Alcaimport på QXL - erfaringer - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 96 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 55 65 75 85 95 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 1905
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Behandling fra selger er uakseptabel, men noe jeg forundrer meg er hvordan det virker QXL forholder seg til dette, sletter tilbakemeldinger fordi de ikke er positive.
    Hva er egentlig poenget med et slikt graderingssystem, viss selgerne kan diktere hva slags tilbakemeldinger de skal ha?

Man skal ikke se bortifra at noen kjøpere har gitt opp hele greia hverken fått penger eller varer.. Men igjen hvorfor vil ikke QXL reagere på dette? De fremstår som totalt useriøs, og bidrar til at denne form for virksomhet skal fortsette.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg skulle dele min erfaring også. Bestillte en prosjektor rundt den 6 april og betalte samme kvelden. Fikk bekreftelse på at betalingsbekreftelsen jeg sendte var lest. Etter det har jeg ikke hørt noe som helst fra han til tross for 2 pushe-mailer jeg har sendt. Hvis jeg virkelig får denne i posten i løpet av de to neste ukene, så har jeg følelsen av at det blir som å vinne i lotto. Skal gi tilbakemlding om jeg får svar eller varen levert.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av finvåg
    Behandling fra selger er uakseptabel, men noe jeg forundrer meg er hvordan det virker QXL forholder seg til dette, sletter tilbakemeldinger fordi de ikke er positive.
    Hva er egentlig poenget med et slikt graderingssystem, viss selgerne kan diktere hva slags tilbakemeldinger de skal ha?

Man skal ikke se bortifra at noen kjøpere har gitt opp hele greia hverken fått penger eller varer.. Men igjen hvorfor vil ikke QXL reagere på dette? De fremstår som totalt useriøs, og bidrar til at denne form for virksomhet skal fortsette.
    Skulle vært morsomt å vite hva konsekvensene for Qxl ville vært hvis kunder som taper penger på Alcaimport, gjorde fremstøt ovenfor Qxl? Qxl har jo slettet drøssevis av negative tilbakemeldinger som er viktige for kundenen for å vite om dette er noe å stole på.

Jeg mener Qxl gjør stygge overtramp ovenfor sine brukere her og hvis Alcaimport ikke leverer varer til kundene (og negative tilbakemeldinger er slettet tidligere) mener jeg Qxl bidrar i svindelen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport

Jeg mener Qxl gjør stygge overtramp ovenfor sine brukere her og hvis Alcaimport ikke leverer varer til kundene (og negative tilbakemeldinger er slettet tidligere) mener jeg Qxl bidrar i svindelen.
    Er det noen som har blitt svindlet?? Jeg har lest ganske mange av de negative kommentarene, og folk har fått pengene igjen i tillegg blitt kompensert.

Forøvrig så fungerer det slik:

Dersom en kjøper melder negativ karakter, kan selger påklage den negative karakteren til QXL. QXL åpner da en sak som inkluderer begge parter.Dersom selger ordner opp etter seg (kompenserer og evt leverer varen) så slettes karakteren fra QXL.

Dersom det ikke blir ordnet opp i. F.eks ved at selger returnerer innbetalt beløp uten å kompensere for ventetid/renter m.m så blir negativ karakter stående.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YadaYada
    Er det noen som har blitt svindlet?? Jeg har lest ganske mange av de negative kommentarene, og folk har fått pengene igjen i tillegg blitt kompensert.

Forøvrig så fungerer det slik:

Dersom en kjøper melder negativ karakter, kan selger påklage den negative karakteren til QXL. QXL åpner da en sak som inkluderer begge parter.Dersom selger ordner opp etter seg (kompenserer og evt leverer varen) så slettes karakteren fra QXL.

Dersom det ikke blir ordnet opp i. F.eks ved at selger returnerer innbetalt beløp uten å kompensere for ventetid/renter m.m så blir negativ karakter stående.
    Ja - folk har blitt svindlet... Han er utestengt fra to auksjonssider. En søsterside av Qxl (riccardo?) og Ebay. Her er tilbakemeldingene på Ebay: eBay-Bewertungsprofil für alcaimport

Bla litt i denne tråden og se om du finner noe på forstålig språk: OutBay.ch - Europas beliebtestes Forum zum Online-Handel und Internet-Betrug • Thema anzeigen - ElectronicBay - fast 300 Artikel, 8 Bewert. (Alcaimport).

Han har svindlet folk tidligere - man blir ikke utestengt fra 2 auksjonssider uten grunn. Er også veldig, veldig tvilsom til praksisen qxl benytter på å fjerne negative karakterer og er 100 % sikker på at det sitter langt flere forbanna mennesker rundt i norges land enn hva negative tilbakemeldingene på qxl tilsier.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    QXL er fullstendig ute å kjøre. Trolig pga. pengemangel siden de tillater annonser for alt mulig rart.

Prøv f.eks. å søke etter insp. på QXL. Eller sjekk denne selgeren her som sender piratkopierte merkevarer direkte fra Thailand:

QXL.no - Søk

Da får man opp tusenvis av kopier av merkevarer som f.eks. Armani, Burberry, Ralph Lauren osv.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil ta lang tid før Alcaimport forsvinner fra QXL, de tjener på han og han tjener på de. Selv om mange klager direkte til QXL så er det nok bare en prosentdel av antall solgte objekter. Pengene kommer foran kritikk fra kjøperne.

Med de prisene der så vil det alltids være kjøpere på siden. Og det er PR i seg selv. Jeg kjenner flere som har handlet fra Alcaimport iår, alle har fått varene sine. Noen har ventet litt for lenge, men ingen har blitt svindlet som jeg vet om.

Eneste jeg har hørt om svindel fra Alcaimport er disse tyske linkene som har blitt postet her. Nå kan jeg svært lite tysk, så det sa meg ikke så masse igrunn.

At dette betyr slutten på Alcaimport tror jeg virkelig ikke før jeg ser det.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner jeg blir mektig irritert hvis noen har mast på QXL om at alcaimport skal slettes og ikke få lov til å selge gjennom denne nettsiden lenger, uten at det egentlig er noen grunn. Nå kommer det jo fler og fler som sier de har GODE erfaringer med bedriften, og det er noe annet enn den synsingen andre driver med - som når de kommer med negative kommentarer, uten at dette er et resultat av reelle erfaringer de selv har.

Personlig har jeg akkurat betalt for en TV (som i mine øyne virkelig er drømmetv'n, da jeg fikk den mye billigere enn den prisen jeg måtte betalt for samme TV i butikk). Kjenner at jeg ville blitt fantastisk irritert hvis det nå viser seg at folk som ikke har ordentlige erfaringer med firmaet jobber for å få de til å mislykkes. For meg, og helt sikkert mange andre, er ikke den lange leveringstiden noe stort problem. Det står at leveringstiden er ca 35 virkedager, og at virkedager kun er mandag-fredag. Med andre ord er ca 35 virkedager minst 7 uker - DERETTER vil varen bli sendt ut. Jeg var tidlig ute og skal etter planen få levert TV'n på døra til min nye leilighet akkurat i den perioden jeg flytter dit - det kunne ikke vært bedre! Og kanskje har det blitt litt mer enn forventet å gjøre for dette norske firmaet (som forøvrig er fantastisk, nemlig at de er norske og prøver seg), og dermed blir det muligens noen forsinkelser. Å anklage Alcaimport for svindel av denne grunn, synes jeg er totalt urettferdig. Det henger ikke på greip!

Er lei av å lese innlegg der folk som ikke har fakta på sin side, eller egne erfaringer, rakker ned på dette firmaet. Jeg syns det virker som at folk stort sett får igjen pengene hvis de ønsker det, får hevet kjøpet hvis de angrer på auksjonen (betaler gebyret på 250 kr, eller får varen (kanskje noe forsinket). At det er litt vanskelig for firmaet å svare på all mailen som kommer, det har jeg full forståelse for. De selger mange produkter, og får sikkert tonnevis av totalt (!) unødvendig mail av blant annet kunder som ikke leser mailen de mottar godt nok, og dermed blir det vanskeligere og mer tidkrevende å svare på skikkelige mail som seriøse kjøpere vil ha svar på.

Jeg håper for ALL DEL at alcaimport får fortsette! Jeg vil ha min TV som jeg har betalt for. Som sagt blir jeg mektig irritert hvis noen kontakter QXL gjentatte ganger for å få fjernet alcaimport, når mange av oss andre sitter med penger i firmaet, i påvente av et produkt!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor skal du bli irritert? Fordi mennesker mener å være lurt og at ander er blitt lurt - og de klager....

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Da har vi ryddet bort noen innlegg med påstander om at Alcaimport snarlig vil fjernes fra QXL. Hvis dette stemmer bør det selvsagt legges ut i denne tråden, men da må det dokumenteres bedre for å unngå en "lynsjesteming" uten reelt grunnlag. Husk at mange har overført penger til dette firmaet, og i så måte er ikke disse personene tjent med at en eventuell avviklingsprosess eskaleres som følge av denne type tråder.

Samtidig understreker vi at det er lov og riktig å være kritisk, men konkrete påstander som sletting fra QXL osv. må vi uansett be om at dokumenteres skikkelig av overnevnte årsak.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er at Alcaimport ikke sender ut varene etter 30 virkedager / 7 uker. Hadde de konsekvent gjort dette hadde det ikke vært noe problem i det hele tatt.

Men i følge deres karakterbok må veldig mange true med anmeldelse, kontakte QXL osv. for å få et svar fra dem. Mange venter i flere mnd. på å få enten penger tilbake eller levert varen.

De som har mottatt varer fra Alcaimport har fått dem direkte fra Norek. Jeg har tilgang til Noreks forhandlerpriser, og kan si at 99% av alle varene Alcaimport har solgt har vært til tusenvis av kroner under prisene de må betale til Norek.

Så vidt jeg har fått med meg sender heller ikke Alcaimport ut faktura/kvittering med lovpålagt org-nummer fra et mva-registrert foretak.

I sum sier alt dette at Alcaimport driver en business som vil ta slutt på et tidspunkt.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke jeg har sett nesten noen som har skrevet at de har gode erfaringer, som i at alt har gått slik det skal gå. En gjenganger er urimelig leveringstid, den opprinnelige er latterlig lang og denne klarer de heller ikke å opprettholde. Jeg tipper du vil stille deg litt annerledes når din leveringstid er ute viss du ikke til da har mottatt varen og forgjeves prøver å få tak i selger.

Svindel anklagene er på sin plass og velbegrunnet, viss du leser gjennom tråden vil du se at det er kommet frem at dette firmaet er utestengt fra flere internasjonale auksjonssider da det ble påvist svindel . Når kunder i Norge heller ikke får sine varer, er spekulasjonene fullt forståelig.

I dette tilfellet kjenner jeg det er godt å ikke erfaringer med selger, fordi absolutt alle varsellamper lyser når man ser på andres erfaringer, utenlandske omtaler og den ekstreme ventetiden og manglende varer. Om kjøperne har missforstått noe pga mail med liten skrift, så er dette i bunn og grunn et resultat av urimelige leveringsvilkår! Å gå til angrep på dem som er skeptisk og advarer blir derfor helt feil. At du mener dette er et troverdig og ærlig selskap er ditt valg, og dette ble tatt da du uten forhåndsregler og du betalte for en vare du ikke har fått.

At du ikke liker at brukere ikke er fornøyde og klager til QXL, og derfor er redd for at de skal miste sin distribusjonsrett gjennom qxl, tyder derimot på at du ikke tror at firmaet kun har gode og ærlige hensikter. Nok en gang det var ditt valg å sende penger til denne selger uten noen forhåndsregler, et raskt søk på google vil vise særdeles negative tilbakemeldinger for dette firmaet både i norge og internasjonalt. De fleste tar dette som et sterkt signal på å styre unne, det valgte ikke du, da er denne risikoen noe du bare må forholde deg til.

Sitat Opprinnelig postet av thedagger4
    Jeg kjenner jeg blir mektig irritert hvis noen har mast på QXL om at alcaimport skal slettes og ikke få lov til å selge gjennom denne nettsiden lenger, uten at det egentlig er noen grunn. Nå kommer det jo fler og fler som sier de har GODE erfaringer med bedriften, og det er noe annet enn den synsingen andre driver med - som når de kommer med negative kommentarer, uten at dette er et resultat av reelle erfaringer de selv har.

Personlig har jeg akkurat betalt for en TV (som i mine øyne virkelig er drømmetv'n, da jeg fikk den mye billigere enn den prisen jeg måtte betalt for samme TV i butikk). Kjenner at jeg ville blitt fantastisk irritert hvis det nå viser seg at folk som ikke har ordentlige erfaringer med firmaet jobber for å få de til å mislykkes. For meg, og helt sikkert mange andre, er ikke den lange leveringstiden noe stort problem. Det står at leveringstiden er ca 35 virkedager, og at virkedager kun er mandag-fredag. Med andre ord er ca 35 virkedager minst 7 uker - DERETTER vil varen bli sendt ut. Jeg var tidlig ute og skal etter planen få levert TV'n på døra til min nye leilighet akkurat i den perioden jeg flytter dit - det kunne ikke vært bedre! Og kanskje har det blitt litt mer enn forventet å gjøre for dette norske firmaet (som forøvrig er fantastisk, nemlig at de er norske og prøver seg), og dermed blir det muligens noen forsinkelser. Å anklage Alcaimport for svindel av denne grunn, synes jeg er totalt urettferdig. Det henger ikke på greip!

Er lei av å lese innlegg der folk som ikke har fakta på sin side, eller egne erfaringer, rakker ned på dette firmaet. Jeg syns det virker som at folk stort sett får igjen pengene hvis de ønsker det, får hevet kjøpet hvis de angrer på auksjonen (betaler gebyret på 250 kr, eller får varen (kanskje noe forsinket). At det er litt vanskelig for firmaet å svare på all mailen som kommer, det har jeg full forståelse for. De selger mange produkter, og får sikkert tonnevis av totalt (!) unødvendig mail av blant annet kunder som ikke leser mailen de mottar godt nok, og dermed blir det vanskeligere og mer tidkrevende å svare på skikkelige mail som seriøse kjøpere vil ha svar på.

Jeg håper for ALL DEL at alcaimport får fortsette! Jeg vil ha min TV som jeg har betalt for. Som sagt blir jeg mektig irritert hvis noen kontakter QXL gjentatte ganger for å få fjernet alcaimport, når mange av oss andre sitter med penger i firmaet, i påvente av et produkt!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å skrive at jeg går til angrep på noen syns jeg var litt vel å ta i. For all del, jeg skal være den første til å unnskylde meg hvis noen følte at jeg gjorde det. Vi er vel her inne på dette forumet alle sammen for å hjelpe hverandre og kunne diskutere dette, så det ville vært lite hensiktsmessig av meg å angripe andre brukere. Ble vel litt engasjert bare.

Jeg mente bare å komme med en mening fra en som er kjøper "akkurat nå", for å si det på den måten. Og det er jeg. Og ja det er mitt valg å velge å kjøpe fra denne bedriften! Jeg er heller ikke så dum at jeg totalt overser de fakta man kan se dersom man søker opp på for eksempel google, som du sier. Men det var jo uansett tydeligvis flere enn meg som mente at det var litt spesielt å skrive her inne helt klart å tydelig at alcaimport snart ville bli fjernet fra QXL.

Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke har lest samtlige innlegg i denne tråden, men jeg har lest flesteparten av de. Jeg synes det har vært litt mye synsing fra folk som ikke har direkte erfaringer fra bedriften selv, og dette sprer negative omtaler unødvendig.

Ja, det er mitt valg å både handler fra Alcaimport og å forshåndsbetale - jeg har heller aldri nevnt at det var noen andres enn nettopp mitt eget valg! Det er sikkert fler enn meg som sitter med penger inne i firmaet p.t. og som også håper å få gjennomført handelen.

Men som sagt, ikke meningen å angripe noen i det hele tatt! Det var på ingen som helst måte min hensikt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, jeg kjøpte 2 gjenstander av selger før jeg fikk lest alle de negative kommentarene. Har lett gjennom tråden litt, men fant ikke svar på alt jeg ville ha:
    Sender selger med faktura, har man noe å komme med om det skulle bli aktuelt med reklamasjon?
    F.eks på kamera så gjelder det i norge via. kjøpsloven 5års reklamasjonsrett. Han opplyser om at det er norske varer og sendes fra norsk lager. Da må jo dette også gjelde? Noen som har erfaringer med reklamasjon herfra?

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppdatering på min handel med Alcaimport.

Som tidlegere skrevet så hadde jeg sendt tre til fire mailer uten å få svar. Sendte til slutt en "sinna"-mail, der jeg krevde å få et svar eller at kjøpet skulle bli hevet. Da fikk jeg svar. AI beklaget at de ikke hadde sendt svar og forklarte at jeg ikke hadde fått varen pga. transportstreiken. Svarte da at jeg fortsatt ikke gikk med på dette. Fikk til svar at varen skulle bli sendt få dager senere og at jeg skulle få konpensasjon etter at jeg hadde fått varen. 4 dager senere lå prosjektoren i posten og jeg fikk en grei kompensasjon inn på kontoen dagen etter.
    Vil si at til tross for mange dårlige rykter, elendig respons på kundeservice, lang leveringstid og en dårlig "magefølelse" har egentlig denne handelen gått greit. AI var svært samarbeidsvillige når jeg først fikk svar.
    Om dette er godt nok får bli opp til hver og en kunde tenker jeg, men for min egen del synes jeg det har gått greit, men at ventetiden ble i lengste laget. Bortsett fra den og lang svartid på mail virker det til at alcaimport har intensjon om å levere varene til kundene sine og er "redde" for negativ kritikk.

Håper det bidrar til andre som vurderer eller venter på vare.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg merker meg en ting - dem skylder på streiken, men varen dukker opp på postkontoret. Posten har ikke vært i streik.

Godt du fikk varen til slutt. Gjengangeren er å være tålmodig, enda litt tålmodig, sinna mail, sinna mail med trusler og så har man varen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg "tok sjansen" og bydde på et TV i midten av april.
    TVen ble levert idag, og skulle vært levert for én uke siden. Transportstreiken hadde skylden fordi Bring var i streik. Det var Bring som kom med pakken på døren min idag, og jeg er privatkunde. Mulig Alcaimport har leveranseavtale med dem.

Ellers vil jeg nevne at jeg sendte 3 mail til Alcaimport. Den første med at betalingen var gjort. Så sendte jeg på dagen det var gått 30 virkedager. Fikk svar med engang at jeg måtte vente til transportstreiken var over. I tillegg ble jeg tilbudt beløp refundert +kompensasjon eller nyere modell til samme pris, siden modellen jeg hadde bydd på var utgått.

På mandag sendte jeg ny mail der jeg spurte hvor varen ble av. Svar kom etter et par timer, om at de jobbet med å få ut alle varene.

Tirsdag kom sporingsnummer på epost og varen ble levert i formiddag på døren.

Varen ble sendt fra Norek og ser også det står noen Komplett-lapper på den.

Kan ikke si annet enn at jeg er strålende fornøyd med hele handelen da jeg fikk levert et TV på døren 7000kr under prisen på Komplett.no

Newcomer Ideal sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, jeg bestemte meg for å teste dette.
    Jeg betalte 11230 kroner til Alcaimport.
    Da 35 dagers (VIRKEDAGER!) leveringstid gikk ut, kontaktet jeg alcaimport.
    Han sa at dette kunne ta noe tid.
    Jeg sa at jeg skulle på ferie, og ville ha enten varer eller penger tilbake.

Da fikk jeg i dag 11730 kroner tilbake, altså 500kr ekstra.

Min konklusjon er derfor at det ikke virker som noen risikosport å handle hos alcaimport, virker som dette er helt ålreit. De som ikke får varer får penger tilbake.

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Årets handel????

Alcaimport avsluttet idag mange aukjsoner på QXL Auksjoner - kjøp og salg av nye og brukte produkter på nettauksjon

Dette var vell kanskje det største kuppet..

Se pris på auksjon i denne link:
    1KR CRAZY WEEK! Samsung 58 Plasma-TV PS58C6505 i vår QXL.no

Og se ny pris i denne link på prisjakt.no:
    PS58C6505 - Søk hos Prisjakt

Han solgte 2stk, de gikk for 9400,- og 9600,-
    Ny pris idag er 18.889,-

Så gjenstår det bare og se om de får tv'ene...
    Får håpe det for kjøpers del ... Og i såfall har de gjort en BRA deal...

Side 15 av 96 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 55 65 75 85 95 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •