Plagsomme virusmail! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff
    Ikke nødvendigvis. Enkelte spamprogrammer sender til en haug tilfeldige adresser med tilfeldig valgte bokstaver på kjente hoster. Det vil alltid være en viss prosent som fins.
    Tror noe av "problemet" med online er at de bruker deler av navn. F eks hvis man heter Per Ole Kristiansen så kan adressen bli noe slikt som pokri@online.no, slik at hvis man bruker populære etternavn og noen kombinasjoner av disse vil man treffe riktig. Den nye e-mailen er ikke så veldig langt ulik den gamle heller.

Mvh

Active Messel sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    7550 mail siden 10.04.2004, ca 50 av dem med virus, alle stoppet av Norton Antivirus 2004

Liten tvil om at Spam kan være en skikkelig landeplage

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Tror noe av "problemet" med online er at de bruker deler av navn. F eks hvis man heter Per Ole Kristiansen så kan adressen bli noe slikt som pokri@online.no, slik at hvis man bruker populære etternavn og noen kombinasjoner av disse vil man treffe riktig.
    Hvor er Kristiansen et populært etternavn? Og hvor mye spam kommer fra den bygda? Ingen seriøs spammer gidder å prøve seg frem med alle mulige kombinasjoner av Per og Pål, hvorfor skulle de bruke tid på slikt?
    Du starter setningen din med "tror" -- nettopp!

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ja. Dessuten var det et fiktivt navn :wink:

Nei, vet ikke. Men det er ikke noe problem å lage ett program som sender ut til tilfeldige adresser. Uansett, jeg mottar mail fra personer og vedkommende som jeg aldri har hatt noen relasjon til. Typisk alt fra bil verksted i Trønderlag til vanlige personer som ikke har noen interesse av å sende ut spam. ( For øyeblikket handler det mest om "vakre roser sender jeg deg".) Ellers har jeg vært relativt skånet for annet trash. Fordi jeg er meget restrektiv med å gi ut mail-adressen min. Har en trash konto, hvor det meste av slik mail kommer.

Mvh

Intermediate [likerHIFI] sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spammere har epost generatorer som genererer e-postadresser, og sender vilt til alt og alle. Den bommer for det meste, men genererer så mange at det ikke gjør noe fra eller til om et par millioner blir feil.

PS. Gjør som meg - les illustrert Vitenskap.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sliter med at jeg får mail av typen: "read attached file "osv Disse filene inneholder som oftest et virus Netsky. Det er aldri fra samme avsender. Må jeg opprette ny adresse for å bli kvitt dette?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •