cableworld.no. Scam?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

cableworld.no. Scam?

Noen med erfaring med denne nettbutikken? Billige kabler. Jeg bestile noen der for evigheter siden. Fikk brekreftelse på epost at varene var sendt. Kredittkort trekt. Men ingen varer og ingen svar på support og ingen tlf. nr. oppgitt på hjemmesiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tobben
    Noen med erfaring med denne nettbutikken? Billige kabler. Jeg bestile noen der for evigheter siden. Fikk brekreftelse på epost at varene var sendt. Kredittkort trekt. Men ingen varer og ingen svar på support og ingen tlf. nr. oppgitt på hjemmesiden.
    Foretaket er jo registrert i Danmark. Fant følgende anmeldelse fra en kunde:

Dårlig service - forgæves kontakt !

Har købt en antenneforstærker, første levering var defekt, blev først ombyttet efter at have rykket 2 gange ! Anden levering er nu også gået i stykker og blev efterfølgende bedt af avexperten om at returnerer produktet og de vil enten udbedre skaden eller refunderer mine penge.

Nu er der gået over 1 måned og jeg har taget kontakt til dem igen for at høre hvad der sker, fik forskellige historier, pengene er på vej, den ligger lige her og igen - pengene er på vej, men så pludselig vil de umiddelbart ikke kendes ved hvad de har lovet (men jeg har det på email fra dem) !

Nu afventer jeg så bare hvad der sker.

Utrolig dårlig service og mange historier om hvorfor der ikke sker noget.

Foretaket heter avXperten.dk i danmark...

Her finner du mer info om kontakt:

Derketek

Lykke til!

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Er kunde på CableWorld selv, aldri hatt problemer med dem, billig og rask respons på E-post osv, eneste jeg har og utsette på dem er at dem har litt lang leveringstid, 5 dager eller noe.
    Sitat Opprinnelig postet av tobben
    Send dem en E-post.
    Står i mailen du fikk fra dem:
    CableWorld
    Østerbrogade 20
    DK-8500 Grenaa
    info@cableworld.no
    CVR: 26853737 - Org.nr: 992 800 216 MVA
    Representant for merverdiavgift: Byrået i Son AS, Postboks 144, 1556 Son

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har seff. sendt epost flere ganger. Men ingen svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er i akkurat samme situasjon. la inn en bestilling 21-02-2009 og det er ikke kommet noe som helst..ikke svarer de på email heller..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestillt derfra en gang... og da funket ikke visa betalingen.. så måtte betale på forskudd fra nettbanken. De svarte kjapt på mail den gangen ihertfall..

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje de har vinterferie?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk svar i dag.

"Din ordre er avsendt, men på grunn av en forsinkelse på postterminalen i Oslo vil du motta den senere enn forventet.
    Pakker (Porto > 132 NOK): Du vil motta ordren mellom 9/3 og 11/3
    Brev (Porto < 132 NOK): Du vil motta ordren mellom 10/3 og 13/3

Vi beklager uleiligheten!
    www.CableWorld.no"

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cableworld.no svindler nettkunder?

Jeg lurer på om noen av dere som skrev innleggene ovenfor har fått varene fra Cableworld? Jeg har nå purret på en leveranse siden februar, og får inntrykk av at de svarer i hytt og pine på epost for å trette ut klageren, slik at jeg skal avskrive beløpet og glemme dem. Kredittkortet ble belastet samme dag jeg bestilte, men varen dukker jo aldri opp. Jeg kommer derfor til å be banken og MasterCard å bistå meg med å få pengene tilbake. De bør jo ikke få lov til å fortsette svindelvirksomheten.

Newcomer Arne M sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ottarev
    Jeg lurer på om noen av dere som skrev innleggene ovenfor har fått varene fra Cableworld? Jeg har nå purret på en leveranse siden februar, og får inntrykk av at de svarer i hytt og pine på epost for å trette ut klageren, slik at jeg skal avskrive beløpet og glemme dem. Kredittkortet ble belastet samme dag jeg bestilte, men varen dukker jo aldri opp. Jeg kommer derfor til å be banken og MasterCard å bistå meg med å få pengene tilbake. De bør jo ikke få lov til å fortsette svindelvirksomheten.
    Har vært så dum å bestille noe herfra jeg også. Synd jeg ikke så denne tråden først, da hadde det ikke skjedd. Bare småbeløp, men jeg kommer til å be om pengene tilbake fra Visa og rapportere svindel hvis jeg ikke får sending før helgen. De setter skylda på postterminalen, men jeg har 5 dager etter at jeg bestlllte hos dem, bestilt også fra Dealextreme. Den kom i dag, ingen problemer med sendinger fra Kina. Moraler er nok fortsatt, styr unna disse. Biligere og raskere fra Kina.

Arne M

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,239
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arne M
    De setter skylda på postterminalen, men jeg har 5 dager etter at jeg bestlllte hos dem, bestilt også fra Dealextreme.
    Nå skal jeg ikke si at dette er grunnen, men tror Posten sliter litt nå i sommer. Postgangen går ikke som den skal her jaffal..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikker riktig det, men i utgangspunktet har jeg i mellomtiden fått 2 forsendelser fra Kina, på kortere tid. Til tross for at disse muligens blir litt forsinket i tollen. Fikk pakka i dag. Men jeg gjør ikke tabba med å bestille fra dem igjen. Litt dårlig omtale i fler enn denne tråden. Ironisk nok bestilte jeg fra dem, da jeg hadde litt dårlig tid og kunne ikke vente på pakka fra Kina. Men jeg fikk jo 2 pakker, 1 bestilt 5 dager senere, før jeg fikk denne.

Arne M

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,239
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Post fra kina/hong kong går ofte lynkjapt..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser nå at den er postet fra Norge. Jeg betalte porto for 46kr., mens det er 17 kr. frimerke på. De tjente litt der også. Ikke bra moral.:sad:

Arne M

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser nå at den er postet fra Norge. Jeg betalte porto for 46kr., mens det er 17 kr. frimerke på. De tjente litt der også. Ikke bra moral.:sad:

Arne M
    Litt forskjellige løsninger på kostnader. Mange postordrebutikkene tar +/- 20 kr i gebyr når man henter varen hos dem. Nå vet jeg ikke hva du kjøpte eller hvor mye det kostet, men kjøper du en til til 20 kr blir det jo nesten tap om man må betale foret konvolutt eller lignende for å få sendt varen...

Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Litt forskjellige løsninger på kostnader. Mange postordrebutikkene tar +/- 20 kr i gebyr når man henter varen hos dem. Nå vet jeg ikke hva du kjøpte eller hvor mye det kostet, men kjøper du en til til 20 kr blir det jo nesten tap om man må betale foret konvolutt eller lignende for å få sendt varen...
    Vanlig A5 kovolutt. Ingen polstring.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Arne M
    Jeg ser ikke noe gale i det. De må tjene penger der de kan.

Denne er mye værre:
    Jeg fikk regning av Dackser hin dagen. Frakten var forhåndsbetalt. MVA var på ca 2800. Avgiftene som Dackser gav meg var på 1500!!!. :roll: Og hadde 2 dager på å betale før det kom dagsleie av lokaler på 75kr+moms.

UPS og bring tar under 200kr for akkurat samme jobb. :roll:
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Jeg ser ikke noe gale i det. De må tjene penger der de kan.

Denne er mye værre:
    Jeg fikk regning av Dackser hin dagen. Frakten var forhåndsbetalt. MVA var på ca 2800. Avgiftene som Dackser gav meg var på 1500!!!. :roll: Og hadde 2 dager på å betale før det kom dagsleie av lokaler på 75kr+moms.

UPS og bring tar under 200kr for akkurat samme jobb. :roll:
    Dackser ??? Hva er det. Googlet det , men ble ikke klokere av det. Regner med at det er logistikbedrift.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dackser ??? Hva er det. Googlet det , men ble ikke klokere av det. Regner med at det er logistikbedrift.
    Skriveleif fra min side. Dachser. S=k ;-) Er transportfirma ja. Ala UPS og bring
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tullefirma

Første gang jeg kjøpte varer fra cableworld; ingen problemer.
    Andre gang jeg kjøpte varer fra cableworld; store problemer med kundeservice og påstander fra butikkens side som ikke stemte.

Min anbefaling: Har du god tid og ønsker å kaste bort mye tid på tull så bestiller du varer fra cableworld.no

Ingen historikk over bestillinger du har gjort og ingen sporing av pakker.

OBS! Norskregistrert utenlandsk(dansk) firma, NUF OBS!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •