Alcaimport på QXL - erfaringer - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 33 av 96 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 73 83 93 ... SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 1905
    Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av MindWaste
    Når du beskriver første kjøpet med AI slik, er det for meg totalt uforståelig at du vender tilbake for nok en handel med samme mann...
    Det er nesten slik jeg leser hele tråden her.. folk vil så gjerne spare en tier, så de velger å kjøpe av han selv etter å ha lest tråden.
    Så brått dukker det opp et par suttreinnlegg om at det tar så lang tid før varen kommer.. rart det der

Pluss de som aldri har kjøpt noe av han og skyr han som pesten.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Seriøst. Etter å ha lest om sveits... Samme konto nummer.

Tipset qxl om forumet. Skal faktisk ta Meg tid til å ringe banken hans I morgen og fortelle om svindelen.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av haukeberg
    Skal faktisk ta Meg tid til å ringe banken hans I morgen og fortelle om svindelen.
    Hva regner du med å få ut av det?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kuke til for andre sikkert.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MindWaste
    Når du beskriver første kjøpet med AI slik, er det for meg totalt uforståelig at du vender tilbake for nok en handel med samme mann...
    Jeg er inneforstått med at det er laang ventetid og siden jeg ikke MÅ ha varen til en viss tid, syns jeg det er verdt å sende noen purremailer for å få varen til halv pris av butikkpris. Hvis du leste siste setningen min så skrev jeg at en kan gjøre en god deal hvis en er tålmodig og orker å purre. Det gjør jeg, derfor gjør jeg en ny handel med han.

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal faktisk ta Meg tid til å ringe banken hans I morgen og fortelle om svindelen.
    Tror du banken bryr seg om at du ringer til de og sier dette?
    Hvor seriøst tror du de tar deg? Og hva i all verden har egentlig banken med dette og gjøre? Er det svindel så er det ikke banken som skal "ta ham"...

For en bitter fyr du er... Enten kjøp hos han og vent på varen - eller bare gi ****!!! Er jo ikke noen her inne på forumet som har blitt svindlet.. Alle har fått enten varen eller pengene tilbake...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemj86
    Tror du banken bryr seg om at du ringer til de og sier dette?
    Hvor seriøst tror du de tar deg? Og hva i all verden har egentlig banken med dette og gjøre? Er det svindel så er det ikke banken som skal "ta ham"...

For en bitter fyr du er... Enten kjøp hos han og vent på varen - eller bare gi ****!!! Er jo ikke noen her inne på forumet som har blitt svindlet.. Alle har fått enten varen eller pengene tilbake...
    Hmm, bitter er kanskje ikke det riktige ordet her. Det jeg vet er at hvis han blir utestengt og ikke får ny kapital, vil det siste leddet lide, uansett.

Hvem sitt ansvar er det å stoppe dette? Jeg vet ikke, qxl regner jeg med. Hvis alcaimport blir slått konkurs sitter banken med kontoansvar.

Han driver med et ponzi scheme, du kan lese om det på wikipedia, informasjonen som står der er korrekt.

En av grunnene varselflaggene er økt leveringstid. Når størrelsen på nettverket øker tar det lengere tid å betale de siste som ble med i pyramiden.

Pyramidespillet vil slutte når det ikke er nok folk som byr på auksjonene hans og det er en enkel fysisk grense.

Så, beklager at jeg føler et ansvar, men uansett dette kan ikke fortsette i en evighet. Folk KOMMER til å tape penger. Jo tidliger det stoppes, jo færre taper penger.

En av grunne til at dette fortsetter er som uGn skriver, folk vil spare penger. Det alle kan se er at du har en stor sjanse for å ikke få levert varen, dette er normal i et ponzi scheme, han leverer kun et fåtall varer for å opprettholde "kredibiliteten" grunnen til at folk får pengene tilbake med kompensasjon er at nye brukere har investert i varer og må vente nesten 2 måneder.

Lett informasjon her.
    Ponzi scheme - Wikipedia, the free encyclopedia

Uansett om vi/noen/jeg gjør noe så vil folk tape penger i det lange løp. Bare et spørsmål om tid og hvor mange.

Hva synes folk, er det bare gøy å se på eller burde noen gjøre noe?

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, bitter er kanskje ikke det riktige ordet her. Det jeg vet er at hvis han blir utestengt og ikke får ny kapital, vil det siste leddet lide, uansett.

Hvem sitt ansvar er det å stoppe dette? Jeg vet ikke, qxl regner jeg med. Hvis alcaimport blir slått konkurs sitter banken med kontoansvar.

Han driver med et ponzi scheme, du kan lese om det på wikipedia, informasjonen som står der er korrekt.

En av grunnene varselflaggene er økt leveringstid. Når størrelsen på nettverket øker tar det lengere tid å betale de siste som ble med i pyramiden.

Pyramidespillet vil slutte når det ikke er nok folk som byr på auksjonene hans og det er en enkel fysisk grense.

Så, beklager at jeg føler et ansvar, men uansett dette kan ikke fortsette i en evighet. Folk KOMMER til å tape penger. Jo tidliger det stoppes, jo færre taper penger.

En av grunne til at dette fortsetter er som uGn skriver, folk vil spare penger. Det alle kan se er at du har en stor sjanse for å ikke få levert varen, dette er normal i et ponzi scheme, han leverer kun et fåtall varer for å opprettholde "kredibiliteten" grunnen til at folk får pengene tilbake med kompensasjon er at nye brukere har investert i varer og må vente nesten 2 måneder.

Lett informasjon her.
    Ponzi scheme - Wikipedia, the free encyclopedia

Uansett om vi/noen/jeg gjør noe så vil folk tape penger i det lange løp. Bare et spørsmål om tid og hvor mange.

Hva synes folk, er det bare gøy å se på eller burde noen gjøre noe?
    Tror du for utrettet en god del mer om du kontakter Økokrim, Skatteetatten eller Politiet.....

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Min erfaring med Alcaimport

Min erfaring med Alcaimport.

Mail jeg fikk fra Alcaimport for et par dager siden:

Original Dreambox DM-800HD!
    Sendes ut i dag

2 stk Crucial RealSSD C300 2,5" 128GB
    1 stk Garmin Nüvi 1690
    1 stk Philips 46" LED-TV 46PFL7605H
    Skal etter oppgitt leveringstid, altså etter pengene er registrert vår konto utsendes fra oss ca 01.09

Skal etter oppgitt leveringstid, altså etter pengene er registrert vår konto utsendes fra oss ca 08.09

1 stk XFX Radeon HD 5870 1GB GDDR5,
    1 stk Logitech Harmony 1100 Touch Screen,
    Logitech Squeezebox Touch,
    Skal etter oppgitt leveringstid, altså etter pengene er registrert vår konto utsendes fra oss ca 29.09

-----------------------------

Ting som foreløpig er levert:

Original Dreambox DM-800HD!
    (Mottatt 2-3 uker etter frist p.g.a. forsinkelsen). Dreamboxen er originalvare, og ikke clone (sjekket hos Dream Multimedia).

1 stk Garmin Nüvi 1690
    1 stk Philips 46" LED-TV 46PFL7605H
    (Sendt 2 dager FØR fristen på 35 virkedager). Mottatt i dag. Er fortsatt på jobb, men kona sier at to esker er i huset.
    Må bare nevne at jeg fikk kjøpt Philips 46" TV 46PFL7605 til utrolige 5400 kroner. Prisen på nettet er ca. 14 000.

Resten av varer jeg kjøpte skal sendes noe senere - 08.09 og 29.09.

Får se hvordan det vil gå...
    Foreløpig er jeg fornøyd.

Håper det ordner seg for andre som har problem med Alacaimport.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PHP kode:
    Auksjonsslutt:     Leveringstid/positiv karakter:

29.03                5 mnd
    28.05                3 mnd
    10.05                3
    ,5 mnd
    26.04                4 mnd
    26.04                4 mnd
    16.05                3
    ,5 mnd
    03.05                4 mnd
    03.05                4 mnd
    Sjekket nå de siste 10 positive karakterene til AI. Leveringstiden blir stadig lengre ser det ut til.

Gjennomsnittlig leveringstid ligger nå på ca 3,7 mnd eller ca. 80 virkedager (man-fre).

Så ikke narr meg til å le dere som sier dette ikke er en pyramide eller et Ponzi Scheme - From Wikipedia, the free encyclopedia...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Splice, nå er ikke jeg så god til å lese tabeller men det ser jo faktisk ut som leveringstiden har gått ned fra 5 til 3 mnd iflg tabellen din?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pwned by self

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Splice
    [PHP]Auksjonsslutt: Leveringstid/positiv karakter:

Sjekket nå de siste 10 positive karakterene til AI. Leveringstiden blir stadig lengre ser det ut til.
    Gjennomsnittlig leveringstid ligger nå på ca 3,7 mnd eller ca. 80 virkedager (man-fre).
    Tror ikke det blir helt riktig å bruke karakterdato som mål på leveringstid. Det er ikke sikkert
    at mottaker setter karakteren samme dag/uke som varen er kommet i hus.

Tipper også at dem som ikke mottar varen innen "rimelig" tid er mer hissig på å sette karakter enn dem som har mottatt varen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg tok noe feil i min forrige post. Men se på de 2 siste karakterene til AI nå:

QXL.no - Karakter

Første sier at leveringstiden var 60 dager og neste betalte i midten av mars, men har ikke mottatt varen enda.

Så jeg mener min påstand om at leveringstiden fortsatt øker er riktig.

Dermed har Alcaimport sin virksomhet alle tegnene til et Ponzi Scheme / pyramidespill.

Grunnen til at han leverer endel varer er for at folk skal tro de får sin vare. På den måten får han endel positive karakterer og får solgt mer. Men det som skjer er at han drar ut leveringstiden mer og mer jo lenger pyramiden holder på. Hele veien kan han leve fett på innbetalte penger.

Om leveringstiden i gjennomsnitt er på 3 mnd og han selger for 100.000 kroner pr. uke sitter han på over 1 mill. i gjeld til sine kunder. Siden han har solgt tusenvis av produkter med tap i over 1 år på QXL er de pengene sannsynligvis borte i personlig forbruk samt de omtalte tapene.

Han kjøper jo varene fra Norek som har priser langt over det han får for varene for på QXL. Om man kobler det til hans tidligere praksis på Ebay og Ricardo/QXL i Sveits får man et bilde av en person som er en notorisk svindler.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det lukter jo Ponzi lang vei av dette. Alle som har vært litt inne i bransjen vet at på nye produkter så finnes ikke disse marginene. Får du en vare handlet fra AI direkte fra Norek i original uåpnet emballasje og prisen er mye lavere en feks Komplett sine priser så sier det seg selv. Hvorfor skal denne fyren få bedre priser enn komplett som egentlig vel er en del av Norek. Det rimer ikke. Fyren lever på lånte penger helt til bobla sprekker. Greit for de som får varene til denne prisen, men kjipt for de som ikke får varene når han går over ende.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sjif
    Så var vi igang med purring for å få utbetalt disse pengene..
    Oh joy ! :roll:
    Da var pengene på konto , så jeg er happy ihvertfall.

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men du måtte purre flere ganger,hverken penger eller varer kommer automatisk.

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På forumet til Qxl var det en person som skrev innlegg om A1 og svindel
    i andre land som nemt lenger opp i dette formuet. Ser nå at tråden er blitt
    fjernet på formuet. Qxl tåler tydeligvis og ikke se sannheten i øyene og er
    redd for at for mange medlemmer blir kjent med dette.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av denny 68
    Men du måtte purre flere ganger,hverken penger eller varer kommer automatisk.
    Så sant, så sant.
    Han svarte så og si bare på de mailene jeg cc sendte til qxl.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt. Da er det fortsatt ingen på dette forumet som har tapt pengene sine.

..håper ikke jeg blir den første :neutral:

Status:
    To uker over.
    TV: ventet inn 9.9
    iMac: uavklart.

Side 33 av 96 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 73 83 93 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •