Hifi.. ..kremt.. Hjemmekino-Lars anlegg, sett i D&H nr.4 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 42
    Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    nå ligger vel meridan i en heeeelt annen klasse en rotel og eller..prismessig?

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    nå ligger vel meridan i en heeeelt annen klasse en rotel og eller..prismessig?
    Jepp, det kan du sei.

Fleire "fagfolk" som eg har pratt med,, meinar at Rsp 1098 er ein minst lika god prosessor som Parasound sin.

Eg har sjølv ikkje samenlikna, så no pratar eg ut fra det som eg har blitt fortalt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Viking
    Forskjellen på en Rotel 1068 og Meridian 861 er nok mer enn match Vi snakker om en helt annen klasse innen lydstyring, oppløsning etc :wink:
    Snakker du om tokanal eller surround da? Det er jo grenser for hvor mye man kan få ut av noen stakkars ICer. Ville ikke akkurat satse på at Rotel bruker så mye dårligere surrounddecodere. Jeg har hele tiden snakket om lydkvaliteten i surround (DD, DTS). I tokanal er Rotel 1068 langt fra high end.

Active
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WC: Begge deler- husk at Meridian lager sine egne algoritmer-de kjøper ikke ferdige DTS og DD ICer. Det er en stor forskjell der ja. At det ikke er så mye mer å hente enn fra en Rotel (slik tolker jeg utsagnet ditt) får stå for din egen regning-men prøv å få testet en Meridian 861 en gang (BTW: Jeg har versjon 4.1) :wink:

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det mange meninger om 1068 fra folk som sansynligvis ikke har hørt den. Det var nemlig inntill i dag kun en tilgjengelig i landet. Og den vil jeg tro at få av dere har hørt.
    Nå er ikke dette noen tale for å promotere Rotel, men det ble nevnt at Halo produktene er mye bedre. Jeg har testet begge, og konkluderer med at det ikke er tilfelle. Når det gjelder Rotel vs Meridian så kan jeg ikke uttale meg om forskjeller siden jeg ikke har hørt det nevnte Meridian produktet. Men når jeg leser at det er store forskjeller, må jeg bare flire litt. For her snakkes det høyst sansynlig ikke om annet en ytterst små nyanseforskjeller. Hadde det vært snakk om forskjellige høyttalere skulle jeg vært med på notene. :wink:
    Når det gjelder Lars Rørvik tror jeg nok ikke han har valgt 1068 fordi den var så billig. Herregud, se på resten av oppsettet. :shock:
    Jeg har forøvrig blitt invitert til å komme å lytte på godsakene, noe jeg gleder meg stort til. Jeg kan kanskje få låne med forforsterkeren din Viking, så kan vi finne ut om den er så mye bedre. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Men når jeg leser at det er store forskjeller, må jeg bare flire litt. For her snakkes det høyst sansynlig ikke om annet en ytterst små nyanseforskjeller."
    Hvorfor kjøper vi noe annet ann rack da? Dette er og blir en merkelig uttalelse! Du sier andre ikke har hørt utstyr men uttaler deg om annet likevel uten å vite? Jeg hadde nok ikke kjøpt så dyrt utstyr om det ikke hadde gitt adskillig sprang i lydkvalitet.
    Jeg har eid Velodyne suber, JBL TI10k, TI 6k og senter, Seleco projje etc, så jeg kjenner vel noen hos Neby? :wink:

Active
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Jeg kan kanskje få låne med forforsterkeren din Viking, så kan vi finne ut om den er så mye bedre."
    Det kommer an på hvor dere holder til? :wink: Men seriøst, Meridian 861 er et h..vete å sette opp godt, det tar TID, også kommer romkorreksjonen da-PFFFJUUU!
    PS: Sammenligningene ble gjort uten Meridians romkorreksjon- har også hørt Roteln i Sverige mot noe nytt fra Primare-det var dødt løp i det oppsettet.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Men når jeg leser at det er store forskjeller, må jeg bare flire litt. For her snakkes det høyst sansynlig ikke om annet en ytterst små nyanseforskjeller."
    Hvorfor kjøper vi noe annet ann rack da? Dette er og blir en merkelig uttalelse! Du sier andre ikke har hørt utstyr men uttaler deg om annet likevel uten å vite? Jeg hadde nok ikke kjøpt så dyrt utstyr om det ikke hadde gitt adskillig sprang i lydkvalitet.
    Jeg har eid Velodyne suber, JBL TI10k, TI 6k og senter, Seleco projje etc, så jeg kjenner vel noen hos Neby? :wink:
    Det jeg mente var selvsagt forskjellen fra 1068 og oppover, ikke dra billige rack inn i det. :wink: At det er store sprang derfra og oppover på forforsterkersiden er ikke forenelig med hva jeg har hørt. Jeg mener nå at avspiller og høyttalere er det som farger lyden mest. Men som jeg skrev, forforsterkeren din har jeg ikke hørt.

"Jeg kan kanskje få låne med forforsterkeren din Viking, så kan vi finne ut om den er så mye bedre."
    Det kommer an på hvor dere holder til? :wink: Men seriøst, Meridian 861 er et h..vete å sette opp godt, det tar TID, også kommer romkorreksjonen da-PFFFJUUU!
    PS: Sammenligningene ble gjort uten Meridians romkorreksjon- har også hørt Roteln i Sverige mot noe nytt fra Primare-det var dødt løp i det oppsettet.
    Siden du kjenner noen hos Neby, vet du vel hvor Lars holder til. :wink: Angående oppsett av forforsterkere så er nok det en smal sak, det er jo noe vi gjør hele tiden. Hr. Rørvik brukte jo tidligere TacT, også den med romkorreksjon. Jeg skjønner deg forøvrig godt om du ikke vil låne bort forforsterkern din, for jeg ville ikke lånt bort mitt utstyr til ukjente. Og mitt utstyr er ikke akkurat i samme klasse som ditt.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Active
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er så glad over at jeg har satt den opp og den står kronglete til-¨jeg tar den ikke med rundt i distriktet en gang og hva som er store forskjeller for noen er kanskje nyanser for andre? Dette er subjektivt-og subjektivt er ikke 1068 eller primare et eller annet eller Thule 350 i nærheten- subjektivt sett.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, det lyder kanskje bra, men det ser ikke klokt ut :?

Det perforerte Stewart lerretet hans må være noe for seg, siden han kan ha den senteren bak.
    De aller fleste mener at perforerte duker ødelegger både for lyd og bilde.

Men dette er jo en Stewart da.

Jeg ser at han skal ha en Projection Design Action Model One mkII, da må han ha svært gode kontakter eller så er det skrivefeil.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har også hørt Rotel'en i Sverige mot noe nytt fra Primare-det var dødt løp i det oppsettet.
    Leste test av Rotel 1068 i Stereophile Ultimate AV i dag hvor de konkluderer med at den lydmessig er i samme klasse som Primare.

BTW Tenkte meg at det kom til å bli en diskusjon om Rotel etter innlegget mitt. Det er bra det blir litt mer liv på forumet.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste test av Rotel 1068 i Stereophile Ultimate AV i dag hvor de konkluderer med at den lydmessig er i samme klasse som Primare.
    Så er det ikke bare jeg som er entusiastisk. Bra.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husket nok litt feil gitt. Rotel'en var nesten på høyde med Primare SP31.7

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    endog ikke dårlig når en tenker på prisforskjellen.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken projektor bruker Hjemmekino-Lars?eller bruker han ikke projektor?jeg har ikke kjøpt bladet,så jeg vet ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ....

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for info.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så om et års tid vil følgende salgsannonse stå på trykk: "PD ModelOne med baconfett selges billig" :lol:

Tror ikke jeg blir så ekstrem, men det er kjekt å lese om de som "tar'n helt ut".

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Så om et års tid vil følgende salgsannonse stå på trykk: "PD ModelOne med baconfett selges billig" :lol:

Tror ikke jeg blir så ekstrem, men det er kjekt å lese om de som "tar'n helt ut".
    Det er ikke alle forunt å ha 5x McIntosh effektforsterkere nei... Noe jeg stusser over i utstyrslisten hans er

Marantz SR7400, hodetelefonprosessor
    Er ikke det en hjemmekinoreceiver? Det må da være feil? Eller har han kjøpt den for å kunne bruke hodetlf?

Mvh

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er fleire som har kjøpt bladet etter og ha lest tråden her skjønnar eg..

Soundfre@k: Det stussa eg på og.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •