Alcaimport på QXL - erfaringer - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 96 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 55 65 75 85 95 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 1905
    Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg klarer ikke å dy meg... og det har sikkert blitt nevnt tidligere. Er også vill spekulasjon, men dette er senarioet jeg ville satt penger på.

Hvordan kan fyren selge varer for en slikk og ingenting og fremdeles holde skuta flytende? Det fortoner seg vel noe slikt som.

Dag 1 - Selger en gjenstand på auksjon og får seg noen middager og et par kneipbrød.

Dag 2 - Selger nå to-tre gjenstander, kan kjøpe inn den første gjenstanden og får flere kneip i skuffen. Kunde 1 er kjempefonøyd og sprer ordet.

Dag 3 - Selger nå fire-fem gjenstander, men det var for lite til å kjøpe alle varene fra forrige auksjon i tillegg til kneipen.

Dag 4 - Selger ytterligere fire-fem gjenstander og får handlet produktene fra dag 2 og noen fra dag 3, og kneip, men leveringstiden øker.

osv.

Kundemassen blir større og større og han finansierer sine tidligere knalltilbud med ferske penger fra nye knall auksjoner. Problemet her blir trolig administrativt, han får for mange kunder og for mange utestående ordre, leveringstiden blir for lang, kontantstrømmen svikter og korthuset faller. I siste ledd blir det da et utall med nordmenn som taper x-antall tusen og alle dere andre som har kost dere med "kjempetilbud" er indirekte med på å loppe en annen gjeng for masse penger.

Vill spekulasjon, men hvis den slår til så ville ikke jeg hatt kjempegod feeling i magen hvis jeg hadde spart noen tusenlapper på hans auksjoner.

Newcomer EvenSteven sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he .. høres ut som et klassisk eksempel på et "Ponzi scheme" :-)

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke vært innom forumet på lenge og klarte å henge meg opp i denne tråden... har skummet gjennom og kjenner pulsen øker litt. Økokrim e.l burde lett ha sjekket ut slike forhold. Hold oppsyn med kontorer, auksjoner over en periode og faktisk kostpris for varene så ser man fort hvor det bærer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Det var akkurat det jeg prøvde å få fram, for at at en negativ karakter skal være 'gjeldene' så må kjøperen ta kontakt med QXL når han er misfornøyd.
    Folk som ikke leser eller setter seg inn i regelene før de klager, kan du få gratis av meg.
    Der tar du helt feil.

Man skal kontakte selger/kjøper slik at motparten skal få en sjanse til å rydde opp. Se QXL sine auksjonsregler punkt 14:

Auksjonsregler « QXL Kundesenter

Kjøpere er altså i sin fulle rett til å gi minuskarakterer til Alcaimport når de f.eks. har kontaktet AI etter at det har gått 35 virkedager og AI da ikke svarer på eposten til kjøperen.

1. QXL sletter minuskarakterer som er gitt i tråd med QXL sine egne auksjonsregler.

2. Alcaimport klarer ikke å følge QXL sine auksjonsregler.

3. QXL bryr seg ikke om sine egne auksjonsregler siden de tjener for mye på AI.

= Oppskrift på mye tullball :???:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jozho, eneste problemet er at Alcaimport tidligere solgte "antall 3" under hvert produkt i auksjonene. Nå er antall 2 (siden ca slutten av mai).

Ta deg en runde på Oslo Børs. Da ser du hvordan en skal robbe andres penger. Det foregår helt legalt og de eneste som har dårlig magefølelse er de som sitter igjen med verdiløse aksjer.
    Skal en stjele andres penger så robber man ikke en bank - en starter en bank.
    Hvor mange ganger har ikke Elkjøp fått påpakning for reklamekampanjene sine? Ikke uten grunn. De prøver å lure folk. Å villede kunder er jo blitt en bransje i seg selv.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med totalt antall auksjoner da? Og har ikke leveringstiden gått opp opp opp hele tiden? Antall varer i hver auksjon sier ikke mye.

Å villede kunder er en ting, hvis det jeg (m.f. viser det seg når jeg leser litt mer) tror så robber han jo regelrett alltid siste ledd helt til han får fersk kapital og kan kjøpe varen ( i mange tilfeller en helt annen vare). Men dette er ikke en ond-sirkel, det er et langstrekk med en dyp avgrunn i enden.

Tror jeg... har ikke handlet, kommer ikke til å handle og fikk ut den dampen som måtte ut... Damp mot meklere og advokater sparer jeg til andre settinger.

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at 2 negative karakterer er blitt slettet som var avgitt i morres og kjøperen kan vel hverken fått igjen penger eller varer på noen timer.
    Så jeg spør har kjøperen virkelig samtykket i dette,jeg ville nå ikke
    godtatt at karakterene ble slettet før jeg hadde varen og testet at denne var iorden og eventuelt penger var kommet inn på konto.Synes det er
    panikkhandlinger fra qxl sin side.

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sciphone I9 3G+ m/norsk språk, JAVA, 4BÅND, MP3 / 4 og BT i vår QXL.no

DealExtreme: $66.77 SCIphone i68+ 3.0" Touch Screen Dual SIM Dual Network Quadband GSM Cell Phone

Går i pluss her i hvertfall. Prisen hos DX er i tillegg for -en- og med frakt.
    Ikke sikkert det er modellen hos DX han selger, men sikkert noe i samme prisleie.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DealExtreme: $66.77 SCIphone i68+ 3.0" Touch Screen Dual SIM Dual Network Quadband GSM Cell Phone

Ikke sikkert det er modellen hos DX han selger, men sikkert noe i samme prisleie.
    ????

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva er relevansen til Alcaimport her?

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mapped
    Jozho, eneste problemet er at Alcaimport tidligere solgte "antall 3" under hvert produkt i auksjonene. Nå er antall 2 (siden ca slutten av mai).

Ta deg en runde på Oslo Børs. Da ser du hvordan en skal robbe andres penger. Det foregår helt legalt og de eneste som har dårlig magefølelse er de som sitter igjen med verdiløse aksjer.
    Skal en stjele andres penger så robber man ikke en bank - en starter en bank.
    Hvor mange ganger har ikke Elkjøp fått påpakning for reklamekampanjene sine? Ikke uten grunn. De prøver å lure folk. Å villede kunder er jo blitt en bransje i seg selv.
    +1

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klart og tydlig at så lenge dem tjener bra på Alcaimport så gir QXL fan...
    Jeg gir meg over jeg!!

Hei XXXXXX

Alcaimport ordner jo opp i mesteparten av sakene selv, men i og med at han har tusenvis av kunder hos oss vil det dessverre alltid være noen som går i glemmeboka, og i disse sakene kan vi hjelpe kundene med å ordne opp. Jeg så den andre mailen du skrev og det er sant som du skrev i den: Det er klart vi tjener bra på denne selgeren og derfor har vi valgt å holde en noe tolerant linje ovenfor selger, selv om det selvfølgelig tar altfor lang tid i enkelte saker.

Vi ønsker deg en fin dag, og god sommer!

Med vennlig hilsen
    XXXXXX

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sjallabom
    Klart og tydlig at så lenge dem tjener bra på Alcaimport så gir QXL fan...
    Jeg gir meg over jeg!!

Hei XXXXXX

Alcaimport ordner jo opp i mesteparten av sakene selv, men i og med at han har tusenvis av kunder hos oss vil det dessverre alltid være noen som går i glemmeboka, og i disse sakene kan vi hjelpe kundene med å ordne opp. Jeg så den andre mailen du skrev og det er sant som du skrev i den: Det er klart vi tjener bra på denne selgeren og derfor har vi valgt å holde en noe tolerant linje ovenfor selger, selv om det selvfølgelig tar altfor lang tid i enkelte saker.

Vi ønsker deg en fin dag, og god sommer!

Med vennlig hilsen
    XXXXXX
    Trist at folk svarer slik på mailer. De setter seg selv i veldig dårlig lys og sier at en stor kunde er viktigere enn mindre kunder/medlemmer. De strider mot sin egen policy og kommer om ikke alt for lenge til å gå under.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB
    Trist at folk svarer slik på mailer. De setter seg selv i veldig dårlig lys og sier at en stor kunde er viktigere enn mindre kunder/medlemmer. De strider mot sin egen policy og kommer om ikke alt for lenge til å gå under.
    Jupp! QXL Kundeservice går det ikke ann og snakke med. Men jeg skal ta en tlf også:razz: Jeg gir meg ikke før dem utestenger Alcaimport og at hele virksomheten går vest for Alcaimport

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sjallabom
    Jupp! QXL Kundeservice går det ikke ann og snakke med. Men jeg skal ta en tlf også:razz: Jeg gir meg ikke før dem utestenger Alcaimport og at hele virksomheten går vest for Alcaimport
    Hørtes mest ut som en plan. Får håpe du lykkes. Det verste jeg vet er slik lureri, spesielt når det berører såpass mange folk som bare vil gjøre seg ett godt kjøp. Men en lærepenge til alle som har handlet med AI er at man bør gjøre litt research før man handler med ett totalt ukjent firma! ;D

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hvis QXL defakto har operert på en "noe mer tolerant linje" overfor denne selgeren med bakgrunn i egen profittmaksimering er jo det mildt sagt kontroversielt... Dette er vel uansett kanskje ikke noe en kan regne som et offisielt svar fra QXL?

QXL tilbyr jo betalingssikringssystemet fra PayEx, "Betalingsgaranti" (en betalingsformidlingstjeneste som sikrer at selger ikke får penger før kjøper har fått varene levert), noe som hadde fjernet hele usikkerhetsmomentet for både QXL og kjøper...

Hvis dette går vest tror jeg QXL vil kunne få en kraftig ripe i lakken, om kanskje ikke rent juridisk (antar de fraskriver seg alt ansvar...), men helt klart moralsk...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jozho
    Hva med totalt antall auksjoner da? Og har ikke leveringstiden gått opp opp opp hele tiden? Antall varer i hver auksjon sier ikke mye.

Å villede kunder er en ting, hvis det jeg (m.f. viser det seg når jeg leser litt mer) tror så robber han jo regelrett alltid siste ledd helt til han får fersk kapital og kan kjøpe varen ( i mange tilfeller en helt annen vare). Men dette er ikke en ond-sirkel, det er et langstrekk med en dyp avgrunn i enden.

Tror jeg... har ikke handlet, kommer ikke til å handle og fikk ut den dampen som måtte ut... Damp mot meklere og advokater sparer jeg til andre settinger.
    Så hvis han selger 4 produkter, kan man nesten regne med at et av disse produktene aldri blir levert?

Den siste måned er 26 prosent av karakterene negative/nøytrale kan også regne med at mange gir positiv karakter selv om de aldri får noe produkt.

Lurer på hvor mange som aldri har fått betalt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Hvis QXL defakto har operert på en "noe mer tolerant linje" overfor denne selgeren med bakgrunn i egen profittmaksimering er jo det mildt sagt kontroversielt... Dette er vel uansett kanskje ikke noe en kan regne som et offisielt svar fra QXL?

QXL tilbyr jo betalingssikringssystemet fra PayEx, "Betalingsgaranti" (en betalingsformidlingstjeneste som sikrer at selger ikke får penger før kjøper har fått varene levert), noe som hadde fjernet hele usikkerhetsmomentet for både QXL og kjøper...

Hvis dette går vest tror jeg QXL vil kunne få en kraftig ripe i lakken, om kanskje ikke rent juridisk (antar de fraskriver seg alt ansvar...), men helt klart moralsk...
    Godt poeng og et tips til QXL: Tving Alcaimport til å bruke PayEx sin betalingsgaranti som betalingsmåte. Da vil kjøpere og QXL slippe mye styr.

Litt off-topic det jeg skriver nå, men formålet er å vise hvordan QXL stilltiende aksepterer det meste som kan gi penger i kassa for dem:

I denne tråden sier Tor_qxl (Traffic Manager hos QXL.no) at de tillater salg av merkevarekopier hos dem (sendt direkte fra Thailand):

Svindel på QXL - Hardware.no

Her er en annen diskusjonsside som oppgir at Tollvesenet er varslet om QXL sin praksis. Tollvesenet vil be om en forklaring fra QXL om hvorfor de aktivt forsvarer salg av piratkopier på sin side.

QXL - Dinside.no

Konklusjon: Auksjonsregler, kundevilkår og forbudtliste som man kan lese på QXL sine hjemmesider er kun til pynt for myndigheter og andre. I praksis tillates det meste som gir profitt for QXL.

Ellers tillater QXL salg av skarp ammunisjon til kjøpere uten våpenkort. Det er kanskje værre enn noen piratkopier?

Klikk her hvis du vil ha skarp ammunisjon uten våpenkort.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EvenSteven
    He he .. høres ut som et klassisk eksempel på et "Ponzi scheme" :-)
    Da kan det kolapse hvis folk slutter å betale eller "angrer"

Plutselig har han ikke kapital nok til å kjøpe nye varer/betale refusjon til qxl brukere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet pga ufin email.

Side 25 av 96 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 55 65 75 85 95 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •