Alcaimport på QXL - erfaringer - Side 30

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 30 av 96 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 50 60 70 80 90 ... SisteSiste
Viser resultater 581 til 600 av 1905
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er det noen her som faktisk kan bevise at QXL sletter negative tilbakemeldinger? Hvor mange her har opplevd at tilbakemeldingene blir slettet?

Og - skjer dette med andre butikker på QXL?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sverrehn
    Er det noen her som faktisk kan bevise at QXL sletter negative tilbakemeldinger? Hvor mange her har opplevd at tilbakemeldingene blir slettet?

Beviset får du ved å gå inn på kommentar feltet å se selv. Der ser du ny innlagte negative kommentarer, som ikke er der lenger når du logger deg inn ved en senere anledning..

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv sett en rekke kommentarer som er sletta. Kremeksemplet på negative kommentarer fra missfornøyde kunder som ikke blir sletta, kommenteres av Alcaimport omtrent slik "hvorfor tok du ikke kontakt så vi hadde fått en sjanse til å rette opp feilen?". Omtrent standarden... Denne kommer selv om den som har lagt igjen kommentaren sier at man har kontaktet dem og purret opp en rekke ganger..... Merklig!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vi vet da heller ikke bakgrunnen til at kommentarene ble slettet.

Newcomer maarder sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Etter å ha lest igjennom her må jeg si jeg forstår frustrasjonen hos enkelte.

Her er min erfaring:

Vant auksjon 26/04 2010 på ASUS Eee PC Seashell 1008P Kaarim Rashid 10,1
    leveringstid 30 virkedager

27/4 mottok bekreftelse på dette
    27/4 betalte
    27/4 sendte beskjed om betaling og fargevalg
    27/4 mottok bekreftelse på dette
    18/6 sendte forespørsel om pc'n var i rute
    23/6 sendte purring
    24/6 mottok svar, skulle sjekke opp
    04/7 sendte purring
    14/7 sendte purring
    14/7 mottok svar, leveringstid ubekreftet, tilbud om erstatnings pc
    14/7 sendte svar, sa meg villig til å se på forslag om erstatning
    14/7 mottok svar, tilbud om HP Mini 210-1022 10,1
    14/7 sendte svar, avslo tilbudet
    14/7 mottok svar, nytt tilbud, Lenovo IdeaPad S10-3 10"
    15/7 sendte svar, avslo tilbudet
    29/7 sendte purring
    29/7 kontaktet Qxl, de sendte purring
    04/8 sendte purring
    04/8 mottok svar, nytt tilbud, ASUS Eee PC Seashell 1005PX 10,1
    04/8 sendte svar, spurte om leveringstid og spesifikasjoner
    09/8 sendte purring
    09/8 mottok svar, link til produktet
    09/8 sendte svar, spurte om leveringstid
    19/8 sendte purring
    19/8 kontaktet Qxl på nytt

Jeg føler tålmodigheten er en smule tynnslitt og viljen til samarbeid ikke lengre er helt på topp.
    Jeg vil kontakte forbrukerrådet og politiet i begynnelsen av neste uke noe jeg nevnte i siste purring både til selger og Qxl.

Ellers mottas gode råd med takk, dette er rett og slett ikke slik man driver forretning

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde kontaktet politi og forbrukerrådet tvert i denne saken, kanskje på tide å få vekk denne aktøren og folk lar seg lure av disse gode tilbudene som de kalles. Dette blir for dumt og la denne mannen få slite, er også noe som heter Tv2 Hjelper Deg.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er bare å melde alt inn til Tv2 hjelper deg og forbrukerrådet. Jo hetere han får det rundt ørene jo fortere rydder han opp i sakene sine eller forsvinner.

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg hadde kontaktet politi og forbrukerrådet tvert i denne saken, kanskje på tide å få vekk denne aktøren og folk lar seg lure av disse gode tilbudene som de kalles. Dette blir for dumt og la denne mannen få slite, er også noe som heter Tv2 Hjelper Deg.
    Kunne ikke vært mer enig!!!

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk brev tilbake fra selger i dag, unnskyldte seg med at det var problemer med mail som gjorde at han ikke hadde fått svart siden 09.08 (?) Varen på fjernlager, med leveringstid på 11 - 12 virkedager, alternativt tilbakebetaling med kompensasjon.
    Kontaktet Forbrukerrådet, de tar saken om nødvendig.
    Sendte svar til selger, varen leveres i slutten av august, dvs 8 virkedager, noe som bør være tid nok. Er ikke varen levert innen den tid vil saken bli oversendt forbrukerrådet uten videre kommunikasjon med selger. Kopi av brev til Qxl.

Forbrukerrådet nevnte også at Tv2's hjelper deg muligens kunne være interresert i en slik sak da nettauksjon er utbredt og det er endel snusk der, mao et populært tema for tv. Hvis dette da i tillegg er en sak som berører fler personer vil det være enda mer aktuellt.

Er det fler som ønsker å kontakte forbrukerrådet ang slike saker så ta vare på all korrespondanse/ mail. Det må forelegges i en slik sak og fungerer som bevismateriale.

Qxl har også en policy med å kunne utestenge selgere som har fått fler enn 5 negative inen 7 dager.
    sitat fra qxl auksjonsregler:
    "QXL forbeholder seg retten til å utestenge medlemmer som mottar mer enn 5 negative karakterer i løpet av 7 dager. Dette gjelder uansett hvor mange positive karakterer medlemmet har, også for brukere med mer enn 90% positive karakterer. Brukere med mindre enn 90% positive karakterer blir automatisk utestengt. Det gjøres her ingen forskjell på hvor mange positive karakterer man har fra før, eller hvor mange handler man har gjennomført."

Dette kan jeg ikke se blir gjennomført i dette tilfellet. Nå er ikke jeg ute etter Qxl, men synes deres holding til kundene/kjøperene i dette tilfellet er noe slapp. Her bør det være rom for forbedring. Dette vil jeg ta opp med Qxl.

En annen ting jeg oppdaget var at en annen kjøper har kjøpt samme produktet som meg på et senere tidspunkt, denne har nylig blitt levert iflg karakterboken. Dette er da det produktet som var ubekreftet levering på ifg selger

må innrømme at da gikk toppakningen....

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maarder
    Fikk brev tilbake fra selger i dag, unnskyldte seg med at det var problemer med mail som gjorde at han ikke hadde fått svart siden 09.08 (?) Varen på fjernlager, med leveringstid på 11 - 12 virkedager, alternativt tilbakebetaling med kompensasjon.
    Kontaktet Forbrukerrådet, de tar saken om nødvendig.
    Sendte svar til selger, varen leveres i slutten av august, dvs 8 virkedager, noe som bør være tid nok. Er ikke varen levert innen den tid vil saken bli oversendt forbrukerrådet uten videre kommunikasjon med selger. Kopi av brev til Qxl.

Forbrukerrådet nevnte også at Tv2's hjelper deg muligens kunne være interresert i en slik sak da nettauksjon er utbredt og det er endel snusk der, mao et populært tema for tv. Hvis dette da i tillegg er en sak som berører fler personer vil det være enda mer aktuellt.

Er det fler som ønsker å kontakte forbrukerrådet ang slike saker så ta vare på all korrespondanse/ mail. Det må forelegges i en slik sak og fungerer som bevismateriale.

Qxl har også en policy med å kunne utestenge selgere som har fått fler enn 5 negative inen 7 dager.
    sitat fra qxl auksjonsregler:
    "QXL forbeholder seg retten til å utestenge medlemmer som mottar mer enn 5 negative karakterer i løpet av 7 dager. Dette gjelder uansett hvor mange positive karakterer medlemmet har, også for brukere med mer enn 90% positive karakterer. Brukere med mindre enn 90% positive karakterer blir automatisk utestengt. Det gjøres her ingen forskjell på hvor mange positive karakterer man har fra før, eller hvor mange handler man har gjennomført."

Dette kan jeg ikke se blir gjennomført i dette tilfellet. Nå er ikke jeg ute etter Qxl, men synes deres holding til kundene/kjøperene i dette tilfellet er noe slapp. Her bør det være rom for forbedring. Dette vil jeg ta opp med Qxl.

En annen ting jeg oppdaget var at en annen kjøper har kjøpt samme produktet som meg på et senere tidspunkt, denne har nylig blitt levert iflg karakterboken. Dette er da det produktet som var ubekreftet levering på ifg selger

må innrømme at da gikk toppakningen....
    Det bør du være spør du meg. Fikk mail fra QXL der de skrøt av sitt karakter system som meget pålitelig når man skulle vurdere selger, samtidig som de stryker negative karakterer her i meget stor skala. Ikke annet enn kjeltringstreker spør du meg.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Se noen sider lengere bak hvor det refereres til en mail fra QXL. Der skriver de det svart på hvitt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som noen saboterer mange av auksjonene for Alcaimport. Flere nyopprettede brukere overbyr
    andre bud.

Aksjonen ligner på et forslag tidligere her på forumet.

Logger AVforum ip på innlegg?

Newcomer zobeon sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung Kampanje 46 LED TV 3D Full HD 200Hz 4 HDMI DLNA TIT i vår QXL.no

Kan dette være alcaimport under nytt navn eller? Ser det er leveringstid på 35 dager her også...

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Se noen sider lengere bak hvor det refereres til en mail fra QXL. Der skriver de det svart på hvitt.
    Sitat fra qxl sine auksjonsregler:

"12. QXL forbeholder seg retten til å utestenge useriøse brukere, slette auksjoner, slette bud, slette karakterer eller innlegg, både på auksjonen og i diskusjonsforumet uten forvarsel.

Ulovlig innhold på QXL som kan føre til ovenstående konsekvens innbefatter å publisere støtende, ufullstendig, sjikanerende eller irrelevant innhold slik som:

* Markedsføring av eksterne tjenester
    * Andre selgeres auksjoner
    * Oppfordre til bytting eller oppgjør for handelen utenom auksjonen
    * Legge igjen e-postadresse, telefonnummer eller link til ekstern nettside i auksjoner (unntak ved salg av bil eller MC eller ved spesiell avtale med QXL)
    * Komme med usaklige kommentarer eller sjikanering for å stille selger i dårlig lys
    * Andre useriøse elementer som misbruker tjenestens formål.
    * Man kan heller ikke registrere telefon- eller mobilnummer, egen nettside eller lignende som brukernavn da det ikke er tillatt å gjøre sine kontaktopplysninger tilgjengelig for andre brukere med mindre en handel har funnet sted.

NB! Dette gjelder all info du legger opp på QXL, inkludert spørsmål og svar i auksjonene.

Slike forsøk på useriøs aktivitet undergraver tjenestens nytteverdi for andre brukere hvis det forekommer, og vil derfor håndheves aktivt på lik linje med alle de andre auksjonsreglene og kundevilkårene. Man forplikter seg til å følge både auksjonsreglementet og kundevilkårene som medlem på QXL. Brudd på disse vil kunne føre til umiddelbar utestengelse uten forvarsel fra QXL og rettslig oppfølging vil kunne vurderes dersom nødvendig.

Medlemmer som får en negativ karakter som sin første karakter på QXL, vil bli automatisk utestengt fra tjenesten. Selgere kan legge inn negativ karakter på kjøpere som ikke gjør opp for seg. Hvis man mottar en negativ karakter som sin første karakter vil man ikke ha mulighet til å benytte kontoen igjen før man har ordnet opp med selger, og selger har godkjent at karakteren kan slettes.
    "

Nå kan det være, uten at jeg vet dette, at noen av de negative kommentarene kan ha vært formulert slik at Qxl har ansett de for å være usaklige/ uheldige, og derfor har slettet de.
    Dette står det i regelverket at de kan gjøre uten varsel om de anser det nødvendig.

Om det er riktig å slette hele den negative karakteren, istedet for kun å f.eks slette selve innlegget kan vel diskuteres. Hvem Qxl ønsker å tro mest på i en slik tvist kan vel også gi rom for diskusjon.
    Personlig mener jeg at karakteren bør bli stående som negativ siden dette vil gi andre et mer helhetlig inntrykk av personen som selger /kjøper. Direkte utskjelling kan godt sensureres etter min mening da det har lite med saken å gjøre. Det har større nytteverdi å lese om hvorfor man er misfornøyd med en handel enn at noen synes selger er en dust

Er saken i ettertid ordnet opp i kan det også være at kjøper ønsket å endre karakteren til nøytral eller positiv. Eller det kan være at kjøper er redd for å få en negativ tilbake. Dette er vanskelig å si noe bestemt om med mindre man kjenner til saken personlig.

Her har vel qxl endel å lære av ebay, som benytter seg av et tilleggs system som nyanserer karaktersettingen. Karaktersetting også for leveringstid, kommunikasjon, hvor god beskrivelse av produktet mm

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Olzen
    Virker som noen saboterer mange av auksjonene for Alcaimport. Flere nyopprettede brukere overbyr
    andre bud.

Om de logger kan jeg ikke si men samme bruker som opererer med forskjellig navn har blitt utestengt basert på avsenders IP-adresse.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Olzen
    andre bud.

Sabotere ?

Kanskje selger som ønsker å få prisen opp....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Sabotere ?

Kanskje selger som ønsker å få prisen opp....
    Det er mulig. Nyregistrerte bruker med typiske navn som "stop_alcaimport", "AI_driver_ulovlig", "AI_er_pyramide" og så videre overbød i alle fall de fleste auksjonene. (autobud)

For meg så det ut som sabotasje.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pga de sabotørfolka gikk prisen jeg måtte betale opp 2000 kr.... Etter at jeg googlet frem denne tråden er jeg svært skeptisk til å handle med alcaimport i det hele tatt.... Bør jeg droppe handelen?
    Gjelder en kdl46ex700 til 8000 kr

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Beop
    pga de sabotørfolka gikk prisen jeg måtte betale opp 2000 kr.... Etter at jeg googlet frem denne tråden er jeg svært skeptisk til å handle med alcaimport i det hele tatt.... Bør jeg droppe handelen?
    Om du har lyst å sitte 10 lange og 10 breie og vente så er det opp til deg, er jo flere her inne som ikke får varene sine selvom det har gått over 40 dager. Er det ikke like greit å støtte opp den lokale pushern i stedenfor?

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Beop
    Nå som det ser ut som Alcaimport er borte fra Qxl og det muligens i stede er kundedata_no (ligner veldig på Alcaimport....), så hadde jeg ikke tvilt. Slik jeg leser det, er det nå en stor overhengende fare for at de som ikke har fått varene sine aldri vil se noe til varer eller pengene tilbake... Jeg ville aldri betalt for den tv'en!

Edit: langt fra sikker på om Kundedata_no er samme som Alcaimport..... De ligner bare veldig på hverandre.

Side 30 av 96 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 50 60 70 80 90 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •