Alcaimport på QXL - erfaringer - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 96 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 61 71 81 91 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 1905
    Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Denne karakteren er blitt fjernet idag + en til
    _ masse ----------. overført pengene noen dager etter auksjonen ble avsluttet og etter 2 månder og noen dager kom ikke hjemmekinoen. dem sylkder på streiken. det smaker dritt her.

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det er jo helt sjuk ventetid på disse produktene, når folk må mase for å få det de har betalt for er det noe ruskende galt. Normalt sett går dette på skinner, hvor komme disse varene fra og med de prisene kan det ikke være mye å tjene på dette i lengden. Håper denne ballefanten skjerper seg, svarer ikke før han ser negative karakterer kommer på profilen. Jeg foretrekker de gode gamle sjappene eller seriøse aktører, pris er ikke alt i mitt tilfelle og hva skal man gjøre med produktene om det blir noe feil på dem. Vente et halvt år kanskje?
    Er jo akkurat det jeg skriver her, vi som greier å forville oss inn her og lese et par sider VET jo at det er lang leveringstid.
    At han skjerper seg har jeg neppe no tro på, han selger tross alt på QXL.. ikke verdens mest seriøse sted hvis man ser hva som blir solgt der. Bodene på Svinesund holder høyere kvalitet, og det sier egentlig ganske mye.

Vi har alle forskjellige behov, både når det gjelder pris, service og tid. Misforstå meg rett, er -helt- enig med deg i det meste du skriver, spesielt når det gjelder garanti/reklamasjon. Det kan bli en spennende affære, men som oftes så kan man ta kontakt direkte med f.eks Pioneer Norge og forklare saken, så henviser deg til et serviceverksted de har avtale med, og har man da kvittering så ordner de det. Men igjen, ikke sikkert alle er like greie der.. Kan bli skummelt.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Er jo akkurat det jeg skriver her, vi som greier å forville oss inn her og lese et par sider VET jo at det er lang leveringstid.
    At han skjerper seg har jeg neppe no tro på, han selger tross alt på QXL.. ikke verdens mest seriøse sted hvis man ser hva som blir solgt der. Bodene på Svinesund holder høyere kvalitet, og det sier egentlig ganske mye.

Vi har alle forskjellige behov, både når det gjelder pris, service og tid. Misforstå meg rett, er -helt- enig med deg i det meste du skriver, spesielt når det gjelder garanti/reklamasjon. Det kan bli en spennende affære, men som oftes så kan man ta kontakt direkte med f.eks Pioneer Norge og forklare saken, så henviser deg til et serviceverksted de har avtale med, og har man da kvittering så ordner de det. Men igjen, ikke sikkert alle er like greie der.. Kan bli skummelt.
    Tja, vet ikke helt. Det virker som halvparten av de som kjøper er glad om de får det de har bestilt - noen sier enda til at kommer det ikke så går jeg ikke konkurs av det... Da blir vel interessen for å følge opp en reklamasjon deretter - i alle fall om dette tar like lang tid.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hevet kjøpet etter ca. 60 virkedager av rent prinsipp. Varen var ikke å få tak i, og jeg fikk nye, ubekreftede datoer hele tiden. Tok en ukes tid å få igjen pengene + 400 kr ekstra. Handler ikke her igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter også og venter på TV fra denne karen. Fikk svar på dagen da jeg henvendte meg før leveringstidens utløp. Nå som den har utløpt, er det tyst. Blir jo spennende å se hvordan dette går, en spenning jeg godt kunne klart meg uten, men visste jo hva jeg gikk til etter å ha lest denne tråden. Skal uansett opplyse om utfallet.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn

Det er helt klart men litt synd at slike forhandlere kan holde på så lenge de gjør egentlig, om dette hadde vært Ebay så hadde han nok blitt kastet ut for lenge siden. Vil tro det er det beste som kan skje så slipper folk å mase seg igjel for å få produktene sine, lurer virkelig på hvordan garantidelen på disse produktene funker? Hadde vært spennende å se hvordan de opererer der, tviler de er noe raskere enn dette så kanskje greit at de burde boikotte hele karen.

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helt klart men litt synd at slike forhandlere kan holde på så lenge de gjør egentlig, om dette hadde vært Ebay så hadde han nok blitt kastet ut for lenge siden. Vil tro det er det beste som kan skje så slipper folk å mase seg igjel for å få produktene sine, lurer virkelig på hvordan garantidelen på disse produktene funker? Hadde vært spennende å se hvordan de opererer der, tviler de er noe raskere enn dette så kanskje greit at de burde boikotte hele karen.
    Så lenge varene ikke er paralellimport så har vel den norske hovedimportøren ansvaret om en butikk går konk.

dette er vel ikke paralellimport eller?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Så lenge varene ikke er paralellimport så har vel den norske hovedimportøren ansvaret om en butikk går konk.

dette er vel ikke paralellimport eller?
    Jeg vet ikke hvor varene kommer fra og håper denne selgern gjør jobben sin om noe går i stykker, om det er paralellimport så er vel det litt værre med tanke på service på Norske verksteder. Eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke hvor varene kommer fra og håper denne selgern gjør jobben sin om noe går i stykker, om det er paralellimport så er vel det litt værre med tanke på service på Norske verksteder. Eller?
    De fleste får varene direkte fra Norek. Så den saken er grei.

Men kjøpere får aldri faktura/kvittering fra Alcaimport. Så i tillegg til tullet med leveringstid og dårlig kommunikasjon bryter Alcaimport regnskapsloven så det synger etter.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får vel service om du betaler for det, men service dekket av reklamasjonsretten er ikke like sikkert du får, her tror jeg det varierer innenfor de forskjellige merkevarene på hvor langt de strekker seg.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Firesteel
    De fleste får varene direkte fra Norek. Så den saken er grei.

Men kjøpere får aldri faktura/kvittering fra Alcaimport. Så i tillegg til tullet med leveringstid og dårlig kommunikasjon bryter Alcaimport regnskapsloven så det synger etter.
    Jeg mener å ha lest i tråden at fakturaen kommer fra Norek?

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Varene kommer direkte fra Norek.
    Faktura fra Norek.
    Ved reklamasjon ber Norek deg om å ta dette via forhandler, men får du ikke kontakt med forhandler innen rimelighetens grenser ordner de opp selv.

For TREDJE gang i denne tråden; jeg har reklamert på pcen jeg kjøpte fra Alcaimport, og kontaktet først Norek, deretter Alcaimport (via e-post), fikk svar dagen etter og innen en uke var pcen fikset.
    Så min erfaring er at det ikke er noe grunn til bekymring.

Synes det er merkelig at de fleste av de negative innleggene i denne tråden er fra folk uten erfaring med firmaet.

Er dette noe mer å mase om egentlig? Vil du ikke vente i ukesvis på varene du kjøper, så handler du et annet sted. Enkelt og greit.

Jeg kjøper ikke Hifi hos den lokale Elkjøp sjappa, pga personlig dårlig erfaring med de ansatte der. Men andre må da få lov til å handle der for det, om de ønsker?

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg spør ,hvorfor kommer alle disse negative karakterer dersom alt er i orden.
    Dersom alle varer ble sendt ut ca etter leveringtid så hadde det stilt seg annerledes.Mange varer kan heller ikke leveres og budvinner må be om tilbakebetaling av kjøpesum.
    Synes att det begynner å komme litt ut av kontroll.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Faktura fra Norek.
    Du har ikke lagt merke til at du er vel den eneste i denne tråden som har fått faktura\kvittering fra norek?

Fikk ingen faktura her, noen varer har vel produsentgaranti.

Men gjelder den fra en mottar varen, eller når norek fikk den?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Faktura fra Norek.
    Var fakturaen utskrevet til deg i ditt navn? Sikker på at det ikke bare var en pakk/følgeseddel du fikk fra Norek?

Synes det er merkelig at de fleste av de negative innleggene i denne tråden er fra folk uten erfaring med firmaet.

Er dette noe mer å mase om egentlig? Vil du ikke vente i ukesvis på varene du kjøper, så handler du et annet sted. Enkelt og greit.
    Alt tyder på at Alcaimport driver med ulovligheter. Om de ikke skriver ut fakturaer/kvitteringer er det nærliggende å tro at de heller ikke betaler moms eller skatt.

Dermed har alle norske skattebetalere rett til å mase/klage på Alcaimport.

I tillegg vil det være konkurransevridende når Alcaimport ikke betaler moms/skatt. Dermed har alle næringsdrivende i samme bransje grunn til å klage også...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johnbe

Fikk ingen faktura her, noen varer har vel produsentgaranti.

Men gjelder den fra en mottar varen, eller når norek fikk den?
    Garanti / reklamasjon gjelder fra kjøpsdato.

Jeg venter nå på svar fra Norek om hvordan en skal forholde seg når en mangler faktura på varen. Legger ut svaret her når det kommer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, dette er det latterligste jeg har vært med på. Jeg har mast og mast og mast for å få svar på mail i mange måneder nå - og med én gang jeg setter negativ karakter på qxl får jeg en e-post:

Vi har gitt deg refusjon + kompensasjon.

Det riktige etter qxl sine regler er da avgi en nøytral karakter da vi har gjort opp for oss + ekstra kompensasjon.

Syntes negativ karakter da blir feil, kan du rette opp denne?

Med vennlig hilsen

Kundeservice

Merkelig hvor fort de har tid til å sende mail når det gjelder eget ry og rykte. Vanligvis får man jo ikke svar i det hele tatt. Tok meg selv i å le høyt da jeg leste den. Sykt...

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Firesteel
    Så i tillegg til tullet med leveringstid og dårlig kommunikasjon bryter Alcaimport regnskapsloven så det synger etter.
    Bokføringsloven bryter de. Der angis hva faktura skal inneholde.

Ufattelig at det finnes noen som fortsatt handler hos dette selskapet. Denne personen skulle aldri hatt muligheten til å drive selskap. Mangler en del på moral og god forretningsskikk der i gården.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lundsiden
    Garanti / reklamasjon gjelder fra kjøpsdato.
    Jeg fikk svar på mitt produkt fra deres support:

Uten kjøpsbevis gjelder produsentgaranti fra produksjonsdato.
    Regner med det kan være forskjellig avhengig av produsent.

Er vel selgers beste interesse å levere faktura, siden kjøper kan rette krav mot distributøren?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sender de ikke ut kvitteringer i det heletatt? Hvis feks kunde ønsker å selge sitt produkt videre en gang i tiden, kjøpere ønsker gjerne kvittering når de handler brukt også?

Side 21 av 96 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 61 71 81 91 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •