Alcaimport på QXL - erfaringer - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 96 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 42 52 62 72 82 92 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 1905
    Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    hva med å spør Manpower om de leier ut folk til alcaimport? virker jo litt suspekt dette her..
    Ikke forvent deg at de forteller deg hvem som er deres kunder....

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Ikke forvent deg at de forteller deg hvem som er deres kunder....
    Nei det kan vel ikke forventes, men om man ringer å forklarer situasjonen så kan det jo hende.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utfra min egen livserfaring synser jeg og tror at dette er/har vært et enmannsforetak. Mange av dem er redd for å miste kunder fordi de ikke er store/solide/seriøse nok, og dermed kommer det en del svada for å dekke over nettopp dette. Jeg vil anta at de tallene jeg fikk servert pr e-post kan deles på 10, så er man muligens i nærheten av omsetningen.

Prisene er meget lave, så det er klart at skal dette firmaet tjene penger må det drives kosteffektivt uten for mange ansatte eller dyre lokaler.

Likviditeten er tydelig også lav, og firmaet styrer unna alt av utestående midler ved at hver enkelt kunde må betale på forskudd før varene i det hele tatt blir bestillt. Deretter tipper jeg at pcene blir bygget i et lavkostland og sendt ferdig til Norge, noe som selvfølgelig betyr lang leveringstid.

Når kundegruppen blir større enn man klarer å håndtere hoper problemene seg opp, men samtidig øker omsetning, inntekten og håpet om å vokse seg større, derfor bremser man selvfølgelig ikke!

Med denne tankegangen velger jeg å være optimist et par uker til, og svarte høflig og forståelsesfullt på mailen - og fikk takk tilbake!
    Litt i et håp om at de høfligste kundene får høyere prioritet.......

Om 2-3 uker kan det hende jeg har endret syn og sprer eder og galle i stedet, men det får tiden vise :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ norcad
    Du har nå i hvert fall oppnådd kontakt med vedkommende.

Fyren må jo ha en grasat likviditet. Alt betalt på forskudd. Han pusjer jo rundt 45 TVer i uken på QXL.

Det forundrer meg ikke et sekund hvis dette viser seg å være en Ponzi scheme.

Er veldig i tvil hva jeg skal gjøre. Det er nærliggende å anmelde fyren samt å ta en prat med en journalist.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I sånne saker som dette er det i hovedsak tre ting jeg er opptatt av.
    1. Om jeg får varene JEG har betalt for, eller om JEG blir svindlet.
    2. En sak har alltid to sider, og jeg har gjennom livet sett mange små Norske aktører slitt og gått dukken pga dårlig rykte el. uheldige omstendigheter. Noen av de har i mine øyne gjort en formidabel jobb og "stått på døgnet rundt" til ingen nytte. Andre igjen er selvfølgelig bare useriøse "pratmakere" eller "juksemakere" som det bare er greit at forsvinner.
    3. Norsk næringsliv har en voldsom konkurranse fra utenlanske aktører med bl.a. mye lavere kostnader, enn hva vår levestandard og lønnsnivå gjør mulig.
    Tenk bare på alle trådene her inne som nevner kjøp fra utlandet!

I tillegg har jeg fått en god og forklarende tilbakemelding fra Alcaimport som jeg synes er riktig å legge inn her:

Hei igjen.

Ville bare informere at den harddisken ekstra så blir det en Seagate Barracuda 1,5 TB. Håper det er ok med en større HDD.

Skal gi deg beskjed når det nærmer seg status for levering, men som vi refererte til i tidligere mail så er det antatt 1-2 uker ut i februar.
    Holder deg oppdatert dersom den skulle blir klar før dette.

Når det gjelder forumet dere diskuterer oss så har vi et mer forklarende svar under som gjør det lettere og forstå.

Vi har en egen partner som bygger PC for oss og det er deres omsetning som det henvises til og er den beskjed vi fikk fra vår partner. Vi videresendte denne beskjed til deg og den andre kunden som diskuterer dette på forumet du henviser til.

Samme status gjelder for din og den andre kundes PC da disse blir tatt hånd om i omtrentlig samme rekkefølge.

Håper dette besvarte eventuelle spørsmål om denne saken.

Ønsker deg fortsatt god helg.

Med vennlig hilsen
    Kundeservice

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leit å høre om dette, men det kan jo gjerne være sant det han skriver til deg. Forferdelig å være i en situasjon som dette at underleverandører ikke leverer som avtalt. Har vært ute for det selv (at underl ikke har levert), og det erufattelig leit å måtte forsvare seg ovenfor kunden..

Litt spekulasjon, men kan det være komplett.no som er leverandøren/partneren? 3200 pc'r i mnd er velig mye, og de er en veldig stor aktør som kan stemme med mengden pc'r.

Dessuten så vet jeg at de ligger langt etter med pcbyggingen nå, og en kompis jobber masse overtid på pc produksjon om dagen. lørdag, søndag og overtid i ukedagene.

Komplett er i tillegg storbruker av manpower.

just my 2c...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg sammenligner bildene fra disse to, så ser det svært like ut i måten de er lagd på... Sikkert egen spec for alcaimport, men mange likheter...

Stasjonære

Komplett.no

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doxa
    Når jeg sammenligner bildene fra disse to, så ser det svært like ut i måten de er lagd på... Sikkert egen spec for alcaimport, men mange likheter...

Stasjonære

Komplett.no
    Alcaimport opplyste i mail til meg at de skaffer stort sett alt som Komplett selger så jeg trodde de kanskje benyttet samme leverandør(er).

Adelphia
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Fikk over all forventning en tilbakemelding fra Alcaimport i dag, faktisk helt uoppfordret.

For de som har handlet eller vurderer å handle fra Alcaimport regner jeg med at denne informasjonen er av interesse, og derfor poster jeg en kopi av mailen her:

Vi er I den heldige situasjonen at vi har fått ca 1000 PC-bestillinger mer enn forventet i desember. Forventet 2100, bestilt 3200.
    Vi produserte 2100. Dette har medført at vi ligger ca 1000 PC-er etter.
    Vi har full bemanning nå, satt inn 3 Manpower-vikarer, jobber overtid hver dag, planlagt jobbing lørdag og søndag i tillegg.
    Det bestilles i snitt ca 80 PC-er pr dag nå og vi produserer ca 120 -130 PC-er pr dag. Det er i snitt ca 50% åpne ordrer, totalt akkurat nå 178.
    Det er vanskelig å gi noe eksakt på når vi er helt à jour, men en gang rundt 1-2 uker ut i februar er det beste jeg klarer å estimere akkurat nå.
    Videre så har vi laget bemanningsplan for 2010 med utgangspunkt i at vi skal produsere 26.000 PC-er. Det som kan hjelpe oss med å holde leveringsfristene er en jevn tilgang på ordre vi kan jobbe med. Det tar ca 1 måned å få en ny montør opp å gå "

Maskinen din blir tatt så fort det blir den sin tur. Beklager igjen ventetiden.

Utrolig irriterende med ventetid og dårlig oppfølging for oss kunder, men samtidig er jeg glad for hver gang jeg hører en norsk bedrift går bra, så jeg er tilbøyelig til å tilgi dem denne gangen.
    1 ansatt hos Komplett sin PC-produksjon har et krav om å bygge 20 maskiner per dag.

Bare tull dette her, styr unna.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Adelphia
    1 ansatt hos Komplett sin PC-produksjon har et krav om å bygge 20 maskiner per dag.

Bare tull dette her, styr unna.
    Hva har Komplett med dette å gjøre, og enda mindre hva har Kompletts "krav" til sine ansatte å gjøre med et helt annet firma?
    Og hvorfor skal Kompletts krav til sine ansatte være en grunn til å styre unna?

Har du erfaring med Alcaimport er vi lutter øre, og vil gjerne du deler det med oss.

Adelphia
    Guest
    Hva har Komplett med dette å gjøre, og enda mindre hva har Kompletts "krav" til sine ansatte å gjøre med et helt annet firma?
    Og hvorfor skal Kompletts krav til sine ansatte være en grunn til å styre unna?

Har du erfaring med Alcaimport er vi lutter øre, og vil gjerne du deler det med oss.
    "Vi produserer ca 120 -130 PC-er pr dag"

Firmaet har ingen registrerte ansatte, og det er kun 2 navn forbundet med Alcaimport.

Det er nesten umulig å skru 20+ maskiner per dag med lunsj og pauser. (For 1 person). Det vil si at om de skrur 130pcer om dagen har de 6-7 ansatte.

Videre har ikke alcaimport levert årsregnskap for 2009.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Vel, de færreste firmaer har vel rukket å levere årsregnskapet for 2009, Adelpha, men det er kanskje 2008 som mangler?

Det er for øvrig forklart litt bakover i tråden at antallene det ble henvist til er leverandørens tall, som jo kan være f.eks. Komplett, og da er jo ikke de oppgitte verdiene helt på jordet da...

Når det er sagt; forhåndsbetaling skal en være forsiktig med til nyetablerte firmaer, da det jo skal lite til før pengene går tapt i en eventuell konkurs. Spesielt gjelder dette om firmaene en overfører pengene til ikke er et ANS eller personlig foretak som tross alt har personlig ansvarlige en kan stille til veggs ved "konkurs".

Jeg skal uansett ikke uttale meg om nevnte firma, kan jo være en helt grei måte å komme i gang på å tilby lave priser mot forhåndsbetaling, så da får det være opp til den enkelte om en vurderer risikoen rundt denne forretningsmodellen!

Intermediate buzzlight sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vant et kamera fra dem i desember(Casio exilim ex h10).
    Tok tid med leveringa, men fikk det etter 30 virkedager,som
    det sto i annonsa hans på qxl.
    Kjedelig med å vente så lenge, men jeg sparte 1000kr på det :-D
    Og syntes jeg hadde bra kommunikasjon med fyren underveis også.
    Man kan spare en del på hans auksjoner,men man må ha tålmodighet.
    For det tar tid før man får varen, som er litt synd.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Adelphia
    "Vi produserer ca 120 -130 PC-er pr dag"

Firmaet har ingen registrerte ansatte, og det er kun 2 navn forbundet med Alcaimport.

Det er nesten umulig å skru 20+ maskiner per dag med lunsj og pauser. (For 1 person). Det vil si at om de skrur 130pcer om dagen har de 6-7 ansatte.

Videre har ikke alcaimport levert årsregnskap for 2009.
    Kanskje smart å lese alle innleggene før du kommenterer noe utfra det blå?
    Som Lygren er inne på står det nemlig forklart at dette var en mail Alcaimport videresendte fra sin leverandør. Og det er ikke noe problem å montere 120 pcer pr dag, det er jo bare et spørsmål om hvor mange ansatte leverandøren har................

Trådtittelen sier hva denne tråden handler om, nemlig ERFARINGER rundt dette firmaet. Det er altfor lett å slenge rundt seg med "fakta", "kunnskaper" og synsing på nettet som man enten har lest andre steder, eller konkluderer med utfra hva andre skriver. Men det har ingenting med erfaring å gjøre.

Misforstå meg rett; jeg har ingen interesse for å forsvare svindlere eller firmaer som drives på en dårlig måte. Men foreløpig har det ikke kommet frem noe annet om Alcaimport enn at leveringstiden er lang og tilbakemeldingene for dårlige. Men man er ingen svindler eller kriminell av den grunn.

Her er det snakk om en mulighet for et godt kjøp, såfremt man har tålmodighet til å vente på varene. Det valget er opp til hver enkelt.
    Det er jo ganske merkelig at mange synes det er greit å handle fra Kina og forhåndsbetale, og vente på at sakene skal dukke opp. Mens de tydeligvis er langt mer skeptisk til Norske aktører :-?

Men det er ingen tvil om at Alcaimport ville være tjent med en mye bedre oppfølging av kundene sine.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsøkte uten hell å finne org.nr på hjemmesiden dems, er ikke det obligatorisk for nettbutikker? Noen som vet hva det er? Er jo ikke noe farlig å oppgi da det er offentlig info alle kan finne frem til....

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ikke min beste venn i dag - prøvde meg

At man ikke finner årsregnskap på selskapet, er nok ikke så rart - Enkeltpersonsforetak sine årsregnskaper blir ikke offentlig gjort (ikke aller har plikt til å sette opp årsregnskap heller). Da må man benytte skattesøk feks via dagbladet.no.

EDIT: er nok ALCA IMPORT-EXPORT som er selskapet du handler med tipper jeg. NUF som ble startet i høst. Si hva dere vil, men NUF i denne størelsen er absolutt ikke stuerent etter min mening! De har som regel problemer med å bli tatt seriøst av samarbeidspartnere her i norge som bank, leverandører osv. Det er oftere man finner lysskye NUF'er enn seriøse dessverre - noe som ødelegger for de seriøse (som ALCA IMPORT-EXPORT kan være uten at jeg tør gå god for det...)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg handlet med Alcaimport i høst. Vant en QXL-auksjon på en ny Playstation 3 til 1900,- pluss frakt (200,-). Altså 2100 for PS3 - levert på døra. En bra deal den gangen. Men det tok lang tid å få den levert (rundt 6 uker tror jeg). Det er guffent å ha forhåndsbetalt og ikke vite om selger faktisk leverer.

Var vanskelig å få kontakt med selger. På den tiden strømmet det
    inn så mange negative karakterer på selgeren at han ble utestengt fra QXL. Han ryddet opp i det og ble godkjent av QXL igjen. Merk at negative karakterer på QXL ikke bare kan bli slettet igjen. De blir KUN slettet hvis den som har avgitt karakter er enig i det. Altså måtte Alcaimport sørge for å gjøre kjøperne såpass fornøyd at de var villige til å ta vekk den negative karakteren. Å gi negativ karakter kan nok være et tricks for å få selger til å reagere hvis man er misfornøyd med kundeservice'n.

Jeg fikk omsider varen og som kompensasjon for sen levering, fikk jeg en PS3 Slim istedet for phat-versjonen som jeg egentlig hadde kjøpt (jaja, jeg vet det er delte meninger om hvilken PS3 som er best, men jeg foretrakk absolutt Slim). Alt i alt ble jeg fornøyd, eller riktigere: mest lettet over ikke å ha blitt lurt.

Varen ble levert rett fra Norek, Sandefjord som altså er et underbruk av komplett.no.

Jeg vil neppe bruke Alcaimport igjen. For stor risiko. Forhåndsbetaling uten noen form for betalingsgaranti til ukjent selger er jo oppskriften på blåøyd nordmann som blir svindlet. Grunnen til at jeg kjøpte denne var et "veddemål" om at jeg kunne få kjøpt ny PS3 til under 2000,- før julen 2009 (eks frakt,da). Så da tok jeg sjansen.

Kjøper man fra Alcaimport er det ikke lurt å sitte passivt å vente på varen. Da tipper jeg det tar lang tid. Tror det er litt sånn at den som skriker høyest får oppmerksomheten - og levering.

Newcomer Burkabob sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke første gang...

Betalte og fikk varen...BILLIG!
    Den som venter på noe godt osv.... ; )

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stiller med åpent sinn.

Bestillte en LG 47" fra dem og betalingen var registret den 28. januar.
    Sendte en mail til dem for å høre om pengene var mottatt, og når jeg kunne forvente å få varen. Fikk svar neste formiddag, og der stod det at de opererte med 30 virkedagers leveringstid. Da jeg bestilte var det da virkelig 21 virkedagers leveringstid. Litt rart å bare forandre leveringstiden etter jeg har betalt, greit, skal ikke være vanskelig, men 16. mars er siste frist for meg da :P

La egentlig bare inn bud for morro, også plutselig vant jeg. Var ikke før etterpå at jeg undersøkte selgeren. Men jeg stiller med et åpen sinn til det motsatte er bevist. Så langt er opplevelsen ganske bra. Lav pris, og rask tilbakemelding, dog rart med leveringstiden.

Skal komme med oppdatering.

Side 2 av 96 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 42 52 62 72 82 92 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •