Fukt i vegger og tak ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer gizmosis sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fukt i vegger og tak ?

Hei.
    Fikk mistanke om fukt i huset vi leier, lånte da meg ett Protimeter.
    Fikk da mine mistanker bekreftet, og sa i fra til huseier.
    Huseier sa da bare at trevirke fra trelast handelen kunne være på 18% , mens i bruksanvisningen til Protimeteret står det at normalverdien er på mellom 7 - 16.9% de fleste plasser viste den bare at risk på rundt 17- 18,5% mens i tvillingene sitt rom viste den hele 55% i taket.
    Noen som vet hva normalverdien egentlig er ?
    Tvillingene hoster seg blå på natten og jeg og min samboer går konstant med hodepine, jeg har vært tvunget til å flytte tvillingene inn på vårt soverom inntil videre. Leste og i bruksanvisningen at sopp kan begynne å spire ved 18.5%, stemmer dette ??

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flytt ut.
    Og hvertfall få ungene ut av soverommet, det er sånt de kan få astma av.

Sakset fra nett:
    Det er påvist sammenheng med bl.a. luftveisinfeksjoner, tett pust, utvikling av astma og andre problemer knyttet til luftveiene. Det er også en del som får utløst kraftig allergiske reaksjoner når de blir utsatt for sopp eller bakterier som de er overfølsomme for. Også andre symptomer som hodepine, normal tretthet, m.m. er satt i sammenheng med fuktskader, men dette er mer usikkert. Per i dag vet vi ikke nøyaktig hva som utløser problemene, bare at det er en sammenheng.

Newcomer gizmosis sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Flytt ut.
    Og hvertfall få ungene ut av soverommet, det er sånt de kan få astma av.

Sakset fra nett:
    Det er påvist sammenheng med bl.a. luftveisinfeksjoner, tett pust, utvikling av astma og andre problemer knyttet til luftveiene. Det er også en del som får utløst kraftig allergiske reaksjoner når de blir utsatt for sopp eller bakterier som de er overfølsomme for. Også andre symptomer som hodepine, normal tretthet, m.m. er satt i sammenheng med fuktskader, men dette er mer usikkert. Per i dag vet vi ikke nøyaktig hva som utløser problemene, bare at det er en sammenheng.
    Har flyttet ungene ut av soverommet sitt... de ligger på vårt soverom nå, det eneste soverommet som er tørt... har stengt av tvillingene sitt rom intil videre...
    Skal i møte med banken den 15.sep. ang huslån... håper vi kan flytte før jul i allefall.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •