Alcaimport på QXL - erfaringer - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 96 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 57 67 77 87 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 1905
    Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    1

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk tilslaget på en Samsung 55" C6705 i slutten av mai. Dermed skal TV'n leveres 16. juli. En bra TV til 10000 + 1200 i frakt.

Mener at flere bommer litt når de sier at alcaimport må tape penger på salgene. Greit - det er jo billig. På den annen side ville vel ikke mange betalt over 20000 i en vanlig butikk for denne? TV'n er jo en 6000 serie og Samsung har vel allerde kommet til 9000 serien. Om det er "gamle" overskuddslager alcaimport plukker fra så gjør ikke det meg noe. En får tro han har kontroll på det han driver med. Alcaimport kjører stramme regler når det gjelder betaling og mail, så får en se om han selv følger like godt opp.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mapped
    Fikk tilslaget på en Samsung 55" C6705 i slutten av mai. Dermed skal TV'n leveres 16. juli. En bra TV til 10000 + 1200 i frakt.

Mener at flere bommer litt når de sier at alcaimport må tape penger på salgene. Greit - det er jo billig. På den annen side ville vel ikke mange betalt over 20000 i en vanlig butikk for denne? TV'n er jo en 6000 serie og Samsung har vel allerde kommet til 9000 serien. Om det er "gamle" overskuddslager alcaimport plukker fra så gjør ikke det meg noe. En får tro han har kontroll på det han driver med. Alcaimport kjører stramme regler når det gjelder betaling og mail, så får en se om han selv følger like godt opp.

Men er ikke C6 serien nyere enn feks B7 serien? Tror både C6, C7 og C8 (3d) kom samtidig. Så det er nye tv`r vi snakker om her.. Nye bør de være når prisen ut fra butikk ligger på rundt 20`...

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mapped

Selvfølgelig er c6705 ny på markedet og koster fra 20000 i nettbutikk
    og ennu mere i vanlig butikk.Blir overrasket hvis du mottar tven 16 juli,
    det er bare og se på tilbakemeldingene fra kjøperene som ligger på
    3 måneder leveringstid i gjennomsnitt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, Alcaimport har ikke skjerpet seg det minste. Heller det motsatte, det ser ut som om leveringstidene blir lengre og lengre. Her er minuskarakterer som Alcaimport har pådratt seg den siste uken (det er sikkert flere minuskarakterer som har blitt slettet i tillegg).

Dessuten legger Alcaimport ansvaret for levering over på kunde. Dvs. kunde må mase, kontakte QXL, true med anmeldelse osv. for å få varen levert. Den blir absolutt ikke automatisk levert etter 30 virkedager som lovet....

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er en del av de negative som kunne vært unngått? Der hvor selger svarer, og motsier den negative kommentaren. At 14år gamle unger er hysteriske fordi de har brukt komf pengene på en ps3, ikke fått med seg at han sier det er X antall virkedager`s leveringstid, og gir han negativ karakter før han får sjansen til å rette opp.. Men igjen så er det nok alt for mange negative karakterer han fortjener :S

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok ikke lenge før leveringstiden er 40 eller 50 dager etter forskuddsbetaling. Vent å se, før eller siden sprekker denne boblen. Skulle likt å visst hvordan det da blir for Qxl siden de har slettet negative karakterer som er viktige for å informere nye kjøpere korrekt. Lukter råttent lang vei av både qxl og Alcaimport.

Hadde det vært jeg som hadde betalt denne fyren for en ny, fet tv de siste ukene uten å fått den, ville jeg sovert ekstremt dårlig..... Krysser fingerne for at dere for det dere har betalt for, unner ingen å bli svindla!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg lurer på er hvorfor han ikke bare sender avgårde varene til kundene når det har gått 30/35 dager?

De fleste av minusene han får går på dette. Det skulle da ikke være noe vanskelig å lage en liste over hvem som skal ha tilsendt hva og til hvilken tid etterhvert som pengene mottas av Alcaimport?

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jobra
    Det jeg lurer på er hvorfor han ikke bare sender avgårde varene til kundene når det har gått 30/35 dager?

De fleste av minusene han får går på dette. Det skulle da ikke være noe vanskelig å lage en liste over hvem som skal ha tilsendt hva og til hvilken tid etterhvert som pengene mottas av Alcaimport?
    Likviditet er nok ordet. Han betaler nok forskudd hos Norek. Og han sitter nok ikke på penga i 30-35 dager skal du se..... Jeg tipper når X har gjennomført et kjøp og har betalt for seg, går de pengene med til å betale Q som kjøpte en for 30-40 dager siden og betalte den gangen - ikke til å betale varen X skal ha. Det er meget kvalifisert tipping om hvordan dette foregår.

Det store risikomomentet for de som kjøper varer i dag, er at han ikke for solgt og for inn penger for varer frem i tid. Da stopper nemlig dette opp av seg selv.... Forvent at leveringstiden øker fremover, på samme måte som den har økt det siste året.

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor gidder dere å kjøpe varer av slike folk, hadde aldri lagt pengene i hendene dem når man leser slike tilbakemeldinger. I det lengre løp er nok det beste å kjøpe fra en Norsk leverandør, slippe alt dette tullet som mange får med å handle fra dette "firmaet". Jeg ville heller tatt en prissjekk pr butikk enn å deale med kjeltringer, noen får varer og andre får ikke en shiit tilbake.

Seriøse firmaer har et org. nr og gjerne addresse samt telefon, men her er det kun mail og det virker mistenksomt men folk liker å leve "farlig". De som fortsatt venter på varene sine håper jeg virkelig ordner opp etter seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På et skattesøk, så står han oppført med en inntekt på 700k i 2008.. Så han tar ihvertfall ut penger.. Så så dårlig kan det da ikke gå...

Kolbjørn Albin Brækkan - Skattelisten 2008 - TV 2

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fyril
    På et skattesøk, så står han oppført med en inntekt på 700k i 2008.. Så han tar ihvertfall ut penger.. Så så dårlig kan det da ikke gå...

Kolbjørn Albin Brækkan - Skattelisten 2008 - TV 2

Alcaimport utvidet drasisk antall auksjoner fra høsten 2009,
    så skatte listen for 2008 blir vel ikke så vesentlig i denne sammenheng.Begynnte og selge tver, bærbare pcer med mere.Solgte før for det meste kompaktcamera og mobiltelefoner.

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Hvorfor gidder dere å kjøpe varer av slike folk, hadde aldri lagt pengene i hendene dem når man leser slike tilbakemeldinger. I det lengre løp er nok det beste å kjøpe fra en Norsk leverandør, slippe alt dette tullet som mange får med å handle fra dette "firmaet". Jeg ville heller tatt en prissjekk pr butikk enn å deale med kjeltringer, noen får varer og andre får ikke en shiit tilbake.

Seriøse firmaer har et org. nr og gjerne addresse samt telefon, men her er det kun mail og det virker mistenksomt men folk liker å leve "farlig". De som fortsatt venter på varene sine håper jeg virkelig ordner opp etter seg.
    Har du handlet hos han? Er det noen som ikke har fått varen sin som heller ikke har fått pengene tilbake?
    Ikke som jeg har hørt om, derfor kan jeg ikke skjønne hvordan du kan kalle han for svindler.. noe som er en ganske sterk anklage.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Har du handlet hos han? Er det noen som ikke har fått varen sin som heller ikke har fått pengene tilbake?
    Ikke som jeg har hørt om, derfor kan jeg ikke skjønne hvordan du kan kalle han for svindler.. noe som er en ganske sterk anklage.
    Tenker bare på den posten fra Jobra her jeg, når man ser så mye elendige tilbakemeldinger må man bare lure.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av anjaanja
    Auksjonen avsluttet 26. april, betalt samme dag. Etter et utall e-post til kundeservicen fikk jeg forrige uke beskjed om at varen var forsinket inn på lager og hadde ubekreftet dato 20. juni. Etter ny e-post i dag og i går fikk jeg svar - ubekreftet dato 1. juli. Veldig usikker på om jeg skal vente og vente eller om jeg skal be om pengene tilbake... Noen som har kjøpt Desire på QXL hos AI? Fått/ikke fått?

Ny ubekreftet dato 10. juli...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av denny 68
    Alcaimport utvidet drasisk antall auksjoner fra høsten 2009,
    så skatte listen for 2008 blir vel ikke så vesentlig i denne sammenheng.Begynnte og selge tver, bærbare pcer med mere.Solgte før for det meste kompaktcamera og mobiltelefoner.

Det er jo vesentlig i den sammenheng at da har firmaet penger..

Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Likviditet er nok ordet. Han betaler nok forskudd hos Norek. Og han sitter nok ikke på penga i 30-35 dager skal du se..... Jeg tipper når X har gjennomført et kjøp og har betalt for seg, går de pengene med til å betale Q som kjøpte en for 30-40 dager siden og betalte den gangen - ikke til å betale varen X skal ha. Det er meget kvalifisert tipping om hvordan dette foregår.

Det store risikomomentet for de som kjøper varer i dag, er at han ikke for solgt og for inn penger for varer frem i tid. Da stopper nemlig dette opp av seg selv.... Forvent at leveringstiden øker fremover, på samme måte som den har økt det siste året.
    Og hvis firmaet har penger, så er sansynligvis ikke det grunnen til sen levering.

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hvis firmaet har penger, så er sansynligvis ikke det grunnen til sen levering.[/QUOTE]

Hva er årsaken da?Når varene er på lager hos Norek så trenges det vel ikke leveringstid i det hele tatt.Blir spennende også å se om det taes ferie i juli .

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av denny 68
    Og hvis firmaet har penger, så er sansynligvis ikke det grunnen til sen levering.

Hva er årsaken da?Når varene er på lager hos Norek så trenges det vel ikke leveringstid i det hele tatt.Blir spennende også å se om det taes ferie i juli .

Aner ikke hva grunnen er jeg. Får han alle tinga han selger fra Norek da? Tenkte han kanskje kjøpte ting fra lugubre steder i utlandet også jeg.. Og at det var derfor det tok lang tid. En stakars kineser i hjemmesnekkra kokosbåt bruker lang tid på å ro ting over.. :P

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette her er helt hårreisende, når til og med Qxl sender ut nyhetsbrev om Crazy Week.
    Alcaimport har fått solstikk, og har lagt ut over 70 elektronikkprodukter med utropspris 1 krone! Her finner du både flatskjerm TV, Playstation 3, kaffemaskiner, videokamera, laptop PC og mye, mye mer. Løp og kjøp!
    Vit at man i følge loven ikke har noen som helst ekstraordinær ryggdekning ved forskuddsbetaling, her ligger all risiko hos kjøper som skal stole på en dubiøs og uryddig selger som omtaler seg selv som vi.

Ser ikke ut som dette stopper med det første ettersom Qxl ser en annen vei og de fleste kunder kanskje ikke helt vet hva de begir seg ut på når de betaler på forskudd.

De som kommer over denne tråden via Google håper jeg tenker seg om to ganger og heller velger en offisiell leverandør når det kommer til femsifrede innkjøp. Bedre å betale litt ekstra og vite at man har all ryggdekning som finnes her på berget i 5 år, ettersom alternativet virkelig kan bli meget mindre tiltalende og ikke minst skape mye hodebry.

Det sier litt når man allerede har sine tvil før man har varen i hende, bra at denne tråden eksisterer :wink:

Side 17 av 96 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 57 67 77 87 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •