Valg09 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 42

Tråd: Valg09

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    En ganske grei konklusjon du har der, dersom du:
    - er villig til å betale for offentlige tjenester som i dag går over skatteseddelen
    Ja, for da kan jeg kjøpe kun de tjenestene jeg har bruk for, og kjøpe dem kun for meg/mine.

- er villig til å ofre norsk varehandel ved å fjerne alle former for importvern
    For å få lavere priser ja. Hvorfor skal vi sy puter under armene på norsk industri, la oss heller gi dem bedre vilkår, og la dem konkurrere fritt.

- er villig til å kjøpe deg forsikringer i hytt&pine for å unngå regninger fra helsevesenet (ala USA-modellen)
    m.m
    Igjen, ja, for da kan jeg kjøpe de forsikringene som jeg har behov for, og sitte igjen med ganske mye mer til privat forbuk enn jeg gjør idag.

Kan jo sammenlikne med en relevant problemstilling: Kanalpakker.
    'Alle' er jo enige i at vi burde velge enkelt kanaler fremfor å kjøpe pakker hvor vi må betale for all dritten de ikke får solgt til prima pris ellers. Men enda verre enn det, med det systemet vi har i norge hvor det lønner seg å snylte, betaler du ikke bare for kanalpakken din. Nei du beatler kanalpakken for 1 1/2 person til som vil se tv men ikke gidder å betale for det. Det er jeg lei av.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - er villig til å ofre norsk varehandel ved å fjerne alle former for importvern
    Jeg jobber i dagligvare butikk, og et av de viktigste områdene våre er selvfølgelig frukt og grønt. Jeg har selv ansvaret for frukt, dvs. bananer, pærer, epler etc.

Nå skal vi inn i de absolutt verste månedene i året, og det går direkte ut over kundene. Fra September og ut November (er ikke helt sikker på fra-til dato) er det importvern på epler. Og norske epler suger! Import eplene blir usalgbare pga. importvern, og vi sitter igjen med varer som ikke holder mål, og som koster butikkene store summer i kastesvinn.

Importvernet trer i kraft FØR det er nok norske epler på markedet, og varer til lenge ETTER at den absolutte minimumskvaliteten er passert.. Bare for at hvem som helst skal kunne få subsidiert en årslønn på å dyrke epler i etpar måneder.. fornuftig ??
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Ja, for da kan jeg kjøpe kun de tjenestene jeg har bruk for, og kjøpe dem kun for meg/mine.
    Right. Til ******* med dem som ikke har råd til tjenester eller forsikringer. I land som er styrt etter FrP-ideologien, er det kanskje 90% av befolkningen... Jeg tror ikke du har begreper om hva f.eks. et sykehusopphold eller en utdannelse faktisk koster.

Hvorfor skal vi sy puter under armene på norsk industri, la oss heller gi dem bedre vilkår, og la dem konkurrere fritt.
    I den virkelige verden betyr «bedre vilkår for industrien» null offentlige ressurser til fellesgoder som helse og utdanning, og lønninger de ansatte knapt kan leve av.

Liberalismen har mange teorier, men ingen av dem holder vann i det virkelige liv. Det som skjer i praksis, er at de rike blir rikere, samtidig som det blir flere og fattigere fattige. Fri konkurranse har historisk sett bare ført til monopoldannelse. (Historikerne har et morsomt navn på det, som jeg ikke husker i farten.)

Kan jo sammenlikne med en relevant problemstilling: Kanalpakker.
    Øh, det du beskriver her er faktisk en typisk følge av «fri konkurranse»...

Det tilbudet du får, avgjøres uten noen form for demokratisk kontroll av folk som bare er ute etter mest mulig av pengene dine, og gir blanke i dine individuelle behov så lenge de tjener mer på å tilfredsstille en tenkt gjennomsnittskunde.

Fritt valg av TV-kanaler ville innebære en sterk begrensning av kabelselskapenes inntjeningsevne. Noe som bare trolig bare ville vært mulig om det hele var organisert som en offentlig tjeneste med politisk styring og null krav til økonomisk fortjeneste.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morsomt å lese her. Stemte en gang FrP da jeg var liten. Det blir for mye "meg, meg, meg og så meg selv" gnag. På andre siden er det "vi, vi, vi er alle like og skal ha det samme gratis".

Kompromisser finnes mer mot sentrum; Ap, H, V, KrF. De har skjønt at livet er et kompromiss og i lengden er det det som virker best. Eller "virker minst dårlig" er vel de ordene de på fløyene ville brukt.

Godt valg.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idealer og ideologi er årsak til mye f**nskap.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Kompromisser finnes mer mot sentrum; Ap, H, V, KrF. De har skjønt at livet er et kompromiss og i lengden er det det som virker best. Eller "virker minst dårlig" er vel de ordene de på fløyene ville brukt.

Godt valg.
    Sentrum fungerte til en viss grad frem til Jens hoppa til sengs med Kristin og Liv Signe.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Sentrum fungerte til en viss grad frem til Jens hoppa til sengs med Kristin og Liv Signe.
    Og nå har jo Erna åpnet sin låvedør for Siv, så da vet vi det.....

Er bare Sponheim på den siden nå som har garanti for ikke-FrP-samarbeid.

Jeg savner noe veldig vesentlig i media i disse valgtider:
    Det er en mere oversikt over hvilke partier i de enkelte fylker som er på vippen.
    Har liksom ikke noe hensikt om jeg og 8 andre stemmer Venstre hvis det må 20.000 stemmer til for å få et mandat/utjevningsmandat.

Jeg vet godt at mange bekker små.... osv, men allikevel er det fylker hvor det nærmest er forutbestemt at den og den kommer inn. Med mindre det blir et valgskred, selvfølgelig.

Og så savner jeg MFM-partiet (MusikkFilmMedia).
    Partiet som vil fjerne alle tollbarrierer og moms på alt av AV relatert utstyr.
    Partiet som vil fjerne alt av avgifter på bredbånd og telefoni.
    Partiet som vil legalisere fildeling mot at opphavseier får en rettmessig andel via Skattedirektoratet (jo mere nedlastet, jo mindre skatt).
    Partiet som vil høyne billettprisene på kino for å fremme hjemmekino.
    Partiet som vil forby filmer under en gitt standard som er definert at brukere på AVforum.
    Partiet som vil nekte borettslag å legge begrensinger på bruk av AV utstyr (også i tidsrommet 2300-0800).
    Partiet som driter en lang marsj i miljøvern (husk at høy lyd kan defineres som støy og da komme inn under en eller annen miljøvernlov).
    Partiet som vil gi 100% sykepenger min. 4xG for de med et snev - eller mer - av tinnitus.
    Partiet som vil at fargeblinde/fargesvake skal få de samme rettigheter som de med normalt fargesyn (herunder da sponset med 50'' LED TV for å hjelpe de med svakt fargesyn).
    Partiet som vil ha HK avgift omvendt proposjonalt med antall HK.
    Partiet som vil forby sitteplasser på tribunene bak målene på fotballarenaer.
    Partiet som vil bygge ut masse vannkraftverk; ikke bare for å kunne tilby ren og nok strøm til AV folk, men også for å fremme vannskisporten - "større demninger, bedre forhold".

Godt valg!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og nå har jo Erna åpnet sin låvedør for Siv, så da vet vi det.....

Er bare Sponheim på den siden nå som har garanti for ikke-FrP-samarbeid.

Jeg savner noe veldig vesentlig i media i disse valgtider:
    Det er en mere oversikt over hvilke partier i de enkelte fylker som er på vippen.
    Har liksom ikke noe hensikt om jeg og 8 andre stemmer Venstre hvis det må 20.000 stemmer til for å få et mandat/utjevningsmandat.

Jeg vet godt at mange bekker små.... osv, men allikevel er det fylker hvor det nærmest er forutbestemt at den og den kommer inn. Med mindre det blir et valgskred, selvfølgelig.

Og så savner jeg MFM-partiet (MusikkFilmMedia).
    Partiet som vil fjerne alle tollbarrierer og moms på alt av AV relatert utstyr.
    Partiet som vil fjerne alt av avgifter på bredbånd og telefoni.
    Partiet som vil legalisere fildeling mot at opphavseier får en rettmessig andel via Skattedirektoratet (jo mere nedlastet, jo mindre skatt).
    Partiet som vil høyne billettprisene på kino for å fremme hjemmekino.
    Partiet som vil forby filmer under en gitt standard som er definert at brukere på AVforum.
    Partiet som vil nekte borettslag å legge begrensinger på bruk av AV utstyr (også i tidsrommet 2300-0800).
    Partiet som driter en lang marsj i miljøvern (husk at høy lyd kan defineres som støy og da komme inn under en eller annen miljøvernlov).
    Partiet som vil gi 100% sykepenger min. 4xG for de med et snev - eller mer - av tinnitus.
    Partiet som vil at fargeblinde/fargesvake skal få de samme rettigheter som de med normalt fargesyn (herunder da sponset med 50'' LED TV for å hjelpe de med svakt fargesyn).
    Partiet som vil ha HK avgift omvendt proposjonalt med antall HK.
    Partiet som vil forby sitteplasser på tribunene bak målene på fotballarenaer.
    Partiet som vil bygge ut masse vannkraftverk; ikke bare for å kunne tilby ren og nok strøm til AV folk, men også for å fremme vannskisporten - "større demninger, bedre forhold".

Godt valg!
    Litt sein nå, mulig at det har påvirka kreativiteten her i plankehaugen:

The one and Looonely.
    L.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NYDELIG, rett og slett NYDELIG.

Jeg har følgende forslag til regjering:

Statsminister - rullerende, 1 mnd hver med mindre du er nevnt under
    (husk at denne posten bare er en gallionsfigur men det medfører endel dining&wining og egen bolig som selvfølgelig skal ha nytt AV utstyr for hver ny beboer)
    Finansminister - RoKo
    Fornyingsminister - Cybervision
    - spesialrådgiver/departementsråd - Tandstad
    Kurs&opplæringsminister - Hygen
    Energiminister - Snickers-is
    Kirke & kulturminister - HoJ
    Kommunalminister (aka surrerundtminister) - Flageborg
    Bistandsminister (aka ut-på-tur-ansvarlig) - Loffen
    Utenomjordisk minister (aka det ER liv der ute/SciFi minister) - mr_Spock/marsboer annenhver måned
    Nettverk&fildelingsminister - HåkonN
    Landsbruksminister (aka rally&annen HK sport på land) - Msport
    Båt/kyst(fisk)/sommer&solminister - asvaberg
    Boligminister (aka OBOS ansvarlig) - Scrooge
    Forsvarsminister - AndreWerdenskrieg (selvfølgelig)
    Lov&orden minister (aka logominister) - LogB.no
    Samferdselsminister - RuneW
    Vintageminister (aka eldrebølgens høye beskytter) - Kjell B.
    Kablingsminister - Ask4me2
    Røykeminister - teddytusen (selvfølgelig)
    Transportminister - Turid70

Så må det opprettes særskilte rådgivende underdepartementer i tråd med partiets navn, men alle 3 rapporterer egentlig til Kirke&Kulturministeren (man må sørge for å få hans stemme........å, den var tørr):

Musikkminister - Mteinum
    Filmminister - Skrotnisse
    Medieminister (foto) - Akto

Følgende departementer legges ned:
    Miljøvern, Sosial, Helse, Arbeid, Industri

Men hvis noen føler seg kallet til å ta et av disse, så send en PostIt til RoKo som da vil vurdere om det er rom i budsjettet for det.

----------------------------------------------------------

Så skal det utnevnes (les:byttes ut) endel viktige stillinger:
    Sentralbanksjef - Tiger
    Fylkesmann i Aust-Agder - Anfield
    Sjef for Den norske Opera - Gwandarion

Om det er noen som føler seg utelatt, så send en PostIt til regjeringens stabssjef, Lygren, med ønske om hvilken stilling du ønsker å overta.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk bra! Ville sannsynligvis blitt den første landbruksministeren i historien som er alergisk mot hest

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for posten! Jeg lover å skape bølger!

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Røykeministeren trippler herved avgiftene pr i dag. Inntekten går rett inn på undertegnedes "hifi-konto".
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Melder meg herved frilivillig til å vere rådgivaren til fornyingsministeren!

Og Turid70 er nok sjølvskreven til å vere transportminister, er vel ingen som har større personbilar enn ho her inne :P

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spesialtilbud til de 10.000 første henvendelsene: Egen redningspakke til hifilån er bevilget til 1.000.000.000 kroner. Det innføres en maksimal utlånsrente på 0.1%. Henvendelser merkes "Hifinerd" og sendes til: galskapenlengeleve@sentralbanken.no

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Røykeministeren trippler herved avgiftene pr i dag. Inntekten går rett inn på undertegnedes "hifi-konto".
    Om jeg får gratis røyk så vedtar jeg en lov som sikkrer Deg alle mulige fremtidige AV-dupeditter og annlegg. + Film Musikk og Media!

+ sydentur og badeand!

L.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grei deal.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...ingenting er som en minister som lar seg smøre åpenlyst - stå på!!

Denne tråden kan bli spennende lesing for de i MFM-regjeringen som skal lage sitt første statsbudsjett for 2013-2014.

Handlingsregelen er vel allerede historie (evt. økt til 99%)

Som sol&sommerminister kommer jeg til å innføre forbud mot høst/vinter/vår og der dette ikke lar seg gjøre av geografiske/meteorologiske grunner, vil det bli innført CO2 utslippstvang for alle land som kan påvirke Golfstrømmen

Problemet med regn/lavtrykk tar vi med digre vindmøller

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger

Spesialtilbud til de 10.000 første henvendelsene: Egen redningspakke til hifilån er bevilget til 1.000.000.000 kroner. Det innføres en maksimal utlånsrente på 0.1%. Henvendelser merkes "Hifinerd" og sendes til: galskapenlengeleve@sentralbanken.no
    Ikke la dere lure av denne finansringreven; 0,1 % rente på dette beløpet utgjør én million kroner pr år!

Du er godt opplært, Tiger..... hehe

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tandstad
    Melder meg herved frilivillig til å vere rådgivaren til fornyingsministeren!

Og Turid70 er nok sjølvskreven til å vere transportminister, er vel ingen som har større personbilar enn ho her inne :P
    "Bedre kjapt enn aldri" - det er ordnet, se over.

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempegreier!