Alcaimport på QXL - erfaringer - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 96 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 56 66 76 86 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 1905
    Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Firesteel
    Godt poeng og et tips til QXL: Tving Alcaimport til å bruke PayEx sin betalingsgaranti som betalingsmåte. Da vil kjøpere og QXL slippe mye styr.

Litt off-topic det jeg skriver nå, men formålet er å vise hvordan QXL stilltiende aksepterer det meste som kan gi penger i kassa for dem:

I denne tråden sier Tor_qxl (Traffic Manager hos QXL.no) at de tillater salg av merkevarekopier hos dem (sendt direkte fra Thailand):

Svindel på QXL - Hardware.no

Her er en annen diskusjonsside som oppgir at Tollvesenet er varslet om QXL sin praksis. Tollvesenet vil be om en forklaring fra QXL om hvorfor de aktivt forsvarer salg av piratkopier på sin side.

QXL - Dinside.no

Konklusjon: Auksjonsregler, kundevilkår og forbudtliste som man kan lese på QXL sine hjemmesider er kun til pynt for myndigheter og andre. I praksis tillates det meste som gir profitt for QXL.

Ellers tillater QXL salg av skarp ammunisjon til kjøpere uten våpenkort. Det er kanskje værre enn noen piratkopier?

Klikk her hvis du vil ha skarp ammunisjon uten våpenkort.
    QXL har blitt ein ganske desperat aktør dei siste årene. De sov nok i timen når Finn.no kom på banen, og Ebay blei for alvor tilgjengelig for oss, og får svi for det no. Ser bare på bilmarkedet...det ligger 5 biler der pr dags dato, ellers er det bare piss som sotefilm, nøkkelringer og klokker med nissan og ford logoer. Personlig tipper eg at qxl er avviklet innen 5år pga overflod av useriøse "selgere", og at folk får opp augene og slutter å betale rett inn på konto til folk etter de har klikket på Kjøp Nå knappen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sjallabom
    Jupp! QXL Kundeservice går det ikke ann og snakke med. Men jeg skal ta en tlf også:razz: Jeg gir meg ikke før dem utestenger Alcaimport og at hele virksomheten går vest for Alcaimport
    Hva skjedde egentlig med deg sjallabom?
    Fikk du ikke varen du skulle ha? Tapte du pengene? Tok det for lang tid?

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne karakteren ble slettet før 1 time var passert i kveld

Varen betalt 29/5-2010 stadig ikke set noget til den.(2/8-2010)
    _1KR CRAZY WEEK! HTC Legend
    21:58

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal det sies at det tok kanskje 2-3 uker før han svarte på epost, men 5 minutter etter jeg ga negativ karakter så svarte han på karakteren i qxl og sendte meg to mailer.

Hei.

Har vært bortreist forstår du men selvsagt skal du få refusjon + god kompensasjon som lovet og håper da karakter også forandres slik vi så du gjorde nå.

Dette kan jo få mange til å fjerne karakteren.

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av haukeberg
    Nå skal det sies at det tok kanskje 2-3 uker før han svarte på epost, men 5 minutter etter jeg ga negativ karakter så svarte han på karakteren i qxl og sendte meg to mailer.

Hei.

Har vært bortreist forstår du men selvsagt skal du få refusjon + god kompensasjon som lovet og håper da karakter også forandres slik vi så du gjorde nå.

Dette kan jo få mange til å fjerne karakteren.
    Bortreist? Stabilt enkelmannsforetak som bare.. reiser vekk
    Men var det ikke et valg å få telefonen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppdatering av status.

Her er en liten oppdatering på min handel. Etter at vi ble enige om et alternativ produkt, (da det opprinnelige produktet ikke var på lager, og ikke det forrige altarnativet jeg fikk heller) så hører jeg ikke mer fra AI. Jeg sjekket Norek og ser de har varen på lager. Jeg sender flere purremailer på hvor varen ligger i løypa men ingen svar. Etter 2 uker så sender jeg en mail, hvor jeg henviser til at Norek har hatt varen på lager hele tiden, hvis ikke jeg får varen innen kort tid vil jeg ann se dette som en svindel og anmelde saken. (handelen startet i mars!!)
    Da fikk jeg plutselig fort svar , med at Norek ikke var hans faste leverandør, men at han kunne bruke dem for å få saken ute av verden. Jeg sa jeg kunne hente varen selv, da jeg bor rett ved. Dagen etter kom hente meldingen og jeg kunne hente Tv'n.:-D :-D :-D :-D

Så da er handelen endelig avsluttet over 4 måneder etter endt betaling og 3 måneder etter AI sin leveringsfrist.... Jeg fikk da en billig Tv( ikke den jeg hadde lagt inn bud på, men et greit alternativ), men hadde jeg vist det skulle ta så lang tid hadde jeg ikke lagt inn budet.

Den negative karakteren jeg la inn for en tid siden er borte?? uten mitt samtykke.

Så mitt råd til dere som har varer dere ikke har fått, purr, purr og atter purr på varen, send purringene med kopi til QXL. Hold dem heletiden orientert. Hvis ikke dette hjelper anmeld saken til forbrukerombudet.

Har heller ikke fått noen faktura fra AI.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk betalt i dag.

Hva gjorde jeg:
    1. satt negativ karakter
    2. satt frist for selger på betaling innen en uke
    3. kontaktet qxl

Håper alle andre her er like heldige!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser i karakterboken til Alcaimport at det er flere som hverken har fått vare eller penger i løpet av 3-6 mnd. Ser jo mer og mer ut som et Ponzi Scheme dette her..

Ellers er det merkelig at QXL fremhever tryggheten ved å kjøpe hos dem med begrunnelse karakterboken. Når man som vi ser ikke kan stole på karakterboken siden QXL sletter negetive karakterer fortløpende, så faller jo hele det poenget med karakterboken fullstendig bort:

QXL sin oppslagstavle som fremhever sikkerheten hos QXL.no.

Hvorfor skal det være så vanskelig for QXL å være en nøytral markedsplass og behandle alle annonsører og selgere likt?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sistemann som la inn negativ karakter nå, har ventet i seks måneder og ennå ikke fått varen! Dette er Lotto!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Olzen
    Hva skjedde egentlig med deg sjallabom?
    Fikk du ikke varen du skulle ha? Tapte du pengene? Tok det for lang tid?
    Vel han lekte med meg et par mnd, lovet og lovet! Ferie, rakk ikke posten, ingen flere på lager osv osv! Bare løgn og surr Men ja jeg fikk tilbake pengene til slutt, jeg måtte true han med forbrukerrådet! Men jeg fikk han utestengt en gang for en stund siden tilbake, da var han utestengt i par dager!

Men uansett han har lekt med feil person! Jeg gir meg ikke før Alcaimport blir utestengt og alt går til helvette for han det tulle han driver med Da kjenner han ikke meg!

Men unsett folkens! Dere burde sende mailer til QXL dere også Mulig det går raskere og få han vekk da! Send gjerne mailer vær dag.

Jeg gjør ikke dette for min egen skyld bare, jeg gjør det her for alle sånn at dem ikke blir lekt med på den måten!

MOD EDIT: ...

Ja jeg så den siste karakteren til Alcaimport! 6 MND, halvt år for fan!!!! Hvor sykt er ikke det... Og QXL gir bare fan! Kjenner det koker her nå!
    Jeg skal ringe QXL igjen, jeg kommer til og ringe vær dag og sende mailer!!

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper virkelig at Alcaimport er rapportert til Forbrukerrådet. Er skremmende at folk får lov til å holde på med slikt. Lykke til folkens!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Håper virkelig at Alcaimport er rapportert til Forbrukerrådet. Er skremmende at folk får lov til å holde på med slikt. Lykke til folkens!
    Ja, og til Skatteetaten. Tror nok Alcaimport har noen svin på skogen der siden de ikke sender ut faktura/kvittering til sine kunder.

Er enig i at det er skremmende at QXL lar AI selge for millioner, og deretter ikke levere til kjøperne. QXL bidrar her faktisk aktivt (ved å slette minuskarakterer) til at AI kan holde på med dette over lengre tid.

Jeg er grønn på jus, men sunt bondevett burde tilsi at QXL vil måtte stå til ansvar overfor kjøpere dersom AI skulle gå konkurs.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sjallabom
    Vel han lekte med meg et par mnd, lovet og lovet! Ferie, rakk ikke posten, ingen flere på lager osv osv! Bare løgn og surr Men ja jeg fikk tilbake pengene til slutt, jeg måtte true han med forbrukerrådet! Men jeg fikk han utestengt en gang for en stund siden tilbake, da var han utestengt i par dager!

Men uansett han har lekt med feil person! Jeg gir meg ikke før Alcaimport blir utestengt og alt går til helvette for han det tulle han driver med Da kjenner han ikke meg!

Men unsett folkens! Dere burde sende mailer til QXL dere også Mulig det går raskere og få han vekk da! Send gjerne mailer vær dag.

Jeg gjør ikke dette for min egen skyld bare, jeg gjør det her for alle sånn at dem ikke blir lekt med på den måten!

Ja jeg så den siste karakteren til Alcaimport! 6 MND, halvt år for fan!!!! Hvor sykt er ikke det... Og QXL gir bare fan! Kjenner det koker her nå!
    Jeg skal ringe QXL igjen, jeg kommer til og ringe vær dag og sende mailer!!
    Godt at du fikk pengene tilbake da.
    Fikk du ingen kompensasjon?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Olzen
    Godt at du fikk pengene tilbake da.
    Fikk du ingen kompensasjon?
    Nei ingen ting! Og + negative karakteren min ble slettet helt uten vidre også!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg forstår godt at en kan bli både forbanna og irritert over denne type saker, men la oss påpasse at det ikke blir rene lynsjestemningen her inne, men forholder innleggene saklige. Takker!

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke alle som er her inne gjøre verden en tjeneste, bare boikotte denne kølledaskern engang for alle. Spre ordet videre så la han stenge den forbanna sjappa si engang for alle, selv har jeg aldri latt meg friste av disse tilbudene på QXL som Alcaimport kjører. Stå sammen folks og boikott denne søpla, bransjen trenger ikke slike aktører!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Kan ikke alle som er her inne gjøre verden en tjeneste, bare boikotte denne kølledaskern engang for alle. Spre ordet videre så la han stenge den forbanna sjappa si engang for alle, selv har jeg aldri latt meg friste av disse tilbudene på QXL som Alcaimport kjører. Stå sammen folks og boikott denne søpla, bransjen trenger ikke slike aktører!
    Kunne ikke vært mer enig:-D

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    \Hvis dette går vest tror jeg QXL vil kunne få en kraftig ripe i lakken, om kanskje ikke rent juridisk (antar de fraskriver seg alt ansvar...), men helt klart moralsk...
    Skulle likt å se hvordan det hadde bært seg med alle de negative karakterene de har slettte. De bidrar til å feilopplyse nye og potensielle kunder.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk følgende mail her om dagen. Denne blir jo helt latterlig når man ser den massive sletting av negative karakterer som gjøre her:

Hei ,
    Sikkerhet på QXL - Epost ved mottatt karakter:
    Denne eposten sendes for å informere deg om sikkerheten på QXL.no.
    Ved at kjøper og selger avgir karakter til hverandre etter endt handel, kan man se andre brukeres erfaring med denne selger/kjøper før man handler. Dette fører til en tryggere handel for deg.
    Vi har nå aktivert en automatisk mail som blir sendt ut så snart du har mottatt en ny karakter, da mange brukere har etterlyst dette. Dersom du ikke ønsker å motta en epost hver gang du har fått en ny karakter, kan du selv endre dette på ..
    Har du spørsmål er du hjertelig velkommen til å kontakte vårt Kundesenter.
    Lykke til med kjøp og salg!
    Sommerlig hilsen alle oss i QXL.no
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Fikk følgende mail her om dagen. Denne blir jo helt latterlig når man ser den massive sletting av negative karakterer som gjøre her:

Hei ,
    Sikkerhet på QXL - Epost ved mottatt karakter:
    Denne eposten sendes for å informere deg om sikkerheten på QXL.no.
    Ved at kjøper og selger avgir karakter til hverandre etter endt handel, kan man se andre brukeres erfaring med denne selger/kjøper før man handler. Dette fører til en tryggere handel for deg.
    Vi har nå aktivert en automatisk mail som blir sendt ut så snart du har mottatt en ny karakter, da mange brukere har etterlyst dette. Dersom du ikke ønsker å motta en epost hver gang du har fått en ny karakter, kan du selv endre dette på ..
    Har du spørsmål er du hjertelig velkommen til å kontakte vårt Kundesenter.
    Lykke til med kjøp og salg!
    Sommerlig hilsen alle oss i QXL.no
    Hva med å sende den i retur å spørre hvilken trygghet det gir når qxl konsekvent går inn å sletter negative kommentarer? Og ikke er de støtende på noen måte heller.

Side 26 av 96 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 56 66 76 86 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •