Jeg syns egentlig det bør være lov å diskutere hva som helst i et "chitchat"-forum (kanskje "småprat" eller Andebyposten-varianten "Meninger om mangt" hadde vært bedre navn, men det er nå så). Jeg er ikke så interessert i politikk at jeg gidder å lese et eget forum om det, men det er forfriskende å få enkelte debatter. Når det gjelder temaet, er jeg (selv om jeg er på høyresiden rent politisk) en meget stor tilhenger av F-117-diplomati (stealthjager, for de som ikke vet det): Et sveip med en Stealth med slipp av lapper over bosettingene: "You've got one week to leave. The next drop will be live ammo!" :twisted:

Det blir nok aldri fred før de mest ekstreme utskuddene er passivisert på begge sider. Men siden palestinerne har mest grunn til å være forbanna tror jeg de vil roe seg mange hakk hvis bosetterne blir tuppet ut av alle okkuperte områder og Israels hær får forbud mot å sette så mye som et APC-hjul utenfor eget territorium! Problemet er at det kan bare USA sørge for, og den jødiske lobbyen der er for sterk - de har for mye penger til valgkamper osv. Og ikke kall meg antisemittisk, takk! Jeg har ikke noe imot folket, bare politikken.