Alcaimport på QXL - erfaringer - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 27 av 96 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 57 67 77 87 ... SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 1905
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    du forventer svar ? : p

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UrK
    du forventer svar ? : p
    QXL har forsåvidt svart på hvorfor de sletter minuskarakterer som er gitt til Alcaimport. Sakset fra side 25 i denne tråden:

Svar fra QXL kundeservice:

"Det er klart vi tjener bra på denne selgeren og derfor har vi valgt å holde en noe tolerant linje ovenfor selger, selv om det selvfølgelig tar altfor lang tid i enkelte saker".

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Firesteel
    QXL har forsåvidt svart på hvorfor de sletter minuskarakterer som er gitt til Alcaimport. Sakset fra side 25 i denne tråden:

Svar fra QXL kundeservice:

"Det er klart vi tjener bra på denne selgeren og derfor har vi valgt å holde en noe tolerant linje ovenfor selger, selv om det selvfølgelig tar altfor lang tid i enkelte saker".
    Det alene sammen med brukerbeskrivelsene her burde være nok til å kjøre en ganske hard sak mot QXL og Alcaimport

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sjallabom
    Jupp! QXL Kundeservice går det ikke ann og snakke med. Men jeg skal ta en tlf også:razz: Jeg gir meg ikke før dem utestenger Alcaimport og at hele virksomheten går vest for Alcaimport
    Det tviler jeg på at du klarer. QXL bryr seg om penger. Når de tjener godt på en selger vil de ikke utestenge ham. Om du vil være skikkelig slem mot Alcaimport (og også QXL for den del) finnes det en metode for å ødelegge for AI på QXL:

QXL i Norge har ganske lav sikkerhet når det gjelder verifisering av nye brukere. Man kan faktisk registrere falske brukere så mye man vil hos dem. Nye brukere hos QXL kan gi bud på maks. 5 auksjoner før man må legge inn en kode (som sendes pr. vanlig brevpost noen dager etter registrering).

Dermed kan man faktisk stoppe AI ganske lett om man orker å registrere haugevis med falske kontoer hos QXL rett før auksjonene til AI slutter, og så legge inn alt for høye bud på alle AI sine auksjoner. Som man da vinner.

Da vil AI ikke få inn noen penger den uken. Og slik kan man fortsette til AI dør.

Slemt, men effektivt hvis noen har lyst til å stoppe alle AI sine salg på QXL.no :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skjønner jeg mindre og mindre her. Hvem er det egentlig som har blitt svindlet? Jeg ble litt skremt da jeg leste denne tråden etter jeg har bestilt fra denne selgeren. Men finner ingen post hvor det ikke er kommet til en løsning. Greit fyren er treig, det er ille nok i seg selv, men hvem har egentlig tapt pengene sine? Noen må det jo være siden alle er ute etter å ta ham. Renger med "hard sak" betyr mer enn at folk har opplevd dårlig service.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Olzen
    Nå skjønner jeg mindre og mindre her. Hvem er det egentlig som har blitt svindlet? Jeg ble litt skremt da jeg leste denne tråden etter jeg har bestilt fra denne selgeren. Men finner ingen post hvor det ikke er kommet til en løsning. Greit fyren er treig, det er ille nok i seg selv, men hvem har egentlig tapt pengene sine? Noen må det jo være siden alle er ute etter å ta ham. Renger med "hard sak" betyr mer enn at folk har opplevd dårlig service.
    Alt tyder på at dette er en pyramide. I går var det f.eks. en kjøper på QXL som la inn en minuskarakter hos AI. Denne kjøperen hadde ventet i 6 mnd på levering fra Alcaimport.

Minuskarakteren ble slettet i går kveld. Tviler på at Alcaimport leverte TV'en eller betalte tilbake pengene til denne kunden i løpet av gårsdagen, og at denne kunden så har gitt beskjed til QXL om at minusen han ga kunne slettes....

I tillegg har du problemet med at ingen til nå har fått kvittering/faktura fra Alcaimport.

Skjønner du nå hvorfor veldig mange er irritert på AI? De driver et skittent spill som flere og flere nå er lei av (både privatpersoner og bedrifter/konkurrenter innenfor samme bransje som AI).

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Splice
    Skjønner du nå hvorfor veldig mange er irritert på AI?
    Nei..
    At QXL villeder folk ved å slette minuskarakterer er helt bak mål, at de driver på slik må være et siste forsøk på å holde skuta flytende.

Men at folk drømmetyder/tolker innkjøpsprisene og salgsmetodene (pyramide) blir for dumt for meg. Når fyren er oppført i skattelistene med en inntekt på 800K (ikke sjekket, men stod i tråden her. og det er ETTER alle fradrag) så må han vel gjøre noe riktig og lovlig?
    Men er helt enig at man burde ha en faktura, sikker på at man ikke får noe automagisk når man vinner budet hos QXL eller når man får betalinginfo?

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Nei..
    At QXL villeder folk ved å slette minuskarakterer er helt bak mål, at de driver på slik må være et siste forsøk på å holde skuta flytende.

Men at folk drømmetyder/tolker innkjøpsprisene og salgsmetodene (pyramide) blir for dumt for meg. Når fyren er oppført i skattelistene med en inntekt på 800K (ikke sjekket, men stod i tråden her. og det er ETTER alle fradrag) så må han vel gjøre noe riktig og lovlig?
    Men er helt enig at man burde ha en faktura, sikker på at man ikke får noe automagisk når man vinner budet hos QXL eller når man får betalinginfo?

Da har du ikke lest tråden godt nok, tidligere så har en skrevet at A1 solgte med tap på minst 90% av varene .Han viste nemlig innkjøpsprisen hos Norek.
    A1 må legge ut nye auksjoner hele tiden for og holde seg flytende.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Nei..

For alt vi vet kan han ha en habil jobb ved siden av. Hans inntekt har nødvendigvis ikke noe som helst å gjøre med dette firmaet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    For alt vi vet kan han ha en habil jobb ved siden av. Hans inntekt har nødvendigvis ikke noe som helst å gjøre med dette firmaet.
    Dessuten var denne høye inntekten for året 2008, og det var vel først i 2009 at Alcaimport begynte med stadig lengre leveringstid og alt annet tull.

Derfor vil jeg påstå at høy inntekt i 2008 ikke har noen sammenheng med hvordan Alcaimport ble drevet i 2009 samt nå i 2010.

En annen ting:

Om jeg personlig hadde drevet Alcaimport og driften var 100% ren og lovlig ville jeg faktisk blitt skikkelig forbannet på denne tråden her og tatt kontakt med eieren av dette nettstedet for å fremlegge min versjon av saken.

Jeg tror faktisk at de som styrer Avforum hadde latt AI komme til orde siden det faktisk er såpass mye dritt om dem i denne tråden.

Når det ikke har skjedd forteller det meg mer enn nok om at AI er et kjeltringfirma....

Newcomer zobeon sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye sutring i denne tråden gitt. Min erfaring med Alcaimport er iallefall ikke dårlig. Greit nok, det er lang leveringstid og man må gjerne sende et par purringer før man får svar på mail, men mtp prisen man betaler er det helt greit.

Min vare (46" tv) ble sendt ut etter ca 40 virkedager:

Sendingen er innlevert til terminal og videresendt
    05.08.2010 17:28, 3169 STOKKE
    Forventet levering: 07.08.2010
    NB! Avvik kan forekomme

* Produktnavn: SERVICEPAKKE
    * Vekt: 24,5 kg
    * Mål: 134x76x19 cm (LxBxH)
    * Prisgrunnlag: 39 kg

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Det er selvsagt legitimt å diskutere en forretningsmodell, samt selvsagt å sette spørsmålstegn ved denne basert på objektive vurderinger som selskapsform, MVA-registrering o.l.

Samtidig er det som nevnt viktig at det ikke blir antydning til lynsjestemning her inne, ei heller en diskusjon rundt vedkommende som driver firmaet på personlig plan.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må det sies at tråden like mye er en kritikk av QXL's handteringer, idet de i mail går ut å sier at man skal bruke karakterende som settes til vurdere selgeren, samtidig som de sier at de sletter minus karakter da firmaet er en god kunde. QXL er i alle fall en proffesjonell aktør, og burde oppføre seg slik. Har vært bort i snuskete annonser på Finn som fjernes raskt mens AI som mulig driver med momsundragelse i stor stil (= manglende faktura), lange leveringstider, respons på mail først etter trusler, dytter service over på underleverandør mm får bare holde på.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke noen ta kontakt med skattefuten da? Det snusket her kan ikke direkte være lovlig?

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man ikke bare være fornøyd med lave priser?
    (og en litt i overkant lang vente tid da)... For de som har tid

Andre som ikke har tid eller lyst til og prøve og handle av AI kan jo finne noe annet og "sutre" om?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring så langt:

Kjøpte en Dreambox HD800 på qxl i slutten av Mars. Ventet tålmodig i 30 virke dager og litt til. (Masse helligdager i april og mai).

Tok kontakt og spurte etter status. Fikk svar etter ca et døgn hvor han skyldte på transportstreiken og spurte om jeg ville ha pengene tilbake.

Jaja tenkte jeg og var overrasket over at jeg fikk svar så fort. Sa at jeg kunne vente et par uker til for å se an.

Nå er det ikke mye svar og få lenger. Har sendt utallige mail de siste ukene men ingen respons.

Noen som har tlf til denne fyren?
    Og er det mulig å legge in karakter så lenge etter at auksjonen er gått ut?

Frode

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frods
    Min erfaring så langt:

Kjøpte en Dreambox HD800 på qxl i slutten av Mars. Ventet tålmodig i 30 virke dager og litt til. (Masse helligdager i april og mai).

Tok kontakt og spurte etter status. Fikk svar etter ca et døgn hvor han skyldte på transportstreiken og spurte om jeg ville ha pengene tilbake.

Jaja tenkte jeg og var overrasket over at jeg fikk svar så fort. Sa at jeg kunne vente et par uker til for å se an.

Nå er det ikke mye svar og få lenger. Har sendt utallige mail de siste ukene men ingen respons.

Noen som har tlf til denne fyren?

Frode
    Han har et nummer ja.. Står vell i kontakt infoen til "selger" på mailen du får fra qxl, men tror ikke det nytter og ringe..

Send en klage mail til qxl, og send også kopi av den til AI, så får du nok svar raskt.. Eller legg inn negativ karatker, så svarer han jo i løpe av minutter...

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av denny 68
    Da har du ikke lest tråden godt nok, tidligere så har en skrevet at A1 solgte med tap på minst 90% av varene .Han viste nemlig innkjøpsprisen hos Norek.
    A1 må legge ut nye auksjoner hele tiden for og holde seg flytende.
    Jo, føler jeg har det Gjør du? For det du skriver har jeg svart på før.
    At noen skriver de vet innkjøpsprisene til Norek er da ingen bombe, kjenner flere som hander derifra. Men det betyr ikke at de prisene de ser er hva han betaler, han skriver i tillegg i en mail a han ikke bruker Norek som standard leverandør, bare i tilfeller der han ikke greier å få tak i varen. (Kanskje han burde brukt de mer? )

Kan det ikke være så enkelt at han må penger fra kjøpere for å så å bestille fra utlandet i større kvantum, slik at frakten blir billigere? Båtfrakt tar jo ikke akkurat 3-4 dager. Men men, la oss heller holde oss på pyramide og skattebedrageri -tanken, mye morsommere

Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Selvfølgelig, burde ha tenkt den tanken.. my bad!

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @uGn kan du fortelle meg hvilken annen levrandør som leverer til A1, synes
    det er merkelig at det ikke er kommet fram i tråden her.Alle sier jo at det er sendt fra norek.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frods

Frode
    Ja det er mulig å legge inn karakter inntil 6 måneder etter gjennomført handel. På din konto hos QXL er det en undermeny eller rullgardin under seksjonen for å gi karakter, som gir deg muligheten for inntil 6 måneder.

Jeg gjorde dette i mai 2010, da det hadde gått 5 måneder etter at jeg hadde kjøpt en vare. Tror det var noen på dette forumet som gav en beskrivelse. Takk, jeg fikk igjen pengene og kompensasjon.

Jeg følger med på denne tråden, da det er første gang jeg antagelig har vært borti en pyramide (eller noe lignende).
    Det er trist å se at stadig nye kjøpere får problemer. Men alcaimport ordnet opp med meg, så jeg synes det eneste riktige var å be QXL om å slette den negative karakteren. Men jeg synes IKKE qxl skal slette karakterer uten at brukere ber om det, hvis det skjer bidrar de til eventuelle ulovligheter spør du meg...

Side 27 av 96 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 57 67 77 87 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •