Alcaimport på QXL - erfaringer - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 32 av 96 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 62 72 82 92 ... SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 1905
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    begynner å bli litt småskeptisk, dum som jeg var gav jeg bud, vant og betalte for tven (55" led samsung) før jeg googlet firmaet (8800 pluss svimlende 1200kr i frakt).

Håper nå dette går fint, ikke snakk om rare summen, det jeg vant i nettpoker igår, men håper det går greit.

MOD EDIT: Vær vennlig å unngå personlig truende meldinger...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis han betaler tilbake kjøpssum + 10% er det ikke ganske god avkastning av pengene i forhold til bank?

Kanskje putte alle pengene mine der

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sjansen for å få dine varer

Her tok jeg 78 av de siste auksjonene og telte opp hvor mange har blitt levert (verdi 1) hvor mange har ikke blitt levert (verdi 0)
    Dette er summen av verdiene.

Det er ikke tatt hensyn til omstendighetene.

Excel arket med rådata kan hentes her:
    Public - Windows Live

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde ikke rodt vaere ikke levert og blatt vaere levert?
    Hvis man skal folge uskrevne regler innenfor feltet :-p

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av allfather
    Burde ikke rodt vaere ikke levert og blatt vaere levert?
    Hvis man skal folge uskrevne regler innenfor feltet :-p
    Ja og blått byttet ut med grønt

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile alcaimport

har handlet med alcaimport og er brukbart fornøyd med dem.
    måtte purre et par ganger før jeg fikk varen men fikk svar på mailen
    som jeg sendte til dem.
    til deres forsvar så var det transportstreik også i den perioden,men prisene deres er i hvert fall bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er na positivt innstilt frem til leveringstiden gar ut om 1,5 maneder...

MOD EDIT: Vær vennligst å unngå truende innlegg selv om det sikkert er ment humoristisk...

Ser na ut til at ting blir ordnet til slutt sa vi far se.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Ja og blått byttet ut med grønt
    :/

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zobeon
    Samsung Kampanje 46 LED TV 3D Full HD 200Hz 4 HDMI DLNA TIT i vår QXL.no

Kan dette være alcaimport under nytt navn eller? Ser det er leveringstid på 35 dager her også...
    Og hva skjedde men auksjonene til kundedata ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en 46tommer Sony i begynnelsen av juni. Jeg visste jo at leveringstiden var lang, men begynte å bli litt stressa mot slutten av sommeren. Det var ikke svar på mail, men så plutselig løsna det i forrige uke. Da var det flere e-poster daglig og i går kom TV-en på døra med ekspress... Har til alt overmål fått tilbud om kompensasjon.
    Det er klart at man ikke skulle behøve å vente så lenge, men samtidig er jeg fryktelig fornøyd med å ha fått en ex500 for 3600kr inkl frakt

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av haukeberg
    :/
    Vi bare tuller med deg haukeberg. Grafen din er så fin atte.
    Flott initiativ.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sjif
    Og hva skjedde men auksjonene til kundedata ?
    Denne gjenstanden er blitt fjernet av QXL.no
    Gjenstanden som ble listet på QXL.no var dessverre i strid med våre Regler eller Brukervilkår
    ulovlig gjenstand
    useriøs annonse
    selger utestengt

Selger er nullaut, mao fjernet

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har vel Alcaimport holdt på i snart et år. Jeg har gjort en handel der i mai og fikk varen som jeg skulle (Samsung C6705 55"). Var faktisk en smule skeptisk selv når jeg la inn budet men det var uten grunn. Er imponert over at Alcaimport fremdeles kjører auksjonene og en del skeptikere blir vel mer og mer frustrert. Volumene Alcaimport har levert siste år er så store at det ser ut som han faktisk har funnet en måte å kunne drive det på. Slik jeg ser det kan ikke en person holde dette gående med så store volum over et helt år uten at han faktisk har et fundament i forretningsførselen.
    Sjokkerende billig, ja - men det er vel de dyre forhandlerne som må legge inn årene før Alcaimport. Hadde vært gøy å sett hvilke priser det oppereres med ut fra Norek. Kanskje er det en del forhandlere som slett ikke vil ut med hvilken avanse de opperer med?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mapped
    Nå har vel Alcaimport holdt på i snart et år. Jeg har gjort en handel der i mai og fikk varen som jeg skulle (Samsung C6705 55"). Var faktisk en smule skeptisk selv når jeg la inn budet men det var uten grunn. Er imponert over at Alcaimport fremdeles kjører auksjonene og en del skeptikere blir vel mer og mer frustrert. Volumene Alcaimport har levert siste år er så store at det ser ut som han faktisk har funnet en måte å kunne drive det på. Slik jeg ser det kan ikke en person holde dette gående med så store volum over et helt år uten at han faktisk har et fundament i forretningsførselen.
    Sjokkerende billig, ja - men det er vel de dyre forhandlerne som må legge inn årene før Alcaimport. Hadde vært gøy å sett hvilke priser det oppereres med ut fra Norek. Kanskje er det en del forhandlere som slett ikke vil ut med hvilken avanse de opperer med?

Du fikk tv`n din ja... Jeg "vant" akkurat samme tv, og når de 35virkedagene hadde gått, og et par små hissige mail for å få kontakt senere så var tv`n forsinka og masse unnskyldninger. Etter 35virkedager så kommer det ikke som en overraskelse på selger at den er forsinka! Han kunne lett ha gitt meg en heads up på det langt tidligere i prosessen.. Så valgte å heve kjøpet å ihvertfall få tilbake penga mine..

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fyril
    Du fikk tv`n din ja... Jeg "vant" akkurat samme tv, og når de 35virkedagene hadde gått, og et par små hissige mail for å få kontakt senere så var tv`n forsinka og masse unnskyldninger. Etter 35virkedager så kommer det ikke som en overraskelse på selger at den er forsinka! Han kunne lett ha gitt meg en heads up på det langt tidligere i prosessen.. Så valgte å heve kjøpet å ihvertfall få tilbake penga mine..
    Det var nok en klok avgjørelse!!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kan dere se hvordan Alcaimport oppførte seg på Ebay i Sveits:

eBay-Bewertungsprofil für alcaimport

Og her Ricardo.ch (en QXL-avdeling):

ricardo.ch - Bewertungen

Diskusjon rundt Alcaimport:

OutBay.ch - Europas beliebtestes Forum zum Online-Handel und Internet-Betrug • Thema anzeigen - ElectronicBay - fast 300 Artikel, 8 Bewert. (Alcaimport)

Alcaimport svindlet altså hundrevis av kunder i Sveits i fjor.

Her er det en som har funnet ut at mail fra Alcaimport kommer fra Kina. Tydelig at han som står bak AI ikke tør å være i Norge lenger:

Forum for skravlesyke - Se emne - Problemer med Alcaimport

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, mailene jeg har fått er ihvertfall fra Norge. Serverplassering er nextra.no. Skriver en inn den adressen så havner en på telenor - bedrift.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Min erfaring

I fjor vant jeg en mobiltelefon på en av auksjonene til denne karen. Da hadde han satt leveringstid på 12-15 virkedager. Jeg betalte samme dag som auksjonen var ferdig.
    Hørte ingenting fra fyren de 3 første ukene etter auksjonen, så jeg sendte purring på e-post og lurte på hva som skjedde. 2 dager etterpå fikk jeg svar om at han hadde slitt med sykdom, men at han skulle få sendt mobilen om noen dager. Hørte ingenting de neste dagene, så jeg purret igjen, og da skulle han få sendt den veldig raskt mente han. Greitt tenkte jeg, da får jeg bare vente, men det skulle ta sin tid. I fra jeg vant auksjonen og til jeg fikk mobiltelefonen i posten, gikk det 1.5mnd! Den var sendt fra Norek, fikk også med sånn kvittering fra Norek.

27.juli tok jeg sjangsen igjen og vant en ny auksjon, denne gangen en Onkyo forsterker. Ble betalt 28.juli. Har ikke hørt noe fra han enda (som ventet), men her var leveringstiden 35 virkedager, så den dagen det har gått 35 virkedager, skal jeg sende han en purring på e-post. Skal oppdatere her om hvordan det går. Han skal få kjørt seg om han ikke gjør jobben sin!

Som alle her vet, har han latterlig kundeservice og usannsynlig lang leveringstid. Etter at du har vunnet auksjonen, hører du ingenting i fra han hvis du ikke purrer, og han bekrefter f.eks ikke at han har mottatt pengene dine, eller oppdaterer deg med hvordan det går med leveringen osv. Han svarer også kort og uprofesjonelt. Utrolig at han kan holde på sånn, men hvis en har tålmodighet og orker å purre, så vil en til slutt gjøre en bra deal.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sjif
    Etter mye mas fram og tilbake , så har selger tilbudt å refundere veil pris for prosjektor.
    Aksepterte dette.
    Så var vi igang med purring for å få utbetalt disse pengene..
    Oh joy ! :roll:

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wise84
    Som alle her vet, har han latterlig kundeservice og usannsynlig lang leveringstid. Etter at du har vunnet auksjonen, hører du ingenting i fra han hvis du ikke purrer, og han bekrefter f.eks ikke at han har mottatt pengene dine, eller oppdaterer deg med hvordan det går med leveringen osv. Han svarer også kort og uprofesjonelt. Utrolig at han kan holde på sånn, men hvis en har tålmodighet og orker å purre, så vil en til slutt gjøre en bra deal.

Når du beskriver første kjøpet med AI slik, er det for meg totalt uforståelig at du vender tilbake for nok en handel med samme mann...

Side 32 av 96 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 62 72 82 92 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •