Dårlig inntrykk av produsenter pga ETT produkt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dårlig inntrykk av produsenter pga ETT produkt?

Tipper det er flere som meg.

Kjøper ett produkt, for å å ikke like det i det hele tatt. For så igjen å aldri ønske å kjøpe noe mer fra den produsenten, bare basert på intrykkene av ett produkt.

Jeg har det slik med 2 produsenter foreløpig, relativt kjente og som skal ha kvalitets produkter.

Det første er Sharp:

Jeg gikk til innkjøp av DVD spiller rett etter lansering, kjøpte først en Pioneer LaserDisc og DVD kombispiller (DVL 909?). Denne hadde såpass med problemer at jeg etter å hatt 3 forskjellige versjoner av den, byttet til separate komponenter. Den første standalone DVD spilleren ble da en Sharp. Liten og fin, kom også i praktisk eske med bære håndtak (Tror det var deres andre DVD spiller.)

Denne var rett og slett ett Helv*** å bruke, fjernkontrollen og hvordan den funket, navigasjon osv kom jeg aldri overrens med. Har aldri vært så glad for at en komponent røk. Den fikk faktisk ganske kjapt en feil på seg, slik at jeg fikk byttet den i en Toshiba (SD-200 hvis jeg ikke husker feil). Kom da rett i DVD himmelen på alle måter.

Man skulle tro jeg også var i mot Pioneer etter at jeg hadde så mye problemer med spilleren deres. Men har ikke det, ville hatt null problem med å kjøpe ett Pioneer produkt, dette fordi når spilleren fungerte så var den meget meget god. Men småting med Sharpen gjør at jeg den dag i dag fortsatt aldri gir Sharp en tanke når jeg skal ha noe nytt, samme hvilke type produkt det er.

Dette var i 1998, og jeg ser ikke på meg selv som spesielt langsur
    (Det hjalp ikke at jeg var på TV Boden i Sverige og så bilde kvaliteten de hadde på Sharp TVene der. Det er faktisk det dårligste jeg noensinne har sett, men regner med at dette kun er signalkilde samt innstilling som gjør dette)

Det andre produsenten er Cambridge Audio:

For noen år siden kjøpte jeg CD spilleren Azur 640. Lekker spiller, god fjernkontroll osv. Men for meg så var lyden absolutt ikke der den skulle, altfor lyst osv, ga ingen spilleglede i det hele tatt. Var sjeleglad når CD-skuffen kjapt begynte å kødde (Ville ikke åpne osv). Var heldig å fikk byttet i en Denon DCD-700AE i stedet, og fikk riktig lyd.

Kommer aldri til å tenke på Cambridge som ett alternativ igjen pga jeg ikke tar sjansen fordi lyden fra denne CD-spilleren ikke var korrekt med med. Da er sikkert resten av det de har også det samme.

Flere som har det slik?`

Ønsker ikke noe direkte dritt kasting mot merker osv, men heller opplevelser. Tenker da også mer kjente merker. Kjøper man Rema 1000 sitt eget Hifi merke til 100,- for ekte High End lyd, så fortjener man ikke bedre.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har det også sånn. Kjøpte en HP Bærbar PC som det etterhvert dukket opp endel feil med. Forskjellige feil hver gang så jeg fikk ikke heve kjøpet. Men siste gangen så ver den på verksted så lenge at jeg fikk hevet kjøpet av den grunn. Aldri mer HP.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •