Alcaimport på QXL - erfaringer - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 96 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 54 64 74 84 94 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 1905
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det gleder meg å se at slike folk får seg en lærepenge med tiden, kanskje velfortjent når dem bruker 90 dager og enda ikke kan levere. Jeg hadde oppsøkt denne mannen og forlangt pengene tilbake der og da, skjønner ikke at folk har tolmodighet med slike kjøp.
    Jeg gleder meg jeg også når den dagen kommer Jeg har vært i kontakt med QXL i dag også! Jeg har forklart dem at forbrukerrådet vet saken, men det vet sikkert QXL fra før! Men som jeg sa til QXL; Hvis dere ikke får ut fingern snart så blir det og gå så langt som tv2 hjelper deg! Det QXL driver med er ulovlig, slette karakter på den måten osv!
    Min karakter ble også slettet uten varsel. Det her kan gå like hardt utover QXL, ikke bare alcaimport!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cinquedas
    Hmm...kjøpte en skriver/kopi/scanmaskin av han for en uke siden. Har jo oppgitt 35 virkedager, så kan jo ikke klage ennå. Ikke svarer han på mail heller, får sikkert endel daglig(sikkert endel småstygge).
    Heldigvis kosta den ikke mer enn 865kr inkl frakt, men ikke **** om han skal få de gratis.

Dumt av meg at jeg ikke sjekka han bedre, men da jeg sjekka karakterene hans var de faktisk ganske bra akkurat da(sikkert blitt sletta endel akkurat utifra hva folk sier her inne).

Men det at qxl sletter karakterer kan vel ikke være lov når de først har bygget det opp så folk kan se omtaler av brukere?!
    Da kan jo hvem som helst ha fått sletta karakterer, noe som gjør det utrygt å handle på hele qxl.
    Enkelte folk kunne jo "pynta" litt på karakterene til sånne brukere, bare fordi de tjener så godt på slike folk. Er jo ikke få tusen han omsetter for i uka, blir jo endel til qxl det da, UTEN at jeg sier dette er tilfelle med qxl, men er jo en tanke verdt å tenke på.

Har aldri hatt noen problem med qxl de 7-8åra jeg har vært medlem, men sånne ting gjør meg ganske forbanna. Han(alcaimport) har jo holdt på noen år også!
    Er du heldig så kan du få varen din ved jule tider :-? Eller ikke få noe som helst tilbake! For nå blir det satt i sammen et prosjekt Du burde kreve pengene dine tilbake med en gang! Det gjelder egentlig alle som har kjøpt vare oss alcaimport som ikke har fått varen enda! Krev tilbake pengene deres fort som mulig!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først syns jeg det var merkelig at QXL lot Alcaimport holde på med denne useriøse virksomheten sin. Jeg forsto ikke helt at de ønsket slike selgere som opererer slik.

Men etter å ha sjekket litt rundt på nettet ser jeg at QXL.no ligger rimelig tynt an økonomisk. Det er kanskje grunnen til at de tar i mot alle selgere med åpne armer (også selgere som sannsynligvis bedriver kriminell virksomhet).

Brukeren Tor_qxl som er ansatt hos QXL.no prøvde faktisk å forsvare at QXL tillater salg av merkevarekopier fra en selger som opererer i Thailand som sender direkte til norske kunder.

Begrunnelsen var bl.a. et forsvar av egne arbeidsplasser hos QXL... Link her:

Svindel, enda mere fake USB minne til salgs på QXL. - Forum - Hardware.no

Purehelp.no kan man lese årsregnskaper, og QXL.no har tapt i snitt 10,5 millioner pr. år de siste 4 årene:

QXL.NO AS - Nøkkeltall

Siste årsregnskap viser minus 11,64 mill. av en omsetning på 11,9 mill.

Jeg fikk også laget en rapport hos Purehelp som viser QXL.no's bankscore. Ikke mange poengene der:

Da kan man skjønne hvorfor Tor_qxl på Diskusjon.no er redd for sin arbeidsplass, og kanskje også hvorfor QXL.no tillater at det meste blir solgt hos dem.

Over til Alcaimport. Jeg printet ut oversikt over alle auksjonene til AI som sluttet tidligere denne uken. La deretter inn beløpene i Excel og fikk følgende resultat:

Forutsatt at AI sitt salg er på samme nivå som forrige uke:

QXL tjener ca 1 mill. hvert år på Alcaimport (oppimot en tiendedel av årsinntekten til QXL). Det gir sikkert nok motivasjon hos QXL til å slette noe minuskarakterer :-) Særlig med tanke på hva slags etikk og moral som regjererer hos QXL (ref. Tor_qxl på www.diskusjon.no).

Alcaimport omsetter for ca 15 mill. pr. år. Han har pr. nå en leveringstid på 1-2mnd = utestående fordringer fra kunder på 1,25 til 2,5 millioner.

Det kan bli en saftig konkurs her... Kanskje også QXL.no blir med i dragsuget?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    inntresangt innlegg Jaa QXL har mange ulovlige auksjoner! Mobil kopi, klokker, Klær, osv osv!!! Det er ikke lov det her, så her kan det gå galt for QXL.no!!
    Det her lover ikke helt bra.

Newcomer zobeon sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sjallabom
    Er du heldig så kan du få varen din ved jule tider :-? Eller ikke få noe som helst tilbake! For nå blir det satt i sammen et prosjekt Du burde kreve pengene dine tilbake med en gang! Det gjelder egentlig alle som har kjøpt vare oss alcaimport som ikke har fått varen enda! Krev tilbake pengene deres fort som mulig!!!
    Prosjekt?

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sjallabom
    Hva har du kjøpt av AI som du ikke har fått eller fått tilbake pengene for?
    Har du skrevet negativ kommentar på han som er blitt fjernet?

Hvem andre her har skrevet negativ kommentar som er blitt fjernet?
    Og hvem tok dere kontakt med hos QXL før dere skrev negativ kommentar?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Definisjonen av bedrageri, alcaimport

bedrageri -et, -er det å narre penger fra en under falske forutsetninger
    Etym.: se -eri

og etter å ha lest her så angrer jeg på å ha sendt penger til denne Kolbjørn Albin Brækkan

Det ser ut som at mange ikke får levert varene og jeg lurer på hvor mange som aldri får betalt...
    Selv tar han ut en lønn på cirka 800 000 så han tjener godt og firmaet hans har godt kredittverdighet. Dette er nok grunnet at brukere på qxl ikke registreres i regnskapet hans overhodet. Han kan faktisk gjøre som han vil.

svindel -en, -dler bedrageri (i stor stil)

Er det mange her som aldri fikk penger tilbake?

Jeg ga han frist til neste uke å betale meg tilbake eller levere varen, hvis ikke ringer jeg på døren hans og venter til han blar opp.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

info om QXL og Alcaimport

Qxl sin kredittrating:

Rating konklusjon

14 IKKE KREDITTVERDIG

Alcaimport eid av Brækkan import
    Rating konklusjon

52 GOD KREDITTVERDIGHET

Mobil: 93413595
    BRÆKKAN KOLBJØRN-ALBIN

BRÆKKAN IMPORT
    BLÅLYNGSTIEN 2
    3520 JEVNAKER

ALCA IMPORT-EXPORT
    EYVIND LYCHES VEI 21B
    1338 SANDVIKA

Domene Velkommen til AlcaImport
    Administrative Contact:
    Kolbjrn Albin Brkkan (djalbin@start.no)
    +47.93413595
    Fax: +47.
    Bjerkebakken 12
    Oslo, 0757
    NO

Her kan dere rette klagene direkte. Vet ikke hvor han faktisk bor, men en liten tur er alt som trengs.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merksnodig mange nye brukere her med under 10 innlegg (og alle i denne tråden) som har mye negativt å si om AI

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det som er så underlig med det? Noen gang forsøkt Google?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Merksnodig mange nye brukere her med under 10 innlegg (og alle i denne tråden) som har mye negativt å si om AI
    ja, hadde jeg vært bruker her hadde jeg nok aldri kjøpt av denne fyren på qxl etter å ha lest alt dette :/

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av haukeberg
    ja, hadde jeg vært bruker her hadde jeg nok aldri kjøpt av denne fyren på qxl etter å ha lest alt dette :/
    Kan jeg spørre hva du har bestilt, og når?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lundsiden
    Hva er det som er så underlig med det? Noen gang forsøkt Google?
    Er iallefall glad for at jeg tok et søk før jeg la inn et bud på QXL :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Kan jeg spørre hva du har bestilt, og når?
    En tv for snart 4 måneder siden (betalte den 15.04)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er så merkelig med at negative karakterer forsvinner? Har noen ikke fått varen sin ved 35 virkedager + fraktdager så kan de legge inn negativ karakter. Rydder AlcaInport da opp for disse kundene så kan de faktisk forandre karateren.

Tråden her heter "Alcaimport på QXL - erfaringer". Skal man forholde seg til det eller synse litt rundt omkring? Ja, jeg er enig i at det er rart at butikken til AI går i rundt. Nå har den alikevel gjort det i snart et år. Personlig var jeg veldig godt fornøyd med handelen jeg gjorde der. Spesielt godt fornøyd med at en tar et lite balletak på en del forhandlere.

Når det gjelder QXL selv så kan da de godt drive med underskudd om de har intresenter bak som ser et langsiktig potensial. Burde Norske Skog ha et forbud mot å selge avispapir fordi de driver med solid underskudd?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av haukeberg
    Alcaimport eid av Brækkan import
    Rating konklusjon

52 GOD KREDITTVERDIGHET
    Det er ikke noe problem å ha god kredittverdighet dersom Alcaimport holder på med det mange av oss mistenker. Altså at dette er en pyramide som bruker vanlige folks forskuddsbetalte penger. Da er jo det han skylder kun spredt utover hos hundrevis av ventende privatkunder (som ikke sender sin fordring til inkasso når AI ikke leverer innen 35 virkedager).

Håper QXL snart sier nok er nok til AI, denne Kolbjørn Albin Brækkan klarer jo ikke å levere varene til leveringstiden han oppgir (som i utgangspunktet er latterlig lang). Karakterboken hans bør ringe en bjelle hos de som vurderer å kjøpe fra ham:

QXL.no - Karakterer Alcaimport

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mapped
    Hva er så merkelig med at negative karakterer forsvinner? Har noen ikke fått varen sin ved 35 virkedager + fraktdager så kan de legge inn negativ karakter. Rydder AlcaInport da opp for disse kundene så kan de faktisk forandre karateren.

Tråden her heter "Alcaimport på QXL - erfaringer". Skal man forholde seg til det eller synse litt rundt omkring? Ja, jeg er enig i at det er rart at butikken til AI går i rundt. Nå har den alikevel gjort det i snart et år. Personlig var jeg veldig godt fornøyd med handelen jeg gjorde der. Spesielt godt fornøyd med at en tar et lite balletak på en del forhandlere.

Når det gjelder QXL selv så kan da de godt drive med underskudd om de har intresenter bak som ser et langsiktig potensial. Burde Norske Skog ha et forbud mot å selge avispapir fordi de driver med solid underskudd?
    Alcaimport driver beviselig ulovlig når de ikke sender ut kvittering/regning/faktura til sine kunder. Er det ok at AI får lov til å drive ulovlig? Sannsynligvis på bekostning av stat (skatt/moms) og andre selgere av samme type varer.

Hvis man synes at ulovlige firmaer er helt ok, så kan man selvfølgelig si at Alcaimport er bra...

Det er bare å velge, men de som kjøper fra Alcaimport støtter ulovligheter. Om man vil være umoralsk er det et eget valg, men jeg synes man bør tenke over hva man gjør før man gir bud på QXL.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det beviselig ulovlig drift å ikke sende ut faktura? Selvsagt skulle det være ønskelig at han gjorde det. Det jeg må forholde meg til er at QXL som selskap driver lovlig og formidler lovlige produkter. Dernest at Norek som distributørledd driver lovlig. At Alcaimort som registrert selskap betaler den skatten de skal må jeg anta (skatteetaten er ikke blandt de som overseer manglende innbetalinger).
    Er det moralsk riktig å stemple et foretak som ulovlig før det faktisk bevislig er ulovlig?
    Skjønner at jeg stiller meg for hogg ved å tilsynelatende forsvare Alcaimport (noe jeg egentlig ikke gjør).
    Det jeg derimot reagerer på er forhåndsdømming av et firma som faktisk kan påvirke firmaets drift. Tross alt har Alcaimport raket sammen 1500 positive karakterer (umoralske kunder?) og har en høyere positiv score enn enn de som står bak 6 av de siste negative karakterene.
    ...om Alcaimport driver et år frem i tid? Det er det opp til Alcaimport å bevise.
    Satser på at de som legger inn bud gjør seg opp sine egne tanker på forhånd.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les helt nederst! For et svar:lol: Jeg må bare le av QXL:lol:
    Dere skjønner greia? Vi må altså kontakte QXL og klage for vær gang man handler for og få varen hahahahahaha!!!! Så tungvint hahaha... Rart ikke QXL ser rart på det her:lol:

Så med andre ord Alcaimport klarer ikke og rydde opp i problemene sine selv!
    Alcaimport må altså få push i ræva for vær gang han skal sende ut varer...

Dette er ikke riktig!!! Eller hva?

Det skal jo ikke være sånn!! Merklig opplegg alt sammen for min del.

Hei XXXXX

Nei. Her tar du veldig feil. Alcaimport har ikke hatt over 100 negative karakterer. Han har hatt noen flere negative karakterer enn hva han har pr. dags dato, men noen av disse har kjøpere slettet da kjøpene deres er blitt ordnet opp i. Det skal også sies at alcaimport har ordnet opp i samtlige handler med kjøpere som har tatt kontakt med oss, så om alle hadde kontaktet oss hadde alle handler blitt ordnet opp i.

Vi ønsker deg en fin dag, og god sommer!

Med vennlig hilsen
    XXXXXX

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var akkurat det jeg prøvde å få fram, for at at en negativ karakter skal være 'gjeldene' så må kjøperen ta kontakt med QXL når han er misfornøyd.
    Folk som ikke leser eller setter seg inn i regelene før de klager, kan du få gratis av meg.

Men akk ja, værre suttreunger enn i denne tråden skal man lete lenge etter.

Side 24 av 96 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 54 64 74 84 94 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •