.. og tidlig idag skrev jeg brev til sikkerhet ansvarlig for å dele min uro, jeg venter ennå på svar på dette brevet. Det er som andre har skrevet, han svarer så høffelig og rask før pengene er inne, men etter det har jeg ikke hørt et kvekk fra han. Har sikkert sendt han rundt 10 mail ang. leveringstid og hvor man eventuelt skal henvende seg hvis det skulle være noe feil med varen. Er ganske kjipt å vite at kanskje 10 000 kr er borte uten å sitte igjen med noe, jeg også fant dette forumet etter å ha betalt så klart.. Bittert, heretter drar jeg heller til lokal forhandler. QXL kommer jeg nok til melde meg ut av så fort jeg finner ut hva som skjer med varen eller pengene mine...

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av iceball
    Den dagen de forsvinner under jorden, så sitter du der uten noe som helst hjelp om det skulle skje noe med tven. Typisk FBI/TV2 hjelper deg stoff om noen år.
    Feil, det er fortsatt Samsung eller LG som garanterer varen. Forskjellen blir bare at du må sende direkte til Samsung sitt godkjente verksted.

Garantien gjelder. Samme skjedde nemlig med naboen, han kjøpte fullhd Samsung gjennom en fyr på lagerjobben.

Displayet fucket seg opp av seg selv, og Samsung reparerte gratis i henhold til garantien.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, produsentgarantien gjelder selvfølgelig fortsatt.

Men gjelder 5 års reklamasjonsrett når opprinnelig selger er borte og man kun har en pakkseddel fra Norek som kjøpsbevis?

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Da er det mange som høyst sannsynligvis aldri for se de varene de har betalt for....
    Og heller ikke pengene er jeg redd for

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Splice
    Ja, produsentgarantien gjelder selvfølgelig fortsatt.

Men gjelder 5 års reklamasjonsrett når opprinnelig selger er borte og man kun har en pakkseddel fra Norek som kjøpsbevis?
    Skulle jeg tro. Det er jo tross alt landets lover, og skal Samsung drive business i Norge så må de jo følge norsk lov.

Når du leverer noe til elkjøp feks, så sender jo de videre til produsent. Så det er jo Samsung som får oppgaven uansett... eller de som jobber for Samsung da. Et eller annet verksted.

Edit: Ser nå at det er noen forskjeller fra produsent til produsent. Det varierer fra 12mnd, til 2 og 3 år.
    Men selger skal fortsatt stå for garanti, ellers kan man jo gå til politianmeldelse og forbrukerombud...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Danke, stemmer det du sier. Samsungproduktene som Alcaimport har solgt blir levert igjennom Norek. Går en inn på Norek sin side så står dette:

"Noen importører/produsenter har egne rutiner for retur og reparasjon. Dette er rutiner som medfører raskere respons, og varen blir behandlet direkte av verkstedet. Du kan desverre ikke sende disse varene til oss".
    Norek.no kundesenter - betingelser - returbetingelser

Trykk på Samsung på Noreklinken (dere må gå via oppsettet på linjen over) så ser dere at det er en landsdekkende kjede, Elesco, som tar reperasjonene.

Fra Samsung sin hjemmeside:
    "Hva gjør jeg hvis produktet går i stykker"?
    "I første omgang henvender du deg til SAMSUNG Support som du finner her, hvis du har spørsmål eller problemer med produktet ditt".

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Feil, det er fortsatt Samsung eller LG som garanterer varen. Forskjellen blir bare at du må sende direkte til Samsung sitt godkjente verksted.

Garantien gjelder. Samme skjedde nemlig med naboen, han kjøpte fullhd Samsung gjennom en fyr på lagerjobben.

Displayet fucket seg opp av seg selv, og Samsung reparerte gratis i henhold til garantien.
    Feil. Jeg kan GARANTERE deg at hverken Samsung, LG, Sony Ericsson eller hvem det måtte være løfter en finger for å hjelpe en person med et produkt uten kvittering.

Da kan man bare stjele det man trenger hos sin lokale elektrobutikk å kreve garanti av produsenten i ettertid.

Og det er mange i denne tråden som ikke har fått noen kvittering på kjøpet sitt annet enn en pakkseddel.

Edit : Og sier produsenten at det bare er å sende den inn kan jeg love at service verkstedet vil be om kjøpsbevis. Som i de fleste tilfeller er Infocare. (Tar seg av lyd og bilde) Deltaservice (Mobiltelefoni). Har forhold til begge firmaene.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med han over meg.
    De aller fleste av dere som har kjøpt fra alcaimport kommer ingen vei fordi han ikke shipper med kvittering. Noe som i seg selv er høyt mistenksomt

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Feil. Jeg kan GARANTERE deg at hverken Samsung, LG, Sony Ericsson eller hvem det måtte være løfter en finger for å hjelpe en person med et produkt uten kvittering.

Da kan man bare stjele det man trenger hos sin lokale elektrobutikk å kreve garanti av produsenten i ettertid.

Og det er mange i denne tråden som ikke har fått noen kvittering på kjøpet sitt annet enn en pakkseddel.

Edit : Og sier produsenten at det bare er å sende den inn kan jeg love at service verkstedet vil be om kjøpsbevis. Som i de fleste tilfeller er Infocare. (Tar seg av lyd og bilde) Deltaservice (Mobiltelefoni). Har forhold til begge firmaene.
    Naboen hadde null kvitering, kun en shippingseddel. Samsung ordnet tvn raskt og problemfritt via sitt verksted.. temmelig fort. Skulle mene han var uten tv en uke..

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv hatt et par garanti saker nå i år. Først ut var min Benq w5000 som måtte sendes til Servicon og nå sist min Onkyo TX-NR807 som ble sendt Dalens Elektronikkservice as. Begge firmaene krevde kvittering for kjøp av produktene så jeg tviler sterkt at du vil komme noen vei med en pakkseddel ved en reklamasjonssak.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Naboen hadde null kvitering, kun en shippingseddel. Samsung ordnet tvn raskt og problemfritt via sitt verksted.. temmelig fort. Skulle mene han var uten tv en uke..
    Da har enten tv'en vært inne tidligere så den ligger registrert i systemet med gyldig kjøpsdato eller så var Samsung dumme/snille.

Ingen annen forklaring.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Forutsatt at disse varene er levert med utgangspunkt i norsk importør (som som oftest er tilfelle fra Norek/Komplett) antar jeg vel at en i tilfelle defekt kan spørre Norek/Komplett pent om hjelp hvis det skal vise seg at dette firmaet går konkurs. En er selvsagt ikke garantert hjelp, for alle garanti/reklamasjonsordninger krever kjøpskvittering. Mulig de vil godta en utskrift av QXL-ordren samt en bankutskrift, det skal i utgangspunktet holde å sannsynliggjøre at en har kjøpt og betalt for varen.

Generelt vil jeg uansett anbefale at folk som havner i "klemma" tar en telefon til verksted/offisiell importør om overnevnte ikke hjelper - noen ganger møter en rett og slett på en serviceinnstilt person i andre enden!

Er varen gråimportert er det imidlertid lite håp om hjelp om forhandler/importør går konkurs, skal en nyttiggjøre seg av internasjonal garanti er det som oftest "no mercy" hva angår original kjøpskvittering... I tillegg er jo ofte disse internasjonale garantiordningene kortvarige, og det er heller ikke slik at alle verkstedet her til lands godtar dette, da de kan slite med å få oppgjør for arbeidet fra produsenten.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg sendt epost til Forbrukerrådet, Forbrukerombudet, Dinside, Dine Penger, Dagbladet, ITavisen, Digi.no, Forbruker.no, Hardware.no og Teknofil.no.

Kanskje en eller flere av disse begynner å stille QXL noen nærgående spørsmål om denne saken slik at vi kan finne ut hva som er riktig og feil om AlcaImport og QXL.

-------------------------------------------------------------------------------------------

Subject: Ponzi scheme / pyramidespill på QXL.no?

Hei !

Det spekuleres vilt på AVforum.no om det foregår et stort pyramidespill på QXL.no med QXL sin hjelp:

http://avforum.no/forum/produkt-pris...rfaringer.html

Det som er ille er at mange skriver at QXL har slettet en rekke minuskarakterer på denne selgeren fordi de tjener mye provisjon på selgeren, og fordi QXL er i en vanskelig økonomisk situasjon med millionunderskudd hvert år:

QXL.no - Karakter

AlcaImport har solgt for flere hundretusen kroner hver eneste uke i 2010, og hvis det som står på AVforum.no er riktig, kan det være at denne saken krasjer med et milliontap for hundrevis om ikke tusenvis av QXL-brukere.

Hvis QXL har slettet minuskarakterer for å få denne selgeren til å fremstå som bedre enn det som er korrekt, vil muligens QXL kunne bli stilt økonomisk medansvarlig?

Her er også en link hvor en bruker på AVforum har fått epost fra QXL hvor de skriver at QXL tjener bra på denne selgeren, og derfor har valgt å holde en noe mer tolerant linje overfor denne selgeren (AlcaImport):

http://avforum.no/forum/produkt-pris...ml#post1505292

Om dere leser hele diskusjonstråden på AVforum og sjekker linker der kan dere også finne ut at AlcaImport tidligere har svindlet en rekke kunder i Sveits i fjor (på Ricardo.ch som er en søsterside av QXL samt på den sveitsiske delen av Ebay).

Dere kan også finne link hvor en ansatt hos QXL forsvarer salg av merkevarekopier på QXL fordi han vil forsvare sin egen jobb (han er Traffic Manager hos QXL):

Svindel, enda mere fake USB minne til salgs på QXL. - Forum - Hardware.no

Sistnevnte link la jeg ved kun for å belyse mentaliten til QXL og sannsynligggjøre at de har slettet minuskarakterer på en ureglementert måte.

Kanskje dette er verdt en sak etterhvert? Før evt. nye brukere på QXL blir lurt.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Muahahahahaha! Knallbra at du tok deg tiden til å sette sammen dette. Ser straks ganske verre ut når man samler all info i et brev/innlegg.
    Hold oss oppdatert på svarene du får.

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra og godt/saklig formulert e-post

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg vil jo anmode alle som må ha fått slettet sine negative karakterer uten samtykke om å påpasse å ta SCREENSHOT, samt gjerne poste denne her. En ting er jo å hevde at en har fått slettet en karakter, en annen er å bevise dette. Skal journalister kunne lage noe sak ut av dette trenger de håndfast grunnlag for å ikke havne på glattisen mht QXL, som garantert vil være svært aggressiv overfor eventuelle medier som måtte lage en større sak ut av dette.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Jeg vil jo anmode alle som må ha fått slettet sine negative karakterer uten samtykke om å påpasse å ta SCREENSHOT, samt gjerne poste denne her. En ting er jo å hevde at en har fått slettet en karakter, en annen er å bevise dette. Skal journalister kunne lage noe sak ut av dette trenger de håndfast grunnlag for å ikke havne på glattisen mht QXL, som garantert vil være svært aggressiv overfor eventuelle medier som måtte lage en større sak ut av dette.
    +1

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ringte varamedlemmet i AlcaImport som det var linket til her i går. Spurte om han visste noe om hvordan man kunne kontakte AlcaImport fordi jeg ventet på noen varer fra dem. Selvfølgelig på en hyggelig og rolig måte.

Han fortalte at han ikke hadde noe med AI å gjøre bortsett fra å stå som varamedlem.

Videre sa han at personen bak AI var på cruise i Karibien denne uken. Men de neste 2 ukene skulle han være i USA, og han mente da at det skulle være lettere å få kontakt med ham.

Han hørtes oppriktig ut, men jeg vet jo ikke om personen som styrer AI forteller hele sannheten om hvordan økonomien i AI er til sitt varamedlem?

At mannen bak AlcaImport er i Karibien akkurat nå rimer jo også med et innlegg her tidligere som skrev at epostene han sendte så ut som de kom fra Kina. Kanskje AlcaImport er på jordomreise for tiden?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SvarteKnekt
    Kanskje AlcaImport er på jordomreise for tiden?
    Det hadde i allefall jeg gjort om jeg var i hans situasjon og "TV2 hjelper deg" og lignende begynte å mase.

Jeg er ikke komfortabel med at vedkommende er dratt ut av landet hvis så er tilfellet. Begynner å helle mot en anmeldelse og/eller rettslige skritt.

Tror ikke vi som har penger/varer utestående hos AI er tjent med at media og lignende blir hauset inn i saken.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Olzen
    Tror ikke vi som har penger/varer utestående hos AI er tjent med at media og lignende blir hauset inn i saken.
    Det er kanskje riktig. Om media kommer inn kan det negative rundt AlcaImport bli offentliggjort for et større publikum enn her på AVforum. Da vil kanskje personen bak AI tenke at det ikke er noen vits i å holde fasaden. Han stopper da sikkert alle utbetalinger og leveringer og lever godt i utlandet en stund til.

Dere som har varer/penger utestående hos AlcaImport er best tjent med at denne saken dysses mest mulig ned, og at QXL åpner for at AI kan legge ut nye auksjoner så snart som mulig.

Du burde sende epost til QXL om at du savner auksjonene til AlcaImport :-)

Spør samtidig om hvorfor QXL har valgt å stoppe AI fra å legge ut nye auksjoner. Mistenker de også nå at driften til AI er basert på et pyramidespill?

Side 38 av 96 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 68 78 88 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •