NABOKRANGEL !!!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 64
    Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NABOKRANGEL !!!!

Hei alle sammen.
    Jeg er havnet i SERIØS nabokrangel pga for høy musikk Hør nå her : Jeg har bodd på plassen jeg bor nå i ca 3år. jeg har et anlegg som spiller ganske høyt,MEN jeg spiller nesten aldri høyt, + at jeg bor i enebolig (med naboer på begge sider)
    Den ene naboen min (en eldre kar på ca 60år) kom å banket på døren min en ettermiddag (klokken var ca 1600) vel banket å banket fru blom før jeg rakk å åpne døren så *SLO* han på døra.... jeg åpnet og der stod en gretten å SINNA fyr som sa ordrett til meg : VISST IKKE DU SKRUR NED DEN JÆVLA MUSIKKEN DIN SÅ SKAL JEG SKYTE DEG MIDT MELLOM ØYA,jeg begynte å lure på om han tullet eller mente alvor,(for jeg spillte på klokka 10 som IKKE er høyt + at alle vinduer var lukket)men tydeligvis så mente han ALVOR. Jeg gikk da og anmeldte forholdet til politiet,men endte bare opp i henleggelse. Dette er ca 1 år siden.
    Jeg vil også nevne at jeg nesten aldri er hjemme fordi jeg går på skole en annen plass enn hvor jeg har hus,så jeg er vel hjemme en helg sånn 2hver mnd ca. (Men har *ALARM* bare så det er sagt da :wink: )
    Film ser jeg nesten aldri,litt på høsten når det er kjipt vær å sånn.
    Men i går mens jeg var utenfor huset mitt og vasket bilen så hadde jeg anlegget i bilen på mens jeg vasket,(10000.-kr anlegg uten subb) volum var langt under halv styrke,sånn passe høyt altså...
    Plutselig hører jeg naboen skrike fra terassen sin : SKAL DU SPILLE LENGE ELLER? Nei svarte jeg bare til jeg har vasket bilen ferdig...
    Etter ca 10 min så kommer hen igjen *skrikende* om at hen hater musikken min og at jeg fordtyrrer han når han er ute på terassen eller i hagen,og han sier at det spiller ingen rolle om jeg spiller inne ellr ute han *HATER* musikken min uansett bla bla osv
    Neste gang kommer han til å ringe politiet sier han,jeg prøver å prate med han men det er HÅPLØST nytter ikke hele fyren holder jo på å sprekke av sinne... jeg må innrømme at jeg ble advart mot å flytte opp i nabolaget pga av han,men at det var så ille hadde jeg ikke drømt om,han har vel bodd der i ca 35 år så gata eier jo han omtrent alene.
    Kan også nevne at forrige eier som bodde der hvor jeg bor nå var i pfysisk slagsmål med *hissigproppen* pga av en gren som vokste litt skjevt :?
    Grunnen til at jeg spør dere er at jeg blir nesten litt usikker på hva jeg skal gjøre,anlegget i stua har jeg slått av,er ikke moro å ha på når det er sånn... bruker bare en bærbar cd spiller når jeg trener og for å ha litt kos på kjøkkenet (er jo blitt avhengig av litt godlyd rundt meg da :wink: )men kommer vel til å slå på anlegget igjen men det er kjipt at det er sånn som dette
    Jeg mener selv at jeg alltid tar hensyn og ikke spiller sent på kvelden osv .. og for det meste så er det Bremnes og Sade ja rolig musikk det går i....kan jo spille noe techno innimellom da.
    Og aldri høyere volum enn 12, + at alle vinduer alltid er igjen.... man må vel ha noen rettigheter når men har enebolig eller hva??
    Jeg har noen drøye bakhøytalere + sub men dette bruker jeg KUN til filmtitting på høst og vinter en sjelden gang.(kankje1-2 filmer imnd)

Jeg har selv gått på utsiden og hørt om det spiller veldig høyt når volumet er på 12,og ja jeg hører lyden 10 m fra huset mitt,men han kan umulig høre noe inn i sitt hus visst han ikke har vinduet eller noe åpent,kan hende han hører noe bass,men hva gjør vel det når jeg ikke spiller mer enn kanskje 3 ganger pr uke nå når jeg er hjemme? hver økt er vel på nesten 30 min til en time og klokkeslett før 1800 på kvelden.
    Dette ble vel mye mas og mye frem og tilbake,men jeg er *kjempefrustrert* og håper på noen seriøse svar fra kanskje andre som har vært eller er i samme situasjon ?
    Hva skal jeg gjøre ? Hva ville dere ha gjort ?
    Med vennlig hilsen meg!

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slike folk som han har jeg null til overs for. Det er sikkert to sider av samme sak, men jeg forstår at den personen du snakker om er en stor idiot.

Jeg ville rett og slett ikke brydd meg om personen. Regner med at han er en ensom stakkars som ikke har noe liv. Spill musikk når du har lyst,(ikke etter 23 da slik at han hører det) og bare ignorer han. Du har retten på din side slik du forklarerer det. Regner uansett med at dine andre naboer hater fyren slik at de vil være på din side hvis han hevder at du spiller alt for høyt.

Personlig fikk jeg en nabo lynings på trappen en gang. Men det var når jeg testet noen Dali 109 på verandaen på full guffe. (En kompis som bor en km unna hadde hørt det :-))

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp deg en lydtrykksmåler, sett volum slik du liker, og kom deg så nærme eiendommen hans som mulig. Noter resultater, og slå opp i gjeldende lover. Har du ditt på det tørre kan du bare vente til han sprekker og ringer politiet.

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tøft, elsker og plage sånne folk selv om jeg skjønner at det kan være utrolig frustrerende og bo i nærheten av en sånn en.

Men du har jo loven på din side så han kan vel egentlig ikke gjøre noe...

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje vi alle skulle besøke ulven og sette på noe musikk :-)

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Kanskje vi alle skulle besøke ulven og sette på noe musikk :-)
    hei du ..hehe ja du/dere er hjertelig velkomne ... men vet du eller andre hvor høyt en har lov å spille inn på naboens sin tomt? Jeg vil gjøre dette så nøyaktig og riktig som mulig?
    Hvor finner jeg ut av dette? Noen som har en lydtrykksmåler til låns ? eller hvor får jeg kjøpt en ?
    Kommer ikke online før i morra,men håper på mange svar så jeg kan ta vare på og lese,merker det hjelper litt allerede !!

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Kjøp deg en lydtrykksmåler, sett volum slik du liker, og kom deg så nærme eiendommen hans som mulig. Noter resultater, og slå opp i gjeldende lover. Har du ditt på det tørre kan du bare vente til han sprekker og ringer politiet.
    Virker som et veldig godt råd,vil prøve å få gjort dette..men noen som vet gva gjeldende lover å regler sier?
    Visst ikke så finner jeg ut av det takk !

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor du på en liten plass kan du jo be politiet komme å vurdere "støy nivået" ditt når du spiller på normalt nivå. Husk å be naboen med på befaringen med politiet :twisted: .
    Du kan jo alvorlig talt ikke leve slik som dette. Du kommer til å gå på veggen og det bare for å tekkes en nabo som stiller urettmessige og tydelige umulige krav til ro og stillhet.

Bedre å bruke en mengde krefter på å ta rotta på'n nå med en gang :twisted: enn å la han tære sakte men sikkert på deg over en lengre periode

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,042
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo gjøre han døv slik at han slipper og klage mer :twisted:

Glad jeg har snille naboer som skjønner seg på meg.
    Har jo hendt at det klirrer i glassene på kjøkkenet når naboen spiller.
    Men jeg har i allefall ikke tenkt til og klage da jeg ikke er noe særlig bedre :wink:

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først ville jeg vurdert sannsynligheten for at han skulle ta i bruk den nevnte hagla, så ville jeg skrudd musikken så usannsynlig høyt at han nødvendigvis hadde kommet.

Hadde han da kommet med hagle skulle jeg fotografert ham fra nabovinduet med naboen som vitne. Da havner han raskt i buret.

Kommer han uten hagla er det bare å terge ham ytterligere, for så å vente til han blir fysisk. Alt han gjør er angrep, alt du gjør er selvforsvar. Han vet det sikkert selv også, ellers sitter han også i saksa.

Det kan også være en fordel å ringe politiet når han er der.

Får du ham i tillegg til å bryte opp døra di så får du jo et poeng der

Poenget mitt er at du må drive saken til en konklusjon. Pass bare på at han står for de eventuelle lovbruddene, og at eventuelle fysiske utfoldelser skjer inne hos deg, der har du alle tenkelige rettigheter. Få gjerne sikkerhet i form av noen kompiser som ikke synes i utgangspunktet. Sørg for å sikre ditt liv og helse, samtidig som du får ham til å tråkke i baret.

Newcomer diskvask sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er åpenbart at det spilles musikk altfor skjelden! Gamlingen har tydeligvis og god hørsel. Så her må det tilvenning til; alltid ha musikk på, evt. utdøv plystring/nynning når du styrer i hagen. Det vil muligens være en fordel å begynne med god, gammeldags radio, type ni-timen på lavere volum. Og smått om senn kan man øke volumet, og lure han med å spille skillingsviser litt innimellom.

Newcomer Crowly sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han har tydeligvis ikke annet å finne på en å krangle med naboene. Jeg tror ikke å provosere han vil føre til noe godt. Men tipset om å måle lydstyrken i nærheten av hans tomt/hus høres jo veldig lurt ut.
    Ellers så er vel Lovdata.no ett kjekt sted å starte å se etter hva som er gjeldende regler.

Google søk etter støy på lovdata

Newcomer ZoraX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle på AVForum parkerer anleggene sine i hagen din, og speler forskjellig musikk frå opera til trance :P

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulven
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Virker som et veldig godt råd,vil prøve å få gjort dette..men noen som vet gva gjeldende lover å regler sier?
    Visst ikke så finner jeg ut av det takk !
    Mener at du ikke kan bråke slik at du overstiger 50 dB(A) inne hos naboen med lukket vindu. Andre verdigrenser etter kl: 10.00. Da er det nok at fuglene kvitrer.

Bidda

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp deg et trommesett du kan ha på terrassen.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Feite krigstrommer helst. Få deg en taiko.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser du bor i stavanger bor du på mariero? har samme type nabo. som truer meg og samboren min.
    Men eg driter i han, følger norsk lov. ro etter 23,00
    han har vert på døra mange ganger mm, han har ringt politiet, men di kunne eller gjore ingen ting da dette var kl 18.00 på kvelden =)
    politiet var ganske hygglige ,di synes ikke att musikken var gala.men måtte dempe meg etter 23 =)

dette er ca 1 år sidden. naboen er sure men men det driter eg i.

spiller /ser film ikke så ofte så litt må naboen tåle, andre naboer som bor nermere har eg ingen problemer me =)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,042
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Kjøp deg et trommesett du kan ha på terrassen.
    Eller lei deg et sinnsykt pa anlegg og ha uteparty 24-7 8)

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du ikke arrangere årets russetreff 2005 i hagen da?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sidden du bor i stavanger kan eg hjelpe, har meget kraftigt anlegg i bilen. kan jo kjørre innom naboen di, 5 gange dagen og spiller tekno. på full styrke ,,,

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •