Alcaimport på QXL - erfaringer - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 96 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 56 66 76 86 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 1905
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Virker jo spennende dette her... Men er det INGEN som har fått kvittering? Har lest gjennom hele tråden nå og har ikke sett noen som har fått det. Så skrik ut noen om det har fått det. Med kvittering går det jo greit å reklamere senere.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir ikke sendt ut kvitteringer nei. Tror ikke det stod noe om Alcaimport på sendingen heller.

Uansett, om du :
    1. Tar vare på pakkseddel/sporingsnummer.
    2. Utskrift fra nettbank som viser overføring.
    3. Og har utskrift fra eventuell mailhistorikk fra alcaimport

Så har du det du trenger for å bekrefte kjøpet og leveransen for å kunne kjøre garanti-/reklamasjonssak i fremtiden.

Artig om noen har forsøkt garanti/reklamasjon mot alcaimport og kunne bidratt med sine erfaringer her.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har, og det er nevnt 2-3 ganger før i denne tråden.

Kort oppsummering:
    - Kjøpte PC fra Alcaimport hvor strømforsyningen røk dagen etter at pcen ble mottatt pga feilmontering.
    - Det følger med pakkseddel/kvittering fra Norek, hvor det stod 3års garanti mot innsending.
    - Kontaktet Norek og fikk beskjed om at dette måtte gå gjennom forhandler så lenge jeg ikke hadde handlet direkte fra dem. Jeg sa ifra at Alcaimport kan være svært vanskelig å gå kontakt med, og fikk beskjed om at hvis jeg ikke hadde fått tak i dem på en uke kunne jeg ringe Norek igjen, så skulle de ta tak i det for meg.
    - Sendte mail til Alcaimport og forklarte saken
    - Fikk svar dagen etter (en fredag) om at han skulle få til en løsning med Norek
    - Fikk nytt svar på søndag om at ny strømforsyning ville bli sendt fra Norek på mandag. (Jeg ønsket selv å slippe å sende inn hele pcen)
    - Ny kom levert på døren dagen etter.

Så for mitt vedkommende var dette absolutt en positiv erfaring.

Newcomer Nicon sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nicon
    Jeg fikk tilslaget på en Panasonic TX-P42G20E til 3300,- + frakt. Ble totalt 3950,- Skal vel endel til før prisen faller dit ila 30 dager...
    Jeg var/er villig til å ta risikoen, når besparelsen blir så mye.
    Qxl hadde nok ikke tillat pyramidespill sånn helt uten videre.
    Da fikk jeg denne levert .
    Sendt fra Norek, og hentet på det lokale postkontoret.
    34 virkedager, det kan jeg leve med til den prisen!

Nå blir VM enda bedre!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk tilslaget på en Panasonic TX-P42G20E til 3300,- + frakt. Ble totalt 3950,- Skal vel endel til før prisen faller dit ila 30 dager...
    Jeg var/er villig til å ta risikoen, når besparelsen blir så mye.
    Det var utrolig billig. Selv når G20 forsvinner fra markedet om et års tid, tror jeg en skal lete lenge for å få den skjermen til under 4000

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HTC Desire

Auksjonen avsluttet 26. april, betalt samme dag. Etter et utall e-post til kundeservicen fikk jeg forrige uke beskjed om at varen var forsinket inn på lager og hadde ubekreftet dato 20. juni. Etter ny e-post i dag og i går fikk jeg svar - ubekreftet dato 1. juli. Veldig usikker på om jeg skal vente og vente eller om jeg skal be om pengene tilbake... Noen som har kjøpt Desire på QXL hos AI? Fått/ikke fått?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av anjaanja
    Auksjonen avsluttet 26. april, betalt samme dag. Etter et utall e-post til kundeservicen fikk jeg forrige uke beskjed om at varen var forsinket inn på lager og hadde ubekreftet dato 20. juni. Etter ny e-post i dag og i går fikk jeg svar - ubekreftet dato 1. juli. Veldig usikker på om jeg skal vente og vente eller om jeg skal be om pengene tilbake... Noen som har kjøpt Desire på QXL hos AI? Fått/ikke fått?
    Jeg ville ventet hvis jeg var deg. At varen er forsinket til 1.juli er riktig. Alcaimport får levert fra samme grossist som de store nettbutikken som Komplett.no og MPX.no.

Hvis du kikker på Komplett.no f.eks så ser du at også dem har 1.juli som ubekreftet dato. Så dette er ikke noe å klandre Alcaimport for.

Tok et kjapt søk på nettet nå, og ser ikke ut som det er noen norske nettbutikker som kan levere HTC Desire før 1.juli heller..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt poeng. Ble vel kanskje urettferdig rask på å dømme dette foretaket etter å ha lest meg igjennom 16 forumsider... :-?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke bare vellstand...

Dama hadde vunnet budrunden en gang i april på en Acer laptop med 640gb hardisk. Får nå beskjed om at den ikke er på lager før om lenge.
    Når han kommer opp med alternative laptoper er det ikke av samme merke eller med like bra spec's.. Alternativer med både 500 og 320gb hardisk.
    Skal oppdatere her når noe mer skjer i saken!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da vant jeg denne auksjonen: 1KR CRAZY WEEK! Samsung 55" LED-TV UE55C6705 i vår QXL.no

Tv`n ligger på +/- 20k på hardware.no`s prisgguide, og auksjonen endte på 10.000 + 1200,- i frakt. Så syns ikke jeg kom så ille ut av det.. Men selvfølgelig ETTER at jeg bøy og vant, fant jeg ut at jeg ville sjekke opp firmaet.. Var ikke mange google-trykkene jeg trengte før jeg satt med en håndfull sider om han, og drøy leveringstid og dårlig kommunikasjon er et gjentagende tema ser jeg.. Men nå er det for sent, så vi får se hva som skjer ^^

Edit: Grunnen til at jeg ikke sjekket opp kunden først var vel fordi den har over 98% positive responser på qxl. Men så ser jeg her i tråden at negative blir slettet? Ikke vanskelig å sitte med nesten 100% positivt og gi falskt inntrykk til naive kunder som meg

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fyril
    Da vant jeg denne auksjonen: 1KR CRAZY WEEK! Samsung 55" LED-TV UE55C6705 i vår QXL.no

Tv`n ligger på +/- 20k på hardware.no`s prisgguide, og auksjonen endte på 10.000 + 1200,- i frakt. Så syns ikke jeg kom så ille ut av det.. Men selvfølgelig ETTER at jeg bøy og vant, fant jeg ut at jeg ville sjekke opp firmaet.. Var ikke mange google-trykkene jeg trengte før jeg satt med en håndfull sider om han, og drøy leveringstid og dårlig kommunikasjon er et gjentagende tema ser jeg.. Men nå er det for sent, så vi får se hva som skjer ^^

Edit: Grunnen til at jeg ikke sjekket opp kunden først var vel fordi den har over 98% positive responser på qxl. Men så ser jeg her i tråden at negative blir slettet? Ikke vanskelig å sitte med nesten 100% positivt og gi falskt inntrykk til naive kunder som meg
    Jeg er desverre like uforsiktig og fikk tilslaget på: 1KR CRAZY WEEK! Samsung 55" LED-TV UE55C6005. Tror det blir noen adrenalinfylte uker fremover! 10 200,- med frakt er jo en dyr sjans å ta, men jeg prøver lykken!
    Dette kan jo bli spennende

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alcaimport.com DVDs, Video Games, Electronics & Gadgets - Information (Powered by CubeCart)

All vareinfo er for tiden på engelsk.

Nå kan man enkelt betale med kort hos oss.

1. Betal med Visa/Mastercard via PAYPAL til vår mail support@alcaimport.com eller

2. Forhåndsbetal til vår bankkonto 81011837026

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Alcaimport

Sendte nettopp mail til Alcaimport angående forhåndsbetaling via Paypal og de svarte etter ca. 20 minutter. På denne tiden av døgnet! 01:29!

"vi har ikke paypal som betaling.

Med vennlig hilsen
    Kundeservice"

var beskjeden jeg fikk i retur.

Det fremgår ganske klart på hjemmesiden. Paypal er forsåvidt forhåndsbetaling og det forsikrer pengene mine, så kan ikke forstå hvorfor de ikke godtar det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB
    Sendte nettopp mail til Alcaimport angående forhåndsbetaling via Paypal og de svarte etter ca. 20 minutter. På denne tiden av døgnet! 01:29!
    Har du sett hvor i verden emailen er sendt fra?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lundsiden
    Har du sett hvor i verden emailen er sendt fra?
    Har vel kanskje ikke det, men regner med at det ikke er Norge. Virker som om de bruker en slags oversetter egentlig.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"vi har ikke paypal som betaling.

Med vennlig hilsen
    Kundeservice"

var beskjeden jeg fikk i retur.

Det fremgår ganske klart på hjemmesiden. Paypal er forsåvidt forhåndsbetaling og det forsikrer pengene mine, så kan ikke forstå hvorfor de ikke godtar det.
    Det er nok fordi disse auksjonene ikke har noe med salget på alcaimport.com å gjøre. På auksjonene må man betale på konto av ukjente årsaker. Hvordan virksomheten fungerer er jo nettopp det man spekulerer i.

Tror uansett ikke at du skal bekymre deg for mye. Folk får som regel varene sine evt. pengene igjen +kompensasjon.

Selv har jeg også kjøpt en 55" Samsung LED, og den ble levert som avtalt.
    Har også tre kolleger som har vunnet auksjoner på QXL og alle tre har fått varene sine som avtalt.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YadaYada
    Det er nok fordi disse auksjonene ikke har noe med salget på alcaimport.com å gjøre. På auksjonene må man betale på konto av ukjente årsaker. Hvordan virksomheten fungerer er jo nettopp det man spekulerer i.

Tror uansett ikke at du skal bekymre deg for mye. Folk får som regel varene sine evt. pengene igjen +kompensasjon.

Selv har jeg også kjøpt en 55" Samsung LED, og den ble levert som avtalt.
    Har også tre kolleger som har vunnet auksjoner på QXL og alle tre har fått varene sine som avtalt.

Hvor mye betalte du i så fall for LED TV'n da?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    15.100,- inkl. frakt levert på døren (og opp trappen og inn i stuen . Så sparte rundt kr 7,000 på å vente 6 uker. Storfornøyd med TVen også.

Ser den går for rundt ti lapper nå, det er jo kjempedeal :-)

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YadaYada
    15.100,- inkl. frakt levert på døren (og opp trappen og inn i stuen . Så sparte rundt kr 7,000 på å vente 6 uker. Storfornøyd med TVen også.

Ser den går for rundt ti lapper nå, det er jo kjempedeal :-)
    Ja, jeg fikk tilslaget på 9000+frakt. Får prøve meg på den da, blir vel et realt adrenalinkick med lang venting. Hva er ikke livet uten litt spenning :-)

Takk for svar!

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg fikk tilslaget på 9000+frakt. Får prøve meg på den da, blir vel et realt adrenalinkick med lang venting. Hva er ikke livet uten litt spenning :-)

Takk for svar!

Ikke for og skremme deg, men du har ikke tenkt tanken at Alkaimport kansje
    selger den tven til deg med tap og at dette ikke kan fortsette i det uendelige.

Side 16 av 96 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 56 66 76 86 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •