NABOKRANGEL !!!! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 64
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,042
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Eller så kan du jo si til de som eier denne bussen at de kan få lov til og campe i hagen din :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :lol: rått. topper hele driten den bussen

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har min fulle sympati, Ulven. Det virker absolutt ikke som om du har opptrådt urimelig. Det største problemet ser for meg ut til å være at naboen din virker litt psykisk utilregnelig. Sannsynligvis er det bare tomme trusler han kommer med, men om han allerede har vært i håndgemeng med tidligere huseier, så virker han temmelig ustabil.
    Som Snickersisen sier, bør du ikke ofre liv og helse, men jeg vil anbefale deg å ikke la en vanskelig nabo forsure tilværelsen din i ditt eget hus.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gjør som meg, lås døra når du spiller! da kan han bare stå der å banke. forholder du deg til 2300 regelen, så har du ditt på det tørre. kommer han så be han til helvete å dra seg bort fra tomta di, hvis ikke så blir han anmeldt! Fantomet er hard mot de onde, gammelt jungelord.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Crowly
    Han har tydeligvis ikke annet å finne på en å krangle med naboene. Jeg tror ikke å provosere han vil føre til noe godt. Men tipset om å måle lydstyrken i nærheten av hans tomt/hus høres jo veldig lurt ut.
    Ellers så er vel Lovdata.no ett kjekt sted å starte å se etter hva som er gjeldende regler.

Google søk etter støy på lovdata
    takk for godt tips ang lover&forskrifter !

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Kjøp deg et trommesett du kan ha på terrassen.
    :P da hdde jeg hvertfall blitt skutt

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sonus
    Bor du på en liten plass kan du jo be politiet komme å vurdere "støy nivået" ditt når du spiller på normalt nivå. Husk å be naboen med på befaringen med politiet :twisted: .
    Du kan jo alvorlig talt ikke leve slik som dette. Du kommer til å gå på veggen og det bare for å tekkes en nabo som stiller urettmessige og tydelige umulige krav til ro og stillhet.

Bedre å bruke en mengde krefter på å ta rotta på'n nå med en gang :twisted: enn å la han tære sakte men sikkert på deg over en lengre periode
    Vet du hva? det du sier er akkurat greia,jeg kan IKKE leve slik,men syns samtidig det er en kjip kamp å stelle i stand,dama liker det heller ikke,men hun syns det er *kjempeslitsomt* å ha det slik som dette,jeg får ta den målegreia først tror jeg,og så begynne å spille på volum jeg ^har lov til^

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DANSKEN
    ser du bor i stavanger bor du på mariero? har samme type nabo. som truer meg og samboren min.
    Men eg driter i han, følger norsk lov. ro etter 23,00
    han har vert på døra mange ganger mm, han har ringt politiet, men di kunne eller gjore ingen ting da dette var kl 18.00 på kvelden =)
    politiet var ganske hygglige ,di synes ikke att musikken var gala.men måtte dempe meg etter 23 =)

dette er ca 1 år sidden. naboen er sure men men det driter eg i.

spiller /ser film ikke så ofte så litt må naboen tåle, andre naboer som bor nermere har eg ingen problemer me =)
    Hei du !
    Jeg går på HIS og bor rett bortenfor brustadbua mot tjensv.
    Kult å høre at politiet skjønte såpass,det er det jeg er litt nervøs for å få
    politiet på døra ikke no kjekt ass,men hvor høyt spillte du egentlig tror du ?

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du ikke arrangere årets russetreff 2005 i hagen da?
    :twisted:

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-fi Lasse
    Eller så kan du jo si til de som eier denne bussen at de kan få lov til og campe i hagen din :wink:

haha råeste jeg har sett fyy F...

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Oban
    Du har min fulle sympati, Ulven. Det virker absolutt ikke som om du har opptrådt urimelig. Det største problemet ser for meg ut til å være at naboen din virker litt psykisk utilregnelig. Sannsynligvis er det bare tomme trusler han kommer med, men om han allerede har vært i håndgemeng med tidligere huseier, så virker han temmelig ustabil.
    Som Snickersisen sier, bør du ikke ofre liv og helse, men jeg vil anbefale deg å ikke la en vanskelig nabo forsure tilværelsen din i ditt eget hus.
    Hei.
    tusen takk for støtte,det er så godt å lese at noen skjønner greia her
    Men hva ville DU ha gjort visst du var meg ?
    Jeg får jo en del besøk av feriegjester i sommer,og syns at det blir eller kan bli ganske pinlig visst fyren kommer på døra mi plutselig
    men selfølgelig tipset om å måle db syns jeg hørtes lurt ut,bare jeg finner ut av reglene om hvor høyt som er lov å spille å sånn....

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sidden du bor i stavanger kan eg hjelpe, har meget kraftigt anlegg i bilen. kan jo kjørre innom naboen di, 5 gange dagen og spiller tekno. på full styrke ,,,
    hahaha... ler så jeg detter a stolen her.. hehe
    jeg bor 15 mil fra Stavanger...går på skole i stav til vanlig,men nå er det sommerferie og da er jeg hjemmme

*jeg syns alle sammen kan komme hit en tur jeg* som en liten *backup* visst noe skulle skje hehe

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    gjør som meg, lås døra når du spiller! da kan han bare stå der å banke. forholder du deg til 2300 regelen, så har du ditt på det tørre. kommer han så be han til helvete å dra seg bort fra tomta di, hvis ikke så blir han anmeldt! Fantomet er hard mot de onde, gammelt jungelord.
    joo men han ringer politiet det er det som er greia,jeg må prøve å finne ut hvor høyt jeg har lov å spille disse 3 halvtimene i uka jeg spiller,jeg forholder meg ALLTID til 23 regelen spiller aldri etter 23 uansett

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først ville jeg vurdert sannsynligheten for at han skulle ta i bruk den nevnte hagla, så ville jeg skrudd musikken så usannsynlig høyt at han nødvendigvis hadde kommet.

Hadde han da kommet med hagle skulle jeg fotografert ham fra nabovinduet med naboen som vitne. Da havner han raskt i buret.

Kommer han uten hagla er det bare å terge ham ytterligere, for så å vente til han blir fysisk. Alt han gjør er angrep, alt du gjør er selvforsvar. Han vet det sikkert selv også, ellers sitter han også i saksa.

Det kan også være en fordel å ringe politiet når han er der.

Får du ham i tillegg til å bryte opp døra di så får du jo et poeng der

Poenget mitt er at du må drive saken til en konklusjon. Pass bare på at han står for de eventuelle lovbruddene, og at eventuelle fysiske utfoldelser skjer inne hos deg, der har du alle tenkelige rettigheter. Få gjerne sikkerhet i form av noen kompiser som ikke synes i utgangspunktet. Sørg for å sikre ditt liv og helse, samtidig som du får ham til å tråkke i baret.
    Hei
    syns det du sier hørtes lurt ut, MEN hva tror du politiet kan gjøre visst di kommer ? tror nok han er såpass lur at han ringer politiet først, for kjerringa hans har ropt og holdt han igjen flere ganger for andre ting,ute på byen å sånn,slåss ALLTID som ung osv... han har etter som jeg hører av andre fått beskjed av legen sin at visst han ikke roer ned sinnet sitt,så dauer han)
    Når jeg anmeldte han sist så ringte hun ned til politiet mens jeg var der og hun sa : *har det klikka for magne igjen nå*
    skjønner du eller ? men samtideg så tror jeg han har en kompis i politiet som han går på jakt sammen med,og det er jo ikke akkurat til min fordel

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av diskvask
    Problemet er åpenbart at det spilles musikk altfor skjelden! Gamlingen har tydeligvis og god hørsel. Så her må det tilvenning til; alltid ha musikk på, evt. utdøv plystring/nynning når du styrer i hagen. Det vil muligens være en fordel å begynne med god, gammeldags radio, type ni-timen på lavere volum. Og smått om senn kan man øke volumet, og lure han med å spille skillingsviser litt innimellom.
    :wink:

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 timer øvning med trompet hver dag. Tar sikkert et pat år før du treffer en ren tone.

Robert-

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulven
    ser du bor i stavanger bor du på mariero? har samme type nabo. som truer meg og samboren min.
    Men eg driter i han, følger norsk lov. ro etter 23,00
    han har vert på døra mange ganger mm, han har ringt politiet, men di kunne eller gjore ingen ting da dette var kl 18.00 på kvelden =)
    politiet var ganske hygglige ,di synes ikke att musikken var gala.men måtte dempe meg etter 23 =)

dette er ca 1 år sidden. naboen er sure men men det driter eg i.

spiller /ser film ikke så ofte så litt må naboen tåle, andre naboer som bor nermere har eg ingen problemer me =)
    Hei du !
    Jeg går på HIS og bor rett bortenfor brustadbua mot tjensv.
    Kult å høre at politiet skjønte såpass,det er det jeg er litt nervøs for å få
    politiet på døra ikke no kjekt ass,men hvor høyt spillte du egentlig tror du ?

spiller ganske høyt av og til. over 110 DB .inne målt
    musikken kunne og kan hørers godt ute oxo, men reglen sier kl 23,00
    snakker me di andre naboer om eg vil ha en fest, men han den sure naboen, glemmer eg =)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skulle nesten starte en fagforening for folk me vansklige naboer?
    naboer kan jo ødlegge ganske mye for oss normale mensker .

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skulle nesten starte en fagforening for folk me vansklige naboer?
    naboer kan jo ødlegge ganske mye for oss normale mensker .

Det her du helt rett i :!:

Intermediate [likerHIFI] sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp en colt .44 magnum, da er saken løst. Du vinner.

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •