Alcaimport på QXL - erfaringer - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 96 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 61 71 81 91 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 1905
    Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Prisene som er oppnådd på tvene må være langt under innkjøpspris.Noen
    eks ,tv som koster 15000 i nettbutikk er oppnådd ca 5000-6000 kr for og tver til 10000 i nettbutikk er oppnådd ca 3000 kr for.Kan ikke tenke meg at det er mulig med overskudd
    med disse priser.Flere av tvene er det bare oppnådd ca 35% av prisen i nettbutikk.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av denny 68
    Prisene som er oppnådd på tvene må være langt under innkjøpspris.Noen
    eks ,tv som koster 15000 i nettbutikk er oppnådd ca 5000-6000 kr for og tver til 10000 i nettbutikk er oppnådd ca 3000 kr for.Kan ikke tenke meg at det er mulig med overskudd
    med disse priser.Flere av tvene er det bare oppnådd ca 35% av prisen i nettbutikk.
    Samtidig som leveringstiden øker.... Og man fortsatt må betale hele summen som forskudd.

Synd for han som driver butikken at han ikke tjener penger, men det bør være et rimlig rødt lys for potensielle kunder.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste måten han kan holde det gående på, er å forsette å selge varer for å kunne levere de til kunder.

Siden han ikke har AS, så vil han jo personlig stå ansvarlig for en evt konkurs.

Så han har desverre havnet inn i en ond sirkel som ikke er mulig å komme seg ut av, eneste som skjer er at gjelden hannes blir større og større og større.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    Eneste måten han kan holde det gående på, er å forsette å selge varer for å kunne levere de til kunder.

Siden han ikke har AS, så vil han jo personlig stå ansvarlig for en evt konkurs.

Så han har desverre havnet inn i en ond sirkel som ikke er mulig å komme seg ut av, eneste som skjer er at gjelden hannes blir større og større og større.
    Han har et NUF i følge Brønnøysund:

Brønnøysundregistrene - Nøkkelopplysninger fra Enhetsregisteret

Det ble registrert i fjor sommer (litt før de lange leveringstidene begynte).

Jeg vil anta at dette NUF'et er et aksjeselskap. De fleste som har NUF har et aksjeselskap i England.

Vil da tippe at man ved en eventuell konkurs vil måtte kreve tilgodehavende fra et konkursbo i England.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jobra
    Vil da tippe at man ved en eventuell konkurs vil måtte kreve tilgodehavende fra et konkursbo i England.

Men da er han jo berget.... Og burde egentlig ha lagt firmaet på is for lenge siden...

Om han da ikke har 80-90% rabatt hos komplett/Norek.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Daglig leder og/eller deltakere i styret kan saksøkes ved større overtramp, men det er dessverre sjelden konkursboets advokat og revisorer har noe spesielt penger å jobbe for i boet og derfor aldri blir noe ut av. Men man kan helt sikkert anlegge sak eller anmelde der man mener at det har skjedd noe galt. (Sier ikke at det har skjedd noe galt i dette tilfellet, men man står ikke helt fritt selv om man driver et NUF). Generelt kan man si at de som ikke driver spesielt seriøst eller har dårlig med kash til å starte et AS, ender opp med NUF'er. Første bud for å bli tatt useriøst er å komme med et NUF....

Absolutt ikke noe som tilsier at man er "sikret" fordi han har et "postboks as" i utlandet med AK på ei kr eller to.

Interesant å høre at leveringstiden har økt fra det ble NUF. Hva var leveringstiden i starten til Alcaimport på Qxl? Noen som har noe histroikk å dele med oss på det?

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, fikk brått en forretningside...........
    Begynner å kjøpe opp alt Alcaimport legger ut på QXL jeg, og selger det videre her på AVTorget uten lang levereringstid til alle som ikke tør å by selv
    Burde kunne bli en tusing eller to pr TV i fortjeneste ser det ut til 8)

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar jo 2mnd+ fra du kjøper de til du får solgt de..
    Det kan jo hende at varene er blitt billigere da
    Men, du vil nok få solgt unna en del ja... 8-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Begynner å kjøpe opp alt Alcaimport legger ut på QXL jeg, og selger det videre her på AVTorget uten lang levereringstid til alle som ikke tør å by selv
    Flott! Står du ansvarlig for garantien også da? :wink:

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen ganger har jeg virkelig problemer med å ta ironi....

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YadaYada
    Flott! Står du ansvarlig for garantien også da? :wink:
    Jepp, full UD-garanti. Ikke noe problem!

Beklager Msport om jeg laget problemer for deg, det var absolutt ikke meningen
    Synes bare denne tråden hele tiden går ut på å finne en eller annen måte man kan sverte et firma på, uten å ha egne erfaringer eller fakta å bygge det på.
    Jeg er selvfølgelig enig i at det virker merkelig å kunne drive butikk med så lave priser, men samtidig forstår jeg ikke helt hvorfor det er "ramaskrik" fordi et Norsk foretak har lave priser, lang leveringstid og tildels dårlig oppfølging av kundene, når det samme antagelig hadde vært helt greit fra et Kinesisk firma.
    Synes det er litt synd jeg at "alle" ønsker å importere selv for å spare penger, mens de Norske aktørene sliter for å holde hodet over vannet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Venter nå på en mobil som skulle vært her for to uker siden. Forbanna irriterende at han ikke svarer på mail. Har ikke hørt et pip fra han siden jeg betalte, selv om jeg har sendt han fire mailer.

Hadde han tatt seg tid til å svare kundene sine hadde noen muligens kjøpt fra han igjen.

Begynner å bli redd for at han går konkurs før jeg får mobilen. Kjøpte heldigvis ikke en 55" Tv 8-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker en av karakterene/kommentarene han har fått på QXL fra en en som vant et bud 9.mars:

Varen ikke mottatt enda, men ellers har alt vært tilfredsstillende.+++++++
    1KR CRAZY WEEK! Samsung 32 woody2 (77)

Hvordan kan folk gi positive karakterer før de i det hele tatt har mottatt varen??
    Er ikke rart han tjener penger! :-P

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men...
    Hvor mange er det egentlig som ikke har fått varene sine?
    Såvidt jeg forstår får de aller fleste varene, men det tar tid.
    Sånt skjer jo i andre "seriøse" firmaer også.

Det er mye synsing og antagelser her. Synes han får litt ufortjent dårlig kritikk.

Newcomer hvar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bruker
    Synes han får litt ufortjent dårlig kritikk.
    Det kan kanskje stemme. For meg er det største problemet mangel på tilbakemelding/kundeservice. Jeg godtar forsinkelser, men vil helst få beskjed om at varen blir forsinket... aldri artig å måtte mase for å få greie på slikt. Men 1 mail om dagen har gjort at jeg har fått litt kontakt om ikke annet

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er selvfølgelig enig i at det virker merkelig å kunne drive butikk med så lave priser, men samtidig forstår jeg ikke helt hvorfor det er "ramaskrik" fordi et Norsk foretak har lave priser, lang leveringstid og tildels dårlig oppfølging av kundene, når det samme antagelig hadde vært helt greit fra et Kinesisk firma.
    Det gjelder å se ting litt i sammenheng. For lave priser, økende leveransetid... De to sammen = økt risiko og store, blinkende røde lys. Jeg forstår ikke at folk ser den sammenhengen? Det er neppe pga av at det er vanskligere å oppdrive varene.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg ikke forstår er hvorfor han ikke legger inn en minstepris på auksjonene, for å sikre at han holder hodet over vannet. Virker som prisene blir lavere og lavere, kanskje noe i sammenheng med dårlig omtale på nett og at færre og færre tar risken med å forhåndsbetale?

Bare han kommer opp med TVen jeg vil ha, handler jeg en gang til. Jeg verken hopper i fallskjerm eller kjører billøp, og et lite adrealinkick i ny og ne er vel bare sunt Msport ?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg ikke forstår er hvorfor han ikke legger inn en minstepris på auksjonene, for å sikre at han holder hodet over vannet. Virker som prisene blir lavere og lavere, kanskje noe i sammenheng med dårlig omtale på nett og at færre og færre tar risken med å forhåndsbetale?

Bare han kommer opp med TVen jeg vil ha, handler jeg en gang til. Jeg verken hopper i fallskjerm eller kjører billøp, og et lite adrealinkick i ny og ne er vel bare sunt Msport ?
    Bare man for varen, så er jo det meste greit. Men lengre og lengre leveringstid, sier meg at det er store muligheter for trøbbel. Har ikke noe i mot selskapet, men jeg ser at noen kommer høyst sannsynlig kommer til å tape penger en gang i fremtiden her.

Arenalin kick er bra Bare synd det er så mange år siden sist jeg kjørte billøp.... For holde meg til meiting og billigere ting nå som jeg er familiefar og ikke ungkar og spellemann

Newcomer Burkabob sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg ikke forstår er hvorfor han ikke legger inn en minstepris på auksjonene, for å sikre at han holder hodet over vannet.
    Det er ingen selgere med et minimum av foretningsvett som legger ut varer på QXL eller lignende steder uten å sikre seg at de får fortjeneste på det de selger. Dette gjøres på ulike måter. Minstepris er den opplagte og "lovlige", men da får ikke kjøperne opplevelsen av at de kan gjøre et kupp. Det som er langt vanligere er å legge in automatbud fra fiktive brukere som presser prisen til det man ønsker. Eller man kan følge hver enkelt auksjon i innspurten og legge inn bud fra fiktive budgivere. Har man mange auksjoner er det en upraktisk løsning, og autobud er mer hensiktsmessig. Det er likegyldig for QXL og tilsvarende aktører om selgerne gjør dette - de er glade så lenge de får betalt for annonseringen og selgerne fortsetter å bruke dem.

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med de prisene auksjonene selger for så ser det ikke ut som at han presser de noe særlig opp...

Side 11 av 96 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 61 71 81 91 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •