Onkyo/Mono og garanti.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Active MacPhisto sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo/Mono og garanti.

Hei, synes det kan være intressant å opplyse forbrukere om at importørrollen til Mono begrenser seg til veldig spesielle garantiregler.

Her er mitt avslag på fabrikkgaranti, muligens de har rett til å avstå fra å hjelpe kunder, men jeg mener personlig at det er trist at en importør ikke orker å løfte en finger for å gi bistand, det forringer produktets rykte og eieverdi. Får vel kjøre inn i nabolandet og se hva de sier, ikke mye svar å få hverken på mail eller telefon der heller!

Mail 1.
    Emne:* Garantiservice på Onkyoprodukter
    Hei, jeg har en Onkyo TX-SR606 som jeg kjøpte da jeg bodde i Sverige, denne har hatt problemer med HDMI inngangene siden de første månedene jeg hadde den i drift, leste på deres sider at Service Kompaniet var preferert service sted, de sier derimot at de ikke tar i mot Onkyoer som ikke er kjøpt av Mono? Trodde det var slik at så lenge produktet var under fabrikkgaranti var det helt uintressant hvor produktet er kjøpt!?
    Hva gjør jeg, har ikke Onkyo WorldWide service på produktene sine? Har også forsøkt å få Onkyo i tale på mailadresse (customercare@eu.onkyo.com <mailto:customercare@eu.onkyo.com>) og har ikke hørt et ord, dette setter mine planer om oppgradering av ny og norsk Onkyo forsterker i tvil!

Svar 1
    Hei,
    Onkyo har dessverre ikke verdensgaranti, så reklamasjonene må rettes til kjøpsstedet i landet hvor produktet er kjøpt. Vi er offisiell importør av Onkyo og svarer for alle reklamasjoner som gjelder apparater som er distribuert ut av oss, men vi kan dessverre ikke påta oss noe ansvar for apparater som er solgt via andre kanaler.
    Hilsen
    Mono AS
    Ingar Holtmon

Mail 2
    Mange som er sure på Onkyo nå, Avforum og andre kjente steder for Hi-Fi diskusjoner melder om like saker. Dere får tenke litt på hva dere driver med, og kanskje en gang i fremtiden vil det bli klart for dere at hyggelig service er beste vei til mer salg i pipen!

Nyheter om lyd, video, film - audio, AV, PC, foto, spill, dvd, digital - Lyd og Bilde
    http://avforum.no/forum/generelle-pr...ml#post1264470
    Onkyo TX-SR505E - Minhembio forum <Onkyo TX-SR505E - Minhembio forum <http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=161040&view=findpost&p=1680161 >>

Nei, dere får finne på noe annet å drive med, kanskje selge gravsteiner eller noe som ikke krever så mye kundebehandling...

Farvel Onkyo + Mono

Lykke til

Svar 2
    Til sammenlikning med f.eks Sony eller Pioneer så er disse eiet av Hovedkontorene, og service dekkes av produsent. Mono AS er en frittstående firma, og tar inn Onkyo på eget ansvar, dvs at all service på Onkyo kjøpt av Mono AS dekkes av MONO AS og ikke Onkyo.
    Hvis det hjelper deg å "henge ut" Mono AS på AV Forum så må du bare gjøre dette.
    Du er ikke vår kunde, det hadde du heller ikke vært hvis du kjøpte produktet i Norge. MONO AS er importør og selger utelukkende til butikk, ikke til sluttbruker.
    Som nevnt tidligere, kan du ta kontakt med vårt serviceverksted for reparasjon av ditt produkt.
    Videre ber jeg deg ta kontakt med et utsalgssted eller Servicekompaniet.

MVH
    MONO AS

Mail 3
    Takk for tilbudet, men neitakk, betale ytterligere for et produkt det burde være fabrikkgaranti på strider mot all forbrukerfornuft.

Dere kan være så små dere vil i forhold til de store, men det fritar dere ikke for at opplevelsen av å eie et produkt dere er importør for oppleves feil for forbruker.
    Det å informere andre forbrukere om Onkyos/Monos garantibestemmelser er ikke å henge ut noen, dette oppleves feil for forbrukere (meg) og da er det min plikt å opplyse andre om at de går for et produkt som har avvik i garantibestemmelser i forhold til andre produkter.

De fleste importører små eller store, sørger for at kundens interesser ivaretas og sørger for garanti innenfor de gjeldene fabikkgarantiene. Jeg gjør i hvertfall det, selv om jeg er forhandler og ikke importør.

Det dere skriver her også gir meg frysninger på ryggen.
    Velkommen til Mono AS

Svar 3
    Jeg foreslår at du tar dette videre med Forbrukerrådet.

MVH
    MONO AS

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forstår Mono. Eneste jeg lurer på er:

MONO AS er importør og selger utelukkende til butikk, ikke til sluttbruker.
    Det må i så fall være en endring nylig. Jeg kjøpte Onkyo fra Mono.

Ordlyden i dine skriftlige henvendelser virker litt provoserende ser jeg, og leder til at man får ditto svar tilbake...

PS: Hva sier butikken du kjøpte den av i Sverige?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Jeg forstår Mono. Eneste jeg lurer på er:

Det må i så fall være en endring nylig. Jeg kjøpte Onkyo fra Mono.

Ordlyden i dine skriftlige henvendelser virker litt provoserende ser jeg, og leder til at man får ditto svar tilbake...

PS: Hva sier butikken du kjøpte den av i Sverige?
    Audioart.se sier ingenting lengre, svarer ikke på telefon eller mail.
    Mono.no fraskriver seg alt ansvar for produkter de ikke har solgt igjennom sin kanal.
    Svensk importør sier at siden jeg bor i Norge vil ikke de håndtere produktet.

Jeg har nå klaget saken inn for ECC, og får håpe det kommer noe fornuftig ut av dette!

Onkyo/Mono og garanti.-picture-15-png

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt krangling og forbrukerombudet hjalp til slutt, Onkyo tok reparasjonen på egen regning, men boksen måtte til nabolandet en tur. Men det har ikke så mye å si.
    Fint at de til slutt tok ansvar, men det burde ikke ta så lang tid, eller så mye overtalelse før de gjorde det.

Som et notabene skal det sies at AudioArt.se som solgte boksen trakk for gardinene og avsluttet webshop, stengte mailserver, og sluttet å ta telefoner.
    Kanskje like så godt, trenger ikke useriøse aktører i dette segmentet.

Happy ending....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •