Alcaimport på QXL - erfaringer - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 96 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 59 69 79 89 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 1905
    Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av denny 68
    Att du tør, bare kødder ser at forrige auksjon på samme gjendstand gikk for
    1000kr mindre 1KR CRAZY WEEK! Philips 46" LED-TV 46PFL7605H i vår QXL.no.Ja alle har fått varene eller pengene igjen hitill , men leveringstiden øker hele tiden, håper at du får tven din.
    Ja, om den kommer så er det jo ikke ille ...
    Så nå at han hadde satt avsluttningstidspunkt til klokken 12:00 ... på dagen..
    Det må da være mye dårligere en 23:00, siden de fleste er på jobb midt på dagen og ikke har tid til og sitte og by på qxl da...

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemj86
    Ja, om den kommer så er det jo ikke ille ...
    Så nå at han hadde satt avsluttningstidspunkt til klokken 12:00 ... på dagen..
    Det må da være mye dårligere en 23:00, siden de fleste er på jobb midt på dagen og ikke har tid til og sitte og by på qxl da...
    Spørs jo litt hva man jobber med

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Spørs jo litt hva man jobber med
    Joda, men de fleste da.. Så for og få flest kjøpere (by'dere) så er det vell best for han at den slutter klokken 23:00 ... Men for de som har tid til og sitte og by klokken 12:00 er jo det best for de

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg også gitt opp han her, har hevet alle kjøp, så får vi se hvor lang tid det tar før pengene er tilbake på konto..

Gang leveringstiden med 3, ikke forvent svar på mail før du enten maser (3-4 mail) eller truer, og forvent et tonn med unnskyldninger..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant akkurat denne tråden, og lest den igjennom (morsom lesning). Jeg har selv nå en handel inn hos Alcaimport på Qxl. Og "gjort" 2 handler for en stund siden.

Den ene en Wii, som jeg fikk (for sent). Denne fikk jeg for litt under butikkpris, men ikke billigere enn jeg tror at AI tjente på handelen.

Mitt andre bud fikk jeg inn på en HD prosjektor, som jeg fikk på et skambud. Denne kom aldri og jeg begynte å purre på den, men fikk bare autosvar at de var på ferie. Og når jeg sender mail etter de var kommet hjem, får jeg autosvar at de har mye å gjøre etter ferie og at det vil ta tid før mailen blir lest. Etter en ny stund med purringer uten svar så sendte jeg mail til QXL, fikk da en unskyldning fra AI og mulighet til å heve kjøpet. Lei av og vente hever jeg kjøpet og pengene er inne på konto etter noen dager.

Men så et år senere, klarer jeg å by på en ny gjenstand hos AI. Før jeg la inn bud sjekket jeg karakterboka hos AI, for å se om de hadde fått orden på logistikken. Karakterboka så fin ut og jeg regnet med at den dårlige kundebehandligen og leveringsdyktigheten fra i fjor var rettet.

Jeg "vant" bud på tv 42LH3000 og betalte samme dag. Det var i slutten av mars. Og har enda ikke fått varen. Jeg begynte å purre via mail ca etter de 30 (virkedagene), men uten å få noe svar. Så sendte jeg en mail til QXL og forklarer situasjonen, med en kopi til Alcaimport og får svar fra Alcaimport etter noen minutter. Vi er nå i midten av mai. På mailen sier Alcaimport at varen ikke er på lager, men de kan sende en tilsvarende modell isteden.42LH4000 + komensasjon. Det sier jeg er greit, men hører ikke mere fra dem. Sender flere mailer men igen svar. Så jeg sender en ny mail til QXL med kopi til AI, og vips så får jeg svar fra AI etter få minutter med en lang beklagelse på mail. men ingenting mer.

--
    Kjære Kunde!

Takk for at du kontakter oss.

Som vi forstår er du du skuffet over denne situasjonen , dette er uakseptabelt og det er ikke slik vi ønsker fremstå, Vær vennlig og akksepter vår beklagelse i denne sak.
    Vi er pliktet til og levere din ordre fra den dag du kjøpte produktet fra oss på auksjon og vi tar fult ansvar for om pakken skulle bli borte eller skadet mens pakken er på vei til deg og vi er mere enn villig til og sende deg en ny pakke på vår egen bekostning. Det er i svært få saker slikt skjer, men når det skjer så tar vi det hele ansvar og vil jobbe hardt for og finne en løsning sammen med deg.
    Det kan være mange grunner til at pakken ikke er kommet frem, slik som at levering har blitt forsinket, forsendelse har ufullstendig adresse eller postnr, og adresselapper kan noen ganger bli møkkete eller ødelagt under forsendelsen osv.
    Vi er veldig lei oss for at din pakke ikke er kommet frem og for de problemer dette har medført.
    Vi håper at du gir oss en sjangse til og rette opp feilen og vise at vår service er god i fremtiden
    Ønsker du pengene tilbake oppgi ønsket kontonr så skal dette bli gjort snarest + en god kompensasjon.
    Med vennlig Hilsen
    Kundeservice

Jeg purrer fortsatt og spør etter varen jeg er lovet, og for omsider svar at tv'en som jeg skulle få isteden 42LH4000, også var tom på lager. Men at de skal finne en annen tilsvarende tv.begynnelsen av juli (og tiden går)

Jeg purret igjen i går og spør om de har funnet en tilsvarende modell til meg. I dag fikk jeg beskjed , at de regner med å ha et svar til meg i morgen... Så vi får se imorgen...

(min teori!!)

Etter å ha lest denne tråden og følgt med på karakterene AI har fått i det siste, så virker det som om dette er en bevist måte å drive "butikk" på. Har du fått inn et bud som gir fortjeneste, så antar jeg at du får varen med litt masing og lang ventetid. Men har du fått inn et skambud, så kommer de til å drøye så lenge at du tilslutt ber om å avslutte handelen. Og de sender deg så klart pengene tilbake, ok din negative karakter blir slettet på QXL. I tillegg til dette tror jeg det er noen som gir opp handelen , eller glemmer den. Slik at AI sitter igjen med penger uten å levere noe ut.

Jeg har bestemt meg for å holde på min handel å se om jeg får tv'en jeg har betalt. Holder dere oppdatert videre.

Fikk et tips fra en som tror samme personen som skriver kundeservice e-postene til AI også skriver noen av de positive innleggene her......(sjekk skrive måte på mailene og annonsene på qxl,):-|

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer ikke tv'n så banker jeg på døren hos han :twisted:

Jeg byr, vinner og kjøper / betaler ikke tv'n fordi jeg vil "tjene" 250,-
    som de gir i kompensasjon etter en evighet dersom ikke de sender varen..

Jeg byr, vinner og kjøper / betaler fordi jeg skal ha varen jeg vant - til den prisen jeg vant den for!!!
    Og jeg gidder ikke vente noe særlig lengre en 7 uker (35 virkedager)...
    Og kommer ikke godta refunsjon eller lignende... SKAL HA TV'N!!!

Blir spennende og se hvordan dette går... Den burde jo være på døren min i løpe av midten av september

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alcaimport er ubrukelig, Kanskje noen burde sende en link til denne tråden til Qxl?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Alcaimport er ubrukelig, Kanskje noen burde sende en link til denne tråden til Qxl?
    Jeg er redd det hjelper lite å klage til QXL. Det er knapt noen seriøse budrunder på QXL lenger. De lever hovedsaklig av slike selgere som dette; enkeltmannsforetak som driver parallellimport av kinavarer og annen "kreativ" virksomhet. Så lenge aktørene ikke tramper for langt over streken så ser det ut som de slipper unna. Det er knapt noen vanlige folk som auksjonerer bort der lenger. For meg er QXL et rimelig dødt medium.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 2roll
    Jeg er redd det hjelper lite å klage til QXL. Det er knapt noen seriøse budrunder på QXL lenger. De lever hovedsaklig av slike selgere som dette; enkeltmannsforetak som driver parallellimport av kinavarer og annen "kreativ" virksomhet. Så lenge aktørene ikke tramper for langt over streken så ser det ut som de slipper unna. Det er knapt noen vanlige folk som auksjonerer bort der lenger. For meg er QXL et rimelig dødt medium.
    Ja, det stemmer. QXL er på vei ned.

Les denne tråden på diskusjon.no og gråt over en QXL-ansatt som flagger holdningene til QXL.no:

Svindel, enda mere fake USB minne til salgs på QXL. - Forum - Side 6 - Hardware.no

Og en tråd på Dinside.no som kanskje er enda mer kritisk til QXL.no:

QXL ( kommer denne til å bli slettet ? ) - Forum

Kopi av en av postene på diskusjon.no:

"Enhver person som har lest denne tråden og vet prisnivået på 128GB minnepinner vet at det ikke er mulig å selge slike til prisene i annonsene linket til på QXL og Finn tidligere i dag.

Finn.no stoppet annonsen med en gang de fikk beskjed, mens QXL har selvfølgelig ikke gjort noe. Dermed vil potensielle kjøpere som ikke har nok kunnskap bli lurt ved å kjøpe disse på QXL.

Selv om QXL har blitt gjort oppmerksomme på svindelen som foregår vil de ikke foreta seg noe. Det nærmer seg da medvirkning til svindel etter min mening... Jeg skjønner godt at QXL vil tjene penger, men det går an å bruke litt sunn fornuft.

Etter å ha lest svarene fra QXL her og lest i denne tråden fikk jeg lyst til å sjekke QXL.no litt nærmere. Rett og slett for å finne ut hvorfor de lar selgere annonsere så mye som enten er svindel eller på kanten.

Det meste dreier seg om penger, så da er det greit å kikke litt på QXL sin økonomiske situasjon. Jeg tror vi kan finne svaret på hvorfor de ansatte hos QXL prøver å få inn mest mulig provisjon på annonsene. Uansett som det svindles litt her og der.

Først en link til et forum på Dinside.no som diskuterer QXL.no:

QXL ( kommer denne til å bli slettet ? ) - Forum

Sitat:

"Tror ikke det er nødvendig, kjenner en som jobber der og som sier at flere er redde for jobben sin der, det går den veien høna sparker".

Så til det økonomiske:

QXL.no har de siste årene gått med store underskudd. Her er en graf over driftsresultatet de siste årene:

Og her har vi årsresultatet:

QXL har faktisk gått med store underskudd i 7 av 9 år.

Egenkapitalen er også et sorgens kapittel:

(Alle tall i tusen kroner slik at f.eks. årsresultatet for 2009 var minus ca. 8 millioner kroner). For de som liker tall finner dere mer her:

Qxl Auksjon Norge AS, 0180 Oslo — Regnskapstall, ledelse, organisasjonsnummer, telefonnummer, faks og adresse

Hadde de ikke hatt store utenlandske eiere ville QXL vært borte i nåværende form for lenge siden. Jeg tror ikke det er lenge til eierne trekker ut proppen av dette underskuddsforetaket.

Med mindre QXL har tatt grep og fått balansert utgifter og inntekter i år da "

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av !Mossige
    Da har jeg også gitt opp han her, har hevet alle kjøp, så får vi se hvor lang tid det tar før pengene er tilbake på konto..

Gang leveringstiden med 3, ikke forvent svar på mail før du enten maser (3-4 mail) eller truer, og forvent et tonn med unnskyldninger..

Den tven som skulle sendes til deg er det 50-99 på lager hos Norek, så jeg skjønner ikke hvorfor den ikke ble sendt til deg umidellbart.Blir bare mere og mere skeptisk

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forstår søren meg ikke hvordan noen tar sjansen på å handle fra Alcaimport etter denne tråden.....

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Jeg forstår søren meg ikke hvordan noen tar sjansen på å handle fra Alcaimport etter denne tråden.....
    Forsatt mye sikrere enn tipping og spill - men det er vel de samme kreftene som ligger i bunnen å styrer.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Norsk Tipping har monopol på lotteridrift i norge, ergo driver alcaimport ulovlig.:twisted:

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Det er besvart tidligere i tråden; spenning og adrealinkick! :-D

Omtrent som å satse sparepengene på børsen uten å ha altfor mye peil.
    Etter noen uker eller måneder med nervøs grubling på om man noensinne ser pengene igjen, får man til slutt et forløsende svar.

Vurderer et nytt knallkjøp fra Alcaimport snart, bare denne tråden får skremt vekk de fleste av budgiverne.........
    Og om varene aldri skulle komme, og Alcaimport må legge inn årene, så overlever jeg det også. Er ikke stort verre enn å kjøpe bruktbil dette her. Etter noen måneder pleier man å finne ut hvor dårlig kjøp man gjorde, og hvor mye penger man taper. Men man dør ikke! :-)

Har fortsatt ikke hørt om noen som har blitt svindlet, det er bare samme temaet hele tiden; lang leveringstid.

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det er svært få kjøpere som leser denne tråden etter anntall innlegg her.
    Skulle også gjerne kjøpe der hvis en kunne bruke kredittkort og betale så jeg
    var sikret hvis det skulle skjære seg.Selgeren får jo pengene etter 2-3 dager,
    det burde være mulig og få til.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer et nytt knallkjøp fra Alcaimport snart, bare denne tråden får skremt vekk de fleste av budgiverne.........
    ......

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

..

Jeg vant 2 auksjoner hos Alcaimport. Høyttalere og en 46 " LED tv. Hadde god kommunikasjon i begynnelsen, men når 30 virkedager nærmet seg ble det vanskeligere å vanskeligere å holde kontakten med selger. Og etter 45 virkedager bestemmer jeg meg for å heve kjøpet. Jeg sendte 5 mail på en uke, ingen svar. Forbannet som jeg var, gikk jeg inn på QXL og skrev negativ kommentar på hans profil. Øyeblikkelig, fikk jeg mail tilbake om at de hadde hatt det travelt og overføring av penger skulle skje i løpet av et par dager + en liten kompensasjon, slik at jeg skulle gi positiv karakter istedenfor den negative. greit nok å prøve å kjøpe noen, men 400 kr i kompensasjon for brutte løfter er ikke nok for meg til å endre noen negativ karakter. Sikkert gøy for dere som faktisk har fått varene deres til riktig tid, men for meg var dette en særdeles negativ opplevelse..

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel. Er det ikke bare å boikotte denne "sjappa" for godt? Det må da gå ann å levere varer før disse tidene, synes det er rimelig grovt å bruke flere mnd på å å levere ut det folk har betalt for. Hvordan blir det med garanti på disse produktene, skal de sendes til denne sjappa også?

Er det ikke bedre å gå til en butikk eller seriøs netthandel når man skal handle, det blir jo bare dumt å bruke penger på slike folk når man ser disse brukererfaringene som kommer frem. Verden vil bedras og det stopper ikke før folk boikotter slike kjøpemenn, tror det er bedre dere støtter opp den lokale elektronikkforhandleren og få den varen dere betaler for. Håper dere som har handlet via denne karen får det dere har betalt for, men jeg krysser fingrene for dere folks.

Good luck.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    liker denne karakteren som forsvant raskt.
    (brukeren har ikke satt ny)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Karakterboken til Alcaimport er artig lesning. De er ofte veldig kjappe til å kommentere negative karakterer, men svare på epost eller telefon, eller enda bedre: Faktisk levere varene de har solgt. Nei det klarer Alcaimport ikke...

Negative Alcaimport har fått den siste uken (mange er selvfølgelig fjernet av QXL, men her er de som står igjen pr. i dag som de har fått mellom 12. juli og i dag):

Side 19 av 96 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 59 69 79 89 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •