Alcaimport på QXL - erfaringer - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 96 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 64 74 84 94 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 1905
    Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av denny 68
    Sitat Opprinnelig postet av olemj86
    Men folk her til lands ser jo ut til og motta produktene eller pengene i retur...

Der gjorde dem også på ebay til det ble stopp.Vi får se ut på høsten om dem fortsatt får varene eller pengene
    Bare å se litt bakover på tilbakemeldingene det... Ser ut som om det skjedde noe rundt 01.01.09. Få positive tilbakemeldinger etter det tidspunktet.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk ikke ps3'en etter 35 virkedager, og alcaimport svarer da dette:

Det er dessverre forsinkelse på grunn av stor streiken i transportbransjen vil ikke pakker bli effektuert før streiken er avblåst.

Dette er forhold vi ikke har kontroll over så vet ikke når denne er over.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av !Mossige

Det er dessverre forsinkelse på grunn av stor streiken i transportbransjen vil ikke pakker bli effektuert før streiken er avblåst.
    .
    Snodige greier. Norek bruker da Posten?

Ingen streik i Posten | Næringsliv | E24

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om det er forsinkelser så burde jo de ha sendt pakken..
    Har du fått noe sporingsnummer?

Er rart om de skal vente til streiken er over før de sender pakken...
    Det er jo ikke sikkert de som kjører for posten på din strekning er i streik...

Dette høres egentlig bare ut som en veldig dårlig unnskyldning for at han ikke har fått kjøt varen din ennå... Transportstreiken skal ikke ha noe og gjøre med om de får sendt ut sine varer...

Si at du forventer at pakken er sendt fra de, selv om det er streik, og si du skal ha sporingsnummer...

Om de venter på en bil som skal hente forsendelser av de, så kanskje er i streik, så burde jo pakken uansett ligge klar, og da burde jo sporingsnummeret være tilgjengelig...

Ring han, gjør dette døgnet rundt til han har sendt den og du får ditt sporingsnummer...
    Det har gått 35 virkedager... Ikke gi deg.. Dette er vell kanskje eneste måten og få pakken raskest på?
    Og legg negativ kommentar på qxl, fordi pakken ikke ble sendt etter/innen 35 virkedager, og en dårlig unnskyldning om at streik i transportbransjen hindret dette - og legg ved at ingen i posten var i streik...

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke Norek som ekspederer for Komplett også? Får to tv'er fra dem i disse dager. Valget var pick up point eller posten, de andre transportørene streiket....

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men folkens, det kan jo være at Norek ikke får INN varene og derfor heller ikke kan sende dem ut.
    Norek mottar sannsynligvis sine varer i partier, og det sendes etter all sannsynlighet IKKE med Posten.

Posten er ikke i streik.
    Ingen sjåfører er i streik.
    Transportarbeiderne (dem på terminalen) streiker (men ikke på Posten sine terminaler).

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Norek har ps3 på lager...

Norek.no - Konsoll

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan også velge å få tilsendt av Tollpost, som er i streik.
    Mulig Alcaimport har avtale med Tollpost at de leverer fra Norek.

Jeg har aldri fått noen varer av Alcaimport før så jeg vet ikke hvem som leverer. Sikkert noen på forumet her som kan svare på det.

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemj86
    Norek har ps3 på lager...

Norek.no - Konsoll
    Mulig det. men Amentio er eksempel på en som oppgir sin leverandørs lager beholdning som egen lagerbeholdning. Altså tar det fort en uke før de sender noe til meg som jeg i utgangspunktet trodde de hadde på lager.

Poenget er at selv om du ser en positiv beholdning kan det godt tenkes at det er transport involvert.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Norek er jo grossistleddet til Komplett. Trolig har de felles lager.

Da min TV ankom fra Alcaimport var det fra Norek med posten.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han har vell kanskje bare ikke penger til og kjøpe den ennå..
    Må kanskje få solgt noen til før han får bestillt din? :shock:

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner ikke at folk gambler på denne måten for å spare noen tusenlapper.

Tusenlapper en skulle ønske en hadde punget ut den gang det blir snakk om reklamasjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Tusenlapper en skulle ønske en hadde punget ut den gang det blir snakk om reklamasjon.
    Godt poeng. Selv handlet jeg i fjor før det begynte å se merkelig ut. Hadde ikke gjort det i dag.

Skal ta kontakt med Norek igjen og høre hva som skjer ved en eventuell reklamasjon når en ikke har faktura.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Levering

Til dere som har mottatt varer fra Alca Import. De leverer rett på døren? Hva skjer hvis ingen er hjemme når de kommer på døren? Nå som det er sommer, er det jo ikke sikkert det er noen hjemme, for å si det sånn. Hva gjør leverandøren med varen da? Blir jo litt vanskelig å planlegge, når man ikke aner når de kommer på døren med varen, fordi leveringstiden åpenbart varierer.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Jeg skjønner ikke at folk gambler på denne måten for å spare noen tusenlapper.

Har faktisk aldri tenkt de tanker. Det er ikke rent få elektriske produkter jeg har kjøpt de siste 25 årene, og hvor mange av de har hatt behov for reperasjon innen reklamasjonstiden? Og hvor mange av dem finner jeg igjen kvitteringen på etter et par-tre år?
    Mulig jeg er sløv eller naiv, men når jeg ikke handler typiske lavprisprodukter forventer jeg, og har erfart, at disse har en svært liten feilprosent.

Selv reklamerte jeg på pcen fra Alcaimport to dager etter levering, og det ble håndtert raskt og effektivt uten problemer. Om det er tilfelle etter et par år vites selvfølgelig ikke.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thedagger4
    Til dere som har mottatt varer fra Alca Import. De leverer rett på døren? Hva skjer hvis ingen er hjemme når de kommer på døren? Nå som det er sommer, er det jo ikke sikkert det er noen hjemme, for å si det sånn. Hva gjør leverandøren med varen da? Blir jo litt vanskelig å planlegge, når man ikke aner når de kommer på døren med varen, fordi leveringstiden åpenbart varierer.
    Varene kommer direkte fra Norek, enten via Posten eller Tollpost.
    Er det via Tollpost vil de kontakte deg før levering, for avtale om tidspunkt.
    Er det Posten vil de legge igjen beskjed i postkassen om avhenting på nærmeste postkontor, hvis du ikke er hjemme.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjertelig takk for raskt svar!
    Flytter nemlig om et par måneder, og vil gjerne ha den levert til min nye leilighet, sånn at jeg slipper å dra med meg TV'en over for store avstander. Men da er det jo ikke sikkert at det er noen hjemme der hvis den kommer iløpet av ferien eller liknende, men hvis de uansett gir en lyd fra seg eller det bare kommer en "lapp" i posten om at jeg kan hente den på nærmeste postkontor, så går det jo helt fint. Får bare skrive min nye adresse i mailen jeg sender de med betalingsinfo osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

QXL i pengeknipe?

Ser nå at QXL har et stort banner på forsiden som linker til Alcaimports auksjoner.

QXL kaller det "ukens kupp på QXL!"

Jeg begynner nå å tvile litt på seriøsiteten til QXL når de aktivt promoterer en så useriøs selger som Alcaimport.

Det er da nærliggende å tro at QXL har pengeproblemer, ellers ville de vel ikke gjort noe slikt?

Sjekket kjapt regnskapene til QXL, og ser at de har en egenkapitalandel på -998,1% (ja, du leste riktig, minus nesten tusen prosent). Det kan kanskje forklare hvorfor QXL gjør som de gjør med Alcaimport som tross alt betaler betydelige beløp til QXL i provisjon for sine salg.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ingen overraskelse at QXL har slitt med mye gjeld og dårlige driftsresultater de siste årene.

Når det gjelder forsiden, så kan man betale for å få annonseplass der. Det er ikke slik at QXL har lyst å profilere den ene eller den andre.

Jeg har fortsatt tilgode å høre om noen som har blitt svindlet av Alcaimport. Greit nok, folk må vente lenge (og noen lenger enn langt) men de fleste blir også kompensert for dette.

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antall negative karaterer i den siste måned har økt temmelig mye, så utviklingen går den gærne veien.Men QXl er vældig flink og få dem størket fort selv om di fleste er fortjent.

Side 14 av 96 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 64 74 84 94 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •