Alcaimport på QXL - erfaringer - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 28 av 96 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 68 78 88 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 1905
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det har vært langt mellom hver erfaring i det siste i denne tråden, men nå kommer det en fra min side. Kjøpte varen (En Samsung 40"LED-TV) 31. mai, og varen min ble sendt etter ganske nøyaktig 46 virkedager, og pakken var på døren min 4 dager seinere. Det tok med andre ord litt lenger tid enn forespeilet (skal egentlig sendes ut etter 35 virkedager), men har hatt god dialog hele veien pr mail med AI og har aldri vært nødt til å komme med noen som helst trusler eller liknende for at mailene skal besvares. I tillegg fikk jeg en kompensasjon på 500 kr fordi det hadde tatt litt lengre tid enn det skulle, og dette var ikke noe jeg ba om, men som AI foreslo. Fikk med andre ord en knall-TV til godt under 4000 kr levert rett på døren, og er veldig fornøyd. Siden jeg fikk TV'en til en såpass lav pris trodde jeg at jeg skulle bli offer for en av sakene der TV'en aldri dukker opp, men så ble altså ikke tilfelle.

Forsvarer på ingen som helst måte AIs oppførsel i andre saker som jeg har lest om her inne, men for meg er dette en god erfaring. Kommer jeg til å handle av AI en gang til? Neppe, men er som sagt veldig fornøyd med denne handelen. Den lange leveringstiden var ikke noe problem for meg da jeg flytter til vestlandet om en kort uke, og dermed står TV'en på plass i leiligheten når jeg kommer dit.
    Håper det løser seg for alle dere andre. Kan ikke gi noen "gode råd" heller til hvordan man skal få det løst, for i mitt tilfelle har dette gått helt smertefritt og på en så "vanlig" måte som det går an å få til.

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken modell kjøpte du?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thedagger4
    Det har vært langt mellom hver erfaring i det siste i denne tråden, men nå kommer det en fra min side. Kjøpte varen (En Samsung 40"LED-TV) 31. mai, og varen min ble sendt etter ganske nøyaktig 46 virkedager, og pakken var på døren min 4 dager seinere. Det tok med andre ord litt lenger tid enn forespeilet (skal egentlig sendes ut etter 35 virkedager), men har hatt god dialog hele veien pr mail med AI og har aldri vært nødt til å komme med noen som helst trusler eller liknende for at mailene skal besvares. I tillegg fikk jeg en kompensasjon på 500 kr fordi det hadde tatt litt lengre tid enn det skulle, og dette var ikke noe jeg ba om, men som AI foreslo. Fikk med andre ord en knall-TV til godt under 4000 kr levert rett på døren, og er veldig fornøyd. Siden jeg fikk TV'en til en såpass lav pris trodde jeg at jeg skulle bli offer for en av sakene der TV'en aldri dukker opp, men så ble altså ikke tilfelle.

Forsvarer på ingen som helst måte AIs oppførsel i andre saker som jeg har lest om her inne, men for meg er dette en god erfaring. Kommer jeg til å handle av AI en gang til? Neppe, men er som sagt veldig fornøyd med denne handelen. Den lange leveringstiden var ikke noe problem for meg da jeg flytter til vestlandet om en kort uke, og dermed står TV'en på plass i leiligheten når jeg kommer dit.
    Håper det løser seg for alle dere andre. Kan ikke gi noen "gode råd" heller til hvordan man skal få det løst, for i mitt tilfelle har dette gått helt smertefritt og på en så "vanlig" måte som det går an å få til.
    Fikk du med kvittering - det er vel vanlig....?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selger skriver til mange av de som klager og setter negativ karakter: "Fint om du kontakter oss". Men det er jo det bare tullprat fra selger. Det som skjer i praksis er at folk sender mail etter mail og får ikkenoe svar! Siste feedbacken på alcaimports QXL-side, er fra en som etter 3 måneder og fem purringer, måtte politianmelde dem for å få igjen pengene. Denne selgeren er så useriøs som det går an å være!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arirug
    Selger skriver til mange av de som klager og setter negativ karakter: "Fint om du kontakter oss". Men det er jo det bare tullprat fra selger. Det som skjer i praksis er at folk sender mail etter mail og får ikkenoe svar! Siste feedbacken på alcaimports QXL-side, er fra en som etter 3 måneder og fem purringer, måtte politianmelde dem for å få igjen pengene. Denne selgeren er så useriøs som det går an å være!
    Ja, Alcaimport skriver nesten alltid kommentarer på sine negative karakterer som sier at kjøper ikke har kontaktet dem. Selv om kjøper har sendt mange eposter og prøvd å ringe.

F.eks. denne:

Kjøper skriver:

"Har ikke mottatt noen vare, og selger har sluttet å svare på support henvendelser. Siste jeg hørte var at TVen skulle sendes ut 19. eller 20. juli."

Og AI svarer:

"fint om ikke negativ karakter blir gitt før vi får mulighet rydde opp i eventuelle problemer, du er kontaktet og dette løser vi sammen".

Kjøper har jo her faktisk forsøkt å få tak i Alcaimport før han gir en negativ karakter.

Alcaimport lyver stort sett alltid når de kommenterer negative på QXL.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vant følgende auksnoner før jeg leste denne tråden:
    TV
    iMac

Ble litt skremt da jeg oppdaget denne tråden i etterkant. Etter å ha lest de fleste postene, kan jeg ikke finne at noen har tapt pengene sine, men at ting tar tid og noen mangler faktura. Mulig jeg er naiv, men jeg forholder meg rolig og satser på at det går bra inntil videre.. Poster uansett det endelige resultat.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Olzen
    Vant følgende auksnoner før jeg leste denne tråden:
    TV
    iMac

Ble litt skremt da jeg oppdaget denne tråden i etterkant. Etter å ha lest de fleste postene, kan jeg ikke finne at noen har tapt pengene sine, men at ting tar tid og noen mangler faktura. Mulig jeg er naiv, men jeg forholder meg rolig og satser på at det går bra inntil videre.. Poster uansett det endelige resultat.
    Det er riktige er vel å si at ingen har fått kvittering/faktura fra Alcaimport. Det eneste papiret er pakkseddel fra Norek (grossisten til Komplett Data). Jeg har ihvertfall ikke sett noen som har fått det i denne diskusjonstråden.

Da får du ha lykke til med loddet ditt og krysse fingrene for at pyramiden ikke faller sammen før du har mottatt varene

Vinnersjansene er i det minste mye høyere enn hos Norsk Tipping!

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på hva som skjer når noe går i stykker jeg. Ingen kvittering = Ingen garanti eller reklamasjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Lurer på hva som skjer når noe går i stykker jeg. Ingen kvittering = Ingen garanti eller reklamasjon.
    Regner med det gjelder fra produksjonsdato på de fleste produktene.
    Var iallefall slik da jeg dreiv med mobilrep. (Eneste problemet da var at folk noen ganger fikk mye kortere garantitid siden et produkt kan være i salg over lengre tid, evt stått lenge på lager før salg)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sjif
    Har vinnerbud på en optoma prosjektor 25.05.10.
    Sendte mail til fyren etter 35 virkedager. Fikk ikke svar på siste , så kontaktet Qxl , som sendte han purring idag.

Venter i spenning på resultat.
    Etter 1 mail til , så fikk jeg svar.

"Din projektor er dessverre forsinket, antatt inn i slutten av neste uke, går dette greit?
    Skal få kompensasjon for din ventetid."

Uken er nå vel forbi , så har sendt ny mail + purret gjennom Qxl en gang til.

Bedre lykke denne gang kanskje

Newcomer Nicon sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring:
    TV, Panasonic TX-P42G20 levert etter 35 dager til 3950,- inkl frakt og jordfilter. Direkte fra Norek, levert med Bring.
    Ingen kvittering, kun plukkliste fra Norek.

2 mailer, streng tone, merket høy viktighet.

Jeg er fornøyd!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Eg har fått kvitering på det eg kjøpte.

Eg spurte om kvitering på dei 2 produktene som eg kjøpte og dette fekk eg, men eg måtte spørre Alcaimport.

Dere som ikkje har fått kvitering så er det bare å spørre før dere kritiserer.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

E-post fra Alcaimport

Hei,

Jeg har akkurat brukt et par timer på å lese meg gjennom tråden om Alcaimport, og flere steder blir det referert til en mail fra QXL hvor de innrømmer å slette negative kommentarer fra AIs kunder. Er det flere enn en person som har mottatt en sånn mail fra QXL? Hva legger QXL til grunn for å slette disse kommentarene?

Jeg vurderer en TV fra AI nå, men må innrømme at jeg ikke føler meg veldig trygg etter å ha sett denne tråden.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av balder22
    Eg spurte om kvitering på dei 2 produktene som eg kjøpte og dette fekk eg, men eg måtte spørre Alcaimport.

Dere som ikkje har fått kvitering så er det bare å spørre før dere kritiserer.
    Spørre før man kritiserer? Hvorfor skulle det være nødvendig å spørre?
    Det er all grunn til kritikk spør du meg.

Newcomer toppe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om dere som har handlet ikke har mottatt noen kvittering bør det være en smal sak å innrapportere dette til ligningsmyndighetene som helt sikkert er intressert i å vite at denne personen omsetter varer svart...

Bare en ide...

Samtidig vil jo helt sikkert TV2 hjelper deg osv være svært intressert i å se mailen fra QXL hvor de innrømmer at de sletter karakterer og dermed setter sine egne kunder i en dårlig posisjon...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Spørre før man kritiserer? Hvorfor skulle det være nødvendig å spørre?
    Det er all grunn til kritikk spør du meg.
    Eg veit ikkje, men eg er kjempe fornøyd med varene. Begge produktene er sendt fra Norek, ordrenr har eg og kvitering. Så eg ser ingen problemer med å reklamere på produktet viss det skulle bli noko feil med det. Norek har like stort ansvar med å ordne opp som Alcaimport.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er alt ifra Norek?

Er det noen som har fått varene sine fra noe annet sted en Norek?

Det har gått 35virkedager idag på en Samsung 55" LED-TV UE55C6705. Sendt to mail tidligere for å høre om status på den tv`n, og om jeg kunne forvente å få den til avtalt tid uten svar.. Idag skrev jeg at det hadde gått 35virkedager, og hvis jeg ikke hørte noe fra han innen kort tid ville jeg kontakte qxl, gi han negativ kommentar og ta kontakt med forbrukerrådet og politi.. Det gikk ikke et minutt en gang før jeg hadde fått svar.

"Kjære Kunde!
    Takk for at du kontakter oss.
    Beklager sent svar.
    I ditt tilfelle er din modell litt forsinket dessverre, og antatt ubekreftet dato inn er 16.08.
    Ønsker du da avvente se det ann, eller heve handel?
    Med vennlig hilsen
    Kundeservice"

Jeg ser på Norek sitt lager at de har 50+ slike tv`r på lager..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fyril
    Er det noen som har fått varene sine fra noe annet sted en Norek?

Det har gått 35virkedager idag på en Samsung 55" LED-TV UE55C6705. Sendt to mail tidligere for å høre om status på den tv`n, og om jeg kunne forvente å få den til avtalt tid uten svar.. Idag skrev jeg at det hadde gått 35virkedager, og hvis jeg ikke hørte noe fra han innen kort tid ville jeg kontakte qxl, gi han negativ kommentar og ta kontakt med forbrukerrådet og politi.. Det gikk ikke et minutt en gang før jeg hadde fått svar.

"Kjære Kunde!
    Takk for at du kontakter oss.
    Beklager sent svar.
    I ditt tilfelle er din modell litt forsinket dessverre, og antatt ubekreftet dato inn er 16.08.
    Ønsker du da avvente se det ann, eller heve handel?
    Med vennlig hilsen
    Kundeservice"

Jeg ser på Norek sitt lager at de har 50+ slike tv`r på lager..
    En forklaring på lang leveringstid selv om Norek har varene på lager kan være at Alcaimport må betale varene på forskudd. Dersom AI ikke har penger til å forskuddsbetale, vil ikke varene bli sendt ut.
    I følge Norek sine salgsbetingelser så vil bestillinger plassert før kl. 14.00 normalt bli effektuert samme dag med postens bedriftspakke. Og når Norek har varene på lager så må det være andre årsaker (betalingsproblem?) som er grunn til den lange leveringstiden.
    Mulig AI kontaktet Norek i dag etter at du purret og fikk beskjed om at hvis tv`en blir betalt i dag, så kan de levere den neste mandag?
    Blir bare spekulasjoner utfra egen erfaring med håndtering av dårlige betalere som ansatt i en større bedrift...... men kan muligens være en forklaring mht. at tv`en er på lager, men ikke sendes ut....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rosalita
    En forklaring på lang leveringstid selv om Norek har varene på lager kan være at Alcaimport må betale varene på forskudd. Dersom AI ikke har penger til å forskuddsbetale, vil ikke varene bli sendt ut.
    I følge Norek sine salgsbetingelser så vil bestillinger plassert før kl. 14.00 normalt bli effektuert samme dag med postens bedriftspakke. Og når Norek har varene på lager så må det være andre årsaker (betalingsproblem?) som er grunn til den lange leveringstiden.
    Mulig AI kontaktet Norek i dag etter at du purret og fikk beskjed om at hvis tv`en blir betalt i dag, så kan de levere den neste mandag?
    Blir bare spekulasjoner utfra egen erfaring med håndtering av dårlige betalere som ansatt i en større bedrift...... men kan muligens være en forklaring mht. at tv`en er på lager, men ikke sendes ut....
    Eg husker at eg sjekket med Norek (da eg var skeptisk) før eg betalte mine varer for å sjekke om Alcaimport var noko eg kunne stole på. Da sa dei i Norek at AI alltid betalte og var aldri noko problem med dei. Så NOREK hadde ingenting å utsette på Alcaimport. Alcaimport var ein god kunde.

Newcomer toppe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle jeg satt penger på noe så forsvinner vel problemet av seg selv om ikke så aaaaltfor lenge.
    QXL er inne i en nedadgående spiral jeg vanskelig ser at de skal komme ut av igjen. Regnskapstallenes tale er ganske klar

Men av nyskjerrighet... jeg har ikke fulgt disse auksjonene osv, men...

Etter hva jeg forstår så leverer Alcaimport TV'er som han kjøper fra Norek. Jeg har selv benyttet Norek endel og det er ikke så voldsomt mye å spare på deres priser.

Er TV'ene som har blitt kjøpt via Alcaimport så mye billigere enn i butikk at det forsvarer tap av reklamasjonsrett, sikkerhet ved feil osv? Det virker jo ekstremt lite trolig at Alcaimport vil være behjelpelig med en TV som streiker etter 3-4 år f.eks...

Side 28 av 96 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 68 78 88 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •