NABOKRANGEL !!!! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 64
    Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    sett på Heidi Hauge
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Active Kjottolf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    sett på Heidi Hauge
    D-d-d-d-det er jo ren ondskap....

-Kjetil-

Active Kjottolf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde knapt satt inn en CD i spilleren en ettermiddag i august før naboen under dunket på døren. Hørte faktisk den samme dunkelyden kvelden før da jeg så på film. Da unnlot jeg å åpne døren. Hvem i svarteste er det som dunker på døren en sen lørdagskveld, tenkte jeg. Uansett var jeg ikke klar for å konfronteres med noe eller noen akkurat da. Dunkelyden jeg hørte nå var akkurat den samme som natten før. Det var lyden av metall mot tre. Personen som dunket på døren hadde nok en ring på fingeren.
    Denne gangen valgte jeg å åpne døren. Utenfor sto det en ung og blond kvinne og smilte. Jeg forsøkte etter beste evne å smile og være vennlig mot henne. Hun spurte først om det var her all musikken kom fra. Jeg kunne da umiddelbart bekrefte at det nå om dagen kommer mye lyd fra både musikk og film. Jeg hadde nemlig investert i nye høyttalere og ny spiller. Derfor måtte utstyret testes ut. Dessuten er jeg veldig glad i å spille mye musikk og se film.
    Lyden fra anlegget mitt skulle visstnok være plagsom. Særlig bassen. Hvis jeg setter meg i hennes situasjonen kan jeg god forstå det. Men det passer ikke egoet mitt i denne situasjonen. Det er bare jeg og anlegget mitt som gjelder. Jeg vil spille høyt på anlegget uten å bry meg om at folk plages av det. Forbannet være alle naboer!
    Hun syntes det ble spilt for ofte. "Én film er greit, men ikke flere etter hverandre. Dessuten går det jo an å ha litt opphold mellom musikken."

Jeg ble faktisk litt provosert av dette med å "å se en film er greit, men ikke flere ganger etter hverandre". Dessuten spiller jeg ikke høyt. Forsøker å ta hensyn til naboene. I ettertid har jeg roet litt ned og har litt opphold mellom musikken, men jeg har holdt på volumnivået da det i mine ører er fullt forsvarlig og innnenfor normale tider.
    Nå har hespetreet tatt med seg samboeren sin og flyttet. Det er like før jeg går ned på mine knær og ber om å få en døv nabo.

-Kjetil-

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sist gang naboen klaga på meg, ba eg han ut på graset, og forklarte at visst han skulle klaga meir på meg, so kom eg til og dra av han øyrene og stappe dei langt oppi ræva på han. Faktisk so hadde eg ikkje spelt musikk heller da. Berre drukke ein del ØL.

Sia har ikkje han klaga heller.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dere veit å ordlegge dere i dalstrøka innafor :wink:
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    dere veit å ordlegge dere i dalstrøka innafor :wink:
    Er det meg du siktar til :?: :wink:

Ein "hall finne" kan bli førbanna dei og skal eg sei deg. Vart jo beskylda før noko eg ikkje hadde gjort. :? :twisted:

Men men, no er han ofta på besøk og ser film 8)

Active John sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville nok også provosert saken til en konklusjon. En dag du er er i godt humør, spill slik du pleier, så han kommer og bråker. Når han kommer, kan du si det at det er ikke hans oppgave, men politiets å håndheve loven, så han kan bare ringe poitiet. Når(hvis) politiet dukker opp og du spiler ved samme volum, så kan jo de avgjøre om du bør få anlegget beslaglagt...

Sørg for å ha kamera i nærheten, og gjerne få lydopptak av alt han sier. dersom han begår lovbrudd mot deg, så sørg for å kunne dokumentere det! Sørg også for å alltid ha dekning dersom han virkelig er seriøs med den hagla!!! :shock:

Intermediate [likerHIFI] sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...hvis han virkelig har hagle, så ville jeg ikke risikert livet mitt bare for å få snøsokken i arresten.

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjottolf
    Jeg hadde knapt satt inn en CD i spilleren en ettermiddag i august før naboen under dunket på døren. Hørte faktisk den samme dunkelyden kvelden før da jeg så på film. Da unnlot jeg å åpne døren. Hvem i svarteste er det som dunker på døren en sen lørdagskveld, tenkte jeg. Uansett var jeg ikke klar for å konfronteres med noe eller noen akkurat da. Dunkelyden jeg hørte nå var akkurat den samme som natten før. Det var lyden av metall mot tre. Personen som dunket på døren hadde nok en ring på fingeren.
    Denne gangen valgte jeg å åpne døren. Utenfor sto det en ung og blond kvinne og smilte. Jeg forsøkte etter beste evne å smile og være vennlig mot henne. Hun spurte først om det var her all musikken kom fra. Jeg kunne da umiddelbart bekrefte at det nå om dagen kommer mye lyd fra både musikk og film. Jeg hadde nemlig investert i nye høyttalere og ny spiller. Derfor måtte utstyret testes ut. Dessuten er jeg veldig glad i å spille mye musikk og se film.
    Lyden fra anlegget mitt skulle visstnok være plagsom. Særlig bassen. Hvis jeg setter meg i hennes situasjonen kan jeg god forstå det. Men det passer ikke egoet mitt i denne situasjonen. Det er bare jeg og anlegget mitt som gjelder. Jeg vil spille høyt på anlegget uten å bry meg om at folk plages av det. Forbannet være alle naboer!
    Hun syntes det ble spilt for ofte. "Én film er greit, men ikke flere etter hverandre. Dessuten går det jo an å ha litt opphold mellom musikken."

Jeg ble faktisk litt provosert av dette med å "å se en film er greit, men ikke flere ganger etter hverandre". Dessuten spiller jeg ikke høyt. Forsøker å ta hensyn til naboene. I ettertid har jeg roet litt ned og har litt opphold mellom musikken, men jeg har holdt på volumnivået da det i mine ører er fullt forsvarlig og innnenfor normale tider.
    Nå har hespetreet tatt med seg samboeren sin og flyttet. Det er like før jeg går ned på mine knær og ber om å få en døv nabo.

-Kjetil-
    hehe får vel bare vente til han flytter jeg åsså da,men tror han er *STA*og blir vel boende til krampa tar`n :!:

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John
    Jeg ville nok også provosert saken til en konklusjon. En dag du er er i godt humør, spill slik du pleier, så han kommer og bråker. Når han kommer, kan du si det at det er ikke hans oppgave, men politiets å håndheve loven, så han kan bare ringe poitiet. Når(hvis) politiet dukker opp og du spiler ved samme volum, så kan jo de avgjøre om du bør få anlegget beslaglagt...

Sørg for å ha kamera i nærheten, og gjerne få lydopptak av alt han sier. dersom han begår lovbrudd mot deg, så sørg for å kunne dokumentere det! Sørg også for å alltid ha dekning dersom han virkelig er seriøs med den hagla!!! :shock:
    Helt alvorlig så er vel den der skytingen med gevær bare noe som han sier fordi han er så sinna at han IKKE klarer å styre seg, jeg er ikke redd han,skulle gjerne sett at han prøvde å slå etter meg eller noe så hadde jeg hvertfall handlet i selvforsvar.....
    Men det er IKKE det jeg vil eneste jeg vil er bare å få kunne spille litt musikk av å til, d er da vel ikke for mye forlangt vel :?:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ulven kan ha et håpløst tilfelle av en nabo. Greit nok.

Til dere andre som spiller og har så "sure" naboer: Hva med å flytte selv, så kan alle de "jævla" naboene bare bli boende i det sure nabolaget alene.

Så flytter dere til en ny plass, og spiller musikk. Har dere uflaks så treffer dere enda en nabo som er "sur".

Flytt igjen...slik kan dere jo holde på lenge...og vurdere om problemet egentlig er naboen...for det er alltid 2 parter i en krangel.

8)

Intermediate cdrom sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flytt hit til denne gården langt inni granskauen i Nordland:

Klarer en nabo og bli forstyrret sitter han garantert med en seismograf 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger

Til dere andre som spiller og har så "sure" naboer: Hva med å flytte selv, så kan alle de "jævla" naboene bare bli boende i det sure nabolaget alene.

Så flytter dere til en ny plass, og spiller musikk. Har dere uflaks så treffer dere enda en nabo som er "sur".

Flytt igjen...slik kan dere jo holde på lenge...og vurdere om problemet egentlig er naboen...for det er alltid 2 parter i en krangel.

8)
    flytte ja skal det ......... men må finne rette hus. og ingen naboer =)

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger

8)
    :roll: ja jeg må vel flytte skal dette få en god løsning,men litt kjipt da når jeg akkurat er ferdig med hus og hage + alt i ship-shape....

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må nok be dere roe dere litt. Ro etter 23.00 regelen er grei som en retningslinje, men det betyr ikke at det er fritt frem. Man skal fortsatt vise skjønn. Hvis det er slik at naboen kommer over når du spiller musikk og du har skalket alle luker ville jeg nok tatt det som et hint. Kanskje du er vant til å spille musikk på et relativt høyt nivå? Prøv heller å få en dialog med nabo`n kanskje dere kan work it out.
    Må bare legge til at ikke alle har 9-16 jobb....Har jobbet som bartender i mange år, det betyr at jeg ofte legger meg sånn i 6-7 tiden på morgenen.
    Jeg blir ganske forbanna hvis en eller annen nabo trøkker til med rosa hellekopter på full guffe klokka 11.

Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    wotg: Veit hva du mener...jobber selv som nattevakt og legger meg runt 08:30. Er ikke morro hvis naboen har en haug med unger som skal leke i sprederen...kan jo ikke klage heller. Har ikke vært plaget med musikk når jeg sover. Uansett tror jeg naboen til trådstarter ikke jobber? Gammel og sur kneip? Mitt tips: HVIS han er til å snakke med, kom fram til diplomatisk løsning! Du sier du ikke skal spille et sekund etter 23:00. Og maks 2-3 kvelder i uka. Da har du strukket deg langt. Vil han ikke dette, lydisoler rommet der du spiller musikk.Dyrt, men veldig effektivt. Selv leier jeg en kjellerleiglighet sammen med samboer. Har snurret film til langt over 00:00 og han har aldri klaga! Jeg sa til han at han bare måtte si ifra hvis det ble for mye! Han sa han hørte jeg hadde fått nye høyttalere! Vi betaler så mye i leie for den dårlige beliggenheten at han tåler litt lyd for den leieprisen!

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Jeg må nok be dere roe dere litt. Ro etter 23.00 regelen er grei som en retningslinje, men det betyr ikke at det er fritt frem. Man skal fortsatt vise skjønn. Hvis det er slik at naboen kommer over når du spiller musikk og du har skalket alle luker ville jeg nok tatt det som et hint. Kanskje du er vant til å spille musikk på et relativt høyt nivå? Prøv heller å få en dialog med nabo`n kanskje dere kan work it out.
    Må bare legge til at ikke alle har 9-16 jobb....Har jobbet som bartender i mange år, det betyr at jeg ofte legger meg sånn i 6-7 tiden på morgenen.
    Jeg blir ganske forbanna hvis en eller annen nabo trøkker til med rosa hellekopter på full guffe klokka 11.
    Da syns jeg ærlig talt at kanskje di/dere som har slike jobber må selv tenke over hvor dere bosetter dere ?
    Jeg var formann i et borettslag før og der var det en som alltid jobbet nattevakt og klagde på unger å sånn, vi tok det ikke høytidelig engang,du bor ikke i blokk når du jobber nattskift,da må du i såfall tåle en del ass (mener nå jeg da)

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom til å tenke på han luringen i DVD&Hjemmekino som løste naboproblemene med spikes, steinplate og et liggeunderlag under hver høyttaler... :roll:
    Det er igrunn en litt enklere løsning å tweake bort litt av vibrasjonene, + at det også samtidig er en fordel for deg selv, med tanke på lydkvalitet.
    Om lyden går gjennom lukkede vinduer, er vel sjansen stor for at det er mye vibrasjoner ute og går?

Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da syns jeg ærlig talt at kanskje di/dere som har slike jobber må selv tenke over hvor dere bosetter dere ?
    Jeg var formann i et borettslag før og der var det en som alltid jobbet nattevakt og klagde på unger å sånn, vi tok det ikke høytidelig engang,du bor ikke i blokk når du jobber nattskift,da må du i såfall tåle en del ass (mener nå jeg da)
    Det er jeg enig i. Man kan ikke la unger, og hverdagslig støy plage en når man sover på dagen. Da bør man ha et mest lydtett rom og et godt sovehjerte! Der jeg bor er det rimelig stille, og jeg er temmelig fysisk sliten når jeg kommer hjem fra jobb at mye skal til for å vekke meg da. (Setter opp konferanse saler på et hotell natta lang....)
    Jobber man nattevakt må man finne seg i at verden faktisk bråker en del på dagen!

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det mange gode råd, hehe. Uansett er noen naboer umulige å tilfredstille. Husker selv en sak da jeg bodde i en kjellerleilighet i en 2-mannsbolig i Bærum og stod utenfor og skiftet til vinterhjul på bilen. Da kom eieren av den andre halvdelen ut og ba meg fjerne bilen, da den sperret for innkjørselen hans. "Å, beklager, sa jeg, bare si i fra når du skal ut, så skal jeg flytte bilen umiddelbart".

"Jeg skal ikke ut" sa han, "problemet er at jeg ikke skal spørre DEG for å komme meg ut av garasjen min" sa han videre.

Sånne folk kan man aldri bli venner med :evil:

Ulven, du blir aldri kvitt problemet så lenge magne er naboen din. Skal dette løses må du spille lavere eller lydisolere i huset ditt. Eller bare gi faen, og la politiet løse dette. Sier de at du må dempe deg, er du sjanseløs.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •