Fantastisk bruk av projektor i melodi Grand Prix - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 55 av 55
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg tok opp alt i HD. Fantastisk bildekvalitet, bra lyd (5.1), fantastisk scene og show. Dette er förste gang jeg har sett dette showet på sikkert 20 år og jeg må si jeg ble overrasket over kvaliteten på noe av musikken. Flere av låtene har jeg sett mange ganger. Ukraina, Sverige og ikke minst Slovenia likte jeg veldig godt. Synd Slovenia ikke kom videre til finalen:
    [youtube]lOXDSGFzC2g[/youtube]

Ukrainas Svetlana brukte scenen godt. Töft show og fantastisk scene:
    [youtube]6q6eKK3NcR8[/youtube]

Låten jeg derimot falt mest for kom ikke videre til finalen, den har ingenting å gjöre med hverken kvalitet, låtskriving eller gode vokalprestasjoner. Heller det motsatte. Denne låten må jeg ha hört 50 ganger de siste dögnene. Jeg ler like mye hver gang. Her fra finalen i hans hjemland Bulgaria:
    [youtube]Ja5Yic_NBLY[/youtube]
    Når han står opp på trommene på slutten er det så galt som det kan få blitt.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan fikk du tatt opp i HD? Kunne vært gøy å ha sett. Mange fine sceneshow der.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    leste en kommentar på youttubern som var helt genial...

>This made me feel all warm and fuzzy. Like when you throw up in your mouth and swallow it!

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Hvordan fikk du tatt opp i HD? Kunne vært gøy å ha sett. Mange fine sceneshow der.
    Tok opp på min HDPVR fra SVT HD.

Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    leste en kommentar på youttubern som var helt genial...

>This made me feel all warm and fuzzy. Like when you throw up in your mouth and swallow it!
    Haha!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer preje sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Jeg tok opp alt i HD. Fantastisk bildekvalitet, bra lyd (5.1), fantastisk scene og show. Dette er förste gang jeg har sett dette showet på sikkert 20 år og jeg må si jeg ble overrasket over kvaliteten på noe av musikken. Flere av låtene har jeg sett mange ganger. Ukraina, Sverige og ikke minst Slovenia likte jeg veldig godt. Synd Slovenia ikke kom videre til finalen:
    [youtube]lOXDSGFzC2g[/youtube]

Ukrainas Svetlana brukte scenen godt. Töft show og fantastisk scene:
    [youtube]6q6eKK3NcR8[/youtube]

Låten jeg derimot falt mest for kom ikke videre til finalen, den har ingenting å gjöre med hverken kvalitet, låtskriving eller gode vokalprestasjoner. Heller det motsatte. Denne låten må jeg ha hört 50 ganger de siste dögnene. Jeg ler like mye hver gang. Her fra finalen i hans hjemland Bulgaria:
    [youtube]Ja5Yic_NBLY[/youtube]
    Når han står opp på trommene på slutten er det så galt som det kan få blitt.
    OH MY F...... GOD!!!! Det kan da vel ikke være mulig!?!?!
    Han fra Bulgaria må jo hatt vondt et sted. Jeg kan ikke fatte at det går an å delta med noe sånt søppel, eller at han FÅR LOV til å delta av de som styrer programmet. Jeg lo godt nå selvom det skjærte i både ører og resten av kroppen. Den der må jeg se en gang til. Stakkars fyr!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    herremin.. noen som så Ungarn? ;P

* ute igår Preje? *

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    herremin.. noen som så Ungarn? ;P

* ute igår Preje? *
    Ikke så jeg Ungarn, og ikke var jeg ute heller. Glemte gi deg beskjed, sorry :-?
    Deilig med en kveld hjemme uten noen planer. Må benytte sjansen når dronninga er borte

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av preje
    Ikke så jeg Ungarn, og ikke var jeg ute heller. Glemte gi deg beskjed, sorry :-?
    Deilig med en kveld hjemme uten noen planer. Må benytte sjansen når dronninga er borte
    Kan tenke meg du styra med anlegget .... :P

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan tenke meg du styra med anlegget .... :P
    Nei faktisk så gjorde jeg ikke det
    Satt og spilte poker på FB mens GP surra i bakgrunn. Men jeg skal innrømme at volumet ble skrudd opp noen ganger da det var noe kult å høre, og jeg ble til tider overrasket over lyden, selvom det sikkert ikke er noe særlig kvalitet over slike sendinger.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten, jeg skal være så ærlig å si at hele showet imponerte meg til tider. Tenker da på alle skjermene, lysshowet, hele stemningen faktisk. Det var faktisk ganske bra - så bra at jeg tenkte det måtte vært kult å vært der ops:

Lurer på hvordan NRK skal gjennomføre finalen neste år. Det blir ikke lett å "toppa heile driten" etter dette Det må jo være selvmord å arrangere dette i Spektrum :-?

Noen som vet hvordan man skaffer seg billetter til sånt, og hva det eventuelt koster? ops:

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må inrømme at jeg nå sitter og ser på Grand Prix reprisen.... sitter og venter på sang 18 Tyrkia...

Hvor Svabø kommenterte:

"...og mens på prøvene så filmet de helt opp i glufsa og smutthullet på Hadise, så har de altså nå prøvd å dempe seg noe og viser altså nå bare deler av fiskekvota til denne tyrkiske piken."

Lurer på om nrk har klippet dette vekk.....

Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der satt den igjen :-D

Nrk hadde ikke klippet det vekk
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svabø tok jo bare helt av, hun var ustoppelig. Skulle ønske noen kunne gitt henne beskjed om at det faktisk var ganske irriterende, selv om hun hadde en del artige/drøye meldinger :-?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fulgt disse finalene nøye helt siden 1983-1984 og jeg mener å ha litt mer enn gjennomsnittelig interesse i denne musikkonkurransen. Jeg har "overlevd" trans-divaer fra Israel, super-lesber-tAtU fra Russland, Åse Kleveland i åpningsseremoni, hell-boys-Finland-Hard-Rock-Haleluja, homo-parade-hollendere(i år), trommer-til-krampa-tar-deg-fra-Ukraina, skandaløs nabodømming og mye mye mere.

Showet i Moskva var rett og slett gedigent. Det var en maktdemonstrasjon av dimensjoner og noe NRK nok aldri bør eller vil prøve å kopiere.

Unge Svabø begår kardinalfeil nr 1 som kommentator av MGP, dessverre: "jo mere ekstreme kommentarer, jo morsommere blir det"

Den samme fella gikk Jostein i etterhvert og det førte til at han rett og slett fikk sparken. Sundnes ble vel aldri godtatt som arvtager til Jostein, og istedet fikk vi en desperat, etterhvert middelaldrende, eks-stand-up-NRK-kommenterer i Synnøve. Synd og skam.

En MGP kommentator skal være nøytral (bortsett fra Norges bidrag), informativ og ha noen litt off-the-record-kommentarer som IKKE går over streken.
    Det beste vi har hatt, var paret Forberg/Teigen i finalen i Roma i 1991 (da Carola vant). NRK bør finne frem dette opptaket og finne en ny som kan ta den ballen videre.

Forøvrig er min all-time-high-melodi denne:
    YouTube - Mia Martini - Rapsodia - Italy 1992

De som kan skaffe meg denne låta i lossless eller hi-rez mp3, får en lekker gave

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult med Frp-hetsinga til Svabø.