Useriøs selger!!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Thumbs up Useriøs selger!!!

Jeg vil advare forumets medlemmer mot en bruker av forumet.

Jeg kjøpte en Primare DVD26 av denne brukeren som skulle være i sort utførelse, det var den ikke..

Jeg tok kontakt med han og forklarte saken, sendte han bilde, men fikk fort inntrykk av at han var useriøs og ville ikke finne noen løsning på problemet.
    Heve kjøpet fikk jeg beskjed om var uaktuelt før jeg i det hele tatt tok det opp.

Om noen skulle ønske mer info om dette er det bare å ta kontakt.
    Kjedelig og ha slike brukere på forumet.

Mvh
    Johannes

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Fjernet brukernavnet til vedkommende du har havnet i uenighet rundt inntil videre. Hvorfor skulle det være nødvendig å sende bilder av produktet til selger når det er han som har solgt det? Han vet vel selv hvordan det ser ut? Er det mulig her at dere har snakket forbi hverandre hva farge angår?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selger gjorde det meget klart at fargen på produktet var sort, noe jeg også spurte om.
    Etter jeg fikk produktet tok jeg kontakt med selger for å informere om saken, der ble jeg bare møt med at produktet han hadde solgt var primare sort, å jeg kunne ta produktet med til nærmeste soundgarden for å få bekrefte at produktet var sort, det var da jeg sendte han bilde med sammenligningen mellom mine primare produkter og produktet selger solgte meg, svaret var da at han viste produktet han hadde solgt ikke var så lyst som jeg fremstilte det, dette var jo da for jeg tok bildet med blits, men det var tydelig at disse ikke var like..
    Alle kan gjøre en feil, men det er jo normalt å rette opp i feilen på best mulig måte, jeg ble bare møtt med negativitet og beskyldelser om drittslenging osv.
    Jeg fikk også beskjed om at heving av kjøpet eller prisavslag var uaktuelt før jeg i det hele tatt hadde tatt dette opp..
    Han avsluttet siste mail med at dette var mitt problem og ikke hannes og ferdig med den saken..
    Jeg kaller dette svært useriøst..
    Dette var ikke snakk om store pengebeløp, men det hender jo vi hiver ut mange tusen på hobbyen vår..
    Jeg kommer tydeligvis ikke lenger med saken, og er ikke ute etter å henge han ut heller, det tjener ikke jeg noe på, jeg vet jo hvem han er så jeg går ikke på noen ny smell med han, så dette er for å gi en advarsel til andre..

Mvh
    Johannes

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt en 10-15 Primare-produkter innom de seneste årene. Primare "sort" er ikke "sort". Primare har to varianter av "sort". Den gamle er litt matt-sort, mens den nye - som kom samtidig med at de skiftet form på displayvinduene og farge på føttene - er mer blank-sort.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johs
    Selger gjorde det meget klart at fargen på produktet var sort, noe jeg også spurte om.
    Etter jeg fikk produktet tok jeg kontakt med selger for å informere om saken, der ble jeg bare møt med at produktet han hadde solgt var primare sort, å jeg kunne ta produktet med til nærmeste soundgarden for å få bekrefte at produktet var sort, det var da jeg sendte han bilde med sammenligningen mellom mine primare produkter og produktet selger solgte meg, svaret var da at han viste produktet han hadde solgt ikke var så lyst som jeg fremstilte det, dette var jo da for jeg tok bildet med blits, men det var tydelig at disse ikke var like..
    Alle kan gjøre en feil, men det er jo normalt å rette opp i feilen på best mulig måte, jeg ble bare møtt med negativitet og beskyldelser om drittslenging osv.
    Jeg fikk også beskjed om at heving av kjøpet eller prisavslag var uaktuelt før jeg i det hele tatt hadde tatt dette opp..
    Han avsluttet siste mail med at dette var mitt problem og ikke hannes og ferdig med den saken..
    Dette var ikke snakk om store pengebeløp, men det hender jo vi hiver ut mange tusen på hobbyen vår..
    Jeg kommer tydeligvis ikke lenger med saken, og er ikke ute etter å henge han ut heller, det tjener ikke jeg noe på, jeg vet jo hvem han er så jeg går ikke på noen ny smell med han, så dette er for å gi en advarsel til andre..

Mvh
    Johannes
    Last opp bildene dine her da så vi får se. Primare har vel 'bare' titan og sort. Om sort fargen har endret seg nylig kjenner jeg ikke til, men det skal være vanskelig å se forskjell på titan og sort..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mvh
    Johannes
    Last opp bildene dine her da så vi får se. Primare har vel 'bare' titan og sort. Om sort fargen har endret seg nylig kjenner jeg ikke til, men det skal være vanskelig å ikke se forskjell på titan og sort..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel , har Johs fått Primare i titan, er jo saken sånn sett klar - titan er ikke sort. Men som sagt: Primare har altså to forskjellige nyanser av sort - den gamle matt-sorte/koksgrå og den nye blank-sorte. Den nye kom med de nye modellene med blanke føtter og avrundede displayer. Begge ble kalt "sort" - selv om det er ganske stor forskjell.
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Titan og Sort

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilde av dvd26 sammen med mine andre primare produkter..

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm er det noen Vincent effektbeist som kan skimtes på sidene?

Ellers så virket den saken ikke så sort nei..
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ Mr_Spock det stemmer, det er vincent SP-991 "effektbeist"

Jeg ser flere sier primare har hatt to forskjellige sort nyanser på produktene sine, for meg er dette ukjent..
    Uansett så burde dette vært noe jeg å selger kunne ordnet opp i, ikke bare feie hele saken av bordet å slutte å svare..

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilde av dvd26 sammen med mine andre primare produkter..
    Bildet ditt er klar tale - den ene boksen er IKKE sort.

De nyansene av sort jeg har nevnt, gjelder sorte bokser av den gamle typen - de med firkantet display og sorte føtter - og de av den nye typen - med avrundet display og blanke føtter. For disse to typene er ikke den sorte fargen helt lik - men begge er ganske sorte - ligner ikke på titan. Ikke i det hele tatt.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det er ikke mye sort.

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

useriøs selger

Jeg var ute for en useriøs selger en gang som solgte meg en micromega DVD spiller som var dårlig pakket av selger. Noe som resulterte i at spilleren fungerte i 5 min før bildet frøys.

Han satte seg på bakbena.. Jeg refererte til forbrukerkjøpsloven hvor det faktisk er lover og rettigheter ved privat handel. Selger ER ansvarlig om produktet du kjøper ikke tilfredstiller dine krav og forventninger. At den har feil farge er ett av disse kravene. Da du gjorde dette krystal klart fra starten av.

Jeg vant frem til slutt med denne personen som faktisk skrøt av at han var politimann før vi begynte å diskutere. Fikk igjen pengene. Jeg ville ikke gitt meg på dette. da du har alle rettigheter på din side. ta vare på alt av mails fra selger. i tillegg til dine svarmail. referer til kjøpsloven. og be han rydde opp... man kan ikke selge noe til en annen person uten å være ærlig. da får det konsekvenser.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michael1
    Nei, det er ikke mye sort.
    Hvis du ser på dem med veldig mørke solbriller så kanskje...

Jeg synes at selgere som gjør slikt fortjener å bli nevnt med navn/nick for å beskytte evt. fremtidige kjøpere. Synes det blir feil at 'svindleren' skal beskyttes..

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_

Jeg synes at selgere som gjør slikt fortjener å bli nevnt med navn/nick for å beskytte evt. fremtidige kjøpere. Synes det blir feil at 'svindleren' skal beskyttes..

siterer deg på denne. Er helt enig i at brukeren bør bli hengt ut.. tydelig at vedkommende ikke tør si meninga si i diskusjonen .. dessuten er det bare ett nick som ikke kan brukes mot vedkommende.. men da kan vi som er her føle oss trygge på at vi ikke blir lurt.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_

Men det er ikke lov å henge folk ut. Dette så mener jeg står vel i regler av Avforum, Men på dette kan vel Lyngren & Co svare for.

Du begår faktisk lovbrud sjøl om du gjør det å henge folk ut om det er med Navn eller Nick. Man kaller dette vel "justismord"

Straffbart
    I henhold til straffelovens paragrafer 246 og 247 er rettsstridige ærekrenkelser ved ord eller handling straffbare forhold. I paragraf 247 står det blant annet å lese.

– Den som med ord eller handling opptrer på en måte som er egnet til å skade en annens gode navn og rykte eller utsette ham for hat, ringeakt eller tap av den for hans stilling fornødne tillit, eller som medvirker dertil, straffes med bøter eller med fengsel inntil ett år.

Er det verdt dette??

Jeg var ikke da denne handel ble inngått å kan heller ikke uttaler meg om det. Vi kjenner bare kjøperns sin side av denne version. Hver sak har 2 sider.

Ikke at jeg stiller meg på selgerens side , det gjør jeg ikke, men kan bare gir kjøperen denne linken under som hjelp og håper at det løser seg for selger og kjøperen.

Her er noen tips angående kjøpsloven
    Kjøpsloven - dine rettigheter - forbrukerportalen.no

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andersj
    tydelig at vedkommende ikke tør si meninga si i diskusjonen ..

Det er litt synd ja, men tror det er best at Selgeren tar kontakt med Kjøperen for å løse denne saken ....

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å forsvare uærlig selger eller unyansert selger, jeg synes faktisk det var litt ok med kontrasteffekten med to forskjellige farger på de to Primare produktene - samme merke til tross.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •