Alcaimport på QXL - erfaringer - Side 31

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 31 av 96 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 61 71 81 91 ... SisteSiste
Viser resultater 601 til 620 av 1905
    Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Om en kikker på kundedata.no så ser det ut som om dette i motsetning til alcaimport er et seriøst firma,

men den lange leveringstiden er litt snodig, om du bestiller på siden deres så sender de jo varen samme eller neste dag står det.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Om en kikker på kundedata.no så ser det ut som om dette i motsetning til alcaimport er et seriøst firma,

men den lange leveringstiden er litt snodig, om du bestiller på siden deres så sender de jo varen samme eller neste dag står det.
    Og da lå det en rekke nye auksjoner ute fra Alcaimport... Så jeg trekker tilbake at de kanskje har samme bakmenn

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zobeon
    Samsung Kampanje 46 LED TV 3D Full HD 200Hz 4 HDMI DLNA TIT i vår QXL.no

Kan dette være alcaimport under nytt navn eller? Ser det er leveringstid på 35 dager her også...
    kan ikke se at det står 35 dagers leveringstid?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vel denne karen tillater vist payex iallefall.

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men og handle hos denne 'kundedata' er vell ikke like lukerativt som og handle av AI..

Dette står i denne annonsen, Samsung Kampanje 46 LED TV 3D Full HD 200Hz 4 HDMI DLNA TIT i vår QXL.no

Ny informasjon ble lagt til av selger, den 21/8/2010 17:14 :
    Minstepris 15495,-

Dette har han forsåvidt lagt inn på alle annonsene, 'Minstepris er 'kjøp nå' prisen...

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8

Har handlet hos Kundedata.no - på nett ALDRI QXL - og de leverer. Handlet Win7HomePrem64bOEM og den ble sendt dagen etter jeg bestilte og ingen problemer.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemj86
    Men og handle hos denne 'kundedata' er vell ikke like lukerativt som og handle av AI..

Dette står i denne annonsen, Samsung Kampanje 46 LED TV 3D Full HD 200Hz 4 HDMI DLNA TIT i vår QXL.no

Ny informasjon ble lagt til av selger, den 21/8/2010 17:14 :
    Minstepris 15495,-

Dette har han forsåvidt lagt inn på alle annonsene, 'Minstepris er 'kjøp nå' prisen...
    Selger har gjort en feil her og kan ikke i ettertid si at minste pris er kjøpnå pris.Så vinnende bud kan bli under kjøpnå pris.

Newcomer maarder sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdatering på min sak fra 26/04-2010:

Selger tilbød seg å refundere beløp tilsvarende ny maskin, 3322 + frakt 165kr (rimeligste pris funnet på prisguide.no), for å få en rask avslutning på saken.
    Dette aksepterte jeg da jeg innså at det er vil være raskere leveringstid hos en vanlig forhandler.

Jeg får håpe dette er inne på min konto i løpet av uken slik at denne saken kan få en ende. Denne siste mailvekslingen har gått greit og raskt mellom selger og meg, så viljen til å gjøre opp for seg er til stede.

Tips til andre kjøpere: Svarer ikke selger på mail innen 7 dager kontakt Qxl. Hjelper ikke dette kontakt forbrukerrådets advokat på tlf (0,39 pr minutt), få hjelp med hvordan sette opp brevet om nødvendig. Informer gjerne selger om dette.
    Ikke godta allverdens erstatninger uten å sjekke priser først, det er faktisk regler her også.
    Hold løpende kontakt/ purringer med Qxl, selger og forbrukerrådet med 7 dagers intervaller så bør dette ordne seg raskere enn i mitt tilfelle.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Notorisk svindlar

Hei

Berre gi melding om at eg ogso slit med fyren. Negativ karakter heilt klart.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    gastingen; flott at du gjengir dine erfaringer, men det hadde vært SUPERT om du kunne gjengi dette i mer detalj slik som type vare, kjøpstidspunkt, kommunikasjon (evt. manglende derav) osv.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maarder
    Oppdatering på min sak fra 26/04-2010:

Selger tilbød seg å refundere beløp tilsvarende ny maskin, 3322 + frakt 165kr (rimeligste pris funnet på prisguide.no), for å få en rask avslutning på saken.
    Dette aksepterte jeg da jeg innså at det er vil være raskere leveringstid hos en vanlig forhandler.

Jeg får håpe dette er inne på min konto i løpet av uken slik at denne saken kan få en ende. Denne siste mailvekslingen har gått greit og raskt mellom selger og meg, så viljen til å gjøre opp for seg er til stede.

Tips til andre kjøpere: Svarer ikke selger på mail innen 7 dager kontakt Qxl. Hjelper ikke dette kontakt forbrukerrådets advokat på tlf (0,39 pr minutt), få hjelp med hvordan sette opp brevet om nødvendig. Informer gjerne selger om dette.
    Ikke godta allverdens erstatninger uten å sjekke priser først, det er faktisk regler her også.
    Hold løpende kontakt/ purringer med Qxl, selger og forbrukerrådet med 7 dagers intervaller så bør dette ordne seg raskere enn i mitt tilfelle.
    Det virker som selger i stor skala kjøper seg ut av problemer, mer er det egentlig noe bra for oss ?

La oss si at du byr på en TV til 10000,- og får den for 3000,-. Du får tilbud om å få igjen 3500,- i stedet for en TV til 10000,- inger god deal spør du meg.

Minner meg om han som loddet ut hesten sin for hundre kroner loddet og salget gikk strykende. Etter en uke hadde bonden forsatt hesten og en nabo lurte på hvordan dette hang sammen. Jo sa bonden - han som vant fikk i gjen innsatsen og var førnøyd med det...
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Det virker som selger i stor skala kjøper seg ut av problemer, mer er det egentlig noe bra for oss ?

La oss si at du byr på en TV til 10000,- og får den for 3000,-. Du får tilbud om å få igjen 3500,- i stedet for en TV til 10000,- inger god deal spør du meg.

Minner meg om han som loddet ut hesten sin for hundre kroner loddet og salget gikk strykende. Etter en uke hadde bonden forsatt hesten og en nabo lurte på hvordan dette hang sammen. Jo sa bonden - han som vant fikk i gjen innsatsen og var førnøyd med det...
    Akkurat! du har jo ikke vunnet 500kr, du har "tapt" 7000kr...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om man får det billig så tror hvertfall ikke jeg at det gjør opp for 2-6månders vente tid. Tid er penger og man kan jo i værstefall sitte uten tv i 6månder.

nope , betale heler litt ekstra for det eller be dem opprette Paypal muligheter.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n

I mitt tilfelle så får jeg refundert tilsvarende sum som ny maskin koster i butikk, mitt vinnerbud var 1500,- + frakt, maskinen koster 3322,- + frakt iflg prisguide.no så jeg får si meg fornøyd med det, men jeg er enig i argumentasjonen din. Dette er ingen kompensasjon, men nok penger til å kjøpe seg det jeg allerede hadde kjøpt og betalt for å få.
    Dette er ingen tilfredsstillende løsning totalt sett. Jeg har sett kunder som har akseptert noen få hundrelapper som plaster på såret på vesentlig dyrere kjøp, eller en billigere erstatningsvare enn den opprinnelige.

Man bør etter min mening beregne seg vanlig forbrukslån rente på utestående beløp * antall dager/ måneder. Litt usikker på hva man faktisk kan kreve her men det er en smal sak å finne ut. Etter min mening bør man få dette + tilbakebetaling av det det faktisk koster å handle varen i butikk. Fremdeles har man ikke fått noen kompensasjon....

Ideelt sett burde ikke dette forekomme i det hele, men når det først skjer bør man ikke la seg avspise med lommerusk, det bør svi for selger slik at dette ikke frister til gjentagelse.

Iflg Qxl sine egne regler forplikter selger seg til å levere varen, så om han må handle den til full pris hos en annen leverandør så er det faktisk hans problem.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gastingen
    Hei

Berre gi melding om at eg ogso slit med fyren. Negativ karakter heilt klart.
    @Gastingen

Sett opp en liste over kommunikasjon med selger, dvs dato for alle mailer mottatt/ sendt med en kort beskrivelse.
    Send denne til Qxl og be de om å purre på selger, send samtidig purremail til selger og forklar at du har kontaktet qxl. Går det mer enn 7 dager før selger svarer så sender du mail til qxl igjen og ber de om å purre på selger igjen.

Om dette fortsetter over tid ta kontakt med Forbrukertelefonen 03737 for råd og veiledning, (09.00 - 15.00) 0,39 kr pr. min. De vil kunne hjelpe deg videre.

Dine erfaringer er verdifulle for andre, derfor spør jeg også pent om du ikke kan forklare litt mer om saken din.
    Når du kjøpte, mailer du har sendt/ mottatt med mer

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sjif
    Etter 1 mail til , så fikk jeg svar.

"Din projektor er dessverre forsinket, antatt inn i slutten av neste uke, går dette greit?
    Skal få kompensasjon for din ventetid."

Uken er nå vel forbi , så har sendt ny mail + purret gjennom Qxl en gang til.

Bedre lykke denne gang kanskje
    Etter mye mas fram og tilbake , så har selger tilbudt å refundere veil pris for prosjektor.
    Aksepterte dette.

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Auksjoner forsvunnet

QXL.no - Søk

Ingen auksjoner ute nå plutselig!

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sjif
    Etter mye mas fram og tilbake , så har selger tilbudt å refundere veil pris for prosjektor.
    Aksepterte dette.
    Må si jeg undres over regnskapet i det firmaet.
    Med alle de varene som ikke kan leveres, hvor det blir refundert enten veil. pris eller beløp + kompensasjon på noen hundrelapper, dette spiser jo godt av fortjenesten for selger?

Det er jo de fleste som får levert ser det ut som, men allikevel?

Newcomer zobeon sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB
    QXL.no - Søk

Ingen auksjoner ute nå plutselig!
    Auksjonene hans gikk ut i går kveld. Tar alltid en dag eller to før det kommer nye.

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zobeon
    Auksjonene hans gikk ut i går kveld. Tar alltid en dag eller to før det kommer nye.
    Har sett att det av og til starter nye auksjoner umiddelbart etter auksjonslutt, tipper at nye kommer i kveld ellers så får ikke A1 penger inn for og betale for varene som ble kjøpt for lenge siden

Side 31 av 96 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 61 71 81 91 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •