Alcaimport på QXL - erfaringer - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 96 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 50 60 70 80 90 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 1905
    Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av olemj86
    Trådstarter spør etter erfaringer, og tråden er bra for de som vurderer og handle av han... så vil nok være bedre for de intresserte partene at tråden faktisk innholder erfaringer med handel / kontakt / leveringstid og andre relevante opplysninger mtp og handle fra Alcaimport, og ikke mange forskjellige spekulasjoner i hvordan han får det til og hvorfor leveringstiden er så lang
    Viktig poeng!

Nå er det vel snart flere innlegg i denne tråden fra skeptikere og synsere enn det er fra oss som faktisk har erfaring med å handle fra Alcaimport.

Tråden har faktisk ikke avdekket noe svindel eller snusk i det hele tatt. Leveringstiden er LANG, noe som Alcaimport hele tiden har opplyst om.

Noen ganger blir leveringstiden lenger enn lang, og forsinkelser på en uke eller to virker mye verre når man allerede har ventet 4-5 uker, selv om man ofte også kan erfare forsinkelser fra andre forhandlere/leverandører.

Hvis man ser bort fra tiden man faktisk har fått beskjed om at man må vente, virker det ikke som erfaringene er så mye verre enn fra mange andre steder.

Om noen har negative ERFARINGER som IKKE går på den lange leveringstiden, ville jo det vært mest interessant å få frem.

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siste karakter som er gitt på qxl opplyser kjøper at varen ble ikke levert før det var gått over 4 måneder, synes dere det er ok?.
    Skal ikke dømme Alcaimport for noe som helst, men det blir spennende og følge med hva som
    skjer i fremtiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg la inn et vinnerbud på en TV som jeg angret på etter budrunden var over. Jeg benyttet meg av gebyrordningen deres for å skvære opp. (Jeg så jo også i ettertid at TV-en falt endel i pris bare noen uker etter auksjonen, så det er jo noe å ha i bakhodet, når leveringstiden er såpass lang som den er. Ikke alle varer faller like mye, selvsagt, og man kan gjøre en god handel.)

De svarte svært hurtig på mail nr. 1, og de spurte meg hva som var årsaken til at jeg trakk budet, og skrev at jeg måtte sette pengene for gebyret inn samme dag. Jeg svarte og gav beskjed om at jeg hadde satt pengene for gebyret (kr. 250,-) inn på kontoen deres. Alt var jo greit. Jeg skrev videre at jeg jo håpet vi kunne gjøre en handel senere, og stilte dem noen spørsmål jeg lurte på vedrørende garanti, for å høre litt hvordan det lå an. Så fort mailen og pengene var sendt og "handelen" var unnagjort, hørte jeg aldri noe mer fra dem. Jeg har purret, men det er tyst som graven. Det at de svarte såpass fort på første mail mens det var penger utestående, og aldri svarte på min mail videre, det forteller hvertfall meg at her bør man kanskje trå varsomt. Det gav hvertfall ikke meg noen god magefølelse.

De informerer på auksjonene sine om at garantiene på gjeldende varer følger den norske lovgivningen, men personlig er jeg ikke overbevist om at disse stiller opp ved en reklamasjonssak eller andre uforutsette problemer, og enda mindre noe særlig hurtig. Det kunne jo også hende at jeg fikk en TV med mangler som kan tolkes mer fritt etter reklamasjonsretten, for eksempel store problemer med clouding. Da jeg ikke hørte noe fra dem, så bestemte jeg meg for å kjøpe en av TV-ene de hadde i vareutvalget sitt på tilbud på komplett til endel tusen mer i stedet.

Mitt personlige inntrykk er ikke spesielt bra, og selv om man får varen og varen kommer frem uten skader og holder stand ut reklamasjonsperioden, så vil man måtte forberede seg på endel uker i uvissthet fra man har satt pengene inn på konto til varen er i hus. De/han/hun er helt latterlig på å svare på mail. Jeg synes også mange av lovordene som gis til Alcaimport i karakterboka lukter mer av stor lettelse fra budvinnere som har gått gjennom uker, og gjerne måneder, med ren uvisshet. Hva annet kan forklare stadig topp karakterer og gode lovord, til tross for at det samtidig oppgis store forsinkelser (som avviker selv fra de svært romslige leveringstidene de selv lover) og svært langdryg, om i hele tatt noe som helst, kunderserice per mail. Det er jo litt underfundig. I mitt tilfelle var det jeg som hadde makten (pengene), og likevel følte jeg meg stresset, så jeg kan godt skjønne rosen Alcaimport vil kunne få for det som ellers ville være å regne som en godt under middels kundeopplevelse.

Som folk her skriver, så virker det som de leverer varene. Det er jo dog det minste man skulle kunne forvente av en selger. Det er de uforutsette problemene man jo aldri vil vite hvordan vil bli håndtert, og det å stole på en selger synes jeg er viktig for å gjennomføre en handel med en god følelse. Handelen er jo tross alt ikke ferdig før reklamasjonstiden er over.

Men hvis man har nerver til å gi bud på varer til Alcaimport - og da særlig dyre varer - så kan man være veldig heldig og gjøre gode kjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva betalte du for den?
    Hei olemh86.

Jeg kjøpte også en HD200X for to mnd siden hos Alcaimport.
    Jeg betalte 4900. Har fremdeles tilgode og se en så bra pris noen andre steder.
    Fikk tilsend projektoren noen dager over fristen på 30 virkedager, men helt ok.

OG.... Produktet er helt knall.
    Jeg er kjempefornøyd.

Newcomer hvar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Om noen har negative ERFARINGER som IKKE går på den lange leveringstiden, ville jo det vært mest interessant å få frem.
    Ja, bedriten kundeservice!

Newcomer hvar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva betalte du for den?
    Vinnerbudet mitt var på 5800, noe jeg er ganske fornøyd med. Det er fortsatt billigere enn andre steder, selv om jeg sikkert dro auksjonen litt i overkant langt

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bruker
    Jeg betalte 4900..
    Sitat Opprinnelig postet av hvar
    Vinnerbudet mitt var på 5800
    For HD200x er jo dette bra priser, den koster nå 7495,- hos netshop.no..Så da er det jo litt spart...
    Henholdsvis 2595,- og 1695,- ...

Sitat Opprinnelig postet av hvar
    Ja, bedriten kundeservice!
    Haha Det har nok alle fått med seg hehe...

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nicon
    Jeg fikk tilslaget på en Panasonic TX-P42G20E til 3300,- + frakt. Ble totalt 3950,-
    HER snakker vi penger spart.. Denne koster 8995,- ny hos netshop.no
    Så du har absolutt gjort et kupp... Og kan ikke se for meg at denne faller dit i pris om du må vente både 1,2 eller 3 mnd...
    (noe du forhåpentligvis ikke behøver) :shock:

Men her har du spart 5695,- (regnet uten frakt fra begge)..
    Og det må da sies og være bra? Og nettopp på slike tilbud(?) så er det vell
    værdt og ta den ekstra lange ventetiden... På og spare nesten 6000,- på en ny tv (ny modell og ny stand) ...
    Jeg hadde hvertfall glatt ventet 1-2mnd...

Så får vi bare håpe at du da får den levert rundt tiden, og at du kan legge inn en positiv erfaring her...
    For slike handler må jo være noe for alle her inne har interesse av og gjøre... Hvem kan si nei til den prisen? 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er virkelig kjipt. I helgen tok min gamle HP bærbare pc kvelden, den er helt død
    Da hjelper det lite at jeg kjøpte og betalte en Acer Timeline bærbar pc hos Alcaimport i desember 2009, for den har ikke blitt levert.
    Skrev en mail i desember, en i mars, og to nå i april. Kunn fått svar i mars, der de beklager forsinkelsene og sier at varen sendes samme uke...

Det hjelper ikke om alcaimport gjennomfører 50 vellykkede handler, så lenge de svikter 5 eller 10 kunder så er de svindlere. Det holder egentlig med å svindle en -1- kunde for noen tusen kroner, så er du en svindler. Det holder å bli tatt i for å kjøre for fort en gang, så får du bot. Det er selvfølgelig værre å bli tatt 5 eller 10 ganger, da mister du førerkortet og får større bøter, og tilslutt må du i fengsel. Er det det som er i ferden med å skje med alcaimport??

Adm.direktør og daglig leder i alcaimport, Kolbjørn-Albin Brækkan, hadde i følge ligningen en inntekt på mellom 850 000 - 900 000kr i 2008. Det er ganske bra betalt for å selge elektronikkvarer til halv pris. Men det hjelper jo veldig på at han tydeligvis bare leverer sånn passe mye, men tar betalt fra alle.

Nei, nå må alcaimport ta ALLE kundene på alvor. Hvis de ønsker å drive butikk kan de ikke leve med slik negativ reklame.
    Hvis de derimot driver et pyramidespill, har de forhåpentligvis snart nok penger til å kjøpe flotte leiligheter i Spania, som står i andres navn, slik at de kan flykte når pyramiden faller.

NÅ MÅ ALCAIMPORT FOR FAAN ORDNE OPP I DE SAKENE SOM IKKE ER I ORDEN!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fulgte litt med på auksjonene som sluttet i kveld. Valgte å se på plasmatv'er.

Er det noen som tror de får levert disse plasma-TV'ene til prisene nedenfor om 1,5 mnd?

Prisene synker vel ikke så my før sommerferien??

Panasonic TX-P42G20E - kr. 3200:

1KR CRAZY WEEK! Panasonic 42" Plasma-TV TX-P42G20E i vår QXL.no

LG 50PK350 - kr. 3200:

1KR CRAZY WEEK! LG 50" Plasma-TV 50PK350 i vår QXL.no

Panasonic TX-P50G20E - kr. 5100:

1KR CRAZY WEEK! Panasonic 50" Plasma-TV TX-P50G20E i vår QXL.no

Panasonic TX-P42G15E - kr. 2800:

1KR CRAZY WEEK! Panasonic 42" Plasma-TV TX-P42G15E i vår QXL.no

Samsung PS50B535 - kr. 3200:

1KR CRAZY WEEK! Samsung 50" Plasma TV PS50B535! i vår QXL.no

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gjorde det samme, vurderte og by på et par av dem, men siden jeg ikke trenger tv akkurat nå, så giddet jeg ikke, det ville liksom bare blitt et sjanse spill med pengene - for en vare jeg egentlig ikke trenger... Men dog gode priser de ble solgt for...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...jeg skrev et lengere innlegg her, men valgte etter litt ettertanke å slette dette. Budskapet var vel egentlig relativt enkelt; er det for godt til å være sant, ER det faktisk ofte det, men jeg har jo ikke innsyn i modellen totalt sett, er jo mulig vedkommende tjener penger på andre varer enn TVer for alt jeg vet.

Jeg vil imidlertid oppfordre til å utvise varsomhet, ER det faktisk slik at brorparten av varene selges med tap kan jo ikke en slik modell fortsette i det uendelige, det er jo et uomtvistelig faktum for alle firmaer...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denne gongen synnes eg prisene vart for lav

Viss dere som har vunnet auksjonen no i dag vil få produkta så synnes eg det rart at han kan leve av desse prisene. 46" samsung LED til ca. 6000 kr???

Her lukter det svidd, men eg har kjøpt produkter som var veldig billigt av Alcaimport fra før og eg har fått dei

Så eg veit ikkje korleis han får det til??

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Produktene gikk meget billig idag. Det gjorde de for 2 uker siden også. Han har jo holdt på en stund, så det er jo ganske interessant å se at det er business i dette her for han.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nybegynner2
    Dette er virkelig kjipt. I helgen tok min gamle HP bærbare pc kvelden, den er helt død
    Da hjelper det lite at jeg kjøpte og betalte en Acer Timeline bærbar pc hos Alcaimport i desember 2009, for den har ikke blitt levert.
    Skrev en mail i desember, en i mars, og to nå i april. Kunn fått svar i mars, der de beklager forsinkelsene og sier at varen sendes samme uke...
    Da tror jeg at jeg hadde tatt en telefon til han... fra desember til mai er jo litt mere en 30/35 virkedager...

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har denne siden noe og gjøre med Alcaimport på qxl?
    Velkommen til AlcaImport

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har denne siden noe og gjøre med Alcaimport på qxl?
    Velkommen til AlcaImport
    Ja, i følge WHOIS er det hjemmesiden til Alcaimport:

Registration Service Provided By: Shed49 Hosting
    Visit: shed49 Hosting - Forsiden

Domain name: alcaimport.com

Registrant Contact:

Kolbjrn Albin Brkkan ()

Fax:
    Bjerkebakken 12
    Oslo, 0757
    NO

Administrative Contact:

Kolbjrn Albin Brkkan (djalbin@start.no)
    +47.93413595
    Fax: +47.
    Bjerkebakken 12
    Oslo, 0757
    NO

Technical Contact:
    Shed49 Hosting
    Terry Thorpe (admin@shed49.com)
    +47.51413705
    Fax: +47.51413705
    Postboks 99
    Randaberg, 4096
    NO

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok. ikke var de mye produkter der, og de som var der var ikke billige heller...

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Jeg vil imidlertid oppfordre til å utvise varsomhet, ER det faktisk slik at brorparten av varene selges med tap kan jo ikke en slik modell fortsette i det uendelige, det er jo et uomtvistelig faktum for alle firmaer...
    Klokt sagt. Er til 100 % enige. De som leser i denne tråden må da se sammenhengen? Leveringstiden øker med jevne mellomrom og prisene som auksjonene ender på er nok et stykke under hva de må betale for en tv. Slikt varer ikke for evig.

Alle har vi vår særegenheter for å øke adrenalinet. Noen spiller rusisk rulett, jeg har kjørt billøp, noen hopper i fallskjerm, mange spiller fotball og noen betaler i forskudd til Alcanimport. Dette er skrevet skikkelig på spissen (og nesten litt stygt), men det er sannheten. Det å betale i forskudd her, er nesten som å spille på oddsen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han har holdt på slik en stund. Spørs om han taper på dette i det store og hele.

En TV som selges på f.eks Elkjøp til 30,000 kr kan prutes ned eller fås til såkalt "vennepris" for 25,000 kr. Elkjøp har fortsatt en 1,5-1,6 kalkyle på denne prisen (inkl. mva), altså innkjøpspris på kr 18,500 inkl.mva (25,000/1,35).
    Selges varen av Alcaimport for halv pris av veiledene: kr 15,000 av kr 30,000; går han 3,500 i minus.
    Med tanke på at Alcaimport ikke kjøper inn varene før minimum 6 uker etter budet er vunnet. Kan prisen på varen ha blitt redusert med med 10% (3,000kr av 30,000). Dette er typisk for de produktene han selger også.

Legger du også til et påslag på den relativ høye fraktprisen på noen hundrelapper, vil Alcaimport cirka gå i 0, ved salg på halv pris av butikkpris (sett bort fra hans administrative kostnader).

Så kan det også spekuleres i hva pengene benyttes til i mellomtiden.. Valuta/fond/aksjehandel eller renter?

Jeg tror han tjener penger på dette.

Forstår at folk blir frustrerte når de må vente 3 og 4 måneder for produktet de har bestilt. Spesielt når prisen som ble betalt er blitt den samme som de billigste nettbutikkene. Men det er også risikoen en selv må kalkulere med.
    De aller fleste får varen sin iløpet av avtalt tid.

Side 10 av 96 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 50 60 70 80 90 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •