Alcaimport på QXL - erfaringer - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 96 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 60 70 80 90 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 1905
    Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Til de som vil gjøre et knallkjøp: QXL.no - Søk
    Passer kanskje for de som skal på en laang sommerferie i mellomtiden

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Til de som vil gjøre et knallkjøp: QXL.no - Søk
    Passer kanskje for de som skal på en laang sommerferie i mellomtiden
    Jobber du for denne karen eller? Ville aldri anbefalt denne karen videre til noen, slike selgere bør ikke markedet ha rett og slett.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med bosted i Sarpsborg er det vel heller tvilsomt om uGn jobber for et firma på Jevnaker eller?
    Uansett har ikke jeg noe problem med å anbefale Alcaimport utfra min erfaring.
    Dette er da veldig enkelt!
    Godtar du LAAAAANG leveringstid så kan du gjøre et knallkjøp, hvis ikke får du bare handle et annet sted. Helt opp til hver enkelt.

Selv forsøker jeg å unngå Elkjøp i stedet, min erfaring med de er laaaang leveringstid og elendig service ved reklamasjoner, som ikke minst tok enda leeeeeengre tid. Og i mellomtiden var det ingen som viste hvor mine saker var eller om de i det hele tatt ble reparert.

PS! Jeg jobber heller ikke for Alcimport, og ikke kjenner jeg eieren heller. Men frem til han faktisk svindler noen synes jeg dette firmaet er like stuerent som de fleste andre. Jeg har mange underleverandører på jobben, både lokale, fra Tyskland og Italia. Og ja jeg er vant med leveringstider som ikke overholdes og mange dårlige unnskyldninger for hvorfor det skjer

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Med bosted i Sarpsborg er det vel heller tvilsomt om uGn jobber for et firma på Jevnaker eller?
    Uansett har ikke jeg noe problem med å anbefale Alcaimport utfra min erfaring.
    Dette er da veldig enkelt!
    Godtar du LAAAAANG leveringstid så kan du gjøre et knallkjøp, hvis ikke får du bare handle et annet sted. Helt opp til hver enkelt.

Selv forsøker jeg å unngå Elkjøp i stedet, min erfaring med de er laaaang leveringstid og elendig service ved reklamasjoner, som ikke minst tok enda leeeeeengre tid. Og i mellomtiden var det ingen som viste hvor mine saker var eller om de i det hele tatt ble reparert.

PS! Jeg jobber heller ikke for Alcimport, og ikke kjenner jeg eieren heller. Men frem til han faktisk svindler noen synes jeg dette firmaet er like stuerent som de fleste andre. Jeg har mange underleverandører på jobben, både lokale, fra Tyskland og Italia. Og ja jeg er vant med leveringstider som ikke overholdes og mange dårlige unnskyldninger for hvorfor det skjer
    Men , du har vel ikke tenkt deg tanken at en del av produktene selges for under innkjøppris og da kan vel dette ikke fortsette i det uendelige.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av denny 68
    Men , du har vel ikke tenkt deg tanken at en del av produktene selges for under innkjøppris og da kan vel dette ikke fortsette i det uendelige.
    Muligheten er selvfølgelig stor for at Alcaimport går over ende før eller siden. Og om det skjer vil noen tape penger, akkurat som når alle andre selskaper opphører. Men som jeg har nevnt før; jeg dør ikke om jeg taper noen kroner, og vinnersjansene er større enn i Lotto! :-D

Jeg har forresten ikke tippet siden i 1994, og om man regner 100.- kr uka i de 16 årene så har jeg sånn ca 83000.- å gå på!

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Muligheten er selvfølgelig stor for at Alcaimport går over ende før eller siden. Og om det skjer vil noen tape penger, akkurat som når alle andre selskaper opphører. Men som jeg har nevnt før; jeg dør ikke om jeg taper noen kroner, og vinnersjansene er større enn i Lotto! :-D

Jeg har forresten ikke tippet siden i 1994, og om man regner 100.- kr uka i de 16 årene så har jeg sånn ca 83000.- å gå på!
    Godt jeg aldri begynte med det tullet - fattigmans skatt som Hegnar kaller det - ingen rikinger som tipper. Tror faktisk de som står fram som vinnere ikke har vunnet men fått en slump for å si det :razz:
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer Burkabob sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av olemj86
    Kommer ikke tv'n så banker jeg på døren hos han :twisted:

Jeg byr, vinner og kjøper / betaler ikke tv'n fordi jeg vil "tjene" 250,-
    som de gir i kompensasjon etter en evighet dersom ikke de sender varen..

Jeg byr, vinner og kjøper / betaler fordi jeg skal ha varen jeg vant - til den prisen jeg vant den for!!!
    Og jeg gidder ikke vente noe særlig lengre en 7 uker (35 virkedager)...
    Og kommer ikke godta refunsjon eller lignende... SKAL HA TV'N!!!

Blir spennende og se hvordan dette går... Den burde jo være på døren min i løpe av midten av september
    Du kan sansynligvis legge til noen uker på den annonserte leveringstiden, men du får etter all sannsynlighet & erfaring tv'en din : ) Det er de som har fått kalde føtter som har fått kompensasjon. Resten har fått det de vant eller bedre vare som plaster på såret for for sein levering.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mapped
    Fikk tilslaget på en Samsung 55" C6705 i slutten av mai. Dermed skal TV'n leveres 16. juli. En bra TV til 10000 + 1200 i frakt.

Mener at flere bommer litt når de sier at alcaimport må tape penger på salgene. Greit - det er jo billig. På den annen side ville vel ikke mange betalt over 20000 i en vanlig butikk for denne? TV'n er jo en 6000 serie og Samsung har vel allerde kommet til 9000 serien. Om det er "gamle" overskuddslager alcaimport plukker fra så gjør ikke det meg noe. En får tro han har kontroll på det han driver med. Alcaimport kjører stramme regler når det gjelder betaling og mail, så får en se om han selv følger like godt opp.
    Ingen TV har dukket opp enda....MEN Alcaimport har informert 17. juli om at TV'n skal være på vei neste uke. I så fall overholder han noenlunde leveringstiden på 35 virkedager. Iflg andre aktører her er C serien ny så jeg bommet litt i innlegget som er sitat.

Som ventet faller utsalgsprisen på produktet i ventetiden. En får nå TV'n til 18120,- kroner. Samsung UE55C6705 - Finn laveste pris, omtaler og informasjon omLCD TV

Opperer Alcanimport i grossistleddet eller faktisk tar de inn selv (hopper over grossidtleddet) skal han ha en innkjøpspris godt under billigste utsalgspris i detaljhandel.

Nå er ikke TV'n kommet frem her enda da men regner med at Alcaimport holder det han lover. ......more to come......................

Forøvrig kjøpte jeg en Sony Ericsson Xperia X10 Mini TEST: Sony Ericsson Xperia X10 Mini - Amobil.no tidligere i uka for totalpris 901 kroner (inkl 12 mnd abn. Djuice). Hvem tjener på det?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring er at en fikk varen sendt 2-3 uker etter opplyst tid(virkerdager)

varen ble ikke sendt på datoen en fikk beskjed om når en fikk svar på email.
    Når en var over sende datoen ble ikke mail besvart. Men som crazybanana nevnte, en mail til qxl og minutter senere ble en av mailene besvart.

For min del ble varen sendt neste dag, og litt over 50%under nettbutikk pris.

Men etter å ha lest outbay.ch etc så så holder det med engang. Med lotto så sitter en ikke å venter på gevinsten.

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jobber du for denne karen eller? Ville aldri anbefalt denne karen videre til noen, slike selgere bør ikke markedet ha rett og slett.
    Beklager, jobber dessverre ikke for han eller han noe som helst me'n å gjørra. (Innlegget var ment litt ironisk )

De som er såpass oppegående at de krabber seg innom denne tråden og handler av denne karen, regner med at de har såpass vett at de ikke griner når det har gått 35 VIRKEDAGER (som er 7 vanlige norske uker) og varen ikke står i stua deres.

Og hvordan har det seg at folk vet innkjøpsprisen han på TVer og andre saker?
    Det synes jeg er veldig spennende, for den summen kan da bare de som jobber i hans firma vite.
    Hva Bjarnes TV og Klokkeradio AS har som innkjøpspris på en riskoker bør aldeles ikek være det samme som Alcaimport.

Synd han ikke har noe jeg er interessert i.. skulle gjerne ha kjøpt noe av han, han opplyser jo om leveringstiden (pluss at jeg nå vet litt mer pga. denne tråden) og hvis man syter nok på mail så får man igjen hele summen PLUSS komp. (hadde i hvertfall skjedd en gang, leste jeg over her).

Men hva vet vel jeg

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er vel at en må mase etter de 35 virkedagene.

Normalt vil en vente ut virkedagene + en uke for frakt. Etter noen uker uten at mail blir besvart er det vel normalt at noen blir bekymret.

Men fikk min vare raskt etter at mail ble besvart.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Beklager, jobber dessverre ikke for han eller han noe som helst me'n å gjørra. (Innlegget var ment litt ironisk )

De som er såpass oppegående at de krabber seg innom denne tråden og handler av denne karen, regner med at de har såpass vett at de ikke griner når det har gått 35 VIRKEDAGER (som er 7 vanlige norske uker) og varen ikke står i stua deres.

Og hvordan har det seg at folk vet innkjøpsprisen han på TVer og andre saker?
    Det synes jeg er veldig spennende, for den summen kan da bare de som jobber i hans firma vite.
    Hva Bjarnes TV og Klokkeradio AS har som innkjøpspris på en riskoker bør aldeles ikek være det samme som Alcaimport.

Synd han ikke har noe jeg er interessert i.. skulle gjerne ha kjøpt noe av han, han opplyser jo om leveringstiden (pluss at jeg nå vet litt mer pga. denne tråden) og hvis man syter nok på mail så får man igjen hele summen PLUSS komp. (hadde i hvertfall skjedd en gang, leste jeg over her).

Men hva vet vel jeg
    Det er jo helt sjuk ventetid på disse produktene, når folk må mase for å få det de har betalt for er det noe ruskende galt. Normalt sett går dette på skinner, hvor komme disse varene fra og med de prisene kan det ikke være mye å tjene på dette i lengden. Håper denne ballefanten skjerper seg, svarer ikke før han ser negative karakterer kommer på profilen. Jeg foretrekker de gode gamle sjappene eller seriøse aktører, pris er ikke alt i mitt tilfelle og hva skal man gjøre med produktene om det blir noe feil på dem. Vente et halvt år kanskje?

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men la oss si dem oppga leveringstiden til å være 12 uker. Ville det vært et problem da?

Alle som har lest denne tråden vet jo at leveringstiden er så lang, og da er det jo bare å forholde seg til det?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva skal man gjøre med produktene om det blir noe feil på dem. Vente et halvt år kanskje?
    Det er absolutt et relevant spørsmål. Er det noen her i tråden som har hatt bruk for garantien på et produkt fra Alcaimport og hvordan har i så fall det gått?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pegpisk
    Men la oss si dem oppga leveringstiden til å være 12 uker. Ville det vært et problem da?

Alle som har lest denne tråden vet jo at leveringstiden er så lang, og da er det jo bare å forholde seg til det?
    Problemet er at han som oftest aldri sender ut noen varer. Kun når folk klager til QXL eller truer med politianmeldelse.

Merkelig at han er superkjapp til å svare på negative karakterer på QXL, men mailer fra kunder gidder han ikke svare på.

Ellers synes jeg det er veldig merkelig at QXL ikke kaster Alcaimport på hodet ut. Denne selgeren stiller jo QXL i et veldig dårlig lys...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Firesteel
    Merkelig at han er superkjapp til å svare på negative karakterer på QXL, men mailer fra kunder gidder han ikke svare på.
    Ellers synes jeg det er veldig merkelig at QXL ikke kaster Alcaimport på hodet ut. Denne selgeren stiller jo QXL i et veldig dårlig lys...
    Dette er grunnen til at han fortsatt har en tilgang til kunder/penger som kun ser de positive tallene under karakterboka hans. og Qxl's holdning til selgere kan du allerede lese om i annen tråd. Første folk gjør og tenker er "ah.. plenty positive tilbakemeldinger - få negative holder i massevis for å få folk til å handle.

far min har vunnet en tv der og betalt inn til ai. Selv anbefalte jeg han å la være, men han gjorde det allikevel. (han anså alikevel pengene som tapt så fikk han ikke tv'n så gjorde det ikke så mye sa han.. han vant ikke noe mer på lottoen heller så han kunne godt vente å se, som noen andre her i tråden også nettopp sa. og jeg veit han har tid til å vente : p)
    Men han tror som jeg at selger rett og slett ikke selger det han taper for mye på. De får vente i tide og utide og etter mye mas får de en kompensasjon. og det artige er at .. venter du i månedsvis over tida og får en "liten kompensasjon" så er det mange som snur karakteren til positiv. Hvorfor det ? selger holder ikke det han lover. det er svindel rett og slett når det skjer så ofte som det gjør her. Personlig hadde jeg aldri snudd karakteren for dette viss jeg hadde kjøpt noe dyrt og venta urimelig lenge. alikevel greier han å fjerne slike fra karakterboka.
    Selvsagt håper jeg fattern får tvn sin , men viss ai ikke har gått dukken innen den tid tror jeg heller på at han etter x mnd sitter igjen med tilbakebetaling + "erstatning". Time will show.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vant for et par uker siden en TX-SR Onkyo 607. Betalte denne første virkedagen etter auksjonen var avsluttet og maste litt på at de skulle bekrefte mottatt betaling. Det fikk jeg dagen etter. Og nå er det gått 10 virkedager.

Spent på om jeg får produktet til rett tid og om det går knirkefritt. Fikk den for 1800kr, som er vel ca 1000kr under listepris og burde vel være noe han/de greier å tjene penger på.

Vant også et God of War 3 her sist uke, er vel 35virkedager på det og selv om produktet var i Norge i følge auksjonen.

Om ikke annet så bringer denne handelen med seg mye spenning og gir på en rar måte litt ekstra glede. Frem til den dagen jeg eventuelt IKKE får produktet jeg har betalt for. Da blir det selvfølgelig negativ karakter og forhåpentligvis penger tilbake + en hundrings eller to.

Om det blir en positiv erfaring så blir det fort at jeg går opp noen prisklasser å handler meg en ny LED tv. Så får krysse fingrene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen TV har dukket opp enda....MEN Alcaimport har informert 17. juli om at TV'n skal være på vei neste uke. I så fall overholder han noenlunde leveringstiden på 35 virkedager. Iflg andre aktører her er C serien ny så jeg bommet litt i innlegget som er sitat.

Som ventet faller utsalgsprisen på produktet i ventetiden. En får nå TV'n til 18120,- kroner. Samsung UE55C6705 - Finn laveste pris, omtaler og informasjon omLCD TV

Opperer Alcaimport i grossistleddet eller faktisk tar de inn selv (hopper over grossidtleddet) skal han ha en innkjøpspris godt under billigste utsalgspris i detaljhandel.

Nå er ikke TV'n kommet frem her enda da men regner med at Alcaimport holder det han lover. ......more to come......................
    Fikk mail fra Alcaimport i dag om at TV'n var på vei. Sporingsnummeret viser dette:
    Sendingen er innlevert til terminal og videresendt
    19.07.2010 18:36
    Produktnavn: POSTEN STYKKGODS
    Vekt: 34 kg
    Mål: 157x90x20 cm (LxBxH)

Dette skriver Alcaimport ad. leveringstid på QXL:
    "Husk at leveringstiden er ca 35 virkedager etter betaling er mottatt på vår konto, deretter utsendes varen".

I dette tilfellet er det faktisk godt akkurat 35 virkedager og påfølgende virkedag har TV'n blitt sendt. Det er jo eksemplarisk med mindre han har sendt meg en europall.
    Skjønner også godt at det har vært trøbbel med leveringstid i mai/juni om en leser på posten sin side: Fortsatt etterslep etter transportarbeiderstreiken - Bring Logistics - bring.no

Hadde alle handlene godt som denne hadde alle vært fornøyd. Uansett er 35 virkedager laaang ventetid men en vet det jo på forhånd. For Alcaimport sin del og kundenes del håper jeg det er lønnsomt for begge parter i lengden.
    Har i vært fall god grunn til å være fornøyd her.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk mail fra Alcaimport i dag om at TV'n var på vei. Sporingsnummeret viser dette:
    Sendingen er innlevert til terminal og videresendt
    19.07.2010 18:36
    Produktnavn: POSTEN STYKKGODS
    Vekt: 34 kg
    Mål: 157x90x20 cm (LxBxH)

Dette skriver Alcaimport ad. leveringstid på QXL:
    "Husk at leveringstiden er ca 35 virkedager etter betaling er mottatt på vår konto, deretter utsendes varen".

I dette tilfellet er det faktisk godt akkurat 35 virkedager og påfølgende virkedag har TV'n blitt sendt. Det er jo eksemplarisk med mindre han har sendt meg en europall.
    Skjønner også godt at det har vært trøbbel med leveringstid i mai/juni om en leser på posten sin side: Fortsatt etterslep etter transportarbeiderstreiken - Bring Logistics - bring.no

Hadde alle handlene godt som denne hadde alle vært fornøyd. Uansett er 35 virkedager laaang ventetid men en vet det jo på forhånd. For Alcaimport sin del og kundenes del håper jeg det er lønnsomt for begge parter i lengden.
    Har i vært fall god grunn til å være fornøyd her.

Så bra Vant akkurat samme TV til samme pris. Så hvis han sender deg en, så sender han da kanskje meg en også. hehe.. Sendte du han melding uten videre å hørte hvordan det lå an med levering? Eller (dumt spørsmål) sendte han deg melding først?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok ikke kontakt før en uke før levering som en påminnelse (ingen svar på den men det var heller ikke meningen) samt en mail på 35 virkedager. Ingen ting tidligere. Faktisk helt problemfritt. Alcaimport ser ut til å like ryddighet (er vel et enmansfirma) så det beste er å være ryddig. I mitt tilfelle var det løsningen.

Side 20 av 96 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 60 70 80 90 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •