Alcaimport på QXL - erfaringer - Side 35

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 35 av 96 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 55 65 75 85 95 ... SisteSiste
Viser resultater 681 til 700 av 1905
    Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av olemj86
    Da har jeg prøvd meg her jeg også da.... :shock:

Men 5400,- + 800,- i frakt, 6200,- totalt for denne er jo en grei pris...
    Godt under halv pris av hva den koster ellers..

1KR CRAZY WEEK! Philips 46" LED-TV 46PFL7605H i vår QXL.no

Så gjenstår det bare og se om den kommer... Har god tid da, så derfor jeg valgte og teste denne karn...

Slik det ser ut i denne tråden så har jo kjøpere enten fått varen, eller pengene tilbake...
    Så da får man bare krysse fingrene

Billig var det hvertfall... 8)

Men, siden jeg egentlig skulle hatt 40" istede, men pc'n klikket når jeg skulle by på den på slutten, og derfor ikke fikk den, (men hadde et høyt nok autobud inne på 46")...så om det er noen her inne som fikk kjøpt 40" og kanskje heller vil ha 46", eller noen som har denne i 40" og kanskje vil bytte den mot en 46" så er jeg veldig interessert...
    Bytte vil selvfølgelig ikke finne sted før jeg har mottatt 46"...

Hvordan går det med handelen, etter det jeg kan se så er det nå gått over 35 virkedager.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en annen storselger på QXL som QXL også beskyttet en god stund. Nå hverken selger eller leverer han/hun solgte varer:

QXL.no - Karakterbok - yellowpages

Pyramiden har vel stoppet opp her :-)

Og QXL gjør ingenting for å hjelpe kundene som ble svindlet....

Ser også at det raser inn med negative karakterer hos Alcaimport i dag og i helgen som var:

QXL.no - Karakterbok Alcaimport

Hvor lenge overlever QXL Norge med så mange useriøse storselgere?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lage fake qxl kontoer, og vinne alle auksjonene til alcaimport.. Og ikke betale. Det stopper ihvertfall andre i å bli lurt..:evil:

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fyril
    Lage fake qxl kontoer, og vinne alle auksjonene til alcaimport.. Og ikke betale. Det stopper ihvertfall andre i å bli lurt..:evil:
    Trenger å ta en tlf så er mye gjort.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Trenger å ta en tlf så er mye gjort.
    Hvilken telefon da?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å by for så å ikke betale er bare barnslig, idiotisk er det også å lage falske kontoer. Begynner seriøst å lure på alderen til folk i denne tråden, virker som en god del barn....

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wise84
    Hvilken telefon da?
    Velg selv

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av allfather
    Å by for så å ikke betale er bare barnslig, idiotisk er det også å lage falske kontoer. Begynner seriøst å lure på alderen til folk i denne tråden, virker som en god del barn....

Aldern er 27.. Så på førerkortet er jeg ihvertfall å betrakte som en voksen.

Hvorfor er det så idiotisk? Det hindrer jo faktisk alcaimport å lure til seg penger fra andre intetanende personer..

Qxl er det egentlig heller ikke så synd på da de helt klart velger å la denne tullingen fortsette med denne useriøse "bedriften"..

Men det er klart, hvis du har en handel liggende hos han nå, hvor du verken har fått vare eller pengene tilbake hadde jeg også vært imot at folk skal sabotere fremtidige salg.. Hvis han ikke får solgt flere varer, blir det vanskeligere for deg å få vare/penger tilbake :S

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fyril
    Det ville være som å synke ned på AI sitt nivå. Den rette veien å gå er å gå via korrekte kanaler. Å opprette falske kontoer å la vær å betale er ikke en av de

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Velg selv
    a-team!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tips Politiet nå

Hei!

Takk for informasjonen. Vi registrerer dette inn som et tips. Dersom du ønsker å anmelde dette, må du ta kontakt med ditt lokale politidistrikt.

Vennlig hilsen

Katrin Kaldre
    teamkonsulent
    ØKOKRIM
    Telefon: (+47) 23 29 12 55
    E-post: katrin.kaldre@politiet.no
    ØKOKRIM - Den sentrale enhet for etterforsking og påtale av økonomisk kriminalitet og miljøkriminalitet

Hvis det er noen som synes at dette bør stoppes eller dere har allerede blitt lurt, send en epost til saksbehandeleren Katrin.Kalde@politiet.no

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frods
    Min erfaring så langt:

Kjøpte en Dreambox HD800 på qxl i slutten av Mars. Ventet tålmodig i 30 virke dager og litt til. (Masse helligdager i april og mai).

Tok kontakt og spurte etter status. Fikk svar etter ca et døgn hvor han skyldte på transportstreiken og spurte om jeg ville ha pengene tilbake.

Jaja tenkte jeg og var overrasket over at jeg fikk svar så fort. Sa at jeg kunne vente et par uker til for å se an.

Nå er det ikke mye svar og få lenger. Har sendt utallige mail de siste ukene men ingen respons.

Noen som har tlf til denne fyren?
    Og er det mulig å legge in karakter så lenge etter at auksjonen er gått ut?

Frode

Oppdatering:

Sendte mail til QXL med AI på cc. Forklarte at jeg ikke fikk kontakt med selger og ville politianmelde + Forbrukerrådet.

Det gikk ikke ikke lange stunden for AI svarte.
    Sa jeg ville ha refundert pengene og det var OK. Det tok mange mail før det skjedde.

Men det rare: Jeg betalte 3700,- inkl porto for Dreamboxen. AI tilbakebetalte 4500,- Denne boxen selges jo for 3800 på diverse nettbutikker. Kunne han ikke bare ha bestilt den derifra? Skjønner ikke hvordan dette kan gå i lengden.

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frods
    Oppdatering:

Sendte mail til QXL med AI på cc. Forklarte at jeg ikke fikk kontakt med selger og ville politianmelde + Forbrukerrådet.

Det gikk ikke ikke lange stunden for AI svarte.
    Sa jeg ville ha refundert pengene og det var OK. Det tok mange mail før det skjedde.

Men det rare: Jeg betalte 3700,- inkl porto for Dreamboxen. AI tilbakebetalte 4500,- Denne boxen selges jo for 3800 på diverse nettbutikker. Kunne han ikke bare ha bestilt den derifra? Skjønner ikke hvordan dette kan gå i lengden.
    Han er vel svartelistet fra de fleste butikker vil jeg tro

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av denny 68
    På forumet til Qxl var det en person som skrev innlegg om A1 og svindel
    i andre land som nemt lenger opp i dette formuet. Ser nå at tråden er blitt
    fjernet på formuet. Qxl tåler tydeligvis og ikke se sannheten i øyene og er
    redd for at for mange medlemmer blir kjent med dette.
    QXL er selvfølgelig i sin fulle rett til å slette innlegg som ødelegger for AlcaImport hvis AI er seriøse, men hvis faktisk AlcaImport driver med pyramidespill har QXL gjort en stor brøler når de beskytter AI.

På QXLs oppslagstavle kan man lese at de er "Norges sikreste markedsplass":

QXL.no - QXL.no nyheter

Videre skriver QXL:

"Fakta er at det i dag er godt over 11 millioner ”karakterer” mellom brukerne våre; og det er ingen bedre garanti for sikker netthandel enn millioner av uavhengige tilbakemeldinger om hvordan en kjøper og en selger oppfører seg på markedplassen. Dette er en av de tingene som gjør QXL unik i Norge; vi er et såkalt ”community site” der brukere advarer hverandre om mulig svindel. Det at mange hundre tusen medlemmer advarer hverandre gjør at storsvindlere unngår QXL, og det sparer QXL’s brukere for mye av den usikkerheten netthandel hos konkurrerende markedsplasser medfører".

Sett i lys av beviselig ureglementert sletting av AI sine negative karakterer synes jeg QXL nå er ute på veldig tynn is. Kanskje noen bør tipse ledelsen i QXL om denne diskusjonstråden på Avforum slik at de forstår alvoret med Alcaimport?

Det beste hadde selvfølgelig vært om QXL hadde kommunisert og dementert alle ville rykter og spekulasjoner på Avforum om Alcaimport. Når QXL sletter negative karakterer hos AI sier de jo samtidig at de står bak AlcaImport og er sikker på at AI er et seriøst foretak.

Alternativt vet QXL at AI driver med pyramidespill, men velger å lukke øynene fordi de tjener veldig mye på provisjon, promotering og trafikk på AI sine mange auksjoner.

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av haukeberg
    [I]
    Hvis det er noen som synes at dette bør stoppes eller dere har allerede blitt lurt, send en epost til saksbehandeleren Katrin.Kalde@politiet.no
    Om du har blitt lurt / svindlet så er det ikke vits og kontakte økokrim, men da ditt lokale politi for og anmelde saken... Tror ikke AI driver med noen ulovlig når det kommer til pengene og slik, han bare har en pussig måte og drive butikk på, du betaler, så kjøper han til han som betalte for 1mnd siden, osv osv... Han betaler nok de skatter og avgifter han trenger vil jeg tro.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke AI driver med noen ulovlig når det kommer til pengene og slik, han bare har en pussig måte og drive butikk på, du betaler, så kjøper han til han som betalte for 1mnd siden, osv osv...
    Det du skriver er jo definisjonen på et ponzi scheme eller en pyramide.

Kjøper du en vare fra AI i dag blir den først kjøpt/betalt av AI med en ny kundes penger om 1-2 mnd.

olemj86: Har du utestående penger hos AI siden du tror AI ikke driver med noe ulovlig?

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Splice
    Det du skriver er jo definisjonen på et ponzi scheme eller en pyramide.

Kjøper du en vare fra AI i dag blir den først kjøpt/betalt av AI med en ny kundes penger om 1-2 mnd.

olemj86: Har du utestående penger hos AI siden du tror AI ikke driver med noe ulovlig?
    Nei, har ikke det, kjøpte ikke tv'n, da økoen fikk noe annet og viktigere og prioritere, men skal legge inn bud på nytt når jeg bare får en fin pris på neste auksjon ... Men hvorfor kontakte økokrim, skattemyndighetene og det som er? Om du blir lurt må man jo kontakte politiet... Tror nok AI's selskap betaler de avgiftene han må... Ellers hadde han nok vært tatt allerede, for tror skattemyndighetene har god kontroll på de som driver og selger i slik skala på f.eks finn.no og qxl.no ...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du har blitt lurt / svindlet så er det ikke vits og kontakte økokrim, men da ditt lokale politi for og anmelde saken... Tror ikke AI driver med noen ulovlig når det kommer til pengene og slik, han bare har en pussig måte og drive butikk på, du betaler, så kjøper han til han som betalte for 1mnd siden, osv osv... Han betaler nok de skatter og avgifter han trenger vil jeg tro.
    Driver ikke på med noe ulovlig you say? Hva med alle de som har rapportert på QXL at de ikke har mottat noen varer eller fått pengene tilbake?

Og hva skjer når alle inser at han er dårlig business og stopper å kjøpe ting av han. Hvordan skal han få penger inn til å tilbakebetale de som allerede har betalt han for varer de ikke har mottatt?

Mod edit: Fjernet spekulasjoner

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glem nå ikke at Alcaimport straks feirer ett års jubileum på QXL. Siste år har han 1212 positive, 222 nøytrale og 79 negative karakterer. Negative karakter utgjør dermed ca 5%. Spør dere meg er 5% ikke mye men sikkert for mange.

Ett år i drift...... Tygg litt på den. Nærmest uutholdelig for enkelte her ser det ut til. Hva så om han ikke gjør noe galt? Er det da andre sin jobb å dømme han? Burde ikke dette da ha raknet for lenge siden?

Topicen (tråden) heter jo "Alcaimport på QXL - erfaringer".

Jeg har gjort en handel med Alcaimport og den var helt etter boka, dvs 49 kalenderdager før jeg mottok varen. DET er min erfaring.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mapped
    Glem nå ikke at Alcaimport straks feirer ett års jubileum på QXL. Siste år har han 1212 positive, 222 nøytrale og 79 negative karakterer. Negative karakter utgjør dermed ca 5%. Spør dere meg er 5% ikke mye men sikkert for mange.

Ett år i drift...... Tygg litt på den. Nærmest uutholdelig for enkelte her ser det ut til. Hva så om han ikke gjør noe galt? Er det da andre sin jobb å dømme han? Burde ikke dette da ha raknet for lenge siden?

Topicen (tråden) heter jo "Alcaimport på QXL - erfaringer".

Jeg har gjort en handel med Alcaimport og den var helt etter boka, dvs 49 kalenderdager før jeg mottok varen. DET er min erfaring.
    5%? Hva med de siste to månedene? 57 negative av 409, det er 14% misfornøyde kunder. Og jeg ser at mange nøytrale er folk som gir alcaimport alt for mye slack, de får tilbake pengene sine etter massevis av mailer og venting. Og gud vet hvor mange negative som QXL har slettet uten grunn som folk har rapportert på denne tråden her. Kanskje er totale negative på så mye som 20-30%?
    INGEN bedrift med respekt for seg selv kan holde på slik. Heller ikke en auksjonsside som briefer med trygg handel når de lurer kundene sine slik.

Og selv om DU har hatt en god erfaring, så betyr ikke det at selve produktet er godkjent. Kan jo sammenligne dette med den første Xbox 360 som kom ut. Den hadde så mye som 50%++ failure rate på det verste, men det var jo selvfølgelig de resterende 50% som var heldig og fikk en fungerende konsoll som gikk ut på forum og benektet at produktet deres hadde feil fordi DERES konsoll virket jo fint.

Litt snodig logikk det der.

Side 35 av 96 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 55 65 75 85 95 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •