[B]Formel 1[/B]

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

[B]Formel 1[/B]

Tenkte å starte e tråd for oss som ønsker å prate om Formel 1 og kun Formel 1

Jeg selv er stor tilhenger av Ferrari siden jeg er Michael Schumacher fan. Tross alt at han har gitt seg er det store sympatie for Ferrari fortsatt
    Men stor sympatie holdes på Vettel. Den unge karen kommer nok langt med rette team i ryggen.

Nye regler foran 2009 sesongen

Teknisk:
    *Slicks
    *Innføring av hybirdsystem KERS
    *Senke motorkostnader til 8 milloner euro pro team og sesong
    *Lengere løpstider for motorer ( 8 motorer pro sjåfør og sesong )

videre er det kommet nye regler

*testkjøring er redusert med halvparten
    * Ny innføring av poengsystem som er da 12 - 9 - 7 - 5 - 4 - 3 - 2 - 1 poeng
    *Besinmengden og dekkvalg skal blir offentlig gjort

[YOUTUBE]5tygBFBC81w[/YOUTUBE]

Honda er tatt over av Brawn GP ( Ross Brawn tidligere Ferrari ) og har slått alle teams kraftig. Vi snakker i Barcelona der det var nå testkjøring, 1 sek per runde ! Her har Ross Brawn gjort hjemmeleksen sin. Det som er rart er at Mercedes leverer motor til den tidligere Honda Team. Selv Ferrari og andre Teams er meget overrasket over at det er mulig. Snakker meg om å har gjort leksene sine. Å slår alle med 1sek
    Men før Australia løp må alle 9 teams og Bernie Ecclestone gir sin ok til navnskifte og at Mercedes leverer motor til en 3 team.

Mercedes for mye kritikk på grunn av sin nye bil som ikke fungerer som den skal. Norbert Haug sier sjøl at man blir ikke konkurranse dyktig før det har gått 1/3 av sesongen. Biln er rett og slett ikke bra. Lewis Hamilton for det ganske tøft ser det ut som.

Oversikt over teams og sjåførene
    Formel1.de - Teams und Fahrer
    Og litt video av div Teams
    Formel1.de - Videos

[YOUTUBE]Lha_ZqWxCJA&NR=1[/YOUTUBE]
    [YOUTUBE]pi0iW2lLRjM&NR=1[/YOUTUBE]
    [YOUTUBE]DfxUwMuiIrM&NR=1[/YOUTUBE]
    Bil nr 3 ser ut som om den står i ro
    Flott race mellom Mika og Schumi
    [YOUTUBE]3XJbEFxSb-M&feature=related[/YOUTUBE]

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennede sesong, spesielt med tanke på de radikale regelendringene på bilene.

Forresten, hvem sender F1 på tv i år?

Flott tråd:-D

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet at RTL fortsatt sender F1 gratis så det blir den kanalen for meg fortsatt videre. 27 mars er det igjen første mann til mølla. Blir spennede hvordan det går. Med tanke på at alt er stillt på hode innen F1 med disse nye regler.

Honda ( bilde under ) som er Brawn GP ser ut som om disse overrasker iår. I testlop i Barcelona 1sek per runde foran alle andre topp teams.

The Official Formula 1 Website
    Formula One news, photos and results at GPUpdate.net
    F1 | ITV Sport

EDIT:

Siste dag under testing var nok Brawn GP 2sek kjappere en alle andre !!
    Men man kan jo ikke klager, siden Brawn GP (Honda) begynte 2007 med 2009mod. Så her har man brukt masse tid å utvikler en bil som vistnok fungerer.

Syns dette kan blir spennende.

Videre kom det flere kommentarer fra Mercedes om at man har rett og slett har bygget en bil som ikke fungerer. Uansett kommer det å blir en sesong som blir meget interessant.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har vi Red Bull Racing som viser hva som er forskjell mellom 2008 utgaven og 2009 utgaven.

[YOUTUBE]QUWhJAyB6i4&feature=related[/YOUTUBE]

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morsom video fra Red Bull Racing det der.

Gleder meg til denne sesongen av Formel-1 og håper på at det blir spennende etter endringene. Jeg synes for så vidt at det var litt spennende i fjor og jeg da, men kunne nok med fordel vært mer action. Grunnen til at det ble spennende i noen løp var jo på grunn av regn. Nesten som bestilt

Skal bli artig å følge med på første løp og se hvem som slår til. Ser ut til at man kanskje kan få seg en overraskelse.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oversikt over alle løp 2009

2009 Formula One Race Calendar - Shell Motorsport

3 dager igjen før sesongen er igang

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det bare timer igjen til sesongen er igang.
    Sitter her å koser meg etter første rundetider i Dawn Under..

Mercedes kom på plass 18 !! Hele 2 sekunder bar N. Rosberg i Williams... Etterfulg av Honda... Ferrari på plass 11..

Sitat " Hamilton hadde ingen suksess på treningen torsdag, men McLaren har allerede varslet at det er problemer med bilen de bruker, og at det blir vanskelig for McLaren å sikre seg poeng i Australia Grand Prix som kjøres søndag"

Rosberg overrasket på trening - ba.no

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1) Jenson Button, Storbritannia (Brawn GP) 1.26,202, 2) Rubens Barrichello, Brasil (Brawn GP) 1.26,505, 3) Sebastian Vettel, Tyskland (Red Bull-Renault) 1.26,830, 4) Robert Kubica, Polen (BMW Sauber) 1.26,914, 5) Nico Rosberg, Tyskland (Williams-Toyota) 1.26,973,

6) Felipe Massa, Brasil (Ferrari) 1.27,033, 7) Kimi Räikkönen, Finland (Ferrari) 1.27,163, 8) Mark Webber, Australia (Red Bull-Renault) 1.27,246, 9) Nick Heidfeld, Tyskland (BMW Sauber) 1.25,504, 10) Fernando Alonso, Spania (Renault) 1.25,605

Hamilton kom i Q1 på 15plass .... senere kom han på plass 18 siden birkassen ble byttet ut ... Men tross alt Mercedes skuffer på alle måter... ja til og med Ferrari... BMW delvis ... det ser ut biler med kers har mer problemer enn uten ...
    Button: - Helt fantastisk - VG Nett om Motorsport

Som jeg skrev tidligere er Brawn GP høy i min kurs ... til og med Vettel... Som jeg har stor tro på at dette kan blir hans år ...

Official site of the Brawn GP F1 Team

Hjernen bak Brawn GP

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For ett løp ! Her var det mye action.. og som jeg skrev tidligere er Brawn GP som man må rette seg etter... Dumt er bare det som skjedde 3runder før slutt. Greit at Vettel ikke hadde sjans men han kjørte om plass 2 som han låg på og Kubica prøver å kjøre forbi han på venstre rett før høyresving og begge berører seg men at Kubica ikke slutter å svinger til høyre er utrolig. Til og med etter svingen...

At man går inn her å gir Vettel 50000 Dollar straff og at han skal settes tilbake 10 plasser ved neste løp er utrolig.

Men ellers er jeg meget fornøyd med første løp, tross alt Ferrari ikke kom i mål ....
    Mercedes har hatt flaks med seg siden mange måte bryter...Og at Hamilton arver 3 plassen er utrolig så mye kaos etter den safty-car ... Toyota har iallefall lagt inn klage .. 14 April utaler seg FIA hva det blir til..

Men Kers ser ut som at det funker... Om det gjelder forbikjøring eller for å gjøre det vanskelig å blir forbikjørt...

Blir spennende denne sesongen uansett...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michael1
    Greit at Vettel ikke hadde sjans men han kjørte om plass 2 som han låg på og Kubica prøver å kjøre forbi han på venstre rett før høyresving og begge berører seg men at Kubica ikke slutter å svinger til høyre er utrolig. Til og med etter svingen...
    Vel, er ikke helt enig i at dette er Kubica sin skyld. Kubica ligger en halv billengde foran og han gir plass til Vettel. Det er faktisk Vettel som ikke klarer svingen på grunn av for høy fart og kjører inn i Kubica. Det er min mening.

Edit: Fjernet en setning etter å ha satt meg inn i straffen

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HifiCarl
    Vel, er ikke helt enig i at dette er Kubica sin skyld. Kubica ligger en halv billengde foran og han gir plass til Vettel. Det er faktisk Vettel som ikke klarer svingen på grunn av for høy fart og kjører inn i Kubica. Det er min mening.

Edit: Fjernet en setning etter å ha satt meg inn i straffen

Dette er jo som man kan prate om lenge. Men du må regner med at han fra høyre kan kjøre i deg. Dette manøver kunne kubica tar på langstrekk... Han viste at dekkene til Vettel var godt slitt. I e sånn manøver må du regner med at det går gale. Sånt har man sett hundrer ganger. Men jeg påstår at Kubica har risikert litt mye. Begge har ... har sett dette nå ofte på sportsnyheter det siste dagene... Men dette er racing

Tross alt neste løp i Sepang meget interessant. Det er meld 33grader og sinnsykt med regn. og siden løpet går på kveldstid i Sepang ( kl17.00 ) blir det også tidlig mørkt ... dette blir meget spennende....

Værmeldingen Sepang : Wetter Kuala Lumpur Deutschland Wettervorhersage Wetterdienst Reisewetter Vorhersage auf wetter.de

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, det kan diskuteres opp og ned, men det gidder vi vel ikke Vi er i alle fall enige om at det er racing og at det var en risiko fra begges parter. Begge var sta, og ingen av de ville slippe gassen først.

Ja, jeg gleder meg stort til fortsettelsen denne sesongen, og med den værmeldingen i Sepang kan det jo bli rimelig spennende

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hamilton for mye pepper disse dagene ...

Igår ble det klart at Jarno Trulli fikk tilbake den opprinnelige tredjeplassen og Lewis Hamilton har blitt diskvalifisert fra Australia GP.
    Her er samtalen slik den utspant seg mellom Hamilton og McLaren over kommunikasjonsradioen.
    Scriptet er på Engelsk slik det utspant seg og i tillegg kan du selv lytte til opptak av samtalen.

Team: OK Lewis, you should need to make sure your delta is positive over the safety car line. After the safety car line the delta doesn't matter but no overtaking. No overtaking.

Lewis Hamilton: The Toyota went off in a line at the second corner, ..., is this OK?

Team: Understood, Lewis. We'll confirm and get back to you.

LH: He was off the track. He went wide.

Team: Lewis, you need to allow the Toyota through. Allow the Toyota through now.

LH: OK.

LH: He's slowed right down in front of me.

Team: OK, Lewis. Stay ahead for the time being. Stay ahead. We will get back to you. We are talking to Charlie.

LH: I let him past already.

Team: OK, Lewis. That's fine. That's fine. Hold position. Hold position.

LH: Tell Charlie I already overtook him. I just let him past.

Team: I understand Lewis. We are checking. Now can we go to yellow G 5, yellow Golf 5.

LH: I don't have to let him past I should be able to take that position back, if he made a mistake.

Team: Yes, we understand Lewis. Let's just do it by the book. We are asking Charlie now. You are in P4. If you hold this position. Just keep it together.

Team: OK Lewis, your KERS is full, your KERS is full. Just be aware. You can go back to black F2, black Foxtrot 2.

LH: Any news from Charlie whether I can take it back or not.

Team: Still waiting on a response Lewis, still waiting.

Team: Lewis, work on your brakes please. Front brakes are cold.

Team: If we are able to use one KERS that would be good. If you deploy KERS please do so now.

Team: OK, Lewis, this is the last lap of the race. At the end of the lap the safety car will come in, you just proceed over the line without overtaking, without overtaking. We are looking into the Trulli thing, but just hold position.

Mer kan leses her : www.formel-1.no - www.formel-1.no

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ferrari trekker seg fra formel 1 - sport - Dagbladet.no

Endelig tar noen oppgjør med alt tullet FIA holder på med. F1 har ikke vært gøy på mange år nå. Bort med ALT av begrensninger, vi vil se jetfly med hjul.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •