Alcaimport på QXL - erfaringer - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 96 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 52 62 72 82 92 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 1905
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Sender de ikke ut kvitteringer i det heletatt?
    Har ikke klart å få noen kvittering / faktura.

Jeg spurte Norek om hvordan en skulle forholde seg med hensyn til garanti / reklamasjon på varer som de har levert for Alcaimport.

Fikk følgende svar: "Dette må du ta med forhandleren du har kjøpt produktet av."

Så åpenbart null hjelp å hente hos Norek.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Firesteel
    Var fakturaen utskrevet til deg i ditt navn? Sikker på at det ikke bare var en pakk/følgeseddel du fikk fra Norek?

Alt tyder på at Alcaimport driver med ulovligheter. Om de ikke skriver ut fakturaer/kvitteringer er det nærliggende å tro at de heller ikke betaler moms eller skatt.

Dermed har alle norske skattebetalere rett til å mase/klage på Alcaimport.

I tillegg vil det være konkurransevridende når Alcaimport ikke betaler moms/skatt. Dermed har alle næringsdrivende i samme bransje grunn til å klage også...
    Sjekket nå, og jo det stemmer at dette er en pakkseddel. Riktignok utstedt i mitt navn og hvor det står "Garanti - 3 år sende inn". Men det gjelder kanskje bare PCer som Norek bygger?
    Jeg fikk som nevnt også beskjed om å kontakte Alcaimport, men når jeg forklarte at de var vanskelige å komme i kontakt med, og at garantien er gitt fra Norek, fikk jeg beskjed om at de ville ordne opp hvis jeg ikke fikk svar fra Alcaimport på en ukes tid.

Når alle varene blir solgt av Norek som jeg antar har orden i papirene, kan vel Alcaimport neppe slippe unna moms og skatt?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lundsiden
    Har ikke klart å få noen kvittering / faktura.

Jeg spurte Norek om hvordan en skulle forholde seg med hensyn til garanti / reklamasjon på varer som de har levert for Alcaimport.

Fikk følgende svar: "Dette må du ta med forhandleren du har kjøpt produktet av."

Når man kontakter Alcaimport så får man aldri svar, ikke det beste og mest behjelpelige svaret jeg har sett altså. Håper han er såpass "grei" at det går seg til om noe går galt, ellers er det bare å anmelde han eller TV2 Hjelper deg.

Det sistnevnte kan jo være moro å prøve om han ikke holder det han lover, fin måte å fjerne slike fra banen på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ringte Norek og snakket med vedkommende som hadde svart på min henvendelse på email.
    Han sa rett ut at en kunne glemme å kontakte de direkte ved feil på varer de har levert. Det måtte gå gjennom forhandler alternativt Forbrukerrådet.

Uansett skal en jo ha en faktura. Er jo en fordel hvis det oppstår feil eller hvis en skal selge en gjenstand videre i fremtiden. Eller ved en eventuell forsikringssak.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johnbe
    Du har ikke lagt merke til at du er vel den eneste i denne tråden som har fått faktura\kvittering fra norek?

Fikk ingen faktura her, noen varer har vel produsentgaranti.

Men gjelder den fra en mottar varen, eller når norek fikk den?
    Produsentgaranti - alt fra noen mnd til noen år. I Norge har vi 5 års reklamasjonsrett som er tett på like bra som garanti men forusetter at man kan dok at man har kjøpt produktet i Norge bl.a.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Produsentgaranti - alt fra noen mnd til noen år. I Norge har vi 5 års reklamasjonsrett som er tett på like bra som garanti men forusetter at man kan dok at man har kjøpt produktet i Norge bl.a.
    Du har ganske så rett her.

Hadde forleden inne en defekt laptop. Forhandler hadde glemt å oppgi kjøpsdato. Asus mente da at det var produksjonsdato som gjalt.

Det løste seg da forhandler oppgav fakturadato.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppdatering av status.

Da fortsetter vi fra tidligere... Selger har nå funnet et alternativt produkt, siden det opprinnelige produktet ikke finnes på lager lengere. Og det neste produktet jeg skulle få isteden også er tomt på lager. Vi er blitt enige om en Sony Bravia i steden. Jeg sjekket Norek og der har de pr i dag 50-99 stk på lager.

Dette er nå en uke siden. Har ikke hørt noe mer. Sendt mail om å få sporingsnummer, men så klart ingen mail. Må vel snart sende en med kopi til QXL igjen for å få svar anter jeg?

Tok en telefon til forbrukerombudet for morro skyld, de mener jeg burde ha kontaktet dem for lenge siden. Jeg har ikke lagt inn sak enda eller fortalt navnet på firmaet. Men de var veldig interresert i å vite hvem som drev business slik. Så jeg holder denne åpen i tillfelle tv'n ikke kommer de nærmeste dagene.

Ganske lei av å vente nå........

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I tillegg til Forbrukerombudet burde også Skatteetaten tipses om praksisen til Alcaimport.

Tror nok Alcaimport hadde hatt godt av et bokettersyn. Slik at de skjerper seg litt (om de er i stand til det da)...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lundsiden

sa de virkelig det?
    .
    Svar fra forbrukerrådet sier at "Det er valgfritt om du vil rette reklamasjonen mot selger eller bakenforliggende ledd."

Uansett fikk kvittering på varen, så alt ordnet seg til slutt.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johnbe
    sa de virkelig det?
    .
    Svar fra forbrukerrådet sier at "Det er valgfritt om du vil rette reklamasjonen mot selger eller bakenforliggende ledd."

Uansett fikk kvittering på varen, så alt ordnet seg til slutt.
    Det er vel som alle steder at enkelte personer man møter på i telefonen ikke vet foran eller bak på seg selv engang.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alcaimport selger mye Samsung produkter. Norek som grossist rører ikke Samsung når det gjelder reperasjoner. Dette går uansett gjennom Samsung selv.

"Noen importører/produsenter har egne rutiner for retur og reparasjon. Dette er rutiner som medfører raskere respons, og varen blir behandlet direkte av verkstedet. Du kan desverre ikke sende disse varene til oss".
    Norek.no kundesenter - betingelser - returbetingelser

Trykk på Samsung på Noreklinken så ser dere at det er en landsdekkende kjede, Elesco, som tar reperasjonene.

Fra Samsung sin side:
    Hva gjør jeg hvis produktet går i stykker?
    I første omgang henvender du deg til SAMSUNG Support som du finner her, hvis du har spørsmål eller problemer med produktet ditt.

Ok, da er Norek egentlig ute av bildet med ett unntak: Manglende faktura.
    Likevel er utsendte produkter fra Norek merket på embalasjen med Norek som avsender og den som skulle hatt fakturen som mottaker. Serienummer står også. Anbefaler alle å ta vare på embalasjen i garantiperioden. Ved en reperasjon trenger en embalasjen samt at forpakkingen uomtvistelig viser Norek som selger og hvem som er mottaker. Dette vil holde som bevis for garanti.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mapped
    Ved en reperasjon trenger en embalasjen samt at forpakkingen uomtvistelig viser Norek som selger og hvem som er mottaker. Dette vil holde som bevis for garanti.
    Emballasje som garantibevis? Den var spesiell. Vil heller si at utskrift fra Posten sin pakkesporing gir mere hold da den tross alt er datert.

Uansett merkelig at Norek ikke la ved pakkseddel i min forsendelse. Og en utrolig merkelig holdning fra Norek som ikke vil ha noe med garanti/reklamasjon direkte på varer kjøpt gjennom Alcaimport.

Det kan jo være Alcaimport ikke kan sende faktura siden de har glemt å momsregistrere foretaket. (Kilde: Skatteetaten)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lundsiden, postens pakkesporing inneholder hverken Norek som avsender eller hvilket produkt som er under sending. Begge disse tingene står på embalasjen.
    Tar man et bilde av pakkemerkingen vil det se ut som en kvittering og ikke embalasje.

Uansett, ved en feil på TV'n kontakter jeg Samsung og IKKE Norek. Regner det som 100% sikkert at både du, Lundsiden, og undertegnede vil få reparert kosnadsfritt innenfor garantiperioden.
    .....at det hadde vært ryddigere med en faktura? Selvsagt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lundsiden, postens pakkesporing inneholder hverken Norek som avsender eller hvilket produkt som er under sending. Begge disse tingene står på embalasjen.
    Tar man et bilde av pakkemerkingen vil det se ut som en kvittering og ikke embalasje.
    Du har selvfølgelig helt rett. Pakkesporingen vil kun dokumentere dato.

Og enig i at det sikkert går bra å henvende seg til produsentens representant i de fleste tilfeller.

Det hele er mere et irritasjonsmoment og lurvete av både Alcaimport og Norek.

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderte å handle fra Alcaimport.. men var litt usikker på dette firmaet, så det ble Hifi-klubben i stedet, selv om de var dyrere. Og når jeg leser denne tråden er jeg sikker på at valget var riktig. Tirsdag kommer det en bil med ny tv på døra..

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Vurderte å handle fra Alcaimport.. men var litt usikker på dette firmaet, så det ble Hifi-klubben i stedet, selv om de var dyrere. Og når jeg leser denne tråden er jeg sikker på at valget var riktig. Tirsdag kommer det en bil med ny tv på døra..
    Grattis med ny tv og hva falt valget på ?

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Grattis med ny tv og hva falt valget på ?
    Ble en Samsung 6705. Tven kommer til å stå i stuen til gamlingene. Jeg skal ha meg tv selv, men venter nok mot jul. Da blir det nok en plasmavariant, evt LG sin LE850N. Kan fort ende med at jeg også ender opp med en Samsung-variant selv, men da en større skjerm og kanskje 8000-serien. Er vinduer på tre av veggene til gamlingene, så jeg var litt skeptisk på om plasma blir lyssterk nok + at jeg var redd for reflekser. Vurderte LG LE850N, men den ga alt, alt for mye reflekser. I rom hvor man kan kontrollere lyset og ikke har så mange vinduer derimot er nok dette en rå tv! Dessuten har Samsungen integrert satellittuner, noe som er praktisk. Blir dog å kjøre ekstern hd-satellittuner med det første. Eneste som er dumt er at det kun er en tuner integrert og ikke to tunere og PVR-funksjon. Litt derfor det kommer til å bli kjørt ekstern satellittuner. Har fått tak i en WLAN-adapter til tven. Blir spennende å se om disse nettfunsjonene er noe særlig.. For de som bor i Trondheim og skal ha tak i en sånn WLAN-adaptersak, så er SIBA Tiller et tips. De har mange på lager og prisen er ikke avskrekkende, mellom 5- og 600kr.

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok ikke kontakt før en uke før levering som en påminnelse (ingen svar på den men det var heller ikke meningen) samt en mail på 35 virkedager. Ingen ting tidligere. Faktisk helt problemfritt. Alcaimport ser ut til å like ryddighet (er vel et enmansfirma) så det beste er å være ryddig. I mitt tilfelle var det løsningen.

Ser at en som kjøpte på samme auksjon som deg har ikke fått sin tv og
    en som kjøpte 14 dager før deg også .Så det er ikke akkurat noe automatikk
    att alle får sine varer til rett tid.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser at på karakterprofilen på alcaimport er det ett innlegg fra igår som er fjernet. Det er en som la inn karakter kl. 21.35. Han hadde betalt for varene sine i slutten av april og begynnelsen av mai. Han får ikke svar på mail, og sier at han vil anmelde dette! Jeg lurer på hvor mange tilsvarende mail som er blitt fjernet fra karaktersiden deres. Kl. 11.05 og 11.18 idag, ble det også lagt inn negativ karakter fra to som ikke har fått varene sine. Jeg lurer på om de fortsatt står der imorgen. Jeg synes det lukter svidd av hele greia!

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    ..Jeg skal ha meg tv selv, men venter nok mot jul.
    Da burde du jo bestilt nå snart da, hvis du skulle handlet av Alcaimport

Side 22 av 96 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 52 62 72 82 92 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •