Alcaimport på QXL - erfaringer - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 96 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 62 72 82 92 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 1905
    Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Det gjelder å se ting litt i sammenheng. For lave priser, økende leveransetid... De to sammen = økt risiko og store, blinkende røde lys. Jeg forstår ikke at folk ser den sammenhengen? Det er neppe pga av at det er vanskligere å oppdrive varene.
    ..med mindre de skaffes på uhederlig vis. Vet det ikke er en pen hentydning, men man kan jo begynne å lure :roll:
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke være så redd for det. Varene blir sendt fra Norek.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker ikke som Alcaimport ønsker å fremstå som en seriøs selger.

Et lite utvalg av karakterer på QXL den siste uken:

Tatt over 2 mnd siden jeg vant auksjon. Produktet, en ps3 er fortsatt ikke mottatt.. Prøvd å få kontakt med selger! Ekstremt dårlig kundebehandling

Hold dere langt unna denne selgeren! Elendig kundebehandling, ga lyd fra seg først da jeg truet med å gå rettens vei 2 uker etter den ellers laaange leveringsfristen. Useriøst!!

Jeg kjøpte og betalte varen i desember 2009, og har enda ikke mottatt den! Har fått svar på en mail i mars 2010, ellers ingen svar. Jeg anbefaler INGEN å prøve lykken her...

tven var kjempefin men tok nesten 5 mnd fra jeg betalte til den kom. Vanskelig å komme i kontakt med selger. Du bør ha god tid byr du på alcaimports auksjoner.

Fekk vara etter ca 4 månadar. Litt dårleg kommunikasjon frå selgar. Fekk litt kompensasjon. Kjem nok til å handle med selgar igjen. Men ein må vere budd på lång ventetid.

IKKE KJØP FRA DENNE MANNEN!! Betalte tv 02.02 purret på sist på mail 21.04 ble lovet at tv skulle sendes senest 23.04. Fremdeles ikke kommet. Skylder sikker på posten/leverandøren

Det tok alt for lang tid fra handelen var gjort til varen ble levert .nesten 2 måneder. Produktet er meget bra!

Newcomer Burkabob sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppklarende innspurt?

Jeg fulgte med på innspurten denne gangen. 22 tv-auksjoner med 2-3 tv'er i hver auksjon gikk av stabelen i kveld. Ved å sette alle auksjonene opp mot hverandre og følge hvilke budgivere som gikk igjen synes det klart for meg hvordan dette foregår. Det er noen budgivere med autobud som går igjen i svært mange av de 22 auksjonene. Dette er budgivere som har handlet flere hundre varer på kort tid i qxl-systemet. Dette forklarer muligens også hvorfor han får så enormt få karakterer i forhold til gjennomførte auksjoner. Han selger altså ikke 120 tv'er i måneden med tap, men mer sannsynlig en håndfull med varierende fortjeneste.

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han har nok laget en annen bruker som ligger inne med autobud på det beløpet han har som "minste pris" ...
    i dette tilfellet en skjult og ikke opplyst minste pris..
    Han gjør nok slik, altså oppererer uten minstepris, fordi vi som byr skal føle at vi gjør et kupp...

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Burkabob
    Jeg fulgte med på innspurten denne gangen. 22 tv-auksjoner med 2-3 tv'er i hver auksjon gikk av stabelen i kveld. Ved å sette alle auksjonene opp mot hverandre og følge hvilke budgivere som gikk igjen synes det klart for meg hvordan dette foregår. Det er noen budgivere med autobud som går igjen i svært mange av de 22 auksjonene. Dette er budgivere som har handlet flere hundre varer på kort tid i qxl-systemet. Dette forklarer muligens også hvorfor han får så enormt få karakterer i forhold til gjennomførte auksjoner. Han selger altså ikke 120 tv'er i måneden med tap, men mer sannsynlig en håndfull med varierende fortjeneste.
    Skjekket også auksjonene i kveld og forrige gang og er ikke enig med deg.
    Det er for det meste forskjellige budvinnere og prisene som oppnås er
    alt for lav for at dette skal lønne seg.Karaktergivningen fungerer heller ikke når det blir så lang ventetid på varene.Alcaimport gir heller ikke karakter tilbake.

Newcomer Burkabob sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av denny 68
    Skjekket også auksjonene i kveld og forrige gang og er ikke enig med deg.
    Det er for det meste forskjellige budvinnere og prisene som oppnås er
    alt for lav for at dette skal lønne seg.Karaktergivningen fungerer heller ikke når det blir så lang ventetid på varene.Alcaimport gir heller ikke karakter tilbake.
    En og samme budgiver vant 5 eller 6 auksjoner. Men det er jo ikke utenkelig at det er med tanke på videresalg - det hadde jo vært en gullgruve ; )

Karaktergivningen fungerer helt fint etter ventetiden - jeg har selv gitt karakter etter 2 måneder.

Men enig med det siste: Alcaimport er dårlig til å gi karakterer tilbake. Har etterspurt det hver gang jeg har handlet med ham, og han har sagt at "ja, selvfølgelig - det skal jeg gjøre." Men han gir ikke karakter.

Newcomer Ideal sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel jeg plumpet uti det og la inn bud på tre auksjoner, en i slutten av mars, og to i midten av april.
    To laptoper og en mobil.

Vært litt vrient å maile med alcaimport, men fikk svar på dagens mail i løpet av fem minutter, mulig jeg hadde flaks.
    Dagens mail listet jeg auksjonsnummerne i, slik noen andre skrev her i tråden.

Tiden vil vise om jeg mottar noe eller ei, dersom jeg ikke skulle motta noe så er jeg jo en erfaring rikere, men jeg lever enda i håpet har ikke gitt opp, hehehehe.

Jeg kommer tilbake og legger igjen tilbakemelding her på hvordan det går
    Går det dårlig så får dere høre om det. Går det bra, får dere rapport da også
    Russisk rulett. I LIKE IT.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da kan jeg endelig melde tilbake hvordan det endte for meg:

Jeg har fått pengene tilbake, og flere hundre kroner i kompensasjon!

Jeg har skrevet flere innlegg her på forumet, og noen mailer til alcaimport. Men i helgen la jeg inn negativ karakter på QXL, og da gikk det under et døgn før alcaimport tok kontakt pr mail og tilbød refusjon + kompensasjon, og de håpet at karakteren kunne forandres. De beklaget på det sterkeste.

Den negative karakteren er nå fjernet av QXL etter mitt ønske, og jeg har fått muligheten til å legge inn karakter på nytt. Jeg har litt blandede følelser, men jeg ender antagelig på en nøytral karakter. Synes hverken jeg kan gi positiv eller negativ karakter etter det jeg har opplevd som unødvendig mye styr. Hva synes dere??

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du mener produktet, kompensasjonen og beklagelsen veier opp for lang ventetid og dårlig services, så synes jeg du burde gitt positiv karakter.

Jeg håper han tjener penger på dette, og hvis positive karakterer hjelper han i markedsføringen, samt at han kan fortsette med dette salget så er det bra for oss

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde Alcaimport vært seriøse ville de tilbudt betaling med kredittkort via f.eks. PayPal. PayPal tar riktignok noen prosent, men jeg personlig skulle gjerne betalt både 5 og 10 % ekstra til Alcaimport hvis jeg fikk en TX-P50G20E til rundt 5000 kroner som de går for på QXL nå

Siden de ikke tilbyr betaling med kredittkort konkluderer jeg med at de driver med noe muffens.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av *AmCar*
    Mobilen er nå på vei.. men hadde også vunnet en TV på auksjon 16.03, men denne kunne han ikke levere da de var tomme.. så fikk tilbud om pengene igjen eller valget mellom 2 andre TV'er.. Jeg ønsket i bunn og grunn ikke en annen TV, men vi ble enige om en kompensasjon.. Så da er det bare å vente en rundt en mnd til da før TV'en forhåpentligvis dukker opp
    Jeg kan jo oppdatere litt her.. her er hele historien frem til nå.
    Tv'en jeg førsk hadde vunnet var de tomme for. Så fikk jeg tilbud om en annen tv + litt penger igjen. Men etter en stund fikk jeg vite at de var tomme for den også og fikk tilbud om en 3. tv som jeg takket ja til men nå fikk jeg vite at den var de også tomme for.. så venter nå på et nytt forslag :roll:

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jobra
    Hadde Alcaimport vært seriøse ville de tilbudt betaling med kredittkort via f.eks. PayPal. PayPal tar riktignok noen prosent, men jeg personlig skulle gjerne betalt både 5 og 10 % ekstra til Alcaimport hvis jeg fikk en TX-P50G20E til rundt 5000 kroner som de går for på QXL nå

Siden de ikke tilbyr betaling med kredittkort konkluderer jeg med at de driver med noe muffens.
    En del av businessen er vel å sitte på kundenes penger lenge - veldig lenge !
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan jo oppdatere litt her.. her er hele historien frem til nå.
    Tv'en jeg førsk hadde vunnet var de tomme for. Så fikk jeg tilbud om en annen tv + litt penger igjen. Men etter en stund fikk jeg vite at de var tomme for den også og fikk tilbud om en 3. tv som jeg takket ja til men nå fikk jeg vite at den var de også tomme for.. så venter nå på et nytt forslag :roll:
    Sjekk på norek.no på lager status på den varen du skal ha! Står det at dem har på lager så juger alcaimport.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sjallabom
    Sjekk på norek.no på lager status på den varen du skal ha! Står det at dem har på lager så juger alcaimport.
    Har sjekka det! Norek hadde på lager, men de ble tomme før Alcaimport fikk sendt det. Har nå fått tilbud om en 4. tv som jeg håper på å få snart. Den hadde de hvertfall en del av på Norek :razz:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sjekka det! Norek hadde på lager, men de ble tomme før Alcaimport fikk sendt det. Har nå fått tilbud om en 4. tv som jeg håper på å få snart. Den hadde de hvertfall en del av på Norek :razz:
    Oki lykke til Håper du får varen din

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sjallabom
    Oki lykke til Håper du får varen din
    Jeg skal gi tilbakemelding når jeg vet noe mer 8)

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg skulle legge inn min erfaring. Jeg vant budrunden på en LG BD390 blu-ray spiller for 1250 kr. Noe som jeg synes er ganske rimelig. Etter å ha ventet ca 2 uker lengre enn de 6 ukene de har i "behandlingstid", så dukket spilleren opp.

Så utenom den noe vel lange ventetiden, så har jeg igrunnen en positiv opplevelse med firmaet.
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også handlet litt av Alcaimport. Jeg venter på en ps3 som jeg betalte for 35 virkedager siden idag, så er spent på om den kommer neste uke. Denne betalte jeg 2000,- + 165,- frakt for.

Jeg venter også på:

Samsung 55" LED UE55B7070 til 14.000,- + 1100,- frakt

LG BD390 til 1000,- + 165,- frakt

Proson Conquest 5050MK2 til 400,- + 500,- frakt - Angrer på dette kjøpet nå

Gode priser hvertfall

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av !Mossige
    Jeg har også handlet litt av Alcaimport. Jeg venter på en ps3 som jeg betalte for 35 virkedager siden idag, så er spent på om den kommer neste uke. Denne betalte jeg 2000,- + 165,- frakt for.

Jeg venter også på:

Samsung 55" LED UE55B7070 til 14.000,- + 1100,- frakt

LG BD390 til 1000,- + 165,- frakt

Proson Conquest 5050MK2 til 400,- + 500,- frakt - Angrer på dette kjøpet nå

Gode priser hvertfall
    Potensielt mulig tap: 19 330,-. Slik ser jeg det.

Side 12 av 96 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 62 72 82 92 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •