Alcaimport på QXL - erfaringer - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 96 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 43 53 63 73 83 93 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 1905
    Newcomer Burkabob sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye auksjoner lagt ut no på QXL.

13 auksjoner med 3 apparater i hver. Med en gjennomsnittlig salgspris på 7000,- blir det 273.000,-. Og enkelte av aparatene går for 3-5.000,- kr under vanlig butikkpris. Kan ikke skjønne at han tjener noe særlig på denne måten å selge på hvis han leverer ut alle apparatene. Men han er lignet for en inntekt på 783.815,- kr i 2008, så det går da rundt på et vis...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ponzi, kva går det ut på?

Ponzi svindelopplegget kva går det ut på? Tenkte å vere med på diskusjonen da jeg har kjøpt noe av han også, men ikke fått det. Det er no gått 36 virkedager for mitt kjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av balder22
    Ponzi svindelopplegget kva går det ut på? Tenkte å vere med på diskusjonen da jeg har kjøpt noe av han også, men ikke fått det. Det er no gått 36 virkedager for mitt kjøp.
    ta et søk på google, så finner du masse om dette

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gode nyheter

Mottok en e-post fra Alcaimport kl 09:28 den 8. februar 2010;
    Emne: Gode nyheter
    Innhold: Mine to pakker fra Alcaimport er sendt, sporingsnr er mottatt.

I følge mine beregninger tok dette 50 virkedager og ikke 21 som ble annonsert.
    Med julen i tillegg ble det VELDIG lenge å vente, selv om jeg kan forstå at dette ene og alene ikke er Alcaimport sin feil, idet forsinkelsene har vært hos leverandøren.
    Minuset var manglende tilbakemeldinger før jeg selv begynte å etterlyse varene, etterpå har tilbakemeldingene vært gode og informative, noe jeg håper de nå fortsetter med ovenfor alle kunder og ikke bare de som maser.

Ordren har blitt endret underveis på to punkter; Acer skjerm har blitt byttet ut med en fra Benq, dette pga leveringsproblemene til Acer, og Alcaimport oppgraderte harddisken fra 1Tb til 1,5Tb på eget intiativ. Så litt plaster på såret har det da blitt.

Nå håper jeg at produktene innfrir forventningene slik at dette totalt allikevel blir en positiv opplevelse for min del.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kva pc kjøpte du av han da? Har du kjøpt noko anna som var bra?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vant QXL-auksjon på bærbar PC. Betalte 10.desember og har fortsatt ikke fått den levert!

Oppdatering 16.2.10: Jeg ba om å få pengene tilbake etter at varen ikke var mottatt etter 2 mnd. Etter noen dager ble pengene refundert og satt inn på min konto. Veldig bra!

Newcomer Burkabob sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Varer sendt!

Nå fikk jeg mail om at varene er sendt med Tollpost, så da blir det litt OL på ny-skjermen : )
    Varene er kjøpt av Alcaimport fra Norek, som er dataforhandlernes egen avdeling av Komplett.no. Derfor samme varer/vareutvalg. Varene er bestilt av Alcaimport og sendt direkte fra Norek.

Active seeker-man sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte en 32" LED tv som er meningen og bruke på kjøkkenet.

Får virkelig håpe han leverer varen som han skal.

Vant den 01.02.2010. Leveringstiden er 1 mnd. Sendte han en mail og spurte om han hadde noen eksakt leveringsdato den 11.02, ikke fått svar ennå.

Så jeg får vel bare vente i spenning og se hva som skjer.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up Alcaimport på QXL: et kundemareritt. Personlige erfaringer

Alcaimport; vedrørende kjøp av Samsung led tv'er på QXL i Desember 2009
    ( varene er enda ikke mottatt):

Hei!

Dette er desverre et av mine første innlegg på AVforumet, og det er ikke spesielt positivt vinklet. Grunnen til denne posten er rett og slett at jeg ønsker å dele mine erfaringer vedrørende denne selgeren. Har selv jobbet mye med salg, og det er fantastisk at det fortsatt finnes firmaer som er så useriøse.

Kjøpte i utgangspunktet flere TV'er fra Alcaimport på QXL. Halvparten er hittil avbestilt. Pengene er enda ikke refundert, selv om det var over en uke siden varene ble avbestilt.

Kjøpsdato TV nr. 1: 21. Desember, 2009.
    Kjøpsdato TV nr. 2: 27. Desember, 2009.

Har snart ventet rundt 50 dager ( uten helger som han annonserer ), selgeren bruker opptil 7 dager å svare deg på mail; når han først svarer er det ofte arrogante og lite hyggelige meldinger som sendes, og han skylder på alt og alle andre enn seg selv.

I den nest siste mailen stod det at han ventet TV'ene neste uke en gang, men det har han lovet tidligere flere ganger uten at det skjedde noen verdens ting.

Har ringt han 10 ganger på telefon minst, og har aldri kommet frem, så det er tydelig at han har registrert et telefonnummer på QXL som ikke er i bruk.

Unnskyldninger fra Alcaimport så langt:

- Leverandørene er trege/de kunne ikke skaffe varen. Litt kjedelig å høre når man har ventet 2 mnd. på en ting som aldri dukker opp.
    - Tollvesenet er trege ( det er de absolutt ikke. Tollvesenet gjør en bra jobb. Har bestilt masse fra utlandet tidligere, og varene kommer alltid raskt gjennom tollen )
    - Jeg har (for) mange kunder, så bruker lang tid å svare på alle henvendelser. Ok, jeg skjønner greia.. Men hadde det da kanskje vært en idè å være tilgjengelig på telefon i tillegg?

I utgangspunktet er det ingen andre enn han selv som surrer med bestillinger og leverandører.

Det er selvsagt fristende å spare noen tusenlapper på kjøp av TV'er fra denne selgeren, men det anbefales IKKE! Mitt beste råd til deg er: STYR UNNA. Betal heller litt mer for å slippe å vente i mange måneder og unngå irritasjon og frustrasjon!

OM du liker å vente lenge på varene, få udugelig "service" ( om man kan kalle det service), frekke svar og feil bestillinger etc. så bestill gjerne fra han, for all del.

Det er frustrerende å få så dårlig service og vente mye lenger enn han annonserer. Merkelig oppførsel, og det kan bli vanskelig å få ordentlig garanti, selv om han hevder at det er norske varer med norsk garanti.

Selv om det skulle være i orden med garantien fra Samsung, så må de så vidt jeg skjønte ha en kvittering fra selger/jeg må gå via selger; om det fortsetter slik skal man ikke se bort i fra at han går dukken om ikke alt for lenge. Selvsagt dumt for garantien min, men unner ingen der ute å kjøpe fra denne personen som har null innsikt hva gjelder "word of mouth", kundetilfredshet og service.

Han drøyer virkelig tiden. Da jeg kjøpte TV'ene kostet de billigste ca. 25.000,- på nett. Nå koster samme TV 21000,-
    Med andre ord er det en meget utspekulert forretningsmodell.

Har ringt Samsung Norge, og fikk vite at det må stå følgende bokstaver bakpå TV'en ( på slutten av serienummeret ) for at den skal dekkes av garantien til Samsung Norge:

XXE

Dette skal jeg dobbeltsjekke når jeg får varen! Poster gjerne videre hva som skjer i saken, om noen ønsker mer info.

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er også ny her på forumet. Eg vant budrunden på ein Samsung 7070 For ei tid tilbake, og er derfor interessert i å vite korleis det går med saken din?

Newcomer P-Stone sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er status på sakene som er nevnt tidligere i tråden?

P..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å dømme denne selgeren vil jeg si at leveringstiden på varer forundrer meg noe veldig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Spørsmål rettet til selger fjernet, da selger ikke har anledning til å besvare dette på forumet, jf. våre retningslinjer.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Begynner å bli litt bekymret.

På tirsdag er det 16. mars, som er datoen jeg er blitt fortalt at jeg kan forvente varen. Det begynner å se mørkt ut. I tillegg har jeg sendt en mail 2. mars, og en mail 9. mars, for å prøve å få en oppdatering på varen min. Disse har ikke blitt besvart. Prøvd å ringe, uten hell, og inntrykket mitt begynner å vippe mer og mer over mot det negative. Med mindre han sender varen på morgenen på mandag, vil jeg ikke motta den 16.

Selger må jo forstå at når folk betaler så store summer at det svir litt på økonomien, for en vare de i tillegg må vente 40 dager på, så blir folk utålmodige.
    Jeg vet jo hva jeg har bestilt, er var inneforstått med ventetiden, men jeg går allikevel hver dag og kjenner at lommeboken er tynnere, mens jeg teller dagene.

Virker useriøst dette. Hva er vitsen med at han har leveringstid, hvis den ikke betyr noe som helst? Er det bare for å lure oss?

Er det en eneste person her som har mottatt en vare fra alcaimport før leveringstiden har gått ut?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Mottok en e-post fra Alcaimport kl 09:28 den 8. februar 2010;
    Emne: Gode nyheter
    Innhold: Mine to pakker fra Alcaimport er sendt, sporingsnr er mottatt.

I følge mine beregninger tok dette 50 virkedager og ikke 21 som ble annonsert.
    Med julen i tillegg ble det VELDIG lenge å vente, selv om jeg kan forstå at dette ene og alene ikke er Alcaimport sin feil, idet forsinkelsene har vært hos leverandøren.
    Minuset var manglende tilbakemeldinger før jeg selv begynte å etterlyse varene, etterpå har tilbakemeldingene vært gode og informative, noe jeg håper de nå fortsetter med ovenfor alle kunder og ikke bare de som maser.

Ordren har blitt endret underveis på to punkter; Acer skjerm har blitt byttet ut med en fra Benq, dette pga leveringsproblemene til Acer, og Alcaimport oppgraderte harddisken fra 1Tb til 1,5Tb på eget intiativ. Så litt plaster på såret har det da blitt.

Nå håper jeg at produktene innfrir forventningene slik at dette totalt allikevel blir en positiv opplevelse for min del.

Denne levert eller venter du enda?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde faktisk jeg hadde skrevet resulatet allerede, men tydeligvis ikke. 8)

Pc og tilbehør ankom et par dager etter jeg fikk beskjed om at den var på vei.
    For å gjøre en enda lenger historie litt kortere, skjedde det tre ting etter dette.
    - Jeg oppdaget at software for hovedkort ikke var innstallert korrekt, og måtte reinnstallere dette selv.
    - Jeg oppdaget at pcen som ble levert ikke overenstemte med hva jeg hadde kjøpt og betalt for
    - Dagen etter levering sluttet pcen å fungere, og gikk mer eller mindre av med døden!

Pcen jeg vant auksjonen på og betalte for inneholdt tydeligvis komponenter Norek slet med å skaffe. Den forsvant også fra komplett.no. En annen gamer pc erstattet denne, og var også hva jeg fikk tilsendt. Prismessig gikk dette til min fordel, så jeg har ikke giddet klage eller nevne det verken for Alcaimport eller Norek.
    MEN jeg synes det er merkelig at Norek ikke kontaktet meg og spurte om dette var greit først!

Det viste seg at strømforsyningen tok kvelden dagen etter ankomst. Dette rett og slett pga feilmontering fra Norek. Den var montert opp/ned noe som medførte at kjøleviften lå ned mot bunnen på kabinettet med null kjøling som resultat.
    Jeg kontaktet Norek og fikk beskjed om at jeg måtte ta dette gjennom forhandler.
    Fikk kontakt med Alcaimport pr mail dagen etter (en fredag), og fikk beskjed på søndag at ny strømforsyning var på vei, sendt med express over natten.
    Mandag morgen ankom ny strømforsyning og siden har pcen fungert upåklagelig.

Så i sum ble jeg ikke noe mer imponert over Norek enn hva jeg ble over Alcaimport for å si det slik.

Norek innrømmet at de stod for store deler av forsinkelsene, at de hadde ansatt vikarer som tydeligvis hadde fått for dårlig opplæring og at det selvfølgelig var deres feil at strømforsyningen tok kvelden dagen etter.

Men når "uhellet" først var ute vil jeg si at måten de ordnet opp i dette på, og ikke minst hvor raskt det ble ordnet er eksempel til etterfølge.

For meg var det veldig greit å slippe og sende hele pcen til rep. De stolte på at jeg hadde funnet feilen, og at jeg kunne skifte denne selv. Dermed ble mye tid spart.

Jeg har fortsatt ikke hørt om noen som har blitt direkte svindlet av Alcaimport, så har man bare tålmodighet nok får man gode produkter til gode priser. Men om jeg gidder å vente 3mnd på et produkt en gang til betviles sterkt!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fikk svar..

Da fikk jeg svar fra alcaimport som lover å sende tven min på mandag 15. mars. Leveringstiden går ut 16. mars, så det er bra. De beklaget seg også over treg tilbakemelding. Hvis de sender den på mandag, så har de overholdt fristen, og jeg er fornøyd. Skal komme med en oppdatering iløpet av uken.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Til Norcad

Hei!
    Kva for PC fikk du da og kva var det du skulle hatt?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av balder22
    Hei!
    Kva for PC fikk du da og kva var det du skulle hatt?
    Forstår ikke helt hvorfor du vil vite det, og ikke husker jeg benevnelsen komplett bruker på de, men sånn i hovedtrekk:

Jeg kjøpte i utgangspunktet en pc med MSI P55 hovedkort, Intel I5-750 2,66Ghz CPU og MSI Geforce GTX 275 skjermkort

Det jeg fikk var Asus M4A78T hovedkort, AMD Phenom ll Quad 3,0Ghz CPU og XFX Radeon HD 5770 skjermkort.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke at leveringstiden kan være så ekstremt høy, når komplett/norek sender varene normalt iløpet av 48 timer.
    Så på en Pc burde ikke leveringstiden være noe mer enn 1 uke under normale forhold.

Mulig han bestiller tv-skjermer direkte ifra Samsung, selv om jeg tviler på akkurat det.

Side 3 av 96 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 43 53 63 73 83 93 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •